Behoud van informatie

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
yopi
Posts in topic: 49
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jul 2014, 14:32

yopi schreef:Misschien moeten we Paul vragen een twitter categorie op te voeren op dit forum. Voor het parallelle denken.
Bij het betreden van deze conference room moet de boodschap verschijnen van bijvoorbeeld:
Yopi has entered the conference room. En bij het verlaten: Yopi has left the conference room.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jul 2014, 14:35

Ik hoop trouwens ook dat het wel echt waar is dat deze data bewaard blijft voor de eeuwigheid!

memeticae
Posts in topic: 22
Contacteer:

Bericht door memeticae » 26 jul 2014, 14:36

yopi schreef:
yopi schreef:Misschien moeten we Paul vragen een twitter categorie op te voeren op dit forum. Voor het parallelle denken.
Bij het betreden van deze conference room moet de boodschap verschijnen van bijvoorbeeld:
Yopi has entered the conference room. En bij het verlaten: Yopi has left the conference room.
Zoiets bestaat toch al?
Heet dat niet gewoon een kroeg? Of netter sociëteit ...
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 26 jul 2014, 14:37

yopi schreef:Ik hoop trouwens ook dat het wel echt waar is dat deze data bewaard blijft voor de eeuwigheid!
Ja natuurlijk, al was het alleen maar in de vorm van memen.

;)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

neus

Bericht door neus » 26 jul 2014, 14:37

Je moet ook het annihileren willen als enige mogelijke vorm van rechtvaardigheid...

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jul 2014, 14:40

memeticae schreef:
yopi schreef:
Zoiets bestaat toch al?
Heet dat niet gewoon een kroeg? Of netter sociëteit ...
Ik moet zeggen dat ik met mijn kroegervaring nooit zulke begeleidende boodschappen gehoord heb als ik binnenkwam of weer naar buiten ging.
Bovendien kon je eigenlijk alleen 1 op 1 gesprekken voeren.
Twitteren rond trending topics vind ik een meer gelijkende ervaring.

neus

Bericht door neus » 26 jul 2014, 14:43

neus schreef:Je moet ook het annihileren willen als enige mogelijke vorm van rechtvaardigheid...
Sorry, je "moet" niets, maar als je het annihileren ook prima vindt dan ben je verlicht.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jul 2014, 14:44

memeticae schreef:
yopi schreef:Ik hoop trouwens ook dat het wel echt waar is dat deze data bewaard blijft voor de eeuwigheid!
Ja natuurlijk, al was het alleen maar in de vorm van memen.

;)
En die memmen? Blijven die ook intact?
:K

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jul 2014, 14:46

neus schreef:
neus schreef:Je moet ook het annihileren willen als enige mogelijke vorm van rechtvaardigheid...
Sorry, je "moet" niets, maar als je het annihileren ook prima vindt dan ben je verlicht.
De geest is onuitputtelijk en heeft geen data van node. En zeker niet als ie diarree heeft :greins:

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 jul 2014, 14:48

yopi schreef:
neus schreef:
De geest is onuitputtelijk en heeft geen data van node. En zeker niet als ie diarree heeft :greins:
Ik raak trouwens eigenlijk verstopt.
Yopi verlaat de conference room

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 26 jul 2014, 14:59

Yopi verlaat de conference room
Flashback.

telnet chatrooms, bbs chatrooms, de digitale stad chatrooms ...

memetica@univax1:~$talk someone@othervax

neus

Bericht door neus » 26 jul 2014, 15:04

ik ben bang wat verkeerds gezegd te hebben, dat gebeurt niet vaak in chatrooms, dan denkt iedereen het grootste recht te hebben op eerdere uitspraken.

ik vind het waardevol hier, maar tevens wil ik de hechting tegengaan anders worden het begin augustus twee lange weken afkicken

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 26 jul 2014, 15:17

Afkicken?
Vasten.
Reinigt het lichaam en de geest.
Schijnt.

Bestaat dat eigenlijk wel? Iets verkeerds zeggen?

Bomen zijn roze de lucht is groen.
Sterren verdwalen, de maan is van kaas.

Iedereen is maar dwaas.
Of ben ik uit m'n doen?

neus

Bericht door neus » 26 jul 2014, 15:51

Mijn tenen hebben de geur van de maan.
Na het drinken ben ik als de lucht.
Of zag ik er uit als een blad?

