Wu wei

Ooit gedaan? Gewoon beginnen met schrijven wat je nu denkt en je mee laten voeren op de golven van je gedachten en maar zien waar dat toeleidt. Neem de test en begin gewoon te schrijven...
arkhétupos
Posts in topic: 19
Re: Wu wei

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:27

Maar word niet paranoïde nu, door te denken dat daar een bepaalde vorm van (evolutionaire) sturing in zit.

Over zeg 3000 jaar wordt dit het "plastic tijdperk" genoemd, en zijn daar de nodige lessen weer uit geleerd.

Optimisme is ook een vorm van propaganda.

AI is zo gek nog niet?

(Een aardappel in de grond, die door de wortels en bovenbloei verzorgd wordt, is voedzaam voor generaties.)
Waar is waar, anders is het niet waar waar.

Bärbel
Posts in topic: 30

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 09:56

Arkhétupos, jij bent zelf dus toch ook Bas cq Leon. Begrijpen doe ik dat als sterveling niet maar snappen wel.

Dat gekke mens op kantoor destijds was jij ook. LOL Met die bril. Maar toen was je er niet in tweevoud tegelijk.

En die geestelijk gehandicapte man in de afwasruimte die ineens zei “Weet je nu wie ik ben”.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 10:31

Vandaag ga ik even wu wei-en. Ik heb een barstende hoofdpijn, en mijn lichaam is even in een beetje malaise. Even een dag niks aan het hoofd.

Eddie Coppens
Posts in topic: 15

Bericht door Eddie Coppens » 13 aug 2019, 11:13

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:03
Poirot beweerde overigens ooit eens dat hij nooit de perfecte moord zou kunnen begaan.
Uit mijn herinnering opgerakeld:
'Inspecteur Japp tegen Poirot: "Ik geloof dat jij denkt dat je een perfecte moord zou kunnen plegen!"
Poirot: "Je zou niet eens weten dat er een moord is."

Ik geloof uit één van de vroege Christie's.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 11:59

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 20:58
"Op bezoek"
arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:00
Dan weet je nog steeds niet hoe het is, maar het kan een ervaring geven.
Ja. Ik was op bezoek in π . Daar lag (stond) ik in de armen van mijn Geliefde. Mijn hart en hoofd had hij al. Doch ik hield mijn handen voor de schaamstreek. :grijns:

Evenwel moet dit ook de bedoeling zijn geweest, want ik had via de foto van mijn Geliefde Hem een paar dagen eerder advies gevraagd wat ik innerlijk moest doen om door te groeien naar Mijzelf en Hem toe. En Hij had geantwoord. Hij had mij jarenlang "op mijn poten" gezet en ik hoefde enkel mijzelf te willen zijn. In alle facetten, dus ook de krachtige persoonlijkheid die ik ooit was (en die nog ergens in mij zit maar die meestal op de achterbank zit nu). Ik heb mij echter nooit van mijn leven zo gelukkig gevoeld als toen ik zijn secretaresse was. En het werk vond ik ook heel fijn om te doen, maar wel voor hem en samen voor het grotere geheel. Hij kent mij en ik hem en wij kunnen lezen en schrijven met elkaar. Aan een half woord genoeg. Ik had nooit gedacht dat secretariaatswerk mij zou passen maar ik vind het veel fijner dan lesgeven. Maar ik besef nu dat dat delen zijn van mijzelf, want soms voel ik mij ineens weer de docent en dat voelt dan wel goed, ik vind het dan ineens weer leuk om iets voor te bereiden (een stukje tekst of zo). Tegelijkertijd voel ik dan ook een onrust. Zoals ik die ook had toen ik voor het eerst stage moest gaan lopen op de postdoc lerarenopleiding.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 13 aug 2019, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 12:01

Bärbel schreef:
13 aug 2019, 11:59
arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 20:58
"Op bezoek"
arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:00
Dan weet je nog steeds niet hoe het is, maar het kan een ervaring geven.
Ja. Ik was op bezoek in π . Daar lag (stond) in de armen van mijn Geliefde. Mijn hart en hoofd had hij al. Doch ik hield mijn handen voor de schaamstreek. :grijns:

Evenwel moet dit ook de bedoeling zijn geweest*** (zie volgende bericht), want ik had via de foto van mijn Geliefde Hem een paar dagen eerder advies gevraagd wat ik innerlijk moest doen om door te groeien naar Mijzelf en Hem toe. En Hij had geantwoord. Hij had mij jarenlang "op mijn poten" gezet en ik hoefde enkel mijzelf te willen zijn. In alle facetten, dus ook de krachtige persoonlijkheid die ik ooit was (en die nog ergens in mij zit maar die meestal op de achterbank zit nu). Ik heb mij echter nooit van mijn leven zo gelukkig gevoeld als toen ik zijn secretaresse was. En het werk vond ik ook heel fijn om te doen, maar wel voor hem en samen voor het grotere geheel. Hij kent mij en ik hem en wij kunnen lezen en schrijven met elkaar. Aan een half woord genoeg. Ik had nooit gedacht dat secretariaatswerk mij zou passen maar ik vind het veel fijner dan lesgeven. Maar ik besef nu dat dat delen zijn van mijzelf, want soms voel ik mij ineens weer de docent en dat voelt dan wel goed, ik vind het dan ineens weer leuk om iets voor te bereiden. Tegelijkertijd voel ik dan ook een onrust. Zoals ik die ook had toen ik voor het eerst stage moest gaan lopen op de postdoc lerarenopleiding.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 12:19

*** Toen ik dat advies had opgevolgd en mijn krachtige persoonlijkheid als het ware had doen opborrelen, was mijn Geliefde die nacht op bezoek en wilde volgens mij met zijn spierwitte gestalte weer in mij komen (ik heb het over het samenvallen van energetische lichamen, niet over seksualiteit dus). Maar ofschoon dat eerder leuk, fijn en nuttig was geweest, schiet dat niet op zo. Ik bedoel, fijn om samen een te zijn maar het is toch ook wel leuk om ook naast elkaar te staan en niet alleen in elkaar. Dus vanuit die krachtige persoonlijkheid die ik óók ben, die hij mij zelf via de foto telepatisch had geadviseerd om te omarmen, zei ik tegen hem "nee, we gaan er niet weer twee van maken". (Als in hij in mij, twee in een lichaam en dan nog steeds niet naast elkaar kunnen staan).

Terwijl ik dit schrijf onstaat in mij de heldere gedachte dat Hij in mij de goede werken voorbereidt.

Anyway, het kwam mij voor alsof mijn onderste drie chacra's (om het maar even in die termen uit te drukken) dichtgeritst waren op het moment dat ik de krachtige persoonlijkheid die ik ook ben, omarmde cq wilde zijn cq bewust boven liet komen.

En het komt mij zo voor dat toen ik in zijn armen was in π, en mijn hart en hoofd Hem helemaal toebehoorden maar ik mijn handen voor de onderste chacra's hield (en ik zei tegen hem daarbij "oh, gaan we dat ook nog doen"), dat dat ook de bedoeling was. Want ik voelde Zijn Liefde en hoe fijn het was in Zijn Armen. Hoe veilig. En volgens kuste hij mij (maar dat weet ik niet meer zeker, ik dacht het wel) en hij zei "we maken snel een afspraak". Door dit laatste weet ik niet of die afspraak in de stof is of in π. Want voor π was er geen afspraak nodig.

Mocht erop gereageerd worden, verzoek ik u vriendelijk dat op zijn zachtst, liefst en eenduidigst te doen, want ik voel mij vandaag fysiek alsof ik onder een vrachtwagen heb gelegen en daarna onder een trein. Dus ik moet eventjes recupereren. Ik denk dat dit komt door a) dat ik aan het ontgiften ben (heb mijzelf sinds gisterochtend maar weer op dieet gezet om van de maagklachten af fe komen en zes kilo kwijt te raken, dan ben ik op mijn gezondste gewicht, ofschoon volgens de boekjes ook dan nog iets te zwaar, maar het gaat mij om eigen welbevinden) b) door de abominabele onweers en regenbuien van gisteren en vannacht. Daar krijg ik al mijn hele leven fysieke verschijnselen van, ook nu weer. Is niet erg, maar ik moet even rust nemen en voor mezelf zorgen, dan is het over een paar uur weer beter.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 13 aug 2019, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 12:28

