Humor (om het leven mee door te komen)

Voor de gewone off-topic gesprekken...
arkhétupos
Posts in topic: 12
Re: Humor (om het leven mee door te komen)

Bericht door arkhétupos » 10 jul 2019, 21:45

https://voorstellinggemist.tv/video/1-0 ... agurkistan

Kan niet meer met Herr Seele.

"Kama is Solo, tegenwoordig"
De ware definitie schenkt elke definitie waarheid ongelogen, per definitie liegt die waarheid niet.
Indien dit niet aan U gericht is: dan gelieve het gelezene te beschouwen als zijnde zonder oorsprong.
[advertentie]https://www.superzaken.nl[/advertentia]
Humor is leuk, maar ergens stopt de humor.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 999 tekens: "Take that! @#twitter"

Hermelien
Posts in topic: 4

Bericht door Hermelien » 10 jul 2019, 23:34

arkhétupos schreef:
10 jul 2019, 21:45
https://voorstellinggemist.tv/video/1-0 ... agurkistan

Kan niet meer met Herr Seele.

"Kama is Solo, tegenwoordig"
Walllllgelijk. Bedankt voor het delen, want ik wist niet dat dit bestond. En ze lachen er nog om ook. :-(

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 jul 2019, 22:00

memeticae schreef:Hoe meer pijn het doet, hoe harder je lacht
Kiespijn heeft de boer, en lacht niettemin.
De ware definitie schenkt elke definitie waarheid ongelogen, per definitie liegt die waarheid niet.
Indien dit niet aan U gericht is: dan gelieve het gelezene te beschouwen als zijnde zonder oorsprong.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 999 tekens: "Take that! @#twitter"

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 jul 2019, 22:02

(Whoehoe! weer lekker zweverig weer!
Nee hoor, op de keper beschouwd kom je gelijk tegen.)

(Wat 'gelijk' met 'waarheid' te maken heeft weet ik niet.)

"Justitie" is ook al zo'n onmogelijk begrip ... welke justitie?

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 jul 2019, 22:06

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 jul 2019, 23:15

Afbeelding

Het zou werkelijk humor zijn: als je dit plaatje begrijpen kon, zoals ik het interpreteer.

Babs
Posts in topic: 7

Bericht door Babs » 12 jul 2019, 23:51

@arkhétupos, het spijt me je te moeten teleurstellen. Niet alleen interpreter ik het plaatje niet als jij, ik kan het zelfs helemaal niet interpreteren. Ik kan er helemaal niets mee. Er staan veel te veel details op, die ik bovendien bijna helemaal niet herkennen kan. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld ook nooit iets met tarotkaarten interpreteren gekund. Ik kan niets met al die symbolen en details.

Als kind haalde ik op de basisschool ook het theorie "verkeersdiploma" niet in een keer. Ik moest dat later nog overdoen met een paar andere kinderen. Dat komt omdat ik symbolen niet begreep. En geen enkele leraar heeft dat ooit in de gaten gehad. Zo had de juf het bij verkeersles altijd over haaientanden. Maar ik heb nooit haaientanden kunnen vinden in het boekje of het stencil dat dan voor me lag. Als ik de beurt kreeg en het antwoord niet wist, dan zei ze " je ziet toch de haaientanden wel?" Door de toon waarop dat werd gezegd knikte ik altijd maar ja. Ondertussen was ik dan innerlijk in paniek, stess all over the place, want ik wist bij God niet wat ze nou toch bedoelde. Pas toen ik allang van de basisschool af was, ontdekte ik wat haaientanden zijn. Gewoon witte driehoekjes. Ik had een ander beeld bij haaientanden. (Tanden zijn geelwitte rechtvormige dingen, soms met een puntje als het hoektanden zijn, en een haai is zo'n beest uit de zee). Ik was een beelddenker. Ook dat wist ik niet. Dat ontdekte ik pas toen ik als zorgcoördinator zelf kinderen met dyslexie ging helpen.

