Ik vroeg mij af. Een gesprek met GOD.

Waar hebben we het eigenlijk over?
Plaats reactie
ghwilbrink
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 03 feb 2018, 19:46
Contacteer:

Ik vroeg mij af. Een gesprek met GOD.

Bericht door ghwilbrink » 04 jun 2021, 14:41



Ik vroeg mij af. Een gesprek met GOD.

Talloze volkeren op de planeet aarde hebben een eigen cultuur, en hebben voor hun hoogste leider binnen hun geloofsgemeenschap, een naam bedacht waarin ze oprecht geloven.
Daar is helemaal niets mis mee, lijkt me.
In mijn wereld, ik ben van Rooms Katholieke huize, bent U dat; GOD.

Echter, in mijn beleving, kan het evengoed een andere Heilige Voorzienigheid zijn, die hoort bij een ander geloof, dat achteraf het ware geloof blijkt te zijn, het zou zo maar kunnen.
Ikzelf heb indertijd alleen Uw naam meegekregen omdat ik van Rooms Katholieke huize ben.
De andere voorzienigheden waren mij, als jong mens, niet bekend of werden mij niet verteld. Maar ook, wanneer ik deze informatie wel zou hebben gekregen, zou dat niet op mij van invloed zijn geweest.

Ongelovig.

Indien ik echter een afstammeling zou zijn van een ongelovige familie en niets van geloven zou hebben meegekregen, hoe is mijn relatie dan met U?
Geldt voor mij dan, als ongelovige, geen hemel, geen vagevuur, en geen eeuwige verdoemenis in de hel?
Dit zijn dilemma’s, waarin ik verstrikt kan raken.
Het is zeker niet mijn bedoeling om mijzelf geheel vrij te pleiten van alles wat ik ben geworden. Ik heb natuurlijk ook mijn eigen verantwoordelijkheid. Daarnaast heeft ieder mens normalerwijze het besef tussen goed en kwaad.
Maar de vraag is, in hoeverre heb ik zelf, in deze, daar invloed op?

Steeds duidelijker wordt dat ik, zoals ieder mens, een voortvloeisel ben van erfelijkheden, karaktereigenschappen en samenstellingen van vele generaties terug zonder dat ik daar enige invloed op heb gehad. Ik ben, zoals ieder individu, een product van het verleden.
Slechts de leefomstandigheden en opvoeding van ieder mens kunnen enige invloed hebben op zijn of haar leven, maar dat is het dan ook. Het overige is veelal vooraf al bepaald.

Ik ben ook maar toevallig, zoals ieder mens, een relatief korte tijd hier, met of zonder een bepaald geloof, meer niet.
En in die korte periode wordt ik “gewogen” , en bepaald of ik eeuwig verder mag doorleven in zeer goede doen (hemel) of in slechte doen (vagevuur) of onder Barbaarse omstandigheden (eeuwig branden in de hel).
Als je er over nadenkt, lopen je de rillingen over je lijf.
Wie heeft daar een andere kijk op of andere gedachten over? ik wil het graag van u horen.

juni 2021
George Wilbrink

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 jun 2021, 18:18

Hallo George,

Je stuurt aan op een gesprek met God, heb je hierop antwoord gekregen?

Als God in je spreekt ben je gelovig, als je het ook zo opvat dat God in je spreekt.

Ik ben gelovig. God spreekt (af en toe) in mij. Ik hoor niet altijd dat ik het goed doe, eerder dat ik het fout doe. Dat zou ook de aanklager kunnen zijn, en dat zou juist niet God zijn.

Maar ik neem wel serieus dat ik dingen ook niet goed doe. Ik probeer niet al te eigenwijs te zijn. Wat verder niet erg wil lukken.

Veel mensen hebben geen respect meer voor geloof. Juist ook door dat “hel en verdoemenis”, dan is God een soort maffiabaas.

Maar als je aanneemt dat je met eigenwijsheid fouten kunt maken met mogelijk ernstige gevolgen word je misschien wel voorzichtiger door geloof. Neem niet automatisch aan dat het eigen handelen probleemloos is.

ghwilbrink
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 03 feb 2018, 19:46
Contacteer:

Bericht door ghwilbrink » 04 jun 2021, 20:26


Kudos, groet van George

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 jun 2021, 22:55

ghwilbrink schreef:
04 jun 2021, 14:41
Wie heeft daar een andere kijk op of andere gedachten over? ik wil het graag van u horen.
(Zeker ook de Wikipedia-hoofdpagina van vandaag gelezen? De hoofdpagina ging over: "De verlichting".)

;)


God is dood: meende Decraetrs reeds, en Spinoza met hem.
Leibniz evenzo.

Waarin hun filosofie echter onderling afwijkt is die van het empirische vs het rationele geloof. (Volgens het wikipedia-artikel)

In het kort: Alles dat valt te rationaliseren, zou empirisch nagekeken moeten kunnen worden.
Zwaartekrachtsgolven? Ooit pure ratio, nu empirisch aangetoond. (In meerdere experimenten)

D meent, dat je alleen in God kan geloven als jezelf (een) god bent.
(Anders kun je er immers geen gesprekken mee hebben)

L laat het in het midden, maar S maakt het bonter: "God heeft alles gemaakt, maar heeft er geen invloed/zeggenschap meer over. God is geschiedenis."

Wat GOD precies is, mag je dus nog steeds zelf uitmaken, aan de hand van je geloof.

Ik zelf neig naar de opvatting van de God-idee.
Immers: Wat gebeurd is, is gebeurd.
Er bestaat in "ons" universum niets, dat het gebeurde kan wijzigen.

Dat zou hetzelfde zijn als een reactie die zijn eigen -retroactief- actie beïnvloeden kan, zelf God kan dat niet, logisch gezien.
(Het gebeurt niet, en komt ook nooit voor, dat: een vaas die op de grond viel opeens weer terug op de tafel ging staan.)

Programmeurs dromen er al jaren van een dergelijke functie te kunnen ontwerpen.
"Amazon" komt in de buurt -zeggen ze- door, voor jij weet wat je bestellen gaat, het artikel al naar je op sturen.
Maar dat werkt natuurlijk alleen met een gedegen profiel van jouw geschiedenis.

