Nicky Verstappen

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
neus
een mega filosoof
Posts in topic: 78
Nicky Verstappen

Bericht door neus » 23 aug 2018, 13:59

De vermoedelijke verkrachter en moordenaar van toen 11 jarige Nicky Verstappen is in de media genoemd met volledige naam en foto, en vermeld staat dat deze waarschijnlijk de Vogezen in gevlucht is en overleeft als een dier in de natuur. Verder staat nog vermeld dat deze vermoedelijke dader verbonden was aan kinderopvang en scouting.

De vermoedelijke dader werd door grootschalig DNA onderzoek opgespoord, maar de vogel was al gevlogen. Het bleek dat hij al eens eerder voor misbruik van tienjarigen was aangeklaagd, en zelfs een verklaring had afgelegd, maar hij was nooit veroordeeld, en het dossier bestaat niet meer.

Wat vinden we hier allemaal van?

memeticae
een grandmaster filosoof
Posts in topic: 28

Bericht door memeticae » 25 aug 2018, 18:36

Wat is verkrachten?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 25 aug 2018, 20:44

memeticae schreef:
25 aug 2018, 18:36
Wat is verkrachten?
is dit om leuk filosofisch te doen?

Pink Panther
een mega filosoof
Posts in topic: 118

Bericht door Pink Panther » 25 aug 2018, 21:20

neus schreef:
23 aug 2018, 13:59
De vermoedelijke verkrachter en moordenaar van toen 11 jarige Nicky Verstappen is in de media genoemd met volledige naam en foto, en vermeld staat dat deze waarschijnlijk de Vogezen in gevlucht is en overleeft als een dier in de natuur. Verder staat nog vermeld dat deze vermoedelijke dader verbonden was aan kinderopvang en scouting.

De vermoedelijke dader werd door grootschalig DNA onderzoek opgespoord, maar de vogel was al gevlogen. Het bleek dat hij al eens eerder voor misbruik van tienjarigen was aangeklaagd, en zelfs een verklaring had afgelegd, maar hij was nooit veroordeeld, en het dossier bestaat niet meer.

Wat vinden we hier allemaal van?
Een kardinale softwarefout. Waarom geseponeerde zaken niet langer koppelen aan profielen van verdachten? Ik keek vaak naar politieseries waarin datamining een grote rol speelt. Je kunt toch niet alleen kunnen zoeken tussen mensen die gevangenisstraf hebben gehad. Ik weet dat jij hier meer verstand van hebt. En dus, wat vind jij daarvan? Hoe kunnen bestanden gekoppeld en ontkoppeld worden?

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 25 aug 2018, 21:22

Of eigenlijk moet ik zeggen: programmeerfout. Niet van de computerprogrammeur maar van degene die verantwoordelijk is voor de architectuur.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 25 aug 2018, 21:33

memeticae schreef:
25 aug 2018, 18:36
Wat is verkrachten?
Wanneer iemand zich opdringt wanneer de ander duidelijk heeft gemaakt geen belangstelling te hebben of wanneer de ander te jong is om rationeel te kunnen beslissen.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 25 aug 2018, 21:41

De wikipedia maakt geen melding van verkrachting in de juridische zin van het woord (penetratie). Er zijn sporen gevonden op het lichaam niet in het lichaam. Dat maakt de zaak in mijn ogen niet minder gewichtig. Wellicht dat men met aanranding beter wegkomt dan met verkrachting. Dat wil nog niet zeggen dat aanranding niet traumatisch is. Met de moord is de verdachte uiteraard ver over de streep gegaan.

memeticae
een grandmaster filosoof
Posts in topic: 28

Bericht door memeticae » 25 aug 2018, 21:58

Het gaat erom hoe men de dader krijgen wil.

Dan lijken wel alle middelen genoegzaam.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 25 aug 2018, 22:49

memeticae schreef:
25 aug 2018, 21:58
Het gaat erom hoe men de dader krijgen wil.

Dan lijken wel alle middelen genoegzaam.
Dat lijkt mij ook. Dat zaken geseponeerd worden wil nog niet zeggen dat er sprake is van onschuld. Er is sprake van gebrek aan bewijs en dat is niet hetzelfde als onschuld.

Was er ook niet een bizar verhaal van een man die zijn vrouw in de tuin had begraven? Er was geen enkel bewijs en het lijk werd nooit gevonden. Totdat de man een boek schreef over zijn daad. Typisch voorbeeld van geseponeerd omdat de moordenaar gewoon slimmer was dan de politie.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 12:20

ALM,

Het is wat anders. Stel dat je dezelfde achternaam hebt als de vermoedelijke dader, en die achternaam staat breeduit in de media, denk je dat dit makkelijk is, die pestende collega die er ineens een heel nieuw scala aan mogelijkheden bij heeft?

Of stel dat we de dader een geestelijke stoornis toedichten, waarbij deze last heeft van extreme lustgevoelens naar jonge jongens (je zal er maar last van hebben) en deze moet zich bedruipen met verkrachting en moord omdat er geen andere manier is om in harmonie met het gegevene te komen. Wat is dan een menselijke benadering van zo iemand? Een heksenjacht?

Of kijken we naar de klaarblijkelijke talenten van die dader, overleven in de natuur, onder extreme omstandigheden, het ultiem slimme prooidier. Is dat zonder betekenis? Heeft iemand die zo in harmonie is met zijn dierlijke zijn niet juist bescherming of een reservaat nodig?