Ook kon ik op de basisschool rekensymbolen niet intepreteren. Plus en min kende ik bijvoorbeeld niet en groter en kleiner dan niet. Als er een aantal gemengde opgaven kwamen, dan stond daar altijd 1 voorbeeldsom boven met de uitkomst erbij. Als dat bijvoorbeeld een optelsom was, dan telde ik alle sommen die eronder stonden op. Ook als het een aftreksom was, want ik begreep dat minteken niet. Dus ik haalde onvoldoende op onvoldoende op onvoldoende en werd dus dom geacht. Maar als je weet dat iemand die tekens niet interpreteren kan, dan snap je dat het eigenlijk best wel slim is dat het kind toch nog in staat is ze allemaal op te tellen, omdat het uit het voorbeeld weet af te leiden wat de bedoeling is. De echte dommeriken zijn die leraren geweest die nooit eens hebben nagedacht waarom dit kind steeds alle opdrachten optelde of aftrok. Als er iemand mij apart had genomen, het had uitgelegd en mij daarbij een foefje had gegeven, een ezelsbruggetje, dan was het hele probleem gelijk opgelost geweest. Maarja. Zelf zou ik zo'n kind bijvoorbeeld zeggen: kijk, dat plusje heeft twee streepjes, dat betekent dat je de twee getallen bij elkaar moet nemen. En dat minnetje heeft maar een streepje. Dat betekent dat je ze van elkaar af moet trekken, want er staat maar 1 streepje dus niet bij elkaar nemen maar van elkaar af halen. Probleem opgelost.

Alleen al de aanblik van jouw plaatje bezorgt mij zoveel indrukken die ik niet begrijp dat ik direct ervan wegkijk. Mijn hoofd kan dat niet aan. Ik weet dat het stom is, maar het is niet anders. Ik word al knettergek als ik er ook maar even naar kijk. En dan zeg je er ook nog bij dat ik het net zo moet interpreteren als jij (jij spreekt niet van moet, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Dat is stress erbovenop. Dan gaat het sowieso al bijvoorbaat niet werken.

Babs

Bericht door Babs » 12 jul 2019, 23:55

Ik heb natuurlijk wel even gegoogled en las dat het een mayagod is. Daar weet ik niks van. Maar dat vind ik wel weer grappig, want ik bekeek vandaag mijn maya astrologische dagkalender. Daar heb ik een betaald abonnement op. Dat helpt mij soms (vaak, áls ik er kijk - dat is af en toe - dan is het altijd enorm behulpzaam) enorm om mijn innerlijke toestand te begrijpen. En het stelt mij ook gerust. Overigens maakt ook kinweb (zo heet dat) gebruik van plaatjes, symbolen en tekens en zo, die ik geen van allen begrijp. Het ziet er wel leuk uit, maar ik sla de plaatjes en tekens gewoon over en lees gewoon de tekst.

Zo las ik vandaag:
De gele zon (AHAU)

Vandaag staat de energie van het zonneteken gele zon centraal. Beleef het gevoel van universaliteit. Universaliteit betekent dat alles mag zijn zoals het is. Kijk zo volledig mogelijk en allesomvattend naar jezelf en naar alles wat je op je levenspad tegenkomt. Wees tolerant naar jezelf en ook naar anderen. Vaak beoordeel of veroordeel je de ander voor iets waartoe jezelf de neiging hebt. Zodra je je hiervan bewust bent verliest het meteen zijn lading. Sta in alle liefde jezelf toe dat je niet perfect bent en dat je dit ook zeker niet hoeft te zijn. Leer van alles en iedereen te houden vanuit het is zoals het is. De universele liefde is er voor jou altijd en onvoorwaardelijk.

Toon 13

Vandaag is het de dertiende en tevens laatste dag van de golf van de gele ster. Vandaag mag je de bedoeling van deze golf ervaren. Je mag nu beleven wat het is om in de kwaliteit van de energie van de gele zon thuis te komen. Alle ontwikkelingsaspecten die deze golf kenmerken en die voor je ontwikkeling zo belangrijk zijn komen in dit zonneteken samen. Neem de tijd om haar in haar totaliteit te beleven. 

De gele zon vertegenwoordigt het talent dat je met je meedraagt. Je talent is je vanuit je essentie gegeven natuurlijke bekwaamheid. Ga voelen in hoeverre je dit goddelijke geschenk kunt ontvangen en ook instaat bent om er de nodige ruimte aan te geven.

Het gaat bij het talent om universaliteit. Met universaliteit bedoelen we de volledigheid zien en ervaren, oordeelvrij zijn en onvoorwaardelijk lief hebben.

Golf van de gele ster

SterToon 1
MaanToon 2
HondToon 3
AapToon 4
MensToon 5
HemelwandelaarToon 6
TovenaarToon 7
AdelaarToon 8
KrijgerToon 9
AardeToon 10
SpiegelToon 11
StormToon 12
ZonToon 13
Je bevindt je vandaag in de golf van de gele ster met als thema harmonie en als doel universaliteit.

Deze golf sluit een periode van 260 dagen af. Zet eens alles wat er de afgelopen 9 maanden is gebeurd op een rijtje. Wat waren aan het begin van deze periode je verwachtingen en wat is er daarna allemaal gebeurd?

