Sociopaat
Sociopaat
Ik ben gisteren begonnen in het boek “Sociopaat” van Patric Gagne. Hiermee ben ik buiten mijn comfortzone gestapt want de pijn en het zware gevoel in mijn hart toen ik het inkeek bij Bruna waren onmiskenbaar. Maar mede omdat het dusdanig is geschreven dat het makkelijk wegleest, won mijn nieuwsgierigheid en inzichtbehoefte het van mijn angst. Doorslaggevend daarbij was mijn vertrouwen op God, dat Hij mij stevig vasthoudt, wat ik ook lees.
https://www.bruna.nl/boeken/sociopaat-9789401623261
Mijn behoefte aan inzicht in het betreffende onderwerp komt voort uit het feit dat ik in mijn leven meerdere psychopaten (4 stuks) heb ontmoet, waarvan er twee diepe sporen hebben achtergelaten op mijn leven.
https://www.bruna.nl/boeken/sociopaat-9789401623261
Mijn behoefte aan inzicht in het betreffende onderwerp komt voort uit het feit dat ik in mijn leven meerdere psychopaten (4 stuks) heb ontmoet, waarvan er twee diepe sporen hebben achtergelaten op mijn leven.
Hermetisch geschakeld
Waar ik altijd voor moet oppassen is dat mijn empathisch vermogen niet plaatsneemt achter het stuur. Doordat dat in mijn “vorig leven” (dit leven voordat ik tot geloof cq bewustzijn kwam) veelvuldig en al te gemakkelijk gebeurde viel ik ten prooi aan psychopaten. Mijn empathische neiging kan alleen in toom worden gehouden door de innerlijke Christus.
Hermetisch geschakeld
HM
Mijn ervaring met het verkeer is dat ik door psychopaten omringd ben.
Maar soms toch een normaal mens ontmoet.
(Een mens die bijvoorbeeld pas richting aangeeft bij het verlaten van een rotonde.)
Zoals het ook hoort.
Mijn ervaring met het verkeer is dat ik door psychopaten omringd ben.
Maar soms toch een normaal mens ontmoet.
(Een mens die bijvoorbeeld pas richting aangeeft bij het verlaten van een rotonde.)
Zoals het ook hoort.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Ik geef netjes richting aan voordat ik de rotonde oprijd. Zo heb ik dat geleerd op rijles en ik vind dat nog steeds de beste manier. En wanneer ik de rotonde verlaat geef ik dat nogmaals aan. Ik erger me mateloos aan mensen die dit niet zo doen. Maar het is niet meer verplicht tegenwoordig. Verplicht is enkel nog bij het verlaten van de rotonde.
Ach ja. De tijden veranderen.
Hermetisch geschakeld
Neen.Bärbel schreef: ↑25 dec 2024, 22:31Ik geef netjes richting aan voordat ik de rotonde oprijd. Zo heb ik dat geleerd op rijles en ik vind dat nog steeds de beste manier. En wanneer ik de rotonde verlaat geef ik dat nogmaals aan. Ik erger me mateloos aan mensen die dit niet zo doen. Maar het is niet meer verplicht tegenwoordig. Verplicht is enkel nog bij het verlaten van de rotonde.
Als het je zo is uitgelegd, dan is het je verkeerd geleerd.
Sinds reeds een jaar of 30 geldt de volgende regel:
- "Voertuigen rijdend op een rotonde rijden op een voorrangsweg; richting aangeven is verplicht bij het verlaten ervan."
Linksaf richting aangeven, hoewel niet genoemd, en dus weliswaar niet verboden, is ongewenst.
Het kan tot vervelende situaties leiden als er niet, of niet op tijd, werd aangegeven de rotonde te verlaten.
Onnodig remmen is 1 van de consequenties, ergernis is een andere.
Die ergenis kan een ongeluk veroorzaken.
Veel mensen geven overigens helemaal geen richting aan, de leeghoofden.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Laat het even bezinken.
Ik was vroeger ook een voorstander van linksaf knipperen bij driekwart ....
Totdat ik de genialiteit van de regel, "enkel knipperen bij verlaten", inzag.
Laat ik het anders zeggen: "Elke vrachtautochauffeur zal je dankbaar zijn, door niet-ambigue van je richtingaanwijzers gebruik te maken."
::
Wacht!
Met dat ik dit schrijf kan ik 1 uitzondering verzinnen: "Jij bent zelf vrachtwagenchauffeur, en wil de de chauffeur achter je laten weten wat je van plan bent. Zodat jullie samen het verkeer kunnen regelen"
"Luxe-wagens" hoeven dat echter nooit te doen ... liever niet zelfs."
Ik was vroeger ook een voorstander van linksaf knipperen bij driekwart ....
Totdat ik de genialiteit van de regel, "enkel knipperen bij verlaten", inzag.
