Ideaalbeeld
Ideaalbeeld
Mensen worden bang omdat ze denken aan een ideaalbeeld te moeten voldoen. Falen daarin zou buitensluiting en vernedering inhouden. De perfecte manier om het volk onder controle te houden: verplichten het onhaalbare als norm te hebben. Denk maar niet dat er niet een paar machtige bazen in hun vuistje zitten te lachen om één van hun duizend sluwe listen met de mensheid. Dit alles in het jasje van seksuele aantrekkelijkheid gemotiveerd door verbasterd Darwinisme. Of misschien heb ik het helemaal fout hoor...!
De waarheid is dat er geen waarheid is.
Ik heb dit nou al drie keer zitten lezen ..
Van alles zou ik hier over kunnen zeggen. Maar ik ben toch wel benieuwd of je alleen een steen in de vijver wilt gooien of ander motieven hebt ..
Het zou me liever zijn als je je zou uitspreken, in plaats van in een hoekje zitten te wachten op reacties. Kortom: Hoe opereer je nou eigenlijk op forums?
Een bepaalde eerlijkheid zou ik je niet kwalijk nemen. Ik mag toch hopen dat je niet alleen in je eentje wilt opereren, maar ook contact wil hebben.
Het is hier hopelijk niet een twitter-forum ...
Van alles zou ik hier over kunnen zeggen. Maar ik ben toch wel benieuwd of je alleen een steen in de vijver wilt gooien of ander motieven hebt ..
Het zou me liever zijn als je je zou uitspreken, in plaats van in een hoekje zitten te wachten op reacties. Kortom: Hoe opereer je nou eigenlijk op forums?
Een bepaalde eerlijkheid zou ik je niet kwalijk nemen. Ik mag toch hopen dat je niet alleen in je eentje wilt opereren, maar ook contact wil hebben.
Het is hier hopelijk niet een twitter-forum ...
Laat ik het anders vragen dan .. Sta je achter die stelling of niet?Leonardo schreef:Omdat ik de vraag niet snap.
Het is inderdaad een waardeloze stelling, maar ik kan hem niet wissen.
Ik ben weer onzeker omdat ik niet weet hoe ik moet reageren ..
En ik bedoel zeker niet dat die stelling waardeloos is. Maar helemaal reëel is ie voor mij ook niet.
Ik sta er in die zin achter dat er schoonheidsidealen worden nagestreefd, en dat dat gedreven wordt door de industrie, ofwel een klein groep rijke, machtige magnaten die het alleen om het geld gaat. Indirecte onderdrukking. Ik vind dat je dat wel voorzichtig een 'complot' mag noemen.
leonardo is het niet raar, dat men zijn ideaal beeld, vanuit de ander bekijkt?
of
zich een ideaal beeld laat aan meten door anderen
als een man zowel in lichaam als geest goed is
is dat niet het ideaal
wat is ideaal
zullen we eens kijken wat je hier van vindt: ideaal is
de volkomenste voorstelling van enig voorwerp of zaak in gedachten
of
zich een ideaal beeld laat aan meten door anderen
als een man zowel in lichaam als geest goed is
is dat niet het ideaal
wat is ideaal
zullen we eens kijken wat je hier van vindt: ideaal is
de volkomenste voorstelling van enig voorwerp of zaak in gedachten
Het gaat er niet om wat ideaal is, het gaat erom dat we verplicht worden eraan te voldoen!
Voorbeeld: Vroeger was ik perfectionist, totdat ik in een crisis kwam en niet meer het perfecte kon 'zien'; toen kwam er bijvoorbeeld een krasje op één van mijn bezittingen; ik ben het object met het krasje gaan liefhebben, omdat het nu een verhaal had, persoonlijk was. Het alternatief was om het weg te gooien.
Voorbeeld: Er zijn vele soorten en maten van vrouwen. Als alleen de ideaalste vrouwen mooi zouden, waar zouden we zijn? Ik vind persoonlijk dat vrouwen die niet aan het ideaal voldoen het mooist zijn; een beetje spek, een gezicht dat 'iets heeft', en zo meer. Zo heeft iedereen zijn eigen ideale vrouw. En gelukkig maar. De tijd van: 'blond, blauwe ogen, een beetje dom en een flinke voorgevel' is hopelijk voorbij... (niet dat dat niet mooi kan zijn trouwens
op een beetje dom na dan)

Voorbeeld: Vroeger was ik perfectionist, totdat ik in een crisis kwam en niet meer het perfecte kon 'zien'; toen kwam er bijvoorbeeld een krasje op één van mijn bezittingen; ik ben het object met het krasje gaan liefhebben, omdat het nu een verhaal had, persoonlijk was. Het alternatief was om het weg te gooien.
Voorbeeld: Er zijn vele soorten en maten van vrouwen. Als alleen de ideaalste vrouwen mooi zouden, waar zouden we zijn? Ik vind persoonlijk dat vrouwen die niet aan het ideaal voldoen het mooist zijn; een beetje spek, een gezicht dat 'iets heeft', en zo meer. Zo heeft iedereen zijn eigen ideale vrouw. En gelukkig maar. De tijd van: 'blond, blauwe ogen, een beetje dom en een flinke voorgevel' is hopelijk voorbij... (niet dat dat niet mooi kan zijn trouwens

Wie isloleert nu wie?
En vanuit welk bezopen standpunt?
Waar schuilen de frustraties?
Dat is wat ik me wel eens afvraag.
Ben ik de
of![[monalisa] [monalisa]](./images/smilies/monalisa.gif)
Wie het weet mag het zeggen, ik zal het altijd ontkennen: Er is geen ideaalbeeld.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
En vanuit welk bezopen standpunt?
Waar schuilen de frustraties?
Dat is wat ik me wel eens afvraag.
Ben ik de

of
![[monalisa] [monalisa]](./images/smilies/monalisa.gif)
Wie het weet mag het zeggen, ik zal het altijd ontkennen: Er is geen ideaalbeeld.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
en voor alle anderen, er bestaat een ideaal beeld
maar met kleuren en formaten heeft het niets van doen
evenmin als bezit of roem
sterker de bekendste mensen zijn tevens de slechtste en zo de lelijkste mens
logisch dat deze een vertekend beeld eisen waar zijzelf de schoonste LIJKEN
(LEONARDO ZIE JE DE WAARHEID VERSTOPT IN DE RETORIEK)
maar met kleuren en formaten heeft het niets van doen
evenmin als bezit of roem
sterker de bekendste mensen zijn tevens de slechtste en zo de lelijkste mens
logisch dat deze een vertekend beeld eisen waar zijzelf de schoonste LIJKEN
(LEONARDO ZIE JE DE WAARHEID VERSTOPT IN DE RETORIEK)