Amazon is GOD?

Waarschijnlijk wel: met bepaalde invullingen van de GOD-idee.

Daarmee kweek je ervaring, intuïtie, en -uiteindelijk- wijsheid.

Wijsheid van hoe te reageren op situaties/omstandigheden, zodat ze niet (direct) in het nadeel van jouw overleven is.
(Wat uiteindelijk het uitgangspunt is, of lijkt te zijn.)

Dat die acties, uiteindelijk, het leven kunnen verkorten is iets dat ouderen aan jongeren kunnen proberen af te leren.

Het uitgangspunt daarbij is echter wel dat elk individu zo lang mogelijk wenst te leven.

Ik zou vragen, als ik met God sprak: "Hoelang heb ik nog, en waarom? Wat is Uw doel in Mijn Leven?"

Ik kan me voorstellen dat het antwoord luidt: "Doe goed voor U en Uw omgeving".

Waarmee je eigenlijk alle kanten opkan, als Gods-ervaring.

::

Als (jouw) God, in een persoonlijk gesprek, meent dat jij het "slecht" doet, dan zou je God kunnen betichten een slecht manager te zijn, en je baan op te zeggen.

En verder je eigen manager te zijn.

Wat, gezien de populariteit van religie, schier onmogelijk is: "Mensen willen verteld worden wat ze moeten doen."

Het paradoxale is echter dat niemand wil doen wat hem verteld wordt te doen.

"Ja maar, wat als ..."

Wat als, inderdaad.
Ding schreef:
04 jun 2021, 18:18
Maar als je aanneemt dat je met eigenwijsheid fouten kunt maken met mogelijk ernstige gevolgen word je misschien wel voorzichtiger door geloof. Neem niet automatisch aan dat het eigen handelen probleemloos is.
Ik vind dat een semi-extremistische uitspraak:
extremist schreef:Welk eigen handelen?
Alles is voorbestemd in Gods wil.
Dus kan ik mij gedragen zoals ik mij gedraag, en daar vrede mee hebben.
De extremist en ji hebben blijkbaar een ander inzicht van wat "automatisch" in zou kunnen houden.

Met "vrede" heeft het weinig te maken.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jun 2021, 08:25

arkhétupos schreef:
04 jun 2021, 22:55
Ding schreef:
04 jun 2021, 18:18
Maar als je aanneemt dat je met eigenwijsheid fouten kunt maken met mogelijk ernstige gevolgen word je misschien wel voorzichtiger door geloof. Neem niet automatisch aan dat het eigen handelen probleemloos is.
Ik vind dat een semi-extremistische uitspraak:
extremist schreef:Welk eigen handelen?
Alles is voorbestemd in Gods wil.
Dus kan ik mij gedragen zoals ik mij gedraag, en daar vrede mee hebben.
De extremist en ji hebben blijkbaar een ander inzicht van wat "automatisch" in zou kunnen houden.

Met "vrede" heeft het weinig te maken.
Wat je wilt.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jun 2021, 08:44

Ding schreef:
05 jun 2021, 08:25
arkhétupos schreef:
04 jun 2021, 22:55

Met "vrede" heeft het weinig te maken.
Wat je wilt.
Ik neem dan aan dat je zelf zoals die extremist/determinist denkt.

Waarom zou je dan ageren? Denk je dat er dan een keuze is in het eigen handelen/denken niet probleemloos vinden?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jun 2021, 08:59

arkhétupos schreef:
04 jun 2021, 22:55

Met "vrede" heeft het weinig te maken.
Met “filosofie” heeft het denken van een determinist weinig te maken.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 jun 2021, 14:09

@ George,

In mijn leven ben ik erachter gekomen dat alles met letterlijk wiskundige precisie was voorbestemd. Ik ben een gelovige christen, maar ik ben niet in een christelijke omgeving opgegroeid. Althans niet in kerkelijke of Bijbelse zin. God, bijbel, geboden en kerk waren nagenoeg onbestaande onderwerpen in ons gezin. Enkel mijn oma van moeders zijde was spiritueel gelovig en van oorsprong katholiek (maar veegde de pastoor die haar thuis de mantel uit kwam vegen omdat ze niet in de kerk kwam de mantel uit :grijns: ). Zij was een zeer eenvoudige volkse arbeidersvrouw met het hart op de tong met een enorm geloofsvertrouwen dat geen woorden behoefde. Zij sprak zelden over haar geloof maar ze gaf mij (ik was elke zaterdag bij haar om boodschappen te doen) wel heel weinig maar zeer belangrijke spirituele lessen mee, zoals “de molens van onze Lieve Heer malen traag maar gestaag”, “Onze Lieve Heer is met Zijn kneussies”, “God zegent de pan”, “geen zorgen voor de dag van morgen”, “das nie so slim keind” (slim = erg, keind = kind, keiers = kinderen).

Mijn vader was atheïst (maar cq en dus geen antichristen) en mijn moeder had het ook helemaal nooit over God, kerk of bijbel, maar had naar en eigen zeggen ergens diep in het puntje van haar tenen nog wel wat zwijgzaam geloof behouden, doch daar merkten we nooit wat van. Wij kinderen groeiden eigenlijk ook niet op met regels laat staan met geboden maar mijn ouders straalden zoveel gezag uit in hun levenshouding dat wij als vanzelf meegingen op de maat des levens. Wat niet betekent dat het altijd maar makkelijk was, maar dat stukje was wel heel makkelijk. Er heerste een (boven?)Natuurlijke Orde.