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 15:05

neus schreef:
26 aug 2018, 12:20
ALM,

Het is wat anders. Stel dat je dezelfde achternaam hebt als de vermoedelijke dader, en die achternaam staat breeduit in de media, denk je dat dit makkelijk is, die pestende collega die er ineens een heel nieuw scala aan mogelijkheden bij heeft?

Of stel dat we de dader een geestelijke stoornis toedichten, waarbij deze last heeft van extreme lustgevoelens naar jonge jongens (je zal er maar last van hebben) en deze moet zich bedruipen met verkrachting en moord omdat er geen andere manier is om in harmonie met het gegevene te komen. Wat is dan een menselijke benadering van zo iemand? Een heksenjacht?

Of kijken we naar de klaarblijkelijke talenten van die dader, overleven in de natuur, onder extreme omstandigheden, het ultiem slimme prooidier. Is dat zonder betekenis? Heeft iemand die zo in harmonie is met zijn dierlijke zijn niet juist bescherming of een reservaat nodig?

Ik stel voor dat we met jachtgeweren rond gaan schieten in het bos waar hij rondkruipt. Dan voelt hij ook hoe het is om een bang jongetje te zijn. Ik zal de beschaafdheid wel weten op te brengen om hem niet neer te schieten, mocht ik hem in het vizier te krijgen. Dan mag hij voor de rechter uitleggen wat er allemaal precies is gebeurd, want daar ben ik wel benieuwd naar.

De andere ik
een koning filosoof
Posts in topic: 82

Bericht door De andere ik » 26 aug 2018, 15:10

"Vermoedelijke en waarschijnlijk"......... Lekker bezig zou ik zeggen
De vermoedelijke verkrachter en moordenaar van toen 11 jarige Nicky Verstappen is in de media genoemd met volledige naam en foto
Het scheelt natuurlijk enorm in de wereldpopulatie wanneer we iedereen liquideren die vermoedelijk iets gedaan hebben. wanneer het dus een zet is om wereldpopulatie selectief uit te dunnen is dit misschien wel een slimme zet.
en vermeld staat dat deze waarschijnlijk de Vogezen in gevlucht is en overleeft als een dier in de natuur.
Waarschijnlijk in Vogezen gevlucht of waarschijnlijk gevlucht?
Volgens mij is het een aanname dat deze persoon gevlucht is want waarschijnlijkheden sluiten uit dat 'men' weet wat er gebeurd is. Er zijn alleen maar aanwijzingen die suggestief iemand tot dader veroordelen, totdat het anders is.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 15:15

De andere ik schreef:
26 aug 2018, 15:10
"Vermoedelijke en waarschijnlijk"......... Lekker bezig zou ik zeggen
De vermoedelijke verkrachter en moordenaar van toen 11 jarige Nicky Verstappen is in de media genoemd met volledige naam en foto
Het scheelt natuurlijk enorm in de wereldpopulatie wanneer we iedereen liquideren die vermoedelijk iets gedaan hebben. wanneer het dus een zet is om wereldpopulatie selectief uit te dunnen is dit misschien wel een slimme zet.
en vermeld staat dat deze waarschijnlijk de Vogezen in gevlucht is en overleeft als een dier in de natuur.
Waarschijnlijk in Vogezen gevlucht of waarschijnlijk gevlucht?
Volgens mij is het een aanname dat deze persoon gevlucht is want waarschijnlijkheden sluiten uit dat 'men' weet wat er gebeurd is. Er zijn alleen maar aanwijzingen die suggestief iemand tot dader veroordelen, totdat het anders is.
Daarom moet hij ook opgepakt worden, alhoewel het vrijwel zeker is dat deze man de dader is.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 15:52

Op youtube "buurtbewoners over...", onze JB uit S voorziet gewoon in een markt...

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 16:43

neus schreef:
26 aug 2018, 15:52
Op youtube "buurtbewoners over...", onze JB uit S voorziet gewoon in een markt...
Ik krijg Justin Bieber als ik zoek op Youtube, waar ik dus helemaal niets mee heb! Ik vind het nog veel erger wanneer mensen voor pedofiel worden uitgemaakt die het helemaal niet zijn. Ik geloof wel dat ik weet waar je heen wilt want ik heb zoiets wel eens bij een praatprogramma voorbij zien komen. Wanneer iemand dat soort abnormale gevoelens voor kinderen heeft dan moet zo'n persoon onder behandeling bij een psychiater. Gedragsonderzoek staat nog steeds in de kinderschoenen en wat dat betreft zouden we nog veel meer kunnen leren over ons soort de Homo Sapiens. Beter dan te ontkennen of te negeren dat dit soort gevallen bestaan.

