Numerologie
Numerologie
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK
- Intangible Radjanamadjo
- Posts in topic: 5
- Contacteer:
33 is bij de Vrijmetselarij een belangrijk getal..
dus het is wel meer dan leuk rekenwerk, denk ik zelf. Je kunt over dit onderwerp trouwens alle kanten op, er zijn op het internet genoeg skeptici die zeggen dat je 11:11 een interessantere tijd vindt dan 10:28, en dat je het daarom 'extra opvalt'. Zou kunnen, maar ik maak het zelf geregeld mee.
Een meer zweverige verklaring die vaak wordt gegeven is dat je - als je dit soort tijden/getallen vaker ziet - bezig bent met een ascensieproces.
Wishful thinking? Of niet?
De kracht van getallen.. waarom waren mensen zoals Pythagoras en Plato zo geintrigeerd door getallen?
Ik zie er zelf iig wel wat in, numerologie 
dus het is wel meer dan leuk rekenwerk, denk ik zelf. Je kunt over dit onderwerp trouwens alle kanten op, er zijn op het internet genoeg skeptici die zeggen dat je 11:11 een interessantere tijd vindt dan 10:28, en dat je het daarom 'extra opvalt'. Zou kunnen, maar ik maak het zelf geregeld mee.
Een meer zweverige verklaring die vaak wordt gegeven is dat je - als je dit soort tijden/getallen vaker ziet - bezig bent met een ascensieproces.
Wishful thinking? Of niet?
De kracht van getallen.. waarom waren mensen zoals Pythagoras en Plato zo geintrigeerd door getallen?

The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.
Het klinkt, en het ziet er altijd zo spannend uit. Maar ik denk dat het meer een status van de menselijke geest is. De toeval die wordt gevonden omtrent een nummer of een reeks nummers is ook merendeels te wijten aan het zoek en koppel gedrag van de menselijke geest. De omvorming van waarheid naar fictie is een dunne streep waarbij de geest heen en weer waggelt als de lichaam dat toe staat.
Er zijn diverse filmen en boeken hier over geschreven, de mysterie van het getal, echter is er niks concreets aan de 'theorie'. Mensen zijn op zoek naar iets, en als de geest heilig van het feit overtuigd is, dan zullen de ogen dit ook vinden.
Er zijn diverse filmen en boeken hier over geschreven, de mysterie van het getal, echter is er niks concreets aan de 'theorie'. Mensen zijn op zoek naar iets, en als de geest heilig van het feit overtuigd is, dan zullen de ogen dit ook vinden.
Qua tractus sinus history refero
- Contacteer:
Absoluut.. maar werkt niet alles volgens deze 'logica'? In hoeverre is wetenschap niet diezelfde zoektocht?rnull schreef:Het klinkt, en het ziet er altijd zo spannend uit. Maar ik denk dat het meer een status van de menselijke geest is. De toeval die wordt gevonden omtrent een nummer of een reeks nummers is ook merendeels te wijten aan het zoek en koppel gedrag van de menselijke geest. De omvorming van waarheid naar fictie is een dunne streep waarbij de geest heen en weer waggelt als de lichaam dat toe staat.
Wat dat betreft geeft het natuurlijk wel te denken. Hoe kun je de waarheid goed onderscheiden van de fictie?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.
Dat kan je niet zodanig onderscheiden. Waarheid v.s Fictie. Het is niks meer dan een moment opname (lees: Nostradamus, Charles Babbage) Denkers van iets groots, wat nooit in hun levenstijd c.q. periode gemaakt hadden kunnen worden dus fictie, echter is het nu dus waarheid.Intangible Radjanamadjo schreef:Absoluut.. maar werkt niet alles volgens deze 'logica'? In hoeverre is wetenschap niet diezelfde zoektocht?rnull schreef:Het klinkt, en het ziet er altijd zo spannend uit. Maar ik denk dat het meer een status van de menselijke geest is. De toeval die wordt gevonden omtrent een nummer of een reeks nummers is ook merendeels te wijten aan het zoek en koppel gedrag van de menselijke geest. De omvorming van waarheid naar fictie is een dunne streep waarbij de geest heen en weer waggelt als de lichaam dat toe staat.
Wat dat betreft geeft het natuurlijk wel te denken. Hoe kun je de waarheid goed onderscheiden van de fictie?
En natuurlijk is wetenschap opzoek naar een stuk herkenning in nummers. Maar dat is precies het probleem waar men mee zit. Alles wat lijkt, hoeft geen waarheid of ondergrond te bieden, dat is een les wat ons als mens in de eeuwen al eens is geleerd

