Tot Ziens.

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Arjen
Posts in topic: 2
Contacteer:

Tot Ziens.

Bericht door Arjen » 18 apr 2008, 20:26

Forummers, ik heb hier een jaar lang met plezier gepost. De laatste driekwart jaar zonder veel plezier. Mijn streven was om ergens met een paar welwillende mensen discussies met diepgang te voeren om zo andere gedachten en meningen te leren kennen. Helaas is dit gaandeweg steeds onmogelijker geworden. Discussies met diepgang hebben de noodzaak om gevoerd te worden zonder subjectieve insteek en zonder loos gebral. Dat is hier onmogelijk gebleken.

Ik heb erg mijn best gedaan om een klein stukje van het forum te reserven voor serieuze discussies, maar dat heeft niet tot bloei mogen komen. Eerst heb ik voorgsteld om een subforum te maken voor debatten waar dan alleen genoodden zouden discussiëren met diepgang, maar dit is omgevormd tot hoekje waar men alleen maar subjectief en loos bralde. Pogingen van mijn kant om daar iets aan te doen werden genegeerd. Hierna heb ik het idee gelanceerd om in een nieuw forum onderdeel te spreken over "formele filosofie" om zo het loze en subjectieve gebral buiten de deur te houden. Op die manier zou het mogelijk moeten zijn om op niveau te discussiëren. Ook dit mocht niet zo zijn. Elk topic weer hebben mensen er hun best voor gedaan om offtopic te gaan en loos te brallen. Als ik hier wat van zei dan werd ik weggelachen. De pogingen die ik heb gedaan om jullie iets bij te brengen worden niet gewaardeerd; worden door sommigen zelfs opgevat als manieren om zichzelf eens goed ten koste van mij, mijn inzet en mijn plichtsgetrouwheid te vermaken. Topics die ik aanmaak ter educatie, verdieping van onderwerpen en verklaring van allerhande zaken worden vermaakt tot grabbelton voor de hermeuten en de sofisten. Tot overmaat van ramp is het nu zover dat als mensen topics aanmaken over hun psychologische ziektebeelden dit met gejuich ontvangen wordt zonder stil te staan bij de gevolgen hiervan voor de wankele psyche van de poster.

Het moge voor een ieder duidelijk zijn dat de pogingen die ik heb gedaan om iets moois en constructiefs te bouwen hier vergeefs zijn geweest en zelfs verspeelde tijd is. Het zal me nog lang spijten dat ik geen eieren voor mijn geld koos toen Paul op mijn vraag of de admins hier er zin in hadden iets op te bouwen antwoordde "Eigenlijk interesseert het me weinig wat hier gebeurt".

Voor de leuke momenten en de spaarzame momenten met diepgang dank ik jullie.

Arjen
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

yopi
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door yopi » 18 apr 2008, 20:38

Veel inzicht in filosofie. Weinig inzicht in anderen en jezelf.
Alle aandacht die aan jou besteed is ten spijt.
Ik hoop dat je filosofie zich nog eens verbreedt, creatiever wordt..
.. anders vrees ik dat je in eenzaamheid in je transcendaliteit zal sterven en eeuwig zal moeten dwalen zonder anderen.

sic!

soit!

Eva Lilith
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 18 apr 2008, 20:44

Bij nader inzien zeg ik even niks hier.

Maar ik ben er wel.
Laatst gewijzigd door Eva Lilith op 19 apr 2008, 07:44, 3 keer totaal gewijzigd.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 18 apr 2008, 20:46

Arjen,

Goed!
Het lijkt mij toe dat je ons met gevoelens van miskenning hebt verlaten en dat spijt mij zeer. Ik kan oprecht zeggen dat ik van je heb genoten en ik hoop je nog te spreken.

Het beste,

ziznl
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 apr 2008, 22:00

Arjen schreef:Voor de leuke momenten en de spaarzame momenten met diepgang dank ik jullie.
Insgelijks. Het ga je goed.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 19 apr 2008, 00:50

yopi schreef:Veel inzicht in filosofie. Weinig inzicht in anderen en jezelf.
Beter kan ik het niet verwoorden.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

ziznl
Contacteer:

Bericht door ziznl » 19 apr 2008, 09:21

Ik geef een nuancering want ik vind dat veel te kort door de bocht allemaal!

Veel kennis van EN inzicht in filosofie.
Veel inzicht in zichzelf en ook anderen.
Daarmee ook confronterend naar zichzelf en anderen.
En soms blind naarzichzelf en voor anderen.

En verder wat mij betreft: BASTA
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 30 apr 2008, 08:15

Je kan zeggen wat je wil, maar sinds je vertrek is het heerlijk rustig en vredig hier.

Je kan natuurlijk ook zeggen, dat het oersaai geworden is hier.

:-k :shifty: :greins:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Arjen
Contacteer:

Bericht door Arjen » 07 dec 2008, 20:43

ziznl schreef:Arjen,

Goed!
Het lijkt mij toe dat je ons met gevoelens van miskenning hebt verlaten en dat spijt mij zeer. Ik kan oprecht zeggen dat ik van je heb genoten en ik hoop je nog te spreken.

Het beste,

ziznl
Ik geloof dat ziznl het de vorige keer bij het juiste eind had. Of ten minste: dit keer voel ik me wel behoorlijk miskent.

Op dit moment moge het in ieder geval voor iedereen duidelijk zijn wat er door mij heengaat. Dat is de reden dat ik heen zal gaan. De intentie met iedere post die ik hier (weer) gemaakt heb was ter verbeteing van ieders bewustzijn van vele zaken. De tol die het van me eist door de projecties van een paar posters alhier (okke en Yopi) is echter hoger dan ik vol kan houden.

Ik ga mijn plicht verzaken. Excuses hiervoor. Ik hoop dat een ieder zich bewust zal zijn van het onderscheid tussen spreken over de dingen op zich en spreken over hypothesen middels dogmatiek. Daarmee is het mogelijk om vrij te blijven van sofistische gedragingen en daarmee van onheuse motivaties.

Arjen
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2008, 21:58

Jammer dat je elke poging tot gesprek hebt getorpedeerd met beschuldigingen, aanvallen en vage verwijzingen die je op enkele halfzachte voorbeeldjes niet hebt willen toelichten. Je schrijft dat je gesprekken als enige methode ziet om mensen bewust te maken van de universaliteitsgedachten en "kennis". Jammer dat je elke uitnodiging tot een gesprek hebt afgewezen.

Ik hoop dat je lang wegblijft. Tenzij je wel bereid bent in gesprek te gaan. Er staan nog enkele vragen en verzoeken voor verduidelijking open.............

Eva Lilith
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 08 dec 2008, 08:37

@ Arjen,

Jammer dat je zo'n tragische en ongenaakbare karikatuur van jezelf maakt, die zichzelf en zijn ideeën op die manier alleen maar isoleert. Echt zonde van al dat potentieel.

Hoe dan ook, het ga je goed.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Om
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Om » 08 dec 2008, 18:15

Ik vind het jammer om Arjen te zien vertrekken; in mijn korte tijd hier heeft hij me goed op weg geholpen. Ik weet verder niks van de beschuldigingen die over en weer vliegen dus ik onthoud me dan ook van een oordeel hierover; wel werd het hier daardoor een stuk minder aangenaam.

Plaats reactie