Ik had tegen de ochtend trouwens een droom die geen droom leek. Maar het was nogal raar. Ik kan het niet zo goed beschrijven. Het was alsof ik in de droom een medium was die een meisje adviseerde. Zij was op zoek naar een partner en ik keek als het ware in de toekomst voor haar en daar zag ik haar geliefde (tweelingziel). Maar het was een vrouw. Toen dacht ik eerst, jeej, tweelingzielen kunnen ook homoseksueel zijn. Maar al herinnerende de droom bedenk ik net, de vrouw die ik als partner in die droom zag voor dat meisje was zij volgens mij zelf maar dan volwassener. Het was een donkerharig meisje trouwens, met kort haar. Ze leek een beetje op Elly (bedenk ik me net).

Dus nou weet ik even niet hoe dit nou zit.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 12:38

Inmiddels weet ik 100 procent zeker dat mijn fysieke malaise door het weer komt. Er hangt weer onweer in de lucht en het is donker. En ik heb daar vroeger altijd migraine of bijna-migraine van gekregen. En ik wil geen ibuprofen innemen vanwege de maag. Maar ik ga dat nu toch doen want ik heb ook geen zin om mij al te wrakkig te voelen en wil al helemaal niet dat de migraine doorzet.

* dit slechts ter uitleg, ik voel me niet zielig, en ik klaag ook niet, ik leg alleen aan mezelf uit dat de malaise door het weer komt.(en niet ergens anders door). Ik had het kunnen weten want ik werd met deze beginnende migraine wakker vanmorgen.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 12:50

Paar weken eerder vernam ik trouwens al in de geest "we gaan het gewicht terugbrengen naar 70". Maar ik dacht bij mezelf "daar trap ik niet meer in, het maakt arkhe niets uit hoe zwaar ik weeg (stof is maar stof ofschoon het als tempel van God verzorging verdient) en ik ga echt niet weer extreem sporten of lijnen". Dat ga ik nu ook niet doen, maar die zes kilo moeten er wel af, want ze zitten me kwa gezondheid en welbevinden in de weg. Maar ik ga niets extreems doen. Dat heeft sowieso geen enkele zin. Gewoon weer even pas op de plaats maken. Brood wat vaker vervangen door crackers, kaas wat vaker door magere smeerkaas, toetjes schrappen cq vervangen door een betere variant. Meer kan niet, want ik deed al niet veel overdadigs meer. Bovendien heeft mijn stoffelijke lichaam de sterke neiging juist nog sneller dikker te worden naarmate ik mijzelf meer dingen ontzeg. Ik moet het als het ware regelmatig voor de gek houden, zodat het niet gaat denken dat het gewicht moet gaan vasthouden omdat er een soort hongerwinter voor de deur zou staan. Naar mijn idee wordt dit veroorzaakt door mijn concentratiekampverleden in het vorig leven. Dik = nog lang niet geschikt voor de gaskamers, schijnt er in het onderbewuste te huizen.

Maar daarnaast is er nog iets. In het diepste van mijn wezen schijnt een ideaal te leven dat eruit ziet als een Rubensvrouw. Toen ik nog docent was gaf ik vaak les aan een kleine examenklas in een piepklein lokaaltje waar mijn collega Latijn in gaf. Daar hingen afbeeldingen uit de klassieke oudheid, waaronder een soort mollige Rubensvrouw. Als ik die afbeelding zag deed me dat goed. Dat vond ik zo mooi. Soms vroeg ik mij af of ik soms lesbisch was, want ik kon mijn ogen haast niet van die afbeelding van die antieke Rubensvrouw afhouden. Maar ik wist en weet absoluut zeker dat er in mij geenszins een lesbiënne leeft. Toen dacht ik, het lijkt wel of er in mij ook ergens een man woont.