De andere ik
een koning filosoof

Bericht door De andere ik » 26 aug 2018, 17:02

Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 15:15

Daarom moet hij ook opgepakt worden, alhoewel het vrijwel zeker is dat deze man de dader is.
Ik denk dat je zelf grondig onderzoek hebt gedaan en alle ins en outs bekeken hebt...... Of is het dat het alleen maar zo is dat je de verhalen uit de media kent, zoals ook ooit beweerd werd dat Irak chemische massavernietigingswapens had. Het sprookje dat leidde tot het doden van talloze Irakezen.Of het sprookje dat alleen maar terroristen worden gedood bij bombardementen , uitgevoerd door 'westerse beschaving'

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 17:13

De andere ik schreef:
26 aug 2018, 17:02
Pink Panter schreef:

Ik denk dat je zelf grondig onderzoek hebt gedaan en alle ins en outs bekeken hebt...... Of is het dat het alleen maar zo is dat je de verhalen uit de media kent, zoals ook ooit beweerd werd dat Irak chemische massavernietigingswapens had. Het sprookje dat leidde tot het doden van talloze Irakezen.Of het sprookje dat alleen maar terroristen worden gedood bij bombardementen , uitgevoerd door 'westerse beschaving'
Of ik ben minder demonisch zoals jij mij probeert af te schilderen en heb ik vertrouwen in ons justitiële apparaat dat pas namen in de openbaarheid brengt wanneer zij vrijwel zeker zijn dat het de dader is. Als jij op zoek bent naar een monster dan moet je elders zoeken dan bij mij.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 17:17

Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 16:43
neus schreef:
Ik krijg Justin Bieber als ik zoek op Youtube, waar ik dus helemaal niets mee heb! Ik vind het nog veel erger wanneer mensen voor pedofiel worden uitgemaakt die het helemaal niet zijn. Ik geloof wel dat ik weet waar je heen wilt want ik heb zoiets wel eens bij een praatprogramma voorbij zien komen. Wanneer iemand dat soort abnormale gevoelens voor kinderen heeft dan moet zo'n persoon onder behandeling bij een psychiater. Gedragsonderzoek staat nog steeds in de kinderschoenen en wat dat betreft zouden we nog veel meer kunnen leren over ons soort de Homo Sapiens. Beter dan te ontkennen of te negeren dat dit soort gevallen bestaan.
Direct al te vinden met de zoekopdracht "Nicky Verstappen moord opgelost" volgens mij.

Ik weet niet of je wel eens naar seksverhalen op zoek bent gegaan, maar er zijn netjes rubrieken voor incest (familie) en tiener, en je kunt werkelijk de meest zieke fantasieen vrijuit lezen, pas wel op als je op zoek gaat want dat soort sites zit vol met malware en hackspots. Wat ik maar wil zeggen is, dat ook die zieke fantasie gewoon een markt heeft, en dus als "normaal" mag gelden in sommige circuits. Ik durf niet te raden hoeveel hits dat soort sites hebben.

En ik noem het dan wel ziek, maar het is eigenlijk viraal, met memes die slim verstopt zitten in de meer "standaard" erotiek. Denk maar aan Japanse anime, van die schoolmeisjes met kort rokje en hele grote ogen. En dan kies ik maar een veilige van een "vreemde" cultuur.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 17:18

Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 17:13
De andere ik schreef:
Pink Panter schreef:

Of ik ben minder demonisch zoals jij mij probeert af te schilderen en heb ik vertrouwen in ons justitiële apparaat dat pas namen in de openbaarheid brengt wanneer zij vrijwel zeker zijn dat het de dader is. Als jij op zoek bent naar een monster dan moet je elders zoeken dan bij mij.
Het is toch niet persoonlijk? Meer zo'n soort gewetensvraag, van hebben we niet een beetje boter op ons hoofd als we te makkelijk mee-oordelen?

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 17:23

neus schreef:
26 aug 2018, 17:17
Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 16:43
neus schreef:
Direct al te vinden met de zoekopdracht "Nicky Verstappen moord opgelost" volgens mij.

Ik weet niet of je wel eens naar seksverhalen op zoek bent gegaan, maar er zijn netjes rubrieken voor incest (familie) en tiener, en je kunt werkelijk de meest zieke fantasieen vrijuit lezen, pas wel op als je op zoek gaat want dat soort sites zit vol met malware en hackspots. Wat ik maar wil zeggen is, dat ook die zieke fantasie gewoon een markt heeft, en dus als "normaal" mag gelden in sommige circuits. Ik durf niet te raden hoeveel hits dat soort sites hebben.

En ik noem het dan wel ziek, maar het is eigenlijk viraal, met memes die slim verstopt zitten in de meer "standaard" erotiek. Denk maar aan Japanse anime, van die schoolmeisjes met kort rokje en hele grote ogen. En dan kies ik maar een veilige van een "vreemde" cultuur.
Ik heb dat soort sites nooit bezocht en heb er ook geen belangstelling in, ook plaatjes van opa met tiener klik ik niet aan; het plaatje op zich vind ik al weerzinwekkend. Groepssex heb ik weleens bekeken maar dat roept meer walging bij me op dan lustgevoelens. Maar dat de mens duistere krochten heeft dat wist ik wel. Het zou voor de gedragswetenschapper aardig zijn wanneer hij meer mogelijkheden zou krijgen voor wetenschappelijk onderzoek.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 17:28

neus schreef:
26 aug 2018, 17:18
Pink Panter schreef:
De andere ik schreef:

Het is toch niet persoonlijk? Meer zo'n soort gewetensvraag, van hebben we niet een beetje boter op ons hoofd als we te makkelijk mee-oordelen?
Bij de Schiedammer parkmoord werd eerst een onschuldige man opgepakt voordat de ware dader werd opgepakt. Dit onderzoek is veel zorgvuldiger geweest en heeft 20 jaar geduurd. De man in kwestie is er als een speer vandoor gegaan toen hij werd opgeroepen voor DNA-onderzoek. Zijn DNA heeft men alsnog te pakken kunnen krijgen door zijn huis te doorzoeken (haar in een kam?). Het lijkt mij buitengewoon onwaarschijnlijk dat de politie er naast zit. Bovendien volgt een eerlijke berechting. Als daaruit zou blijken dat hij onschuldig is dan kan hij aanspraak maken op smartengeld. Uiteraard is zijn goede naam dan naar de vaantjes maar daar heeft hij zelf ook aan gewerkt door zichzelf voortvluchtig te maken en niet te hebben meegewerkt aan het onderzoek.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 17:37