Ik hou van sites waar je mag verwijderen, herschrijven is ook goed.

De filosofie van het herschrijven. Daar ga ik maar aan verder.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 02:03

neus schreef:ik ben bang wat verkeerds gezegd te hebben, dat gebeurt niet vaak in chatrooms, dan denkt iedereen het grootste recht te hebben op eerdere uitspraken.
Hier bedoel je? Toch niet naar aanleiding van een bericht van mij?

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 09:28

Je begon over diarree, dat is toch wat anders dan dialoog. Ik zag dat als negatief commentaar op wat ik had aangegeven. Misschien, zo dacht ik, was ik te ver gegaan.
Laatst gewijzigd door neus op 27 jul 2014, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 11:29

Ik dacht al dat dat het was!
De versnelling tot twitterspeed zorgt er voor dat de associaties elkaar steeds sneller opvolgen zonder dat er tijd is om volledig te formuleren terwijl je het toch kwijt moet. Een afscheiding van de geest om in vorm te blijven. Met andere woorden: diarree. Bovendien sluit dat aan bij de annihilatie waar je het over had: doorspoelen die shit.
Nietemin maakt de multi-dialoog dat je een gevoel van opstijgen krijgt na het lossen van wat je kwijt denkt te moeten.

Alles bij elkaar eigenlijk niet persoonlijk naar jou, maar naar de toestand waar we met zijn vieren in verkeerden ..

Zo duidelijker? (Ik had nog meer associaties, maar mijn geestelijke spijsvertering is weer wat normaler na een nachtje slapen.)

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 11:34

Duidelijker idd, ben je een twitteraar?

We waren aardig op tempo, en het lijken grote hoogten waar we komen, maar ik vergeet nooit de opmerking van iemand toen ik met een groepje aan het musiceren was en we er helemaal in op gingen dat de opnames daarna nergens naar klonken. In het moment was het allemaal prima, maar opgeslagen heeft het weinig waarde. Het gaat er vooral om wat je er zelf verder mee doet.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 11:39

Fijn dat je het begrijpt. En inderdaad. Bij nalezing denk ik niet dat een ander er uit haalt wat onze - of in ieder geval mijn - beleving was.
We doen er allemaal vast wel wat mee.
ben je een twitteraar?
7 tweets in 7 jaar geloof ik.
Ik volg ongeveer 100 anderen. Goed uitgezocht.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 11:40

Ik volg jou ook .. Was ik niet zo bijster van onder de indruk. En philotuut.
De laatste is ook de enige volger die ik heb. Buiten nog 8 automatische volgers.

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 11:43

Haha, ik heb ooit voor een uitzending over ingrijpen in de natuur om globale opwarming tegen te gaan twitter genomen omdat je dat kon reageren. Het is bij 1 bericht gebleven, of ze ook niet maar gelijk de golfstromen wilden aanpassen, daar was toch ineens schroom voor...

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 11:44

Dat was een leuke tweet iig.

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 11:48

ik begrijp dat twitter al weer op zijn retour is en dat het nu twitch-tv is, om jouw eigen uitzending van wat je ook doet populair te maken, met verdienmodel...

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 11:53

verdienmodel..
Zoals gruwelfoto's op facebook plaatsen van 'onze' nationale ramp om adverteerders te trekken ..

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 11:56

Dat is de mindere kant, maar een donatiesysteem mbt de uitingen van mensen, en dat om te volgen je iets moet betalen is wel een concrete motivatie om te blijven doen wat je doet en niet het idee te krijgen dat bijvoorbeeld filosoferen zinloos tijdverdrijf is...

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 jul 2014, 12:27

Ik snap het. Net zoiets als De Correspondent. Als je lid bent mag je de artikelen delen. Daarnaast is het ook een forum bij de artikelen en wordt expertise van de lezers op prijs gesteld. Ook bij onderzoeksjournalistiek.

Leonardo
Posts in topic: 19
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 27 jul 2014, 13:05

Internet voor de rijken... :(

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 13:06

Ja dat is dan ook weer een punt. Dan moet je wel goed nadenken over de prioriteiten. Kabel TV maar opzeggen?

neus

Bericht door neus » 27 jul 2014, 13:07

Het is trouwens zo dat Google Twitch voor een miljard gekocht heeft, dus dat zal binnenkort wel weer helemaal overspoeld worden met reclame...

Gesloten