Enneagram

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Re: Enneagram

Bericht door arkhétupos » 10 mei 2020, 21:21

Verstandige mensen nemen niet eens een krant aan boord:
- "Valt er niets te scheuren"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 10 mei 2020, 22:02

Ik heb geen krant en kijk ook geen tv meer en luister ook geen nieuws op de radio. Dat deed ik toch al bijna niet, maar nu helemaal niet meer. Ik kijk alleen elke dag Grey’s anatomy (ik vind Yang leuk) op RTL8 (voor mij is die serie nieuw, ik heb het vroeger nooit gezien) en daarna gaat ie of uit, of ik zet Netflix op. En verder kijk ik enkel naar programma’s waarvan ik weet dat en wanneer ze komen. Maar het apparaat staat daaromheen niet meer aan. Allemaal gezeik. Staatspropaganda.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 10 mei 2020, 22:49

Jij houdt het liever bij het nieuws dat je op straat hoort ... ?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 10 mei 2020, 23:33

arkhétupos schreef:
10 mei 2020, 22:49
Jij houdt het liever bij het nieuws dat je op straat hoort ... ?
Ik kom bijzonder weinig op straat. Ben eigenlijk mijn hele volwassen leven al in zelfquarantaine en de laatste twintig jaar is dat meer toe- dan afgenomen. Gelukkig kan ik het goed met U EXNOF mij vinden. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 12 mei 2020, 20:35

memeticae schreef:Elke bron van nieuws is een bron van nieuws.
Het zal er wel afhangen van hoe men ermee omgaat?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 09 jun 2020, 03:09

Verwijderde gebruiker schreef:
07 nov 2018, 13:36
zo rond die 3-6 is het putje van de mensheid.

de echte karakters dat zijn 8 en 9 en misschien 1.

die hebben een duidelijke ziel.
Zo zit het volgens mij niet in elkaar.

Eerder lukte het me niet dat voor je onder woorden te brengen (daarom antwoordde ik luchtig “och, ik wist allang dat ik tot het afvoerputje behoorde” LOL )

Maar nu heb ik denk ik een goeie leestip voor je :

Het enneagram - Een weg naar diepere zelfkennis, van auteurs Richard Rohr en Andreas Ebert.
ISBN 978 94 014 5902 0

Over de auteurs: Richard Rohr is een franciscaner monnik en een invloedrijk auteur op het gebied van christelijke spiritualiteit. In 1994 werd zijn werk bekroond met de Thomas Merton Award for Peace and Social Injustice. Samen met de Duitse theoloog Andreas Ebert introduceerde hij de leer van het enneagram in het Westen en verbond zo de oosterse wijsheid van de soefi’s met christelijke inzichten.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 jun 2020, 19:17

ach het was weer iets rebels denk ik, wat is dat toch....

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 10 jun 2020, 22:02

Ding schreef:
09 jun 2020, 19:17
ach het was weer iets rebels denk ik, wat is dat toch....
sexpistols schreef:"God save the queen!
I mean it man"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 10 jun 2020, 22:04



(Hier ... hoef je zelf niet te zoeken.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 13:15

Ik heb weer veel geleerd maar het was wel heel vermoeiend. Zelfkennis is ultiem belangrijk. Er kwam een filmpje langs van een psycholoog die zich afvroeg of je als INFJ geboren wordt of dat je een INFJ gemaakt wordt door jeugdtrauma’s. In het filmpje zelf werd gesuggereerd dat het veroorzaakt zou zijn door jeugdtrauma’s. Dat zette mij aan het overpeinzen en al peinzend kwam ik zelf al tot de conclusie dat het niet klopt dat het gemaakt zou zijn door een gebroken jeugd, maar wel dat een ongezonde omgang met je eigen kwaliteiten door die gebrokenheid ontstaat. De gebrokenheid verduistert enkel het licht op de kwaliteiten, om een groter licht binnen te laten.



Ik heb in de reacties geschreven:

One is borne as an INFJ. It is the unhealthy parts in the handling of our INFJ qualities that is made by a broken childhood. To be an INFJ is healthy itself. The coping strategies are made. Everything and everybody in this world is broken, wether they know it or not. An INFJ knows it intuitively and can help others as they help themselves. Self-Knowledge can erase the boundaries. Knowledge can help the ignorant learn. It can cure things.

En “it” is natuurlijk een Persoon. :grijns: “ Ik Ben het Licht der wereld”. Johannes 8:12.

Zelfkennis is cq leidt tot Hemkennis.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 23 dec 2021, 05:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 13:17

Die psycholoog had er kennelijk zelf nog niet zo goed over nagedacht. Want als het zou komen door jeugdtrauma’s dan was INFJ niet de zeldzaamste maar de meest voorkomende persoonlijkheid. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 13:32

Deze was ook erg verhelderend en behulpzaam. Leuk wijffie

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 14:03

Deze was ook erg behulpzaam, alleen ziet zij nog iets over het hoofd. Dat heb ik ook als reactie gegeven maar die is (nog) niet geplaatst.



Zij zegt dat mensen bang voor ons INFJs zijn omdat ze onze grenzen niet kennen en ze daarom net zo lang blijven wroeten tot ze daarop stuiten. En dat een INFJ die zou moeten laten weten. Wat zij daarbij over het hoofd ziet, of wat zij zelf nog niet weet, is dat een INFJ heel dicht bij (of zelfs vanachter) de Deur die zich rechtsonder in het Joharivenster bevindt leeft.

Afbeelding

Dat en daar is de Deur en als je die open doet leer je de grenzen kennen en dat is een Persoon, Jezus Christus. En als je die grenzen beschreven wilt hebben dan moet je de bijbel lezen. En alleen een persoon die zelf die zelfkennis heeft begrijpt die grenzen. En dan heeft ie dat niet meer van de INFJ nodig, want dan heeft ie die kennis en dat zelfinzicht zelf. En dan voelt ie ook niet meer bang cq geïntimideerd door de aanwezigheid van een INFJ.

Zij heeft het ook over de zogenaamde schaduwzijde van de INFJ (volgens haar). Maar het is nou juist de uitdaging om die aan het kruis te nagelen. Dat doen de INFJs dus juist goed, waarvan zij vindt dat de INFJ die zou moeten vertellen. INFJs laten de ander heel ver begaan, hun observaties houden zich still. Dat is de barmhartigheid van