Op dit moment ben ik met een boek bezig over ethologie. Het gedrag bij dieren dus. Als je dit vergelijkt met de mens dan moet je concluderen dat de mens een absoluut seksbeest is dat in variaties en combinaties zelfs de Bonobo verre overtreft.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 17:48

Ja, ik las in de filosofie magazine en al eerder over seksrobotten,
waar de mens zijn grillen kan botvieren op een machine. Standje "frigide"
voor de seksrobot dan om verkrachtingsfantasie waar te maken.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 18:15

neus schreef:
26 aug 2018, 17:48
Lijkt mij helemaal niks.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 18:20

Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 18:15
neus schreef:
Lijkt mij helemaal niks.
Het kan zijn dat het voor sommigen een uitkomst is, en dan minder sociale onrust veroorzaakt.

Iedereen die er genoeg aan heeft mag van mij, al wordt objectdenken gestimuleerd en leer je mensen geen grenzen voor hun fantasie.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 18:57

neus schreef:
26 aug 2018, 18:20
Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 18:15
neus schreef:
Lijkt mij helemaal niks.
Het kan zijn dat het voor sommigen een uitkomst is, en dan minder sociale onrust veroorzaakt.

Iedereen die er genoeg aan heeft mag van mij, al wordt objectdenken gestimuleerd en leer je mensen geen grenzen voor hun fantasie.
Ik vind het erg moeilijk om hierover te theoretiseren. Je weet pas de uitkomst wanneer het is uitgeprobeerd. En het is de vraag hoe je dat doet. Stel dat je een pedofiel een kindrobot geeft, hoe ga je dan na wat daarvan de uitkomst is? Ik pleit dan hierbij voor psychologische begeleiding en monitoring. Je maakt van de pedofiel dan wel een soort proefkonijn maar dat lijkt mij beter dan wanneer hij vogelvrij wordt verklaard en als object dient waar men agressie op af kan reageren. Helaas is het zo dat we in Nederland weinig geld over hebben voor dit soort onderzoek omdat het niets oplevert in economisch opzicht. Misschien dat zoiets in andere landen wel mogelijk is.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 19:09

Ik denk dat voor ernstig afwijkende seksuele voorkeuren geldt:
als je mensen er aan kan helpen zullen ze jouw heel dure producten wel moeten afnemen.
Net zoiets als drugs.

Sommigen zijn economisch gezien niet interessant, maar de wat vermogender mensen zullen
zeker in aanmerking komen.

En de "gewone man" kan je alsnog heel ver krijgen natuurlijk, goede proefkonijnen.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 19:33

neus schreef:
26 aug 2018, 19:09
Ik denk dat voor ernstig afwijkende seksuele voorkeuren geldt:
als je mensen er aan kan helpen zullen ze jouw heel dure producten wel moeten afnemen.
Net zoiets als drugs.

Sommigen zijn economisch gezien niet interessant, maar de wat vermogender mensen zullen
zeker in aanmerking komen.

En de "gewone man" kan je alsnog heel ver krijgen natuurlijk, goede proefkonijnen.
Uiteraard, als proefkonijn voor allerlei producten en e-nummers. We zouden soms wat meer socialer en wat minder economisch moeten denken.

In het dierenrijk komen overigens genoeg afwijkende seksuele gedragingen voor, maar bijna altijd komen ze voort uit verstoringen in de ontwikkeling of bepaalde stress-situaties. Ik vraag me af in hoeverre dit ook voor de mens opgaat.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 20:05

ja denk aan de necrofiele homofiele eend die zijn gestorven vriend eend neemt alsom deze weer actief te maken, hartverscheurend

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 20:22

neus schreef:
26 aug 2018, 20:05
ja denk aan de necrofiele homofiele eend die zijn gestorven vriend eend neemt alsom deze weer actief te maken, hartverscheurend
Een voorbeeld uit velen. De mannetjeseend is sowieso nogal pervers en doet ook graag mee met groepsverkrachtingen. Maar dan vooral wanneer ze teveel gevoerd zijn wat blijkbaar de testosteron teveel opvoert.

Wat het boter op de hoofd betreft moet ik je gelijk geven. Er zijn ook genoeg mannetjesmensen die er stiekem op geilen wanneer zo'n jongetje seksueel misbruikt is, maar dat zullen ze nooit hardop zeggen behalve dat ze zo'n jongetje dan later graag als vrouwtje willen hebben. Ook een voorbeeld uit velen.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 20:36

Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 20:22
neus schreef:
Een voorbeeld uit velen. De mannetjeseend is sowieso nogal pervers en doet ook graag mee met groepsverkrachtingen. Maar dan vooral wanneer ze teveel gevoerd zijn wat blijkbaar de testosteron teveel opvoert.

