Kijk, als ik nu meteen mijn stem uit breng val ik gelijk door de mand natuurlijk....ha ha ha....
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet"
(kun je ook twee mogelijkheden aanvinken eigenlijk???)
Bcl vraagt:
Wie of wat bepaalt waar je op valt, eigen geslacht, beide geslachten, het andere geslacht
Alleen jijzelf (wijzelf) lijkt me.
Maar ik snap ook wel dat je niet zo'n simpel antwoord bedoelt.
Toch is 't wel zo.
Ik heb zelf het idee dat je van oorsprong, zeg maar, wel gewoon "iets" bent. Hetero, bi, homo of wat er allemaal nog meer is. Ik denk ook dat bepaalde sexuele voorkeuren of "voorkeuren" onder invloed van verschillende tijden en culturen zich op verschillende manieren kunnen manifesteren. Hetero's kunnen ook "homo-doen" terwijl ze het niet zijn, of andersom. Mannelijke gevangen grijpen ook vaak elkaar na verloop van tijd bij gebrek aan vrouwen, terwijl ze veelal hetero zijn. Maar een homo kan natuurlijk ook gewoon echt homo zijn. Of bi. Of a.
Of waren mannen vroeger allemaal homo omdat het "mode" was.
Denk 't niet anders waren er geen kindertjes meer gekomen.
En dan het geloof, ik heb geen enkel boek gelezen, zoals de bijbel of zo. Maar staat daar echt letterlijk in dat je geen homo mag zijn, want het is toch allemaal bedacht rond de grieken/ romeinen, en hun waren nog allemaal vollog homo, of hebben mensen weer woorden verdraaid en gezegt nou als je dat en dat en dat leest dan is duidelijk dat de achterliggende gedachte is dat je gesteenigt moet worden als je homo bent.... Ik snap het niet meer....
Dit laat ik grotendeels maar even aan al die geleerde mannen hier op het forum over....
Maar volgens mij haal je hier het een en ander door elkaar. Dat stenigen van homo's heeft volgens mij meer met de koran te maken. En in de bijbel schijnt wel te staan dat homosexualiteit in de ogen van god "een gruwel" is. Maar de vraag is natuurlijk of wij ons daar in letterlijke zin iets van aan moeten trekken. (en eventueel waarom dat indertijd zo opgeschreven is en óf het eigenlijk oorspronkelijk wel zo opgeschreven is, of misschien ooit in de loop van de tijd in iemands straatje te pas kwam...etc. etc.)