Conditio sine qua non pas ik dagelijks toe in mijn steeds weer opkomende ziekmakende herinneringen aan het onrecht en misbruik wat mij in mijn jeugd overkomen is. Ik tracht daarbij mezelf vaak krampachtig wijs te maken dat de gevolgen van al die dramatiek niet daar alleen aan gelegen heeft.
Kortom, het loslaten van bv. diepe emoties is niet zomaar ff doen!
Dit zal ik mijn hele leven moeten blijven doen om nog te kunnen lachen en te kunnen leven waarin het leven nog de moeite waard zou zijn.
Loslaten
-
- Posts in topic: 1
- Contacteer:
Ik zie recht graag als bescherming, niet als voorschrijven van de wet.
Er zijn best veel burgers die voor zichzelf op kunnen komen. Of dat in ieder geval graag willen. Met de nadruk op zichzelf.
Als die allemaal hun gang kunnen gaan heb je kans dat iedereen zijn recht in eigen hand neemt. Met allerlei groepen die geweld gaan gebruiken tegen wat ze niet bevalt.
Maar regelgeving is wel doorgeschoten inderdaad. Met dank aan die indirecte democratie waarin elke factie als ze de kans krijgen nieuwe regels maakt om hun visie door te drukken. Vandaar dat het zo'n hybride zooi wordt.
Er zijn best veel burgers die voor zichzelf op kunnen komen. Of dat in ieder geval graag willen. Met de nadruk op zichzelf.
Als die allemaal hun gang kunnen gaan heb je kans dat iedereen zijn recht in eigen hand neemt. Met allerlei groepen die geweld gaan gebruiken tegen wat ze niet bevalt.
Maar regelgeving is wel doorgeschoten inderdaad. Met dank aan die indirecte democratie waarin elke factie als ze de kans krijgen nieuwe regels maakt om hun visie door te drukken. Vandaar dat het zo'n hybride zooi wordt.