Wat het boter op de hoofd betreft moet ik je gelijk geven. Er zijn ook genoeg mannetjesmensen die er stiekem op geilen wanneer zo'n jongetje seksueel misbruikt is, maar dat zullen ze nooit hardop zeggen behalve dat ze zo'n jongetje dan later graag als vrouwtje willen hebben. Ook een voorbeeld uit velen.
ja het is me toch wat, ik vraag me precies af of de "Verlichting" wat seksuele grilligheid betreft niet iets teveel rationaliteit heeft gebracht. Ik bedoel je wordt nu geacht "rationeel" te zijn als je donders goed weet wat je belangen zijn en hoe deze te behartigen, en dan ontstaat er een soort nadruk op "belangen" en moet je die ineens gaan isoleren en concretiseren, wat volgens mij juist bij die seksualiteit anders uitwerkt dan sociaal gewenst, veel te uitgesproken. Je moet "iets" zijn.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 26 aug 2018, 20:51

neus schreef:
26 aug 2018, 20:36
Pink Panter schreef:
26 aug 2018, 20:22
neus schreef:

ja het is me toch wat, ik vraag me precies af of de "Verlichting" wat seksuele grilligheid betreft niet iets teveel rationaliteit heeft gebracht. Ik bedoel je wordt nu geacht "rationeel" te zijn als je donders goed weet wat je belangen zijn en hoe deze te behartigen, en dan ontstaat er een soort nadruk op "belangen" en moet je die ineens gaan isoleren en concretiseren, wat volgens mij juist bij die seksualiteit anders uitwerkt dan sociaal gewenst, veel te uitgesproken. Je moet "iets" zijn.
Dat moeten lijkt mij juist het grote probleem. We hebben zeker de behoefte om overal etiketten op te plakken, of dit nu terecht is of niet. Ik denk eerder dat we eeuwenlang in onwetendheid hebben geleefd en iedere afwijking probeerden uit te bannen. Zonder succes. Ik denk dat we er nog lang niet zijn. Het etiketteren is slechts een tussen "oplossing", omdat we eenvoudigweg niet genoeg weten. De seksuele revolutie begon eigenlijk pas bij Freud (niet uitbannen maar onderzoeken) en dat is dus nog maar pas geleden. De gedragswetenschap staat nog steeds in de kinderschoenen. Vaak plakken we te snel het etiket homo op iemand terwijl zijn homoseksualiteit is aangeleerd. Bijvoorbeeld door bepaalde jeugdtrauma's. Daar ben ik inmiddels wel van overtuigd. Ook uit eigen ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet ben wie ik dacht te zijn. Dat mijn wezen meer opgelegd is geweest dan dat ik uit eigen vrije wil mezelf kon zijn. In feite heeft dit bijgedragen tot mijn inzicht dat we niet zoveel afwijken van dieren. Verstoringen in de ontwikkeling kunnen gevolgen hebben voor de seksuele voorkeur. Bij dier, maar ook bij mens.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 26 aug 2018, 21:58

Ja,
bijvoorbeeld al voedingspatronen die jonge meisjes eerder laat menstrueren. En wat doen als die medicijnen in het drinkwater? Of wat doet luchtvervuiling met je hersenen en kinderen in de groei? Of inentingen, om een wat heikel punt te noemen.En dan het vrijelijk aanwezig zijn van allerlei genotsmiddelen. Of spannende en soms echt traumatiserende films. Of upbeat popmuziek. Of geweldgames. Of leven op beton, en zoveel verdiepingen in de lucht. Of straling van mobiels, wifi-signalen, radio en tv, magnetron, printers, televisie, computer etc. Shampoo, medicatie, make-up, haarverf, deodorant. Kwaliteit van werk en stress op het werk, op de opleiding, thuis. Perfectionisme, besef van feilbaarheid en kwestbaarheid, die dan de eigen verantwoordelijkheid is. Geldzorgen. Aan de andere kant waninformatie en trivia. Het is gewoonweg een gekkenhuis.

De andere ik
een koning filosoof

Bericht door De andere ik » 26 aug 2018, 22:54

Pink Panter schreef:
De andere ik schreef:
Pink Panter schreef:

Het is niet bedoeld om jou af te schilderen als een wat dan ook. Ikzelf waak er alleen voor te oordelen op basis van wat in de media wordt gebracht en daarvoor geef ik wat voorbeelden uit het verleden waarin media alleen maar een propaganda voerde met alle gevolgen van dien.

Het justitiële apparaat heb ik geen hoge dunk van en hou ik het bij dat het deels uit het goedbedoelde intenties voortkomt en deels uit de zucht naar macht,waarbij men legitiem kan onderdrukken.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 27 aug 2018, 06:33

Ik las dat die nu gelukkig alleen "verdachte" heet is opgepakt in Spanje.

Wel bijzonder dat hij als "vermiste" nooit eerder is opgespoord.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 18:03

neus schreef:
27 aug 2018, 06:33
Ik las dat die nu gelukkig alleen "verdachte" heet is opgepakt in Spanje.

