ademhaling

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
Gesloten
neus

ademhaling

Bericht door neus » 19 dec 2013, 22:20

ego in-ego uit

yopi
Posts in topic: 4
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 dec 2013, 14:18

:greins:

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 dec 2013, 14:24

Ik las net je opmerking in een ander topic:
Inademen is het ego bevestigen, vullen, voeden, uitademen is het ego loslaten, leeg laten lopen. Je kunt nu wel zeggen dat je alleen maar moet uitademen, maar hoe doe je dat?
Sterk ..Dus pas ik mijn smiley aan:
:klapperdeklap:

neus

Bericht door neus » 20 dec 2013, 14:26

Dank! Ik merk bij mezelf dat ik meer aandacht geef aan de inademing en dan af en toe een diep zucht slaak.

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 dec 2013, 14:30

:)

Mijn eerste smiley had te maken met mijn idee van dat ademhalingsoefeningen e.d. soms te maken hebben met het toppunt van ego tactieken. Ik vermoedde dat je zo iets bedoelde met een ironische of sarcastische inval ...

neus

Bericht door neus » 20 dec 2013, 14:43

Heel goed opgemerkt, maar dan net zo goed een ego-pauzemoment denk ik...

yopi
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 dec 2013, 14:52

Inderdaad
:greins:

neus

Bericht door neus » 20 dec 2013, 14:59

Als je de lol er maar van in kunt zien waarschijnlijk, en dat lukt toch niet iedereen...

Dat is wel iets raars, je zegt iets naïef onschuldigs of misschien toch wel een beetje plagerig en dan blijkt iemand zwaar gekwetst te zijn. Hoe los je zoiets op? Sommige mensen kunnen ook heel goed de gekwetste spelen ook nog.

Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 20 dec 2013, 15:43

in het oosten wordt bij meditatie de aandacht gericht op de uitademing.. het is de bedoeling dat je bij het gevoel van uitademing blijft (dus 'buiten je lichaam') als je weer inademt.. dus focussen op het ego-uit gedeelte :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

neus

Bericht door neus » 20 dec 2013, 16:51

ja ik begrijp zoiets, maar waarom? Omdat het onderbelicht is misschien, maar niet om helemaal van de inademing af te komen denk ik...

Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 22 dec 2013, 12:08

neus schreef:ja ik begrijp zoiets, maar waarom? Omdat het onderbelicht is misschien, maar niet om helemaal van de inademing af te komen denk ik...
De ademhaling an sich, daar hoef je niet zo veel mee..
Wat de precieze reden is weet ik niet, maar het lijkt me te maken te hebben met focus op de ruimte ipv op je lichaam. Bij de uitademing verbindt je je met de ruimte om je heen..

er zullen meerdere ideeën achter zitten.. ken ze alleen niet allemaal
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

neus

Bericht door neus » 22 dec 2013, 12:17

Ik denk dat blijven hangen op het moment van uitademing inderdaad een verbinding is met een soort ruimte, had daar voor mezelf een hele theorie over...

Het blijft een kwestie van voelen.

Gesloten