Laat ik het anders zeggen: "Elke vrachtautochauffeur zal je dankbaar zijn, door niet-ambigue van je richtingaanwijzers gebruik te maken."
Wacht!
Met dat ik dit schrijf kan ik 1 uitzondering verzinnen: "Jij bent zelf vrachtwagenchauffeur, en wil de de chauffeur achter je laten weten wat je van plan bent. Zodat jullie samen het verkeer kunnen regelen"
"Luxe-wagens" hoeven dat echter nooit te doen ... liever niet zelfs."
Dat klopt, daar erger ik me nog het meest aan. Sta ik te wachten om rechtdoor te kunnen gaan om de rotonde, komt er een tegenligger aan die al op de rotonde rijdt en die ook rechtdoor gaat en weigert richting aan te geven dat hij de rotonde gaat verlaten. Sta ik voor Piet Snot te wachten tot hij (niet) driekwart rond gaat.
Hermetisch geschakeld
Stel je je nu eens voor in een vrachtwagen ... helemaal noodzaakloos tot stilstand moeten komen.Bärbel schreef: ↑25 dec 2024, 23:23Dat klopt, daar erger ik me nog het meest aan. Sta ik te wachten om rechtdoor te kunnen gaan om de rotonde, komt er een tegenligger aan die al in de rotonde rijdt en die ook rechtdoor gaat en weigert richting aan te geven dat hij de rotonde gaat verlaten. Sta ik voor Piet Snot te wachten tot hij (niet) driekwart rond gaat.
Ja dan is het nog irritanter. Maar ik zie (nog?) niet in wat dit te maken heeft met het aangeven van de linker richtingaanwijzer bij driekwart. Mits ook netjes rechtsaf aangeven bij het verlaten. Daar is niets ambigues aan naar mijn idee. Maar ik ga dat zeker nog eens overdenken en laten bezinken.memeticae schreef: ↑25 dec 2024, 23:26Stel je je nu eens voor in een vrachtwagen ... helemaal noodzaakloos tot stilstand moeten komen.Bärbel schreef: ↑25 dec 2024, 23:23Dat klopt, daar erger ik me nog het meest aan. Sta ik te wachten om rechtdoor te kunnen gaan om de rotonde, komt er een tegenligger aan die al in de rotonde rijdt en die ook rechtdoor gaat en weigert richting aan te geven dat hij de rotonde gaat verlaten. Sta ik voor Piet Snot te wachten tot hij (niet) driekwart rond gaat.
Hermetisch geschakeld
Ik weet niet of het hier en daar al besproken word, maar als alle rotondes vervangen worden door kruispunten met AI-geregelde verkeerslichten, dan ben ik nog kortzichtiger dan de uitvoerders.
LETOP!
Het komt eraan, en eerst wordt gedacht: "Dit werkt!"
Tot de AI besluit dat sommig verkeer zinloos is en dat eeuwig rood geeft.
Daar sta je dan, in je zinloze auto, op weg naar je zinloze baan, waar je zinloos werk verricht teneinde er een zinloos bestaan op na te houden.
Nu ja, zolang je maar hier terecht kunt, om de zinloosheid van alles aan te kunnen tonen.
(Scheelt 113 weer werk.)
Een sociopaat zijn is geen reden voor zelfmoord, iedereen is immers sociopaat.
Het zou de wereld goed doen als alle sociopaten zich verzamelden en de wereld zich van hen verlost zag.
De idee: "Ik wil dat iedereen het zo goed heeft als ik", moet echter ook direct uitgebannen worden.
"Zo goed hebben als ik", is immers een uiterst relatief, om niet te zeggen subjectief, narcistisch perspectief.
Hoe sociaal het ook mag lijken: "Ik wil dat iedereen mij honger kent", is het werk van leeghoofden.
LETOP!
Het komt eraan, en eerst wordt gedacht: "Dit werkt!"
Tot de AI besluit dat sommig verkeer zinloos is en dat eeuwig rood geeft.
Daar sta je dan, in je zinloze auto, op weg naar je zinloze baan, waar je zinloos werk verricht teneinde er een zinloos bestaan op na te houden.
Nu ja, zolang je maar hier terecht kunt, om de zinloosheid van alles aan te kunnen tonen.
(Scheelt 113 weer werk.)
Een sociopaat zijn is geen reden voor zelfmoord, iedereen is immers sociopaat.
Het zou de wereld goed doen als alle sociopaten zich verzamelden en de wereld zich van hen verlost zag.
De idee: "Ik wil dat iedereen het zo goed heeft als ik", moet echter ook direct uitgebannen worden.
"Zo goed hebben als ik", is immers een uiterst relatief, om niet te zeggen subjectief, narcistisch perspectief.
Hoe sociaal het ook mag lijken: "Ik wil dat iedereen mij honger kent", is het werk van leeghoofden.
memeticae schreef: ↑25 dec 2024, 23:15Neen.Bärbel schreef: ↑25 dec 2024, 22:31Ik geef netjes richting aan voordat ik de rotonde oprijd. Zo heb ik dat geleerd op rijles en ik vind dat nog steeds de beste manier. En wanneer ik de rotonde verlaat geef ik dat nogmaals aan. Ik erger me mateloos aan mensen die dit niet zo doen. Maar het is niet meer verplicht tegenwoordig. Verplicht is enkel nog bij het verlaten van de rotonde.
Als het je zo is uitgelegd, dan is het je verkeerd geleerd.
Sinds reeds een jaar of 30 geldt de volgende regel:
- "Voertuigen rijdend op een rotonde rijden op een voorrangsweg; richting aangeven is verplicht bij het verlaten ervan."
Linksaf richting aangeven, hoewel niet genoemd, en dus weliswaar niet verboden, is ongewenst.
Het kan tot vervelende situaties leiden als er niet, of niet op tijd, werd aangegeven de rotonde te verlaten.
Onnodig remmen is 1 van de consequenties, ergernis is een andere.
Die ergenis kan een ongeluk veroorzaken.
Veel mensen geven overigens helemaal geen richting aan, de leeghoofden.
Het is mij goed geleerd. Veilig Verkeer Nederland is het met mijn instructeur en mij eens.
https://vvn.nl/blijf-veilig-onderweg/au ... n-rotondes
Hermetisch geschakeld
Het is nogal ondubbelzinnig:
https://boetebase.om.nl
Voorbeeld:
Jij komt aan bij een rotonde, en stopt voor iemand die geen richting aangeeft.
Dan heb je twee kansen:
Al het andere gebruik van de richtingaanwijzer leidt tot verwarring:
Maar, zoals voor elk communicatiemiddel geldt: pas het toe waar nodig.
(Het is asociaal om te toeteren als je dalend verkeer bent voor een haarspeldbocht, en verplicht als je stijgend bent.)
Let ook eens op het het richtingaanwijzergebruik van vrachtauto's, en pas daar je eigen gebruik op aan.
(Alle chauffeurs haten van stilstand te moeten vetrekken; het verschil van 0 to 50, of 5 tot 50 km/h kan soms wel een minuut schelen; en brandstof, en onnodig gebruik van remmen.)
Natuurlijk wil VVN het "rotonde rijden" zo ambigue mogelijk maken, omdat er dan altijd gestopt wordt;
met de gedachte dat: "geen verkeer, veilig verkeer", is.
Maar dan kun je net zo goed thuisblijven, je eigen voedsel verbouwen, en je nooit ergens meer "verkeren".
100% zeker geen ongevallen.
Over sociopaten gesproken.
Onjuist of geen richting aangeven is een overtreding, en kost een boete.https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/verkeersregels/rotondes" schreef:Als je de rotonde verlaat, ben je verplicht richting aan te geven.
https://boetebase.om.nl
Voorbeeld:
Jij komt aan bij een rotonde, en stopt voor iemand die geen richting aangeeft.
Dan heb je twee kansen:
- De verkeersdeelnemer slaat af, en jij bent voor niets gestopt,
- De verkeersdeelnemer rijdt door, en jij bent terecht gestopt.
Al het andere gebruik van de richtingaanwijzer leidt tot verwarring:
- Jij komt bij een rotonde, en stopt voor iemand die richting naar links aangeeft,
er wordt toch afgeslagen: Verspilde energie en ergernis.
(Dit komt veel vaker voor dan je denkt, vandaar ook dit bericht.) - Jij komt bij een rotonde, en stopt voor iemand die verkeerd richting aangeeft,
er werd toch niet afgeslagen: Verspilde energie, ergernis en ongelukken.
(Dit komt nog vaker voor, dan je denkt.)
Maar, zoals voor elk communicatiemiddel geldt: pas het toe waar nodig.
(Het is asociaal om te toeteren als je dalend verkeer bent voor een haarspeldbocht, en verplicht als je stijgend bent.)
Let ook eens op het het richtingaanwijzergebruik van vrachtauto's, en pas daar je eigen gebruik op aan.
(Alle chauffeurs haten van stilstand te moeten vetrekken; het verschil van 0 to 50, of 5 tot 50 km/h kan soms wel een minuut schelen; en brandstof, en onnodig gebruik van remmen.)
Natuurlijk wil VVN het "rotonde rijden" zo ambigue mogelijk maken, omdat er dan altijd gestopt wordt;
met de gedachte dat: "geen verkeer, veilig verkeer", is.
Maar dan kun je net zo goed thuisblijven, je eigen voedsel verbouwen, en je nooit ergens meer "verkeren".
100% zeker geen ongevallen.
Over sociopaten gesproken.