Qua tractus sinus history refero
Jeroen
http://www.beleven.org/feesten/kalender ... &jaar=2009Wat gaat er 11 november 2009 gebeuren (2009 = 2+9 = 11)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/CarnavalOfficieel duurt carnaval van zondag tot en met dinsdag, maar in de huidige praktijk is het vaak zo dat er tussen 11 november en het eigenlijke feest al tal van aan carnaval verbonden festiviteiten plaatsvinden, vooral in de laatste weken voor carnaval. Soms vinden er ook op Aswoensdag nog enkele carnavalsactiviteiten plaats.
Op 11 november (de elfde van de elfde), om precies 11:11u, begint het carnavalsseizoen. In Nederland wordt deze start van het seizoen in vrijwel iedere carnavalvierende plaats met een zekere ceremonie gevierd.
De reden voor deze datum ligt bij het getal 11, dat van oudsher het getal van de dwazen en gekken is.
11 november is exact 40 dagen voor 21 december, de kortste dag. Toevallig ook de feestdag van Sint Maarten (Het Sint Maartensfeest). Dit is het begin van de donkere periode voor Kerstmis die eindigt op 2 februari Maria Lichtmis, wat weer exact 40 dagen na Kerstmis is. 2 februari is de vroegst mogelijke datum voor carnaval.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)
Al die evenementen zijn jaarlijkse terugkerende dingen, dus niet specifiek voor 11-11-11 (2009).yopi schreef:Jeroenhttp://www.beleven.org/feesten/kalender ... &jaar=2009Wat gaat er 11 november 2009 gebeuren (2009 = 2+9 = 11)?
@Radja: ik ben er nog niet uit wat ik van numerologie vind. Als het gaat om datums haak ik vaak af omdat het gebaseerd is op een kalender. Stel dat 2009 eigenlijk 2010 is, omdat ze het jaar 0 hebben overgeslagen. Wat is dan de waarde van 11-11-11 (wat dan dus eigenlijk 11-11-12 is?
Wel heb ik me ooit verdiept in het getal 9. Ik kwam het toen overal tegen. Maar door ons 10-talige stelsel kon ik er verder niet veel mee. Misschien als ik ontdek hoe getallen in verbinding staan met frequenties, essenties of manifestaties. De Maya kalender is ook nog steeds erg onduidelijk voor me. Het staat te ver van me af, omdat ik toch hier in het westen ben opgegroeid denk ik. Maar ik hou vollopig nog effe vol om iedere dag te kijken wat de dag van vandaag zal brengen:
http://www.mayanmajix.com/TZOLKIN/DT/DT.html
Misschien valt het kwartje vanzelf een keer

