Oh?yopi schreef:Dat is niet zo. Maar het moment was er niet naar ..
Je bedoelt, er is nog hoop?
Dat kan ik wel als waarheid bevatten.
Oh?yopi schreef:Dat is niet zo. Maar het moment was er niet naar ..
Ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt (verhuld, zoals altijd en ik heb geen zin meer om te raden)memeticae schreef:Oh?yopi schreef:Dat is niet zo. Maar het moment was er niet naar ..
Je bedoelt, er is nog hoop?
Dat kan ik wel als waarheid bevatten.
Twee dingen wat dat laatste betreft:yopi, wat klink je zwaarmoedig,
maar goed, ik zie er maar een vorm van drama in,
goed gezien: Ik dramatiseer.
een subjectieve toevoeging zeg maar,
al klinkt de teleurstelling wel erg door,
kop op,
anders blijven we verzanden in ziek makende gedachten,
Valt wel mee. het is meer een diarree waarna je je beter hoopt te voelen.
verder vriend, zeg je ware gedachten,
zoals de onvoorwaardelijke moeder liefde,
want deze is wel werkelijk,
maar is het ook goed?
maar wat is dat eigenlijk?
onvoorwaardelijke liefde?
hoe kan ware liefde onvoorwaardelijk zijn?
al begrijp ik, dat deze gedachte vast in het mensen brein gegrift zit,
maar hoe kan dit nu?
De vragen kloppen. Alleen denk ik dat onvoorwaardelijke liefde zomaar een bijdrage kan leveren aan, eh ..
yopi wat vind je van,
de onvoorwaardelijke verantwoordelijkheid,
als ouder de verantwoording nemen van het mens,
dat je als ouder gecreëerd hebt,
of beter heb laten gebeuren, met je kind,
en dat mag men bezien vanuit het macro perspectief,
daarmee zeggende,
de verantwoordelijkheid hoe de maatschappij is,
en de invloed daarvan op het kind,
en daarbij het micro perspectief,
de verantwoordelijkheid voor het kind in de directe opvoeding
dan wel de omgeving,
al zie ik nu alle ouders in opstand komen,
het is toch zeker niet hun verantwoordelijkheid,
zullen ze beweren,
vanuit de onvoorwaardelijke liefde,
wat dat dan ook mag zijn.
Maar ik vertrouw er op dat je wat dat betreft al het één en ander meegemaakt hebt.HET VOORNAAMSTE WAAR JE REKENING MOET HOUDEN IS HET ONBEWUSTE VAN ANDERE MENSEN, EN JE EIGEN ONBEWUSTE.
Meer ware woorden, zijn nog nooit gesproken.en het is nu net die discipline,
die me nu laat stoppen met denken over wat je zegt
Houd u in vannacht.
En dan verleent dat iets van moeiteloosheid
Aan wat u daarna nalaat: meer nog daarna;
Gewoonte kan haast de natuur hermunten.
er is alles in de wereld het is alles
de dolle hondenglimlach van de honger
de heksenangsten van de pijn en
de grote gier en zucht de grote
oude zware nachtegalen
het is alles in de wereld er is alles
allen die zonder licht leven
de in ijzeren longen gevangen libellen
hebben van hard stenen horloges
de kracht en de snelheid
binnen het gebroken papier van de macht
gaapt onder de verdwaalde kogel van de vrede
gaapt voor de kortzichtige kogel van de oorlog
de leeggestolen schedel
de erosie
er is alles in de wereld het is alles
arm en smal en langzaam geboren
slaapwandelaars in een koud circus alles
is in de wereld het is alles
slaap
Ik ben hem tegengekomen!yopi schreef:Ik moet degene nog tegen komen die in alle rust verkondigt: Er is niets na de dood.
Lijkt mij niet alleen te gelden voor het gevoel, maar ook voor de rede.yopi schreef: De realiteit van het bestaan van ándere mensen, en het bijna niet te ontkennen gevoel dat de wereld gewoon voortbestaat los van je zelf.
??? wat bedoel je nu met (fout) ik begrijp je nu niet meer.yopi schreef:Dat is mijn minimale argument:
Als je bestaan hebt (fout!) besta je altijd.
Het lichaam transformeert - wordt stof of as en 'verdwijnt' daarna in andere vormen. Over het bewustzijn kunnen wij alleen gissen of een mening hebben. Wij blijven wat dat betreft agnosten.yopi schreef:Buiten dat minimale denk ik dat het belangrijke is om de verwarring te begrijpen tussen een bewust leven, en een voortzetting - materieel bijvoorbeeld - na de dood.
Je spreekt in raadsels.yopi schreef:Dat zich iets kan verzamelen dat lijkt op een Roos is een roos, in de seizoenen, en een kern van een mens.
Wat bedoel je hier mee?yopi schreef:Ik zekere zin ontneem je anderen, die je een net zo grote realiteit toekent als jezelf, een bestaan.
Had ik nou net het idee dat je me wél zou begrijpen.Tino schreef:Lijkt mij niet alleen te gelden voor het gevoel, maar ook voor de rede.yopi schreef: De realiteit van het bestaan van ándere mensen, en het bijna niet te ontkennen gevoel dat de wereld gewoon voortbestaat los van je zelf.
??? wat bedoel je nu met (fout) ik begrijp je nu niet meer.yopi schreef:Dat is mijn minimale argument:
Als je bestaan hebt (fout!) besta je altijd.
Het lichaam transformeert - wordt stof of as en 'verdwijnt' daarna in andere vormen. Over het bewustzijn kunnen wij alleen gissen of een mening hebben. Wij blijven wat dat betreft agnosten.yopi schreef:Buiten dat minimale denk ik dat het belangrijke is om de verwarring te begrijpen tussen een bewust leven, en een voortzetting - materieel bijvoorbeeld - na de dood.
Je spreekt in raadsels.yopi schreef:Dat zich iets kan verzamelen dat lijkt op een Roos is een roos, in de seizoenen, en een kern van een mens.
Wat bedoel je hier mee?yopi schreef:Ik zekere zin ontneem je anderen, die je een net zo grote realiteit toekent als jezelf, een bestaan.
Er is een bestaan nl. de wereld waarin wij ons aantreffen. Dat is een realiteit lijkt mij. Wij mensen maken deel uit van die wereld d.i. het bestaan. je kunt nu wel denken ik en de wereld - een soort van dualisme, maar eigenlijk maak je deel uit van het bestaan en is er in die zin geen dualiteit. Wat dat betreft lijkt mij jouw denkbeeld over het monisme reëel. Blijft over de kwestie idealisme v.s. materialisme. De materialist versus de idealist - zetten we in de ijskast i.d.d.yopi schreef:
Het besef van de realiteit van de wereld, en daar tegenover het besef van de realiteit van mezelf. Dat is een soort dualisme, waarvan ik denk dat je er niet aan ontkomt.
Zowel het éen als het ander wijst naar een monisme wat de eigenlijke werkelijkheid is.
Normaal gezien interpreteren de meeste mensen dat in termen van materialisme. Voor het gemak zeg ik er maar weer es bij.
Dus die twee ervaringen kan je niet omheen.
En dáár beginnen mijn fantasieën daarover.
Stuur mij een privébericht en stel maar wat vragen.yopi schreef:Het probleem lijkt me dat ik je niet ken.
Ik dacht dat je contact met Léon wel iets te betekenen had.
O.U.yopi schreef:Volksuniversiteit of zo?
Op uitnodiging van Leonyopi schreef:Ff los daarvan ben ik benieuwd, waarom je weer een poging doet om op dit forum weer te gaan posten.
Doe ik! Leer mij kennen. Boeiend hooryopi schreef:Ik ben errug sociaal, zolang ik denk dat mensen mij iets kunnen vertellen.
En ik denk. dat je daar zomaar bij zou kunnen horen. Voor wat het waard is.
Dus blijf vooral in contact met mij!
Dat kan ik niet. Mijn waarheid hoeft de jouwe niet te zijn: niet zozeer omdat het moet, maar meer omdat het kan.alain schreef:leg het mij eens uit?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast