Een Barman schreef:Er zitten een Nederlander, een Duitser en een Belg in een kroeg. Zegt de barman: "Is dit een grap of zo?

Oh!
Heerlijk!
Vindjeooknietblin?
lekkerhe.
Een Barman schreef:Er zitten een Nederlander, een Duitser en een Belg in een kroeg. Zegt de barman: "Is dit een grap of zo?
Ik heb hem bijna rechtreeks overgenomen van Wikipedia, lemma: Metahumoryopi schreef:In ieder geval doet die grap (die ik 'een goeie' vind) me denken aan de roman 'De kelner en de levenden' van Simon Vestdijk.
Aha! Aha!!! Aha!!!! Aha?!?!??Een filosoof, een filosoof en een filosoof zitten in een bar, zegt de barman: Is dit een grap of zo?
Nee.Heb je vast niet gelezen. Of wel? Je weet het nooit met jou.
Begrijp de quote niet verkeerd alsjeblieft.Simon Vestdijk – van wie men zegt dat hij sneller schreef dan God kan lezen –
Ja hoor, ik zie je ... bijna.Je bent in ieder geval in Beeld. (Ben ik in beeld? zegt de narcist)
Ik buig het om naar mijn eigen narcisme.
In Bussum stond vroeger de Irene studio (ik heb het gebouw nog gekend) waar de eerste Nederlandsche TV uitzending plaatsvond.Fenomemen (een term die je ooit gewaardeerd hebt) zwerven rond in mijn geest. Bijna onmogelijk om je daar voor af te sluiten.
Dat varieert van reclameteksten - bijvoorbeeld: 'Ik blijf het toch zeggen', tot liedjes die zich in mijn hoofd nestelen - bijvoorbeeld: 'Je naam is mooi' - en zo meer.
Wel mooi dat Simon Vestdijk de apocalyps laat plaatsvinden op een trein-station, met een restauratie waar die kelner een rol speelt.
Grotere vervreemding kan ik me niet voorstellen.
Yep.Stel je de herrie voor op zo'n station, en de wachtenden op het perron en in de restauratie. Allemaal mensen die niet weten wat er gebeurt. Maar wel een besef hebben dat er iets bijzonders aan de hand is.
Het zou de aanvang van een oorlog kunnen wezen.
Iedereen is onwezenlijk. En de kelner heeft een soort rol, waarvan de mensen aanwezig op het station zouden kunnen denken dat hij wel weet wat er aan de hand is. En waar misschien iets van valt te verwachten.
Heel duister allemaal: Hermetisch.
Met een vaag gevoel van betekenis.
.........
Hopend dat ik voldoende tribuut gedaan heb aan zo'n oude schrijver,
teken ik,
Joop.
Blin schreef:Doe mij twee van die zinnetjes en ik ben de hele avond zoet.
Blin schreef:Toch begrijp ik niet helemaal waar je mijn precisie vandaan haalt, ik was helemaal niet op de hoogte van het feit dat ik die mogelijkerwijs in mijn eigenschappenpakket had zitten.
Het is een logica waar ik niet helemaal bij kan. Moet je ervoor studeren? Zo ja, hoe lang dan wel niet en welke universiteiten bieden de mogelijkheden hiertoe? Niet dat ik zo'n studie overweeg maar zuiver uit nieuwsgierigheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast