Loslaten

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Quillaume Epées
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Quillaume Epées » 05 jul 2014, 12:18

Conditio sine qua non pas ik dagelijks toe in mijn steeds weer opkomende ziekmakende herinneringen aan het onrecht en misbruik wat mij in mijn jeugd overkomen is. Ik tracht daarbij mezelf vaak krampachtig wijs te maken dat de gevolgen van al die dramatiek niet daar alleen aan gelegen heeft.
Kortom, het loslaten van bv. diepe emoties is niet zomaar ff doen!
Dit zal ik mijn hele leven moeten blijven doen om nog te kunnen lachen en te kunnen leven waarin het leven nog de moeite waard zou zijn.
Wie zichzelf altijd te serieus neemt, wordt dat dan zeker niet door zijn/haar omgeving gedaan.

yopi
Posts in topic: 16
Contacteer:

Bericht door yopi » 05 jul 2014, 12:53

@PP

Ja .. Wie zet er nou bloempotten op zijn balkon op een plek waar ze de straat op kunnen vallen? ;)

Maar goed. Hoe heikeler hoe langer vaak een rechtzaak duurt (ik denk aan de internationale tribunalen en moordzaken). Dat is toch vreemd? Of niet?
Te hard rijden is snel afgedaan.

neus

Bericht door neus » 05 jul 2014, 17:07

Ik denk dat rechtspraak vooral een toekomst mogelijk moet maken waarin de gedane zaken een betekenis krijgen.

neus

Bericht door neus » 05 jul 2014, 17:49

Ik weet niet heel goed wat jurisprudentie is. Maar regels van billijkheid/redelijkheid/rechtvaardigheid hebben weinig zin als de bedoeling niet is een toekomst te maken waarin je verder kan met de gedane zaken, wat je daar dan ook precies voor moet doen.

neus

Bericht door neus » 05 jul 2014, 18:10

Dat burgers zelf bepalen wat goed is, kan maar 1 aspect zijn van de maatregelen die soms nodig zijn na gedane zaken. Als bijvoorbeeld blijkt dat de gevolgen van vrij burgerschap voor problemen heeft gezorgd, lijkt het me niet logisch dit op te lossen met vrij burgerschap.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 06 jul 2014, 11:24

Ik zie recht graag als bescherming, niet als voorschrijven van de wet.

Er zijn best veel burgers die voor zichzelf op kunnen komen. Of dat in ieder geval graag willen. Met de nadruk op zichzelf.
Als die allemaal hun gang kunnen gaan heb je kans dat iedereen zijn recht in eigen hand neemt. Met allerlei groepen die geweld gaan gebruiken tegen wat ze niet bevalt.
Maar regelgeving is wel doorgeschoten inderdaad. Met dank aan die indirecte democratie waarin elke factie als ze de kans krijgen nieuwe regels maakt om hun visie door te drukken. Vandaar dat het zo'n hybride zooi wordt.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 06 jul 2014, 19:54

Goed betoog. Aangenaam om te horen dat je er over nagedacht heb. Trias politica heb ik ook hoog in het vaandel. Enne .. lekker betrokken.
Ik denk er nog over na ...
[gj]

Gesloten