Als ik in een christelijk of kerkelijk gezin geboren was, dan was ik nooit of te nimmer tot geloof gekomen. Ik heb alles helemaal “zelf” uit mogen vogelen. De gematria en de synchroniciteit in mijn leven zijn dusdanig groot gebleken, mijn leven heeft met wiskundige precisie zo in elkaar gegrepen dat voor mij vaststaat dat alles van te voren vaststond. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan “Zijn Genade is mij genoeg!” Zelfs het gegeven dat ik uiteindelijk ook nog met moeilijke omstandigheden mee kon geven heeft God voor mij gedaan. Alles is precies zoals het moet zijn en alles was precies zoals het moest zijn. Hoe wonderlijk en ontzagwekkend.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 05 jun 2021, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 jun 2021, 16:13

En in epilogisch retrospectief heb ik ook helemaal geen zonden begaan. Alles wat ik “verkeerd” deed was het beste wat ik kon doen om echt inzicht en verstaan op te doen. En voor mij staat absoluut vast dat hetgeen ik “verkeerd” deed ook echt “verkeerd” móest doen. Er was geen andere mogelijkheid. Dat stond gewoon absoluut vast. God heeft alle omstandigheden zo gemaakt dat ik niet anders kon dan in de fuik zwemmen. En mij er aan De Andere Kant weer uitlaten. God Kent mij en heeft mij altijd gekend en Hij wist precies hoe ik zou reageren. En Hij heeft mij intens lief. God is Goed en Supercool. :smt028
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 jun 2021, 17:11

En Zij zag dat het goed was. Hij had het al gezien maar nu zag Zij het ook.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 jun 2021, 18:41

ghwilbrink schreef:
04 jun 2021, 14:41
Wie heeft daar een andere kijk op of andere gedachten over? ik wil het graag van u horen.

juni 2021
George Wilbrink[/size]

In mijn optiek is de hel en het vagevuur gewoon de reïncarnatie. Weer geboren worden in een sterfelijk lichaam. Weer aftakelen met de ouderdom. Weer honger, dorst, allerlei verlangens, ondergaan. Weer sterven. Het vlees is de plek waar de worm (het verval) nooit uitgevroten raakt en het vuur (van het verlangen) nooit uitgeblust. Dat stoofpotje van Dante daar heb ik nooit wat in gezien. Als ze mij als kind met zulk gedachtengoed hadden opgezadeld dan had ik zeker de kont tegen de krib gegooid. En ook als ze mij als kind over het Kruisoffer hadden verteld - ofschoon ik nu weet dat het waar is - dan was ik daar echt tegenin gegaan, want mijn kinderverstand zou daar groot onrecht in hebben gevonden. Ik zou daar ook van weggelopen zijn omdat ik hooggevoelig was. Martelverhalen daar had ik beslist niet tegen gekund.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Andere kinderen kunnen prima in de kerk opgroeien. Voor mij was dat niet goed geweest. Ik ben blij dat God dat allemaal wist.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 06 jun 2021, 20:45

Ding schreef:
05 jun 2021, 08:44
Waarom zou je dan ageren? Denk je dat er dan een keuze is in het eigen handelen/denken niet probleemloos vinden?
Waarom niet? (Re-) Ageren is menselijk en natuurlijk.
EN
Ja natuurlijk: die keuze is jouw eigen.

Als jij niet durft te kiezen, kan jij ook niet jouw keuze van een ander laten afhangen.

Kijk eens om je heen, dat gebeurt al genoeg.

Hoeveel idioten zijn er die menen door 1 of ander vaag idee uitgesloten te zijn van het: "zelf-een-beslissing-nemen", concept?

Hoeveel zijn er idioot genoeg om erin te geloven:
  1. Computer says no.
  2. Boss made me do it.
  3. Ik ben me niet bewust fout gehandeld te hebben.
  4. Ik ben verkeerd geboren, maar dankzij plastische chirurgie is nu alles ok.
  5. Het was Gods wil
En hoeveel -zelfverklaarde- idioten geven dat ook niet ruimhartig toe?
- "God bestuurde mij".


Het eigen handelen/denken als probleem ervaren, is een handeling/gedachte van het individu.
Als jij weet daar problemen mee te hebben, moet je hulp zoeken.
("hulp" kan al bestaan uit een discussie met andere mensen op 1 of ander obscuur forum.)

Het is ontaard dat handelen/denken op de samenleving te projecteren, en daaruit een eenduidige conclusie te bereiken.
Ding schreef:
05 jun 2021, 08:59
Met “filosofie” heeft het denken van een determinist weinig te maken.
Zeer juist opgemerkt, maar welk doel wilde jij met deze opmerking bereiken?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 06 jun 2021, 20:49

arkhétupos schreef:
06 jun 2021, 20:45
En hoeveel -zelfverklaarde- idioten geven dat ook niet ruimhartig toe?
- "God bestuurde mij".
Deze mensen zou ik overigens een bezoek aan een psychiater aanraden, wellicht worden ze er dan beiden wijzer van.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 jun 2021, 16:17

Er geldt voor geloof in absolute vrijheid, dat je de plicht hebt die absolute vrijheid voor alles en iedereen te respecteren.

En die plicht kan je alleen zelf aannemen, in vrijheid.

Het is moeilijk als je na Covid massaal iedereen weer vliegvakanties ziet boeken, alsof er geen tijd van bezinning was.

Maar blijkbaar wil men verder op de doodlopende weg, met fear of missing out, en voor het grote genieten.

Dat je dan kan genieten mag een Godswonder heten. En natuurlijk geldt aangenomen besturing door God als excuus om je niet te bezinnen en wel te mogen genieten.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 jun 2021, 20:44

Ding schreef:
07 jun 2021, 16:17
Er geldt voor geloof in absolute vrijheid, dat je de plicht hebt die absolute vrijheid voor alles en iedereen te respecteren.

En die plicht kan je alleen zelf aannemen, in vrijheid.

Het is moeilijk als je na Covid massaal iedereen weer vliegvakanties ziet boeken, alsof er geen tijd van bezinning was.

Maar blijkbaar wil men verder op de doodlopende weg, met fear of missing out, en voor het grote genieten.

Dat je dan kan genieten mag een Godswonder heten. En natuurlijk geldt aangenomen besturing door God als excuus om je niet te bezinnen en wel te mogen genieten.

In grote lijnen deel ik je kijk op het reizen wel. Tegelijkertijd besef ik maar al te goed dat ik helemaal niet oordelen kan noch wil over mensen in wier mocassins ik nog geen millimeter heb gelopen. Je zult maar terminale kanker hebben en nog een laatste keer met je lief en je kids op een vakantie willen om nog een laatste goede tijd te mogen beleven met elkaar en goede herinneringen na te laten. Je zult maar familie hebben in het buitenland waar je veel van houdt. Je zult maar een gezin hebben met schoolgaande kinderen die al anderhalf jaar niet of amper naar school mogen, niet mogen sporten, niet naar de zwemles of vrij zwemmen, niet uit mogen gaan, niet naar de bios mogen, niet naar evenementen, niet naar pretparken, niet naar een terrasje mogen, niks. Het zijn wel kinderen. Ik ben niet vergeten hoe het is om kind of jongere te zijn. Wat voor ons allemaal normaal en vanzelfsprekend was is voor hun onmogelijk gemaakt. Dus ik heb geen oordeel over mensen die op vakantiereis willen. Een oordeel over een ander is te allen tijde kortzichtig.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 jun 2021, 21:07

Bärbel schreef:
07 jun 2021, 20:44
In grote lijnen deel ik je kijk op het reizen wel. Tegelijkertijd besef ik maar al te goed dat ik helemaal niet oordelen kan noch wil over mensen in wier mocassins ik nog geen millimeter heb gelopen. Je zult naar terminale kanker hebben en nog een laatste keer met je lief of je kids op een vakantie willen. Je zult maar familie hebben in het buitenland waar je veel van houdt. Je zult maar een gezin hebben met schoolgaande kinderen die al anderhalf jaar niet of amper naar school mogen, niet mogen sporten, niet naar de zwemles of vrij zwemmen, niet uit mogen gaan, niet naar de bios mogen, niet naar evenementen, niet naar pretparken, niet naar een terrasje mogen, niks. Het zijn wel kinderen. Ik ben niet vergeten hoe het is om kind of jongere te zijn. Wat voor ons allemaal normaal en vanzelfsprekend was is voor hun onmogelijk gemaakt. Dus ik heb geen oordeel over mensen die op vakantiereis willen. Een oordeel over een ander is te allen tijde kortzichtig.
Denk je dat ik kortzichtig ben? Dat ik dat allemaal niet snap? Het is verder absoluut niet waar dat alle vliegreizen noodzakelijk zijn.

Ik hoorde vandaag dat veel-reizigers hun gezondheidsverklaringen photoshoppen omdat ze anders steeds 89 Euro voor een test moeten betalen of het risico lopen dat ze niet mee mogen. Die mensen vinden zichzelf slim. En nu moet de politie dus valse gezondheidsverklaringen leren herkennen om die mensen eruit te halen en beboeten.

Een collega beklaagde zich, de gezondheidsverklaring was duurder dan het ticket naar Spanje. Waarom dan niet fietsen op de Veluwe?

Maar er is hoop, de regering wil de kosten van gezondheidsverklaringen tegemoet komen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 08 jun 2021, 13:35

Ding schreef:
07 jun 2021, 21:07


Denk je dat ik kortzichtig ben? Dat ik dat allemaal niet snap?
Dat zei ik niet. Ik zeg: Ieder oordeel over een ander is altijd kortzichtig. Per definitie. Maakt niet uit wie het doet, het oordeel is altijd kortzichtig. Een gelovige weet dat, want er staat geschreven dat geen enkele mens het hart van een ander doorgrondt. Wie dat wel doet die struikelt zelf over de Steen Des Aanstoots.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 jun 2021, 16:51

Bärbel schreef:
08 jun 2021, 13:35
Ding schreef:
07 jun 2021, 21:07


Denk je dat ik kortzichtig ben? Dat ik dat allemaal niet snap?
Dat zei ik niet. Ik zeg: Ieder oordeel over een ander is altijd kortzichtig. Per definitie. Maakt niet uit wie het doet, het oordeel is altijd kortzichtig. Een gelovige weet dat, want er staat geschreven dat geen enkele mens het hart van een ander doorgrondt. Wie dat wel doet die struikelt zelf over de Steen Des Aanstoots.
Kortzichtig weet ik niet (is zelf weer een oordeel). Eenzijdig kan je wel zeggen, of subjectief. Dat zijn op zich geen oordelen maar klassificaties.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 08 jun 2021, 19:38

Ding schreef:
08 jun 2021, 16:51
Bärbel schreef:
08 jun 2021, 13:35
Ding schreef:
07 jun 2021, 21:07


Denk je dat ik kortzichtig ben? Dat ik dat allemaal niet snap?
Dat zei ik niet. Ik zeg: Ieder oordeel over een ander is altijd kortzichtig. Per definitie. Maakt niet uit wie het doet, het oordeel is altijd kortzichtig. Een gelovige weet dat, want er staat geschreven dat geen enkele mens het hart van een ander doorgrondt. Wie dat wel doet die struikelt zelf over de Steen Des Aanstoots.
Kortzichtig weet ik niet (is zelf weer een oordeel). Eenzijdig kan je wel zeggen, of subjectief. Dat zijn op zich geen oordelen maar klassificaties.

Nee, kortzichtig. Niet eenzijdig, niet subjectief (eenzijdig en subjectief sowieso maar dat raakt niet de kern), maar kortzichtig. Kortzichtig is perfect van toepassing.

Van Dale

kort·zich·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
te weinig rekening houdend met de toekomst of de aard van een situatie

Alleen God Zelf kent het Program van iemands Levensconcert.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 08 jun 2021, 19:41

Misschien komt een veelreiziger op die vele plekken wel precies de juiste mensen en situaties tegen die hij uit hoger perspectief nodig heeft.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 jun 2021, 19:52

Bärbel schreef:
08 jun 2021, 19:38
Ding schreef:
08 jun 2021, 16:51
Bärbel schreef:
08 jun 2021, 13:35


Dat zei ik niet. Ik zeg: Ieder oordeel over een ander is altijd kortzichtig. Per definitie. Maakt niet uit wie het doet, het oordeel is altijd kortzichtig. Een gelovige weet dat, want er staat geschreven dat geen enkele mens het hart van een ander doorgrondt. Wie dat wel doet die struikelt zelf over de Steen Des Aanstoots.
Kortzichtig weet ik niet (is zelf weer een oordeel). Eenzijdig kan je wel zeggen, of subjectief. Dat zijn op zich geen oordelen maar klassificaties.

Nee, kortzichtig. Niet eenzijdig, niet subjectief (eenzijdig en subjectief sowieso maar dat raakt niet de kern), maar kortzichtig. Kortzichtig is perfect van toepassing.