Wel bijzonder dat hij als "vermiste" nooit eerder is opgespoord.
Ik denk dat deze man blij mag zijn in deze tijd te leven. In een andere tijd was hij al gelyncht door de meute. Of op de brandstapel beland zonder fatsoenlijk proces. Ik heb dus niet zoveel begrip voor de mits en maren van jullie. Maar vooruit: de man is "onschuldig" totdat het tegendeel is bewezen. Ik hoop dat hij het fatsoen heeft, wanneer hij werkelijk de dader is, op te biechten wat hij heeft gedaan.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 18:11

neus schreef:
26 aug 2018, 21:58
Ja,
bijvoorbeeld al voedingspatronen die jonge meisjes eerder laat menstrueren. En wat doen als die medicijnen in het drinkwater? Of wat doet luchtvervuiling met je hersenen en kinderen in de groei? Of inentingen, om een wat heikel punt te noemen.En dan het vrijelijk aanwezig zijn van allerlei genotsmiddelen. Of spannende en soms echt traumatiserende films. Of upbeat popmuziek. Of geweldgames. Of leven op beton, en zoveel verdiepingen in de lucht. Of straling van mobiels, wifi-signalen, radio en tv, magnetron, printers, televisie, computer etc. Shampoo, medicatie, make-up, haarverf, deodorant. Kwaliteit van werk en stress op het werk, op de opleiding, thuis. Perfectionisme, besef van feilbaarheid en kwestbaarheid, die dan de eigen verantwoordelijkheid is. Geldzorgen. Aan de andere kant waninformatie en trivia. Het is gewoonweg een gekkenhuis.
Luxeprobleempjes. Dat is niet waar de ethologie zich mee bezig houdt. Je noemt zaken waar we allemaal aan onderhevig zijn, wat nog niet wil zeggen dat je daarmee het bijzondere naar het algemene kan verheffen. Als er medicijnen in het drinkwater zitten dan zou iedereen dezelfde gevolgen moeten ondervinden.

Nicky Verstappen was geen slachtoffer van besmet drinkwater.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 18:17

Het lijkt er verdacht veel op dat jullie de dader liever vrijuit willen laten gaan. Zoja, wat is daarvan de filosofische onderbouwing. Dat we allemaal eigenlijk beesten zijn en dat zo'n hertje nu eenmaal niet meer dan prooi is? En dan nu zo empathisch wanneer het beest prooi is? Birds of a feather...

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 27 aug 2018, 18:29

Pink Panter schreef:
27 aug 2018, 18:17
Het lijkt er verdacht veel op dat jullie de dader liever vrijuit willen laten gaan. Zoja, wat is daarvan de filosofische onderbouwing. Dat we allemaal eigenlijk beesten zijn en dat zo'n hertje nu eenmaal niet meer dan prooi is? En dan nu zo empathisch wanneer het beest prooi is? Birds of a feather...
Nee dat niet, in de tijden van lynchende meutes was er nog geen DNA onderzoek, dan werd gewoon die persoon beschuldigd die er schuldig uitzag.

Ik begreep trouwens dat de Volkskrant aangaf dat de achternaam voluit werd vermeld omdat het eerst nog om een vermiste persoon ging, en nu deze verdachte is weer "netjes" Jos B. wordt aangehouden, zoals Justitie gewend is te doen. Maar je zal toch maar dezelfde achternaam hebben. "Zeker familie?" hoor ik de treiterende collega al zeggen.

Het is trouwens een rechtsstaat en als er straks gebrek aan bewijs is, of vormfouten (zoals naam voluit in de media) dan kan zo iemand nog vrijspraak of strafvermindering krijgen ook. Zeker als deze vriendjes heeft in hoge posities die in de tijd van de kinderopvang meededen. Het is echt heel belangrijk om zo zorgvuldig mogelijk te zijn.

En de scouting heeft weer een slechte naam van vleeskeuring van jonge kinderen, waar dan soms al direct geconsumeerd wordt en niet na "klaarstomen".

Moet ik je nu echt gaan vertellen hoe de wereld in elkaar zit?

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 18:30

De andere ik schreef:
26 aug 2018, 22:54
Het justitiële apparaat heb ik geen hoge dunk van en hou ik het bij dat het deels uit het goedbedoelde intenties voortkomt en deels uit de zucht naar macht,waarbij men legitiem kan onderdrukken.
Waar ben je dan zo bang voor? Dat de arme stakker geen kleurentelevisie op zijn cel krijgt, mocht het tot een veroordeling komen?

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 18:35

neus schreef:
27 aug 2018, 18:29
Pink Panter schreef:
27 aug 2018, 18:17
Nee dat niet, in de tijden van lynchende meutes was er nog geen DNA onderzoek, dan werd gewoon die persoon beschuldigd die er schuldig uitzag.

Ik begreep trouwens dat de Volkskrant aangaf dat de achternaam voluit werd vermeld omdat het eerst nog om een vermiste persoon ging, en nu deze verdachte is weer "netjes" Jos B. wordt aangehouden, zoals Justitie gewend is te doen. Maar je zal toch maar dezelfde achternaam hebben. "Zeker familie?" hoor ik de treiterende collega al zeggen.
Al is Jos directe familie van Bertold dan zal Bertold daar echt niet minder om worden. Bovendien: hoeveel mensen heten er niet Jos? Dus?
neus schreef:
27 aug 2018, 18:29
Het is trouwens een rechtsstaat en als er straks gebrek aan bewijs is, of vormfouten (zoals naam voluit in de media) dan kan zo iemand nog vrijspraak of strafvermindering krijgen ook. Zeker als deze vriendjes heeft in hoge posities die in de tijd van de kinderopvang meededen. Het is echt heel belangrijk om zo zorgvuldig mogelijk te zijn.

En de scouting heeft weer een slechte naam van vleeskeuring van jonge kinderen, waar dan soms al direct geconsumeerd wordt en niet na "klaarstomen".

