Roken is voor mij een typisch filosofische vraag. Voordat ik kort uitleg waarom, wil ik duidelijk stellen dat mijn verzoek om jullie visie op roken niet bedoeld is voor anti-rook tirades.
Volgens mijn eigen levensfilosofie moet ik zoveel mogelijk proberen te doen in mijn leven waar ik zin in heb, dus ook roken. Tegelijkertijd wil ik ook zo oud mogelijk worden, opdat ik zo lang mogelijk tijd krijg om die "leuke" dingen te doen in het leven.
Hoe denken jullie over roken, en is als je eenmaal gerookt hebt voor langere tijd, het nog wel mogelijk van het leven te genieten zonder relax momenten en een soberder levenstijl?
Ik weet dat zonder roken ik gelukkig zou moeten kunnen zijn, maar als ik nou DENK dat ik met roken gelukkiger ben, of het nou waar is of niet, dan werkt het toch voor mij positief? Net als een placebo, die werken soms ook, ook al werken ze niet...
Mijn vraag is dus: moet ik "lekker" doorroken en waarom, of juist stoppen en waarom? Ik denk zelf dat ik lekker moet doorroken, immers de tijd op aarde is toch al kort als je het vergelijkt met de tijdsduur van de aarde zelf etc.. Toch zegt de pijn op mn borst alsmede het moralistische stemmetje in mn hoofd: ophouden ermee... (ik ben 31)
Bedankt voor jullie overwegingen, I need them!