Gaaf.arkhétupos schreef: ↑12 mar 2022, 01:07
Nessun Dorma, heerlijk...
Maar mag ik dat contrasteren met baba o'reily?
(Bij mij stopt het opeens op 2:59, druk ik weer op de "play" knop gaat het gewoon weer door, bizar.
"Baba O'Riley"
Out here in the fields
I farm for my meals
I get my back into my living
I don't need to fight
To prove I'm right
I don't need to be forgiven
Don't cry
Don't raise your eye
It's only teenage wasteland
Sally, take my hand
Travel south cross land
Put out the fire
Don't look past my shoulder
The exodus is here
The happy ones are near
Let's get together
Before we get much older
Teenage wasteland
It's only teenage wasteland
Teenage wasteland
Oh, oh
Teenage wasteland
They're all wasted!
Sally schreef:*takes his hand*
Ja. En van als (jong)volwassene in de trein zitten en met het verglijden van het landschap het vage bestemde gevoel op te merken heimwee te hebben naar een onbekend Vaderland. Zonder te weten dat het het Vaderland is waar de heimwee naar uitgaat.arkhétupos schreef: ↑12 mar 2022, 01:07Ik vermoed dat ze bedoelen dat "teenage" "wasted" is, want elke volwassene herkent het verloren gevoel van ooit teenager geweest te zijn zonder het te beseffen.
De hele twee ton heb ik er zelf mee afgelegd en geen enkele koppeling verbruikt. Wat er wel een keer is gebeurd is dat het pookje niet meer in zijn één ging. Dus startte ik de wagen maar in zijn twee, dat ging ook. Daarna naar de garagemeneer geweest en die zei dat het slechts een ringetje was. Het kostte geen fluit. Google leerde mij zojuist dat een kapotte koppeling iets anders is. Ik heb steevast bij inruil en beurten re horen gekregen dat ik een hele goede rijder ben. Dusarkhétupos schreef: ↑12 mar 2022, 01:07PS
Hoeveel van die twee ton heb jij ermee afgelegd? En hoeveel koppelingen heb je verbruikt?
Er bestaan namelijk mensen die het normaal vinden binnen 100.000km een koppeling te verslijten, wat absurd is.

Ja jij hebt hele gave wagentjes. Stuk voor stuk individuen. Zeg maar. Ongeveer. Zo. Krachtige belijning van het snoetje, stoere maar gracieuze carrosserie, goed geconserveerd, strak in de lak, weersbestendig, onvermoeibaar, en een supersnelle motor die loopt als een tierelier.arkhétupos schreef: ↑12 mar 2022, 01:07Ik durf te beweren dat de koppeling net zo lang mee kan gaan als de motor, als je geleerd wordt ermee om te gaan.
(Ik heb het ooit pas bij 1 alfa moeten doen, na 231000km met onzekere oorsprong. Het was gelijk ook de lastigste reparatie die ik ooit zelf heb uitgevoerd: de halve motor moest uitgebouwd worden, in plaats van alleen het koppelingshuis.
Achteraf gezien was het makkelijker geweest de hele motor uit te bouwen, de koppeling, het vliegwiel, de dynamo en gelijk de hydraulische motor van de stuurverkrachter tegelijk mee te vervangen. Naast de ditributie en de waterpomp.
Nu het ding er toch uit is kom je overal makkelijk bij, anders heb je vingers met 4 kootjes nodig.
::
Dat is trouwens tegenwoordig bij elk merk het geval.
De meest simpele storingen zijn het makkelijkst op te lossen als de hele motor eruit is.
Nu de hele motor eruit is, en we kunnen overal makkelijk bij ...
Zullen we dan gelijk x, y, en z mee vervangen? 1 keer duur nu, kan arbeidskosten besparen later.
(Of wilt U het risico lopen?)
Geen garagebedrijf dat dit aanbiedt natuurlijk.
Het is geheel tegen het principe van geld verdienen in.
In mijn garage verleen ik service ...
"Tot over 5 jaar, dan heb ik een leuk ander modelletje klaarstaan, of, mocht de liefde beklijven, doen we het hele circus nog een keer, en kunt U weer 5 jaar voort met Uw huidige automobiel. (Wel op tijd olie, koelwater en remolie verversen.)
Dat is dan met die schroevendraaier zo opgelost als je handig bent, in tegenstelling tot al die rare foutmeldingen door de electronica en de mankementjes door ondeugdelijke sensors waarmee de nieuwste auto’s van de band rollen. Want Karel is mijn fijnste wagen ooit, maar het was ook wel de wagen met de meeste incorrecte foutmeldingen ooit (logisch dat ze onstar weg hebben gedaan, want die meldden nog meer fouten die helemaal niet bestonden, gek werd je ervan) en de eerste wagen die binnen het half jaar stilstond omdat er een krukassensor in bleek te zitten die was doorgebrand. Maar sinds er een nieuwe in is gezet en Onstar eruit is gegooid geen problemen meer. Onstar bleef me de hele tijd mailtjes sturen dat er iets niet goed zou zijn met de motor. Er brandden geen foute lampjes, ik merkte niets aan de wagen, maar ik bleef maar foutrapportages krijgen. Op de mail en ook in de app. Steeds maar gillende sirenes terwijl er negens brand is. En als ik dan contact opnam met onstar kreeg ik allemaal vage verhalen die het alarm nog meer op scherp stelden en dat ik naar de garage moest, alwaar bleek dat er helemaal niks aan de hand was. En wat ook gebeurde is dat onstar een oude melding bleef herhalen, ook al was het al verholpen of nagekeken en gezond bevonden.memet schreef: En een schroevendraaier in de binnenzak voor als het rammelt onder de motorkap.
Dus ehmmmm doet een beetje denken aan Ant. & Dec.