Moet ik je nu echt gaan vertellen hoe de wereld in elkaar zit?
Het enige foute wat je tot nu ter berde hebt gebracht is dat de achternaam van de verdachte in de krant is gekomen. Kun je ook aantonen dat dit door justitie is gebeurd? Ik denk ook aan een sensatiegeile verslaggever.

Je hoeft voor mij niet uit te leggen hoe deze wereld in elkaar zit. Want dat is heel veel aandacht voor de dader en nauwelijks voor de slachtoffers.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 18:39

En tja, scouting heeft al haast dezelfde reputatie als de katholieke kerk. En wie daar nou schuldig aan zijn. Een defecte doofpot?

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 27 aug 2018, 19:04

Ook fotos van alle kanten van Jos, en interviews met buren.

Filosofisch gezien is het kwaad tegen kwaad. Daar los je dus nooit iets mee op.

Men moet een keer die homofiele pedofiele neigingen onderzoeken, net zoals men van eenden weet dat verkrachtingen komen van overvoeren of zo.

Ik denk dat latent iedereen elke neiging heeft, maar waarom wil dit er bij sommigen uitkomen?

Als iedereen latent elke neiging heeft is het gewoon wachten waar het uitkomt. Je hoeft die pechvogels (zowel daders als slachtoffers) niet anders te behandelen dan als statistiek.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 19:25

neus schreef:
27 aug 2018, 19:04

Dat ben ik niet met je eens. Jos wordt niet vermoord en hem wordt ook niet gedaan wat hij bij Nicky deed. Van dader en slachtoffer zijn foto's in de krant. We zien de man en we zien het jongetje. Ik zou niet weten wat daar kwaad aan is.
neus schreef:
Men moet een keer die homofiele pedofiele neigingen onderzoeken, net zoals men van eenden weet dat verkrachtingen komen van overvoeren of zo.
Dat ben ik wel met je eens. Maar dan moet de mens wel eerst onderkennen dat hij tot hetzelfde dierenrijk behoort als de eend. Evolutionair hebben we alle kenmerken van lagere dieren. Dat gezwets over Adam en Eva als een soort opperwezens hindert de discussie.
neus schreef:
Ik denk dat latent iedereen elke neiging heeft, maar waarom wil dit er bij sommigen uitkomen?

Als iedereen latent elke neiging heeft is het gewoon wachten waar het uitkomt. Je hoeft die pechvogels (zowel daders als slachtoffers) niet anders te behandelen dan als statistiek.
Het slachtoffer (mits hij niet gedood wordt) zal ook niet dezelfde zijn als voor het trauma. In zo'n geval liggen de gedragsveranderingen voor de hand. In mijn geval is dat ook zo en daar worstel ik al mijn hele leven mee. Omdat we tot dezelfde soort behoren is het te verwachten dat ook jij gedragsveranderingen zal ondergaan bij een bepaald trauma. Heineken zal niet dezelfde gebleven zijn als voor zijn ontvoering. Dat is een voorbeeld dat nogal voor de hand ligt maar in bepaalde gevallen kan het heel subtiel zijn. Je kunt mensen ook sturen met de nodige psychische druk.

Ik ben daarom erg benieuwd hoe pedofilie bij de mens tot stand komt. Het komt ook bij dieren voor maar weer wanneer de nodige manipulaties zijn uitgevoerd.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 27 aug 2018, 20:04

Pink Panter schreef:
27 aug 2018, 19:25
neus schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Jos wordt niet vermoord en hem wordt ook niet gedaan wat hij bij Nicky deed. Van dader en slachtoffer zijn foto's in de krant. We zien de man en we zien het jongetje. Ik zou niet weten wat daar kwaad aan is.
Ik heb hier geen zin meer in.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 aug 2018, 20:50

neus schreef:
27 aug 2018, 20:04
Pink Panter schreef:
27 aug 2018, 19:25
neus schreef:

Ik heb hier geen zin meer in.
Dat iemand het niet met je eens is? Ik zag vandaag het journaal waar de foto van Jos onherkenbaar is gemaakt. Verder moet je mij niet verwijten wat journalisten doen.

Voor mij persoonlijk zijn er geen consequenties bij het verschijnen van de beeltenis van Jos. Ik knip zo'n foto niet uit om het aan de muur te hangen om er pijltjes op te gooien. Ik zie gewoon een man, verder niets. Een menselijk gezicht waar verder niets aan valt te zien. De mensen die zijn ondervraagt met wie hij heeft gewerkt hebben ook niets bijzonders ontdekt.

Dat jij er geen zin in hebt is een minachting voor het Nederlandse publiek. Denk je echt dat zij nu massaal met tomaten gaan gooien? Waarom mogen zij die foto niet zien?

De andere ik
een koning filosoof

Bericht door De andere ik » 27 aug 2018, 22:19

Pink Panter schreef:
27 aug 2018, 18:30
De andere ik schreef:
Waar ben je dan zo bang voor? Dat de arme stakker geen kleurentelevisie op zijn cel krijgt, mocht het tot een veroordeling komen?
Ik denk dat je me niet begrijpt. Het is makkelijk iemand te veroordelen en te denken rechtvaardigheid te brengen door te straffen, echter vraag ik mij af wie zich onderscheid van de moordenaar die de moordenaar het leven neemt, wie zich onderscheidt van een gijzelnemer, die die de gijzelnemer van zijn vrijheid beroofd en wie zich onderscheid van de geweldenaar, die die de geweldenaar slaat.
rechtvaardigheid is voor mij alleen maar een idee en alleen maar geldig vanuit het hebben van een bepaalde doelstelling.

Het zijn goedbedoelde intenties om de wereld van het kwaad te verlichten, maar wie bepaald het kwaad en wat is het kwaad.
En is het dat wanneer gedacht wordt het kwaad te zien eveneens gedacht wordt het goede te zien? Meer dan een gedachte is het niet. En met welke macht brengen we verandering of is het slechts agressie uit machteloosheid.De zucht naar macht die legitimeert mensen van hun vrijheid en waardigheid te beroven, te slaan en te onderwerpen.

Er bestaat geen recht, slechts een kunnen. En soms is het kunnen moeten.
Op het moment dat wij niet willen dat een ander iets doet, moeten wij handelen wanneer deze het wel doet.
Het gaat niet over die ander het gaat over ons, wat wij willen en wat wij vinden, waaraan het lot van een ander verbonden is.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 28 aug 2018, 10:01

De andere ik schreef:
27 aug 2018, 22:19
Pink Panter schreef:
27 aug 2018, 18:30
De andere ik schreef:
Ik denk dat je me niet begrijpt. Het is makkelijk iemand te veroordelen en te denken rechtvaardigheid te brengen door te straffen, echter vraag ik mij af wie zich onderscheid van de moordenaar die de moordenaar het leven neemt, wie zich onderscheidt van een gijzelnemer, die die de gijzelnemer van zijn vrijheid beroofd en wie zich onderscheid van de geweldenaar, die die de geweldenaar slaat.
rechtvaardigheid is voor mij alleen maar een idee en alleen maar geldig vanuit het hebben van een bepaalde doelstelling.

Het zijn goedbedoelde intenties om de wereld van het kwaad te verlichten, maar wie bepaald het kwaad en wat is het kwaad.
En is het dat wanneer gedacht wordt het kwaad te zien eveneens gedacht wordt het goede te zien? Meer dan een gedachte is het niet. En met welke macht brengen we verandering of is het slechts agressie uit machteloosheid.De zucht naar macht die legitimeert mensen van hun vrijheid en waardigheid te beroven, te slaan en te onderwerpen.

Er bestaat geen recht, slechts een kunnen. En soms is het kunnen moeten.
Op het moment dat wij niet willen dat een ander iets doet, moeten wij handelen wanneer deze het wel doet.
Het gaat niet over die ander het gaat over ons, wat wij willen en wat wij vinden, waaraan het lot van een ander verbonden is.
ik vraag me af of je nu wel of niet "rationaliteit" als nuttig beschouwt. Je lijkt hier de ene "rationaliteit" voor de andere in te ruilen, die volgens mij dezelfde soort problematiek heeft.

Als we uitgaan van een gedetermineerd universum, dan is elke soort "rationaliteit" alleen maar een gegeven en hoeft niet vervangen gedacht te worden.

De andere ik
een koning filosoof

Bericht door De andere ik » 28 aug 2018, 13:22

Overtreedt een leeuw die een antilope doodt een wet? Of is dat gewoon dat wat een leeuw doet om zich te voeden?
Ben je in staat om een leeuw te overtuigen vegetarisch te zijn en dat ie maar aardappels moet verbouwen om zich van te voeden?

Op het moment dat iemand in zee zwemt en wordt aangevallen dooreen haai,overtreedt deze haai dan een wet of is het dat wat een haai doet om te kunnen eten? Ben je in staat haaien ervan te overtuigen dat wat in zee zwemt met rust te laten en zich te voeden met plankton en zeewier?

De ene rationaliteit kent problematiek, de andere niet.

Op het moment dat je een leeuw vegetariër maakt en een haai van plankton en zeewier laat leven ontstaat er echter problematiek Want ook al krijgen de leeuw en haai te eten, het voedt niet en een hongerig gevoel zal waarschijnlijk oorzaak zijn dat ze zich vol en vet vreten,zonder voeding te krijgen.

Pedofilie, hoe afschuwelijk ik het ook vindt, is het iets wat een mens doet of is het problematiek?
Op het moment dat het iets is wat een mens doet en je stelt het als verboden, welk alternatief wordt geboden om zich van te voeden? Het is enkel en alleen de straf en de veroordeling...
Anderzijds ,wanneer het problematiek is, is het oorzakelijk gedrag. kent men de oorzaak en weet men deze weg te nemen?
Ook hier geldt het enige wat telt is veroordeling en straf, wat maakt dat de gebeten hond nogmaals gebeten wordt.

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 28 aug 2018, 13:34

ik denk dat een meute die een pedofiel lyncht vergelijkbaar is met een leeuw die een gazelle doodt (natuurlijk).

ik denk dat een pedofiel die een kind verkracht en vermoordt eventueel ook nog als zodanig beschouwd kan worden ( als natuurlijk).

maar dan is er dus helemaal niets meer onnatuurlijk.

Ik heb daar problemen mee.

En dat is dan toch ook natuurlijk?

Liever-koekjes worden niet gebakken, maar we hoeven het deviante gedrag niet te stimuleren, de pedofiele lustmoord niet en het lynchen niet.

Ik beschouw het als zeer natuurlijk om normatieve maatregelen in te stellen.

Mogelijk hebben die ook een keerzijde, en dat moet dan maar een keer duidelijk worden, maar tot die tijd doen we het er maar mee.

Plaats reactie