- Contacteer:
Qua kalender ben ik het eigenlijk wel met je eens. Hou het wel enigzins in de gaten, maar neem het niet al te serieus.Jeroen schreef:Al die evenementen zijn jaarlijkse terugkerende dingen, dus niet specifiek voor 11-11-11 (2009).yopi schreef:Jeroenhttp://www.beleven.org/feesten/kalender ... &jaar=2009Wat gaat er 11 november 2009 gebeuren (2009 = 2+9 = 11)?
@Radja: ik ben er nog niet uit wat ik van numerologie vind. Als het gaat om datums haak ik vaak af omdat het gebaseerd is op een kalender. Stel dat 2009 eigenlijk 2010 is, omdat ze het jaar 0 hebben overgeslagen. Wat is dan de waarde van 11-11-11 (wat dan dus eigenlijk 11-11-12 is?
Wel heb ik me ooit verdiept in het getal 9. Ik kwam het toen overal tegen. Maar door ons 10-talige stelsel kon ik er verder niet veel mee. Misschien als ik ontdek hoe getallen in verbinding staan met frequenties, essenties of manifestaties. De Maya kalender is ook nog steeds erg onduidelijk voor me. Het staat te ver van me af, omdat ik toch hier in het westen ben opgegroeid denk ik. Maar ik hou vollopig nog effe vol om iedere dag te kijken wat de dag van vandaag zal brengen:
http://www.mayanmajix.com/TZOLKIN/DT/DT.html
Misschien valt het kwartje vanzelf een keer
[edit]deel van mijn bericht verplaatst naar Invloed van de kalender[/edit]
Qua nummer 9, dat ken ik opzich wel, heb het meer met 11 gehad. Maar dat heb ik op een gegeven moment wel losgelaten. Wellicht dat de levensboom voor jou van interesse kan zijn. Kaballah is bij uitstek een uiting van numerologie, waarin elk getal zijn eigen positie en betekenis heeft (9 is yesod volgens de onderste site)

hier ook wat zijdelingse info
Laatst gewijzigd door Intangible Radjanamadjo op 06 okt 2009, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Interessante man, die Randell. Z'n kunst spreekt me erg aan.
Ik ken de Tortuga kalender niet. Ben via Ian Xel Lungold met de Tzolkin in aanraking gekomen en heb me alleen daar mee bezig gehouden tot nu toe.
Edit: back on topic
Ik ken de Tortuga kalender niet. Ben via Ian Xel Lungold met de Tzolkin in aanraking gekomen en heb me alleen daar mee bezig gehouden tot nu toe.
Edit: back on topic

Laatst gewijzigd door Jeroen op 07 okt 2009, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Contacteer:
Het deel wat ik heb laten staan mbt kaballa gaat m.i. over numerologieJeroen schreef:Ehm, even voor de duidelijkheid, laten we hier verder praten over numerologie. Dus welk gedeelte van je reactie is daarop gebaseerd en welk op kalenders?
(eerlijk gezegd maakt het mij niet uit dat onderwerpen door elkaar lopen, eigenlijk heel logisch omdat alles met alles verbonden is)
Ik ben die kabbala al eerder tegengekomen. Wat kan je er eigenlijk mee, waar gaat het over, wat is jouw ervaring?
- Contacteer:
Vragen die ik eigenlijk niet kan beantwoorden, aangezien ik net aan een boek over de levensboom (de afbeelding) heb gelezen en dus net alle namen vd knooppunten ken. Er schijnt een enorme verdieping in te zitten die ik misschien net heb geroken, niet meer dan dat.Jeroen schreef:Ik ben die kabbala al eerder tegengekomen. Wat kan je er eigenlijk mee, waar gaat het over, wat is jouw ervaring?
Er zijn hele mysteriescholen die de kaballa en zo'n boek (niet de Torah, maar dat andere bekende Joodse boek) bestuderen. De Zohar dacht ik..
Waar het over gaat.. over van alles.. maar vooral ook hoe je de linker kolom (binah - gevurah - hod) in balans kunt brengen met de rechter kolom (hokmah - chesed - netzach) - daarmee de middelste tot volledige wasdom brengende.. het gaat over hoe je je als mens kunt ontwikkelen naar meer spirituele wasdom.
Mijn ervaring is dat het een interessante indeling is van hoe ons universum en andere universa in elkaar steken. Waarbij het op zijn minst opmerkelijk valt te noemen, dat dit universum het minst stabiele van de 4 is..