Triple

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
yopi
Posts in topic: 2
Contacteer:

Triple

Bericht door yopi » 16 mar 2015, 16:29

In het kader van 'Schrijf je gedachtes op": Triple.

Drie gistingen las ik op het etiket van Leffe's triple:
Eerst helder bier, dan de troebelingen van dubbel en in derde instantie de verheldering van de laatste gisting: 8,5 procent!

De natte droom van beleggers:
Eerst denken ze dat ze een heldere belegging hebben en flikkeren daar flink wat van hun geld in, dan: troebelingen; crisis. En dan het klaarkomen: Alles wordt weer helder en levert 8,5 procent op!

Nou houden ze meer van opgaande lijntjes op hun computerschermen in het beging, wat versterkt wordt door de cocaïnelijntjes, maar later wil het wel es worden van neergaande lijntjes die gecompenseerd moeten worden door die andere opgaande lijntjes.

Dat is een soort afdekken van risico's die in de misdaadromans weer uitgebuit wordt om mensen te laten geloven dat het een kwetsbare hemel is waar de handelaren in leven. Errug spannend.
Een kongsi met de maffia of de wapenhandel stelt de persoonlijke crisis dan weer uit. (Volgens die boekjes. (Weet ik veel?))

Top amusement!!

Ik had het etiket van de Leffe triple verder gelezen; er was sprake van een subtiel mengsel van koriander en sinaasappelschillen die dat bier 'zijn' kruidige aroma geeft.

Ik ben dus gewoon een levensgenieter die er niet om maalt - ondertussen tegen mijn vrouw vertelt dat ik koriander en sinaasappelschillen proefde -
hoe het toegaat in de wereld.
Ik heb mijn bijdrage geleverd in de economie. Ik mag gelukkig sterven.
Nog even wachten en dan ga ik trekken van Drees. De man die het toen (heldhaftig) voor elkaar gekregen had dat mensen na hun vijf en zestigste een uitkering van de staat zouden krijgen. Weet die lul veel. toendertijd stierven mensen gemiddeld op hun vijf en zestigste.
Zeg maar: Een goedkope heldendaad om kiezers te winnen?

Nou, als hond die zijn baasje likt: Ik ben dik tevreden.
......

Ach ja, die jonge mensen maken zich weer op een ander manier dik, voordat ze dik worden zoals ik.

Ik heb al veel honden gezien die een prima relatie hebben met hun baasje.
Net zo dik als het baasje zelf.

Cynisch? Daar ben ik te oud voor.
Nee hoor. Ik ben gelukkig en heb god zij dank geen kinderen.
Trouwens ook het best om je 'foot-print' voor het aardse bestaan te minimaliseren.

Geen kinderen. Als je het uitrekent is dat de beste bijdrage aan het idealisme van Gaia. De kakkerlakken zullen de wereld beërven.
Nou ja. Jammer dat die niet van muziek en literatuur houden.

Het oordeel wordt uitgesteld denk ik.
...
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

yopi
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door yopi » 17 mar 2015, 14:14

Ach ja. De natuur is mooi, maar ik heb er graag iets bij te drinken (Wie zei dat ook weer?).

Gesloten