Van Dale

kort·zich·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
te weinig rekening houdend met de toekomst of de aard van een situatie

Alleen God Zelf kent het Program van iemands Levensconcert.
Te weinig…is een oordeel en dus volgens de eigen definitie kortzichtig
Bärbel schreef:
08 jun 2021, 19:41
Misschien komt een veelreiziger op die vele plekken wel precies de juiste mensen en situaties tegen die hij uit hoger perspectief nodig heeft.
Ja wie weet, alles is wel ergens goed voor, ook tijd in de gevangenis.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 08 jun 2021, 21:43

Ding schreef:
08 jun 2021, 19:52
Bärbel schreef:
08 jun 2021, 19:38
Ding schreef:
08 jun 2021, 16:51


Kortzichtig weet ik niet (is zelf weer een oordeel). Eenzijdig kan je wel zeggen, of subjectief. Dat zijn op zich geen oordelen maar klassificaties.

Nee, kortzichtig. Niet eenzijdig, niet subjectief (eenzijdig en subjectief sowieso maar dat raakt niet de kern), maar kortzichtig. Kortzichtig is perfect van toepassing.

Van Dale

kort·zich·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
te weinig rekening houdend met de toekomst of de aard van een situatie

Alleen God Zelf kent het Program van iemands Levensconcert.
Te weinig…is een oordeel en dus volgens de eigen definitie kortzichtig
Te weinig is geen oordeel over een mens en dat is het grote verschil. Maar ik denk dat je óf de diepte van het geschrevene niet begrijpt (ik heb nog de kernwoorden onderstreept) * , óf er gewoon niet tegen kunt dat je tegengas kreeg. Veel plezier met het oordelen voor en over je collega’s over waar zij goed aan doen in hún vakanties of op hún reizen. Let’s agree to disagree.

*
1 Koningen 8:39 U alleen kent immers het hart van alle mensenkinderen

Handelingen 1:24 U Heere, Kenner van het hart van allen

Jeremia 17:10 IK, de HEERE, doorgrond het hart
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 08 jun 2021, 21:58

Ding schreef:
08 jun 2021, 19:52

Ja wie weet, alles is wel ergens goed voor, ook tijd in de gevangenis.
Als God een veelreiziger veel op reis stuurt, wie ben jij dan om Hem te oordelen? Of Hem in de gevangenis te willen zetten van jouw groene verboden?
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 08 jun 2021, 22:07

God bestaat niet.
EXNOF
Iedereen is zelf god.

Jullie discussie is zinloos voor elke buitenstaander.

Bereik eens een conclusie, als het men belieft.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 08 jun 2021, 23:34

Ach, noem het maar eenzijdig dan. Als je over kortzichtig valt. Ik vind zelf kortzichtig juist een mooier, betekenisvoller woord ervoor, maar eenzijdig komt eigenlijk op hetzelfde neer. Het is een kwestie van persoonlijke taalsmaak denk ik.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 jun 2021, 17:22

Bärbel schreef:
08 jun 2021, 21:43
Ding schreef:
08 jun 2021, 19:52
Bärbel schreef:
08 jun 2021, 19:38



Nee, kortzichtig. Niet eenzijdig, niet subjectief (eenzijdig en subjectief sowieso maar dat raakt niet de kern), maar kortzichtig. Kortzichtig is perfect van toepassing.

Van Dale

kort·zich·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
te weinig rekening houdend met de toekomst of de aard van een situatie

Alleen God Zelf kent het Program van iemands Levensconcert.
Te weinig…is een oordeel en dus volgens de eigen definitie kortzichtig
Te weinig is geen oordeel over een mens en dat is het grote verschil. Maar ik denk dat je óf de diepte van het geschrevene niet begrijpt (ik heb nog de kernwoorden onderstreept) * , óf er gewoon niet tegen kunt dat je tegengas kreeg. Veel plezier met het oordelen voor en over je collega’s over waar zij goed aan doen in hún vakanties of op hún reizen. Let’s agree to disagree.

*
1 Koningen 8:39 U alleen kent immers het hart van alle mensenkinderen

Handelingen 1:24 U Heere, Kenner van het hart van allen

Jeremia 17:10 IK, de HEERE, doorgrond het hart
Leven zonder oordeel kan je moeilijk als norm stellen. In normen zit een impliciet oordeel dit is goed en dat niet. Als de ego-dood heeft plaatsgevonden is alles mogelijk.

Maar eenzijdig vind ik een vriendelijker woord, dan nodig je iemand uit een andere zijde bij zijn of haar visie te betrekken.
Op zich heb je dat ook bij kortzichtig en langzichtig, maar het blijven dualiteiten binnen een oordeel.

Wat let iemand om te zeggen: “Mijn visie is niet kortzichtig, het is gewoon de waarheid.”?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 09 jun 2021, 19:45

Ding schreef:
09 jun 2021, 17:22

Maar eenzijdig vind ik een vriendelijker woord, dan nodig je iemand uit een andere zijde bij zijn of haar visie te betrekken.
Tsja, je mist echt de pointe. Laat maar zitten.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 jun 2021, 20:54

Bärbel schreef:
09 jun 2021, 19:45
Ding schreef:
09 jun 2021, 17:22

Maar eenzijdig vind ik een vriendelijker woord, dan nodig je iemand uit een andere zijde bij zijn of haar visie te betrekken.
Tsja, je mist echt de pointe. Laat maar zitten.
Als jij het zegt.

Ik denk zeker wel te begrijpen wat je bedoelt. Dat geen enkele mens het hart van de ander doorgrondt.
Volgens mij kan je er van uitgaan dat de meesten alleen maar hedonistisch zijn, maar goed…als ik dat zelf niet geheel ben dan ook misschien anderen niet.

Voor sommigen is niets doen een kwelling, voor anderen juist niet. Hedonisme is misschien vaker vluchten van kwellingen dan opzoeken van genot. Althans ik zie vakantie/reizen nu niet echt als genotvol. Maar ik moet me blijkbaar verplaatsen in anderen voor wie dat wel zo is.

Het hele werkjaar gekweld, en op vakantie genieten, bizar.

Gebruikersavatar
Mysticus
Posts in topic: 2
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2019, 08:47
Contacteer:

Bericht door Mysticus » 11 jun 2021, 11:38

Vakantie begint in jezelf, nietwaar?
"Life is a state of mind." (Jerzy Kosiński)
"Waar niets is, ontbreekt iets." (AR)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 jun 2021, 11:45

Mysticus schreef:
11 jun 2021, 11:38
Vakantie begint in jezelf, nietwaar?
Ja denk ik ook. Daar is veel minder consumptie voor nodig dan gewoonlijk gedaan wordt. Maar goed, ik maak het mijzelf moeilijk, en anderen weigeren dat. Ik kan ze onmogelijk overhalen.

Gebruikersavatar
Mysticus
Posts in topic: 2
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2019, 08:47
Contacteer:

Bericht door Mysticus » 11 jun 2021, 12:18

"Overhalen" heb ik al lang opgegeven. Waar het om draait is "inzichten" delen. Wat iemand daar vervolgens mee doet, is zijn/haar zaak.
"Life is a state of mind." (Jerzy Kosiński)
"Waar niets is, ontbreekt iets." (AR)

ghwilbrink
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 03 feb 2018, 19:46
Contacteer:

Bericht door ghwilbrink » 31 okt 2022, 10:31

Bericht door Verwijderde gebruiker » vr jun 04, 2021 5:18 pm

Hallo George,

Je stuurt aan op een gesprek met God, heb je hierop antwoord gekregen?

Als God in je spreekt ben je gelovig, als je het ook zo opvat dat God in je spreekt.

Ik ben gelovig. God spreekt (af en toe) in mij. Ik hoor niet altijd dat ik het goed doe, eerder dat ik het fout doe. Dat zou ook de aanklager kunnen zijn, en dat zou juist niet God zijn.

Maar ik neem wel serieus dat ik dingen ook niet goed doe. Ik probeer niet al te eigenwijs te zijn. Wat verder niet erg wil lukken.

Veel mensen hebben geen respect meer voor geloof. Juist ook door dat “hel en verdoemenis”, dan is God een soort maffiabaas.

Maar als je aanneemt dat je met eigenwijsheid fouten kunt maken met mogelijk ernstige gevolgen word je misschien wel voorzichtiger door geloof. Neem niet automatisch aan dat het eigen handelen probleemloos is.

Beste verwijderde gebruiker,
Sorry, dat ik zo laat antwoord, maar beter laat dan nooit.
Op jouw vraag, heb je antwoord gekregen?
Nee, helaas ik heb geen antwoord gekregen en ben nog steeds in verwarring.
Wat ik als kind heb meegekregen, als geloofsovertuiging, is voor mij bepalend geweest tijdens mijn leven.
Mijn tijd loopt af en met de leeftijd neemt, door die verwarring, mijn angst voor de dood toe.
Dat is jammer want juist in je laatste jaren is het belangrijk "vrij" te kunnen leven.
Een geestelijke zei eens tegen mij "Je kunt het maar het best bezien in het licht van het overkoepelend beginsel". Een hele mond vol, maar het loste mijn probleem niet op.
Groet van George.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 31 okt 2022, 15:37

ghwilbrink schreef:
31 okt 2022, 10:31
Beste verwijderde gebruiker,
Sorry, dat ik zo laat antwoord, maar beter laat dan nooit.
Op jouw vraag, heb je antwoord gekregen?
Nee, helaas ik heb geen antwoord gekregen en ben nog steeds in verwarring.
Wat ik als kind heb meegekregen, als geloofsovertuiging, is voor mij bepalend geweest tijdens mijn leven.
Mijn tijd loopt af en met de leeftijd neemt, door die verwarring, mijn angst voor de dood toe.
Dat is jammer want juist in je laatste jaren is het belangrijk "vrij" te kunnen leven.
Een geestelijke zei eens tegen mij "Je kunt het maar het best bezien in het licht van het overkoepelend beginsel". Een hele mond vol, maar het loste mijn probleem niet op.
Groet van George.
Lieve ome George,

Ik zou u willen aanraden het boek van cardioloog Pim van Lommel, “eindeloos bewustzijn” te lezen. Ter inleiding kunnen deze interviews dienen:



Laatst gewijzigd door Bärbel op 31 okt 2022, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 31 okt 2022, 15:54

@ Ome George,

Zelf heb ik heel veel ervaring met het waarnemen van en/of communiceren met overledenen. En de levensfilm die de meeste mensen na de dood te zien krijgen, heb ik bij leven al gezien en doorgemaakt. Pim van Lommel bevestigt dat ook, dat mensen die vastlopen in hun leven dat ook kunnen doormaken.

Toen ik nog als medium/paragnost “werkzaam” was (gratis hoor) - ik was toen nog geen christen althans niet volgens aards-christelijke maatstaf - , zag en hoorde ik vaak overledenen. Die verkeerden in de meeste gevallen in een redelijk tot goede toestand en konden zelfstandig communiceren. Alleen één persoon kon niet zelfstandig met mij praten. Het contact met haar ging via een gids. Achteraf bleek deze persoon zelfmoord te hebben gepleegd. Een heel verdrietige casus. Ze had die zelfmoord ook nog gepleegd op de trouwdag van haar ouders, die dus elk jaar bij een volgend jubileum werd overschaduwd door de zelfmoord van hun dochter. Het blijkt naar mijn ervaring zo te zijn dat mensen die zelfmoord pleegden in eenzelfde toestand terechtkomen als waarin mensen op aarde terechtkomen na een mislukte zelfmoordpoging (namelijk gedwongen opgenomen op een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis). Er waren overigens maar 2 overledenen (van de vele die ik heb gezien en gehoord) wier fijnstoffelijk lichaam helemaal uit een haast verblindend licht bestonden. En die twee waren bij leven katholiek geweest. Ik was nog niet gelovig in christelijke zin toen ik dit allemaal ervoer, dus mijn levensovertuiging speelde hierin geen rol.