Gedurende deze golf krijg je het antwoord op de vraag of je de plek die van jou is ook werkelijk hebt ingenomen.

Je bent op je levenspad onderweg. Je bent gaande om je levensmozaïek te vervolmaken. Alles wat je voor je groei nodig hebt bevindt zich op de plek waar je nu bent. Je bent altijd daar waar je hoort te zijn. Dit gegeven bevestigt je dat je op de goede weg bent. Zodra je deze gedachte werkelijk aanvaardt, ervaar je harmonie.

Maak gebruik van de kracht van de stuurman van deze dertien dagen en tel je zegeningen. Het kan zijn dat je de overtuiging bent toegedaan dat een door harmonie gedragen levensvervulling en geluk niet voor jou zijn weggelegd en dat je vindt dat harmonie altijd ten koste van jezelf moet gaan.

Om je zienswijze te verruimen is het belangrijk dat je met je innerlijke schepper contact zoekt. Het is je geboorterecht dat je mag ervaren dat je glas altijd vol is en dat je glas zelfs mag overstromen.

Je hebt op ieder moment de mogelijkheid om je aandacht te richten op dat wat je werkelijk wilt laten groeien. Maak vooral ook keuzes die blijk geven van de liefde en waardering voor jezelf. Deze keuzes garanderen groei vanuit je werkelijke essentie.

De intentie van deze periode wil je duidelijk maken dat je niet voor je rechten hoeft te vechten.

Treed moedig je dieperliggende angsten tegemoet. Hiermee maak je je los van je innerlijke strijd en onzekerheden.

Accepteer dat je grootste angst de angst voor je eigen licht is. Op de donkerste momenten ben je instaat om dit licht duidelijker zien.

Geef je over aan je innerlijke leiding en ontvang de juiste informatie op het juiste moment.

De laatste dag van deze spin is tevens portaaldag. Deze dag geeft je toegang tot het bewustzijn over je eenheid.

Laat de universele, onvoorwaardelijke liefde bij je binnen. Open je hart, want deze liefde is er voor jou om je te helen en om je gelukkig te maken.

Verlicht de wereld vanuit de plek die aan jou is voorbehouden. Wat je ook doet, alles doet ertoe.

Geloof in je innerlijk licht. Dit licht ondersteunt je gevoel dat je vanuit de liefde voor wie je bent werkelijk thuis kunt komen. Je doet dit niet alleen voor jezelf maar ook voor alle anderen om je heen.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 13 jul 2019, 00:39

Babs schreef:
12 jul 2019, 23:55
Daar heb ik een betaald abonnement op. Dat helpt mij soms (vaak,

Ik ben gratis, de enige moeite die jij hoeft te doen, is mij te leren kennen.
(Andersom is extraneus.)
memeticae schreef:Vaak is betaald beter
Hou jij nooit eens je bek?!

Babs

Bericht door Babs » 14 jul 2019, 10:51

arkhétupos schreef:
13 jul 2019, 00:39
Babs schreef:
12 jul 2019, 23:55
Daar heb ik een betaald abonnement op. Dat helpt mij soms (vaak,

Ik ben gratis, de enige moeite die jij hoeft te doen, is mij te leren kennen.
(Andersom is extraneus.)
LOL :smt058

Net wakker geworden. Nu lees ik dit, heerlijk. Lachen. :smt008

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 14 jul 2019, 22:36

arkhétupos schreef:
13 jul 2019, 00:39
- "Wie, ik?"
memeticae schreef:Wie is ik hier?
Jij.
memeticae schreef:Goed. Ik houd mijn bek, als jij dat ook doet.
Ok.
Dat is tenminste eerlijk.
memetica schreef:"Wit op geel"
Daar houd ik jou aan, als je daarin geloven wilt.
Het zou voor Axioma kunnen doorgaan, dogma zelfs!
Is het gewoon een definitie?
Een fantasie?

Waarom klopt het dan zo met werkelijkheid??!?!
memeticae schreef:<1|2> = weet je nog wel?
Oh ja! Dank je!

Nu sta ik weer met beide voeten parallel aan het aardoppervlak.

::

Ahau?
Ontmoet: "Ixchel"

<Ixchel|Ahau>=1/sqrt(2)
(Orthonormaal op 45 graden, pi/4 radialen. Zet dat de denkvlakken in beweging?)

Of is goed en slecht nog steeds n*pi*180 graden van elkaar vandaan? ( -oo < n > oo : n <> 0 )
memeticae schreef:(Waarbij "oo" oneindig moet voorstellen, en "-oo" oneindig minimaal.
(Laten we wel positief blijven))
Inderdaad: "n=0 bestaat niet", memeticae heeft gelijk.

Plaats reactie