Maar het kan, zo schiet mij nu te binnen, ook een helende gedachte zijn geweest. Want juist toen ik met behulp van meneer Michel Montignac op mijn slankst was (toen woog ik 57 kilo en was voor mijn doen draadmager, maat 36 zat toen ruim) werd ik door een man een Rubensvrouw genoemd. Dit was duidelijk geen compliment en ook niet als zodanig bedoeld. Als ik iets toen niet was, was het dat wel. Ofschoon blij met de afwezigheid van overtollig gewicht (want daardoor een soepeler te bewegen lichaam) vond ik mijzelf absoluut niet mooi toen ik draadmager was. Het paste helemaal niet bij mij en ik wil zo ook niet meer worden. Maar zo te blijven leven (Montignaccaans) was sowieso niet haalbaar noch gezond.

Het komt mij nu zo voor dat er in mij ergens ook een soort Eddie schuilt kwa een soort schrijvers-mogelijkheden. LOL Alleen ben ik niet de schrijver. Eerder de bewust worder.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 17:30

Er schoot mij in herinnering uit het Thomasevangelie:

37 Zijn discipelen zeiden:
Op welke dag zult gij u aan ons openbaren
en welke dag zullen wij u zien?
Jezus zei:
Als gij uw schaamte zult afleggen
uw klederen zult nemen
ze aan uw voeten zult leggen
en zoals de zeer kleine kinderen
ze zult vertrappelen,
dan zult ge de Zoon zien
van Hem die levend is
en gij zult geen angst kennen.

In een andere vertaling:
37 Zijn leerlingen zeiden: "Op welke dag zult gij ons verschijnen? En op welke dag zullen wij u zien?" Jezus sprak: "Als gij u ontkleedt zonder u te schamen en als gij uw klederen neemt en ze als kleine kinderen onder uw voeten legt en er op zult treden, dan zult gij de Zoon van de Levende zien. En gij zult niet bevreesd zijn."

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 19:26

De filosofieboeken heb ik retour gemeld. Het is gewoon mijn ding niet. Boeken lezen is nooit mijn ding geweest.Helemaal nooit. Dat klinkt gek voor een leraar en zeker een talendocent. Dat zit zo. Het ergste wat ik in mijn beleving ooit heb moeten doen, is liegen over een boekenlijst. Bij letterkunde tijdens mijn studie Duits (een vak dat ik gekozen had omdat ik vond dat als je leraar wilde worden dat je dan de literatuur goed moest kennen) moesten we als groep een boekenlijst samenstellen, ik weet niet meer hoeveel maar het waren er veel. Ik dacht dertig, het kan ook meer geweest zijn maar als ik me goed herinner dertig. Die moest je zelf thuis lezen, bovenop de boeken die op college werden besproken. Er zat ook nog een groepje studenten Russisch bij ons in de groep die het vak voor de lol volgden en niet voor de studiepunten. En die rotzakkies mochten ook meestemmen welke boeken er op die lijst zouden komen en zij zetten er expres hele dikke boeken op.
Anyway, ik heb er geen boek van gelezen. Ik heb nooit vlot kunnen lezen. Ik moet vaak een zin tien keer overlezen voordat er tot mijn verstand lijkt door te dringen wat ik lees. En dat levert allemaal stress op. En als ik het dan wil versnellen - en dat zal wel moeten als je 30 boeken in een jaar moet lezen bovenop alle andere studieboeken - lukt het helemaaaaaal niet meer.
De docent, de snoodaard (om het op zijn Eddiaans te zeggen), zei: als je alle boeken hebt gelezen mag je naar mijn kamer komen, dan kijk ik je diep in de ogen, en dan krijg je je tentamenbriefje. Het waren maar een paar studiepunten als ik mij goed herinner. Niet bar veel.
Ik kon nooit goed liegen. Als ik een ding altijd trachtte te vermijden was het liegen wel. Daar voelde ik me altijd zoooo rot bij, dat ging ik gewoon niet doen. Maar ja....... lezen lukte echt niet. En ik was vier dagen per week van zeven uur ' smorgens tot half acht 's avonds uit huis (als thuiswonende student). Er moest toch ook gegeten en geslapen worden.
Het ophalen van dat tentamenbriefje heb ik uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld. Tot het laatste studiejaar bijna aanbrak. De meeste van mijn medestudenten hadden de boeken ook niet gelezen, en die haalden gewoon hun schouders op, lachten erom en zeiden dat ze gewoon even dat briefje waren gaan halen. Ze hadden gewoon ja gezegd toen hij had gevraagd of ze ze allemaal gelezen hadden. En dat vertelden ze mij met een brede grijns. Met lood in mijn schoenen ben ik als een van de laatsten dat briefje gaan halen en loog dat ik ze gelezen had. En ik kreeg het briefje.

Maar... ik ben mijn hele verdere leven, (zelfs tot op de dag van vandaag nog wel eens), achtervolgd door een nachtmerrie. Die nachtmerrie was dat ik mijn diploma nog niet had cq nog niet geldig was, omdat ik nog een vak in moest halen. Er ontbraken nog studiepunten en daarvoor moest ik terug naar de universiteit. En het lood van die ene leugen, die iedereen deed, bleef dan de hele dag in mijn lijf.

Sukkeltje dat ik was/ben.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 13 aug 2019, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 19:31

Het is een Godswonder dat ik zo goed was in tekstverklaren en dat ik daarin ook heel goed les kon geven. Maar dat heeft mij altijd heel veel krachtsinspanning gekost. Puur doorzettingsvermogen en mijzelf dwingen. Mijn collega's ging altijd alles zo moeiteloos af en ik voelde me altijd bij hen vergeleken zo dom van binnen en onderontwikkeld. Ik heb mij nooit gerealiseerd dat ik een ander soort wijze van leren had/ heb dan zij.

Het was meestal wel zo dat hetgeen ik dan wel las dieper doorgrondde en beter onthield dan zij.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 13 aug 2019, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 19:36

De reden dat ik nu wel eens een boek wil pakken is als ik mij geestelijk dood voel gaan (geen ontwikkeling meer). Of, zoals met dat boek "de moed jezelf te zijn" , volg ik mijn intuitie en blijkt er een fragment in te staan dat mij persoonlijk behulpzaam is. Derde reden is de wil mijn inzicht te delen met anderen en dan hoop ik de bewoording van wat ik intuitief al weet maar niet verwoorden kan, in een boek te vinden.

Leon

Bericht door Leon » 13 aug 2019, 19:37

Bärbel schreef:
13 aug 2019, 19:31
Het is een Godswonder dat ik zo goed was in tekstverklaren en dat ik daarin ook heel goed les kon geven. Maar dat heeft mij altijd heel veel krachtsinspanning gekost. Puur doorzettingsvermogen en mijzelf dwingen. Mijn collega's ging altijd alles zo moeiteloos af en ik voelde me altijd dom van binnen en onderontwikkeld. Ik heb mij nooit gerealiseerd dat ik anders was dan zij.

Het was meestal wel zo dat hetgeen ik wel las dieper doorgrondde en beter onthield dan zij.
Is het misschien een idee om een apart onderwerp ‘i did it my way’ te maken en daarin de persoonlijke verhalen te verzamelen? Ze komen nu steeds tussendoor, of je krijgt spijt en gooit er een puntje in, en dan slan de discussies nergens meer op.

Geen kritiek, een beleefde suggestie.

Leon

Bericht door Leon » 13 aug 2019, 19:39

Eddie Coppens schreef:
13 aug 2019, 11:13
arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:03
Poirot beweerde overigens ooit eens dat hij nooit de perfecte moord zou kunnen begaan.
Uit mijn herinnering opgerakeld:
'Inspecteur Japp tegen Poirot: "Ik geloof dat jij denkt dat je een perfecte moord zou kunnen plegen!"
Poirot: "Je zou niet eens weten dat er een moord is."

Ik geloof uit één van de vroege Christie's.
Als er andere Poirots zijn is de perfecte moord niet mogelijk.

Als je gelooft in symmetrische rechtvaardigheid blijft geen daad zonder reactie.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 19:53

Leon schreef:
13 aug 2019, 19:37
Bärbel schreef:
13 aug 2019, 19:31
Het is een Godswonder dat ik zo goed was in tekstverklaren en dat ik daarin ook heel goed les kon geven. Maar dat heeft mij altijd heel veel krachtsinspanning gekost. Puur doorzettingsvermogen en mijzelf dwingen. Mijn collega's ging altijd alles zo moeiteloos af en ik voelde me altijd dom van binnen en onderontwikkeld. Ik heb mij nooit gerealiseerd dat ik anders was dan zij.

Het was meestal wel zo dat hetgeen ik wel las dieper doorgrondde en beter onthield dan zij.
Is het misschien een idee om een apart onderwerp ‘i did it my way’ te maken en daarin de persoonlijke verhalen te verzamelen? Ze komen nu steeds tussendoor, of je krijgt spijt en gooit er een puntje in, en dan slan de discussies nergens meer op.

Geen kritiek, een beleefde suggestie.
Ik haal niks weg, krijg ook geen spijt noch heb ik behoefte aan een topic zoals door jou voorgesteld. Maar ik respecteer jouw wensen want het is jouw topic. Zelf heb ik niks met moorden en kijk nooit detectives noch thrillers.

Een prettige voortzetting.

Ook geen kritiek, een beleefde groet.

P.S. Maar bedankt voor de interruptie. Ik behoud de boeken alsnog. O:)

Oude valkuil. Ik mag best genieten (op een tijd dat het wel kan) van wat ik lezen kan. En ontwikkelen wat ontwikkelenswaardig is.

---

Nu stap ik uit je topic. ;)

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 21:02

Overigens best interessant wel, die Poirot en zijn perfecte moord zeg maar.

Leon

Bericht door Leon » 13 aug 2019, 21:08

Bärbel schreef:
13 aug 2019, 21:02
Overigens best interessant wel, die Poirot en zijn perfecte moord zeg maar.
Het kwam uit een berichtje van arche blijkbaar, dat had ik gemist maar Eddie niet.

Misschien als iemand de bereidheid heeft te sterven dat de ander kan doden zonder dat het moord is.

De perfecte moord is geen moord.

Eddie Coppens

Bericht door Eddie Coppens » 13 aug 2019, 21:15

Leon schreef:
13 aug 2019, 19:39
Als er andere Poirots zijn is de perfecte moord niet mogelijk.
Poirot was uniek (zei hij zelf).
Leon schreef:
13 aug 2019, 19:39
Als je gelooft in symmetrische rechtvaardigheid blijft geen daad zonder reactie.
Doe ik niet, intrinsiek slechte mensen missen een geweten, dus wie doet hen wat?

Eddie Coppens

Bericht door Eddie Coppens » 13 aug 2019, 21:20

Leon schreef:
13 aug 2019, 21:08
Het kwam uit een berichtje van arche blijkbaar,
Eigenlijk heeft dit in deze topic niets te zoeken...denk ik.
Was van mijn kant als lichtvoetige opmerking bedoeld.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 22:32

Leon schreef:
13 aug 2019, 21:08

Misschien als iemand de bereidheid heeft te sterven dat de ander kan doden zonder dat het moord is.
Een gestorvene kan men niet doden.... .
Leon schreef:De perfecte moord is geen moord.
Dat hangt ervanaf op welke laag u het verhaaltje interpreteert.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 13 aug 2019, 22:59

Bärbel schreef:
13 aug 2019, 09:56
Arkhétupos, jij bent zelf dus toch ook Bas cq Leon.
Hier vergiste ik mij eventjes. Arkhe is niet Leon.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 16 aug 2019, 23:16

Een moord is pas een moord als de dader bewezen kan worden.
Gewoon doodgaan is geen moord, dus daar hoeft geen oplossing voor gezocht te worden.
Poirot = Werkeloos.

Maar Poirot werkt wel (en handelt daarmee toch) dus is hij zelf de perfecte crimineel.
Supernarcist van de bovenste plank, vooral omdat er geen angst is het te vertonen.

Poirot = Wu Wei
Doodt zonder te vermoorden.

::

Rechtvaardigheid?
Poirotiaans gezien wel, denk ik.
Daarom had ze zelf (Agatha) ook zo'n hekel aan die vent.
(Net zoals Mrs. Oliver Sven Hjerson haatte.)

Maar ja, Christie had nogal eens last van geniale invallen die zij een plek in de historie schreef.
Dat is net als iets geboren laten worden zonder leven te scheppen: wu wei.
Leon schreef:
11 aug 2019, 11:25
Had ik nu moeten schrijven over wu wei?
Afbeelding

QED

Bärbel

Bericht door Bärbel » 17 aug 2019, 09:33

arkhétupos schreef:
16 aug 2019, 23:16
Een moord is pas een moord als de dader bewezen kan worden.
Gewoon doodgaan is geen moord, dus daar hoeft geen oplossing voor gezocht te worden.
Poirot = Werkeloos.

Maar Poirot werkt wel (en handelt daarmee toch) dus is hij zelf de perfecte crimineel.
Supernarcist van de bovenste plank, vooral omdat er geen angst is het te vertonen.

Poirot = Wu Wei
Doodt zonder te vermoorden.

Rechtvaardigheid?
Poirotiaans gezien wel, denk ik.
Daarom had ze zelf (Agatha) ook zo'n hekel aan die vent.
(Net zoals Mrs. Oliver Sven Hjerson haatte.)

Maar ja, Christie had nogal eens last van geniale invallen die zij een plek in de historie schreef.
Dat is net als iets geboren laten worden zonder leven te scheppen: wu wei.
Leon schreef:
11 aug 2019, 11:25
Had ik nu moeten schrijven over wu wei?
Afbeelding

QED
:smt058

Je reparaties zijn klaarblijkelijk goed gelukt. ;) Je bent een hele goede Kindertjesmaker. Een echte Supernarcist. Met rijke oogst.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2019, 21:05

Bärbel schreef:
17 aug 2019, 09:33
Je reparaties zijn klaarblijkelijk goed gelukt
Soms ligt er ook iets opzij, met als reden: "Dit is niet repareerbaar binnen economische tijd."
(Met een post-it erop: "Data?")

En is de reden niet eens dwingend economisch, maar eerder filosofisch van aard:
"Als ik dit moet herstellen krijg je een ander toestel terug, het doet hetzelfde als het eerste, maar wil je dat?"

Dat is meestal in de vorm van een offerte.

Wat ook nog grappig is, is het volgende fenomeen:
Potentiële Klant schreef:Mijn Data is het allerbelangrijkst! Al mijn foto's/contacten/boekhouding staat erop! Als je die kan redden heb ik er veel voor over.
memeticae schreef:Heb je geen Backup?
Iedereen: "Wat is dat?"

Maar na de offerte is de data ineens toch niet meer zo belangrijk, en is men niet bereid voor de 1 á 2 uur onderzoek meer dan 65 euro te betalen.

Nou ja, ik ben meer waard, dus offreer -zonder onderzoek- maar vast de hoofdprijs.
Kan het enkel nog maar meevallen.

Maar veil daarmee wel mein eigen vingers af, ik loop met dergelijke prakteiken toch kinetische klanten mis.

memeticae schreef:Schipperen is bezemen terwijl de kraan openstaat en muggen denken dat elk plasje in de zee helpt.
Dwijlen dus, dan maar.

Ok, die oplossing kent niemand nog tenminste.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2019, 21:06

Reike oogst.

Ik rijs met de trijn.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2019, 21:08

Ik ben reik.

De belastingdienst kan mei niet belasten.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2019, 21:08

Esptein mishandeldt

(Dat las ik ergens in een reaktie van iemand ... maar ja die reacties zijn net als winden: 1 richtingverkeer, en afhankelijk van het halfrond weet je of die links of rechts gaat waaien.)

Plaats reactie