Maar ik geloof dat mensen na de dood ook nog Jezus Christus kunnen aanvaarden als hun persoonlijke redder en verlosser en dan ook hun lichtkleed ontvangen. Ik heb namelijk ook mijn atheïstische overleden vader meermaals ontmoet. Hij was net zo tastbaar als jij en ik. Hij kon verschijnen als hij dat wilde. Mevrouw Kübler-Ross heeft zoiets ook meegemaakt met een overleden patiënte van haar. Die stond ineens bij haar in de lift en liep mee naar haar kantoor en heeft zelfs met een pen op een briefje geschreven. Sommige overledenen kunnen zich materialiseren.

Mijn vader was bij leven atheïst maar de liefde was de leidraad van zijn leven. Ik heb de absolute zekerheid ontvangen dat hij bij Jezus in Zijn Koninkrijk is. Het “christen” zijn zegt op zichzelf nog helemaal niets. In Gods ogen kunnen mensen als christen worden aangemerkt die het volgens aardse maatstaven niet zijn. Liefde is het belangrijkste.

Je hoeft niet bang te zijn voor de dood hoor.

Liefs van Bärbel
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 15
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 31 okt 2022, 17:08

Kübler-Ross ... Het mysterieuze geval van mevrouw Schwarz

In haar boek, On Life after Death (Over leven na de dood), verklaart dr. Elisabeth Kübler-Ross, een in Zwitserland geboren psychiater, en een van de leidende autoriteiten ter wereld op het gebied van dood en sterven , en een beroemde pionier in de studie van de bijna-doodervaring (BDE) dat haar eerste rapportage van een BDE afkomstig is van "een zekere mevrouw Schwarz" die na 45 minuten van reanimatiepogingen dood verklaard werd. Wonderbaarlijkerwijze werd mevrouw Schwarz toch nog terug tot leven gereanimeerd.

Mevr. Schwarz leefde vervolgens nog anderhalf jaar, in welke tijd zij Dr. Ross ontmoette en haar bijnadoodervaring tijdens een seminar over de dood en sterven aan de Universiteit van Chicago, aan een menigte van mensen vertelde.

Minder dan een jaar na de dood van mevrouw Schwarz had Dr. Ross een moeilijke beslissing te nemen. De belangstelling voor haar seminar over dood en stervenden begon te verslechteren. Een predikant met wie ze het liefste samenwerkte, liet de school achter om een ​​kerk over te nemen, en de situatie veranderde.

Dus, met een gebroken hart, besloot ze de Universiteit van Chicago te verlaten. Na haar college ging ze onmiddellijk haar ontslag indienen.

Onderweg van haar klaslokaal naar de lift ontmoette ze de predikant . Daar was ze van plan hem te vertellen over haar beslissing. Een van de grootste problemen van de predikant was dat hij niet kon luisteren. Dit was nog iets waar ze verdriet over had. Terwijl ze probeerde hem te vertellen over haar belangrijke beslissing, zei hij niets. Dan, volgens haar ervaring, en in haar eigen woorden:

"Op dit moment verscheen er een vrouw voor de lift. Ik staarde naar deze vrouw. Ik kan je niet vertellen hoe deze vrouw er uit zag, maar je kan je voorstellen hoe het is als je iemand ziet die je heel goed kent, maar je herinnering wie het is is plotseling geblokkeerd. Ik zei tegen hem: "God, wie is dat toch? Ik ken die vrouw en ze staart naar me." "Ze wacht gewoon tot je in de lift komt, en dan komt ze". 'Ik was zo bezig met wie ze was, dat ik vergat dat ik de predikant had willen aanhouden om hem mijn beslissing te vertellen. Ze stopte (onderbrak) dat. Ze was erg transparant, maar niet transparant genoeg dat je heel veel achter haar kon zien. '

'Ik vroeg het hem nogmaals, maar hij vertelde me niet wie ze was, dus ik gaf het op. Het laatste wat ik tegen hem zei, was: 'Wat kan mij het ook schelen, ik ga gewoon naar haar toe en vertel haar dat ik me haar naam niet kan herinneren.' (Dat was mijn laatste gedachte voordat hij weg was) '

'Zodra hij de lift in gestapt was, liep deze vrouw recht op me af en zei:' Dr. Ross, ik moest terugkomen. Vind je het erg als ik even met je meega naar je kantoor? Het duurt maar twee minuten.' En omdat ze wist waar mijn kantoor was en zij mijn naam wist, voelde ik me veilig, ik hoefde niet toe te geven dat ik niet wist wie ze was.'

"Dit was de langste wandeling van mijn leven. Ik ben een psychiater. Ik werk altijd met schizofrene patiënten en ik hou van hen. Altijd als ze visuele hallucinaties hebben, zei ik: 'Ik weet dat je Madonna tegen de muur ziet, maar ik zie het niet.' Nu zei ik tegen mezelf: 'Elisabeth, ik weet dat je deze vrouw ziet, maar dat kan niet waar zijn. '

"De hele weg van de lift naar mijn kantoor, heb ik de realiteitstest op mezelf gedaan. Ik zei: 'Ik ben moe, ik heb een vakantie nodig, ik denk dat ik te veel schizofrene patiënten heb gezien. Ik begin dingen te zien.'" 'Ik moet haar aanraken, om te weten of ze echt is. Ik heb zelfs haar huid aangeraakt om te zien of het koud of warm was, of als de huid zou verdwijnen als ik het aanraakte. Het was de meest ongelooflijke wandeling die ik ooit heb meegemaakt, niet wetende waarom ik aan het doen was wat ik aan het doen was. '

"Ik was zowel een waarnemende (observerende) psychiater als een patiënt. Ik was alles tegelijk. Ik wist niet waarom ik deed wat ik deed of wie ik dacht dat ze was. Ik onderdrukte zelfs de gedachte dat dit daadwerkelijk mevrouw Schwarz zou kunnen zijn die overleden was en maanden geleden begraven was. '

"Toen we bij mijn deur kwamen, opende ze hem met deze ongelooflijke vriendelijkheid en tederheid en liefde, en ze zei:" Dr. Ross, ik moest om twee redenen terugkomen. Eén, om u en eerwaarde (dominee) Gaines te bedanken .... "(Hij was een mooie zwarte predikant met wie ik een super ideale symbiose had)," om jullie te bedanken voor wat jullie voor mij gedaan hebben. Maar de andere reden dat ik terug moest komen is omdat je met dit werk over de dood en stervenden niet kan stoppen, nog niet."

'Ik keek naar haar, en ik weet niet of ik toen al dacht:' Het kan mevrouw Schwarz zijn', 'ik bedoel, deze vrouw was tien maanden geleden begraven en ik geloofde niet in al die dingen. ”

'Uiteindelijk ben ik naar mijn bureau gekomen. Ik raakte alles wat echt was aan. Ik raakte mijn pen aan, mijn bureau, mijn stoel, en het is echt. Ik hoopte dat ze zou verdwijnen. Maar dat deed ze niet. Ze stond daar gewoon en zei koppig, maar liefdevol: "Dr. Ross, hoor je me? Uw werk is niet afgerond. Wij zullen u helpen, en u zal weten wanneer de tijd juist is, maar stop niet nu. Beloofd?"

'Ik dacht:' Mijn God, niemand zal me ooit geloven als ik ze dit vertelde, zelfs niet mijn liefste vriend. 'Ik kon niet vermoeden dat ik dit later aan honderden mensen zou vertellen. (Inmiddels miljoenen) ".

"Toen won de wetenschapper in mij, en ik zei iets heel listigs en een dikke leugen! Ik zei tegen haar: 'Jij weet dat Eerwaarde Gaines nu in Urbana is.' (Dit was waar, hij had daar een kerk overgenomen.) Ik zei, ' Hij zou heel graag een briefje van je willen hebben. Wil je dat doen? En ik gaf haar een stuk papier en een potlood. U begrijpt dat ik niet van plan was dit briefje naar mijn vriend te sturen, maar ik had wetenschappelijk bewijs nodig. Ik bedoel, iemand die begraven is, kan geen liefdesbrieven schrijven. '

'En deze vrouw, met de meest menselijke, nee, niet menselijke, meest liefdevolle glimlach, die elke elke gedachte die ik had kende - en ik wist dat het een gedachteoverdracht was, dat herkende ik wel - nam het papier en schreef een briefje. Toen zei ze, (maar zonder woorden) "Ben je nu tevreden?"

'Ik keek naar haar en dacht " ik zal nooit in staat zijn dit met iemand te delen, maar ik ga er echt in staan."

'Toen stond ze op, klaar om te vertrekken en ze herhaalde: " Dr. Ross beloof je het? , hiermee aandringend dit werk nog niet op te geven. Ik zei: 'Ik beloof het.' En op het moment dat ik zei: 'Ik beloof het,' verdween ze. '

'We hebben nog steeds het briefje.'

Dr Ross zei verder dat het nodig was dat ze bleef, omdat er niet veel mensen in haar wetenschapsveld waren, die konden doen wat zij aan het doen was, en ook wat ze op het punt stond te gaan doen. Ze ontdekte dat haar echte werk was om mensen te vertellen dat de dood niet bestaat; waar ze de rest van haar leven dan ook aan heeft besteed! Dank u, dr. Ross!

Sindsdien zijn veel wetenschappelijke mensen, zoals zij, ervoor uitgekomen, getuigende van hun eigen onmiskenbare ervaringen van het leven na de dood. Vanwege hen en de vele andere dappere mensen die dit verbazingwekkende fenomeen hebben ervaren en daarover moedig hebben verteld, is er hoop, troost en licht in een wereld gebracht die met angst en duisternis beladen is.

Vertaling van: http://griefandmourning.com/kubler-ross-schwarz
Laatst gewijzigd door Bärbel op 07 nov 2022, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

ghwilbrink
Posts in topic: 4
Berichten: 173
Lid geworden op: 03 feb 2018, 19:46
Contacteer:

Bericht door ghwilbrink » 06 nov 2022, 00:51

Beste Barbel.

Ik kom terug op jouw berichtgeving, maar ik ben de komende 14 dagen verhinderd.
Groet, ome George

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 12 nov 2022, 00:38

ghwilbrink schreef:
31 okt 2022, 10:31
Mijn tijd loopt af en met de leeftijd neemt, door die verwarring, mijn angst voor de dood toe.
Waar ben je bang voor dan?
Dat er nog leven kan bestaan NA de dood?

Zodat je spijt kunt hebben van alles dat je niet nu hebt kunnen waarmaken, maar voor later had bewaard?

Van uitstel komt afstel, altijd.
Dat is een natuurgegeven, niets om bang voor te zijn.

"hier leyt Poot, Hy is doot"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 23 nov 2022, 19:57

Wat zou God ervan vinden als iemand tegen Zijn besluit inging?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 23 nov 2022, 19:59

Is dat niet van hetzelfde stramien als dat van het rotsblok dat God wel kan creëren maar nooit kan (op)heffen?

Bestaat dat rotsblok wel?
Bestaat dood dan ook zonder leven?

Wat zegt dat over het rotsblok en jouw leven?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 23 nov 2022, 20:03

Ik tracht te begrijpen waar je bang voor bent.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 20 dec 2022, 23:21

ghwilbrink schreef:
06 nov 2022, 00:51
Beste Barbel.

Ik kom terug op jouw berichtgeving, maar ik ben de komende 14 dagen verhinderd.
Groet, ome George
Ome George?
Leeft U nog?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 10
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 23 dec 2022, 22:49

HM

Mijn Ome George werd 8 december jongstleden opgenomen en was de 14e opeens kassiewijle.

Ome George? U bent toch niet mijn Ome George die nu dood is?

Ik heb U nog zoveel te vertellen over het feit van doodzijn ...

Maar U bent daar nu Meester in geworden.

Wellicht helpt een gesprek met God, als intermediair, ons weer terug naar de discussie.


Maar gelijk hoor ik je foeteren:
- "Dwaas! Heb je dan niets geleerd?"
- "Dood is dood en leven is leven."
- "Wat was er voor het leven, zodat dood eindeloos schijnen kan?"
- "Wat hebben die twee eigenlijk gemeen?"

Mijn Ome George was gefascineerd door kip en ei problemen.

Hij is dan misschien wel gestorven, maar leeft "uit fase" nog steeds voort.

En ooit, als ik de "fase" weet te vinden, zullen we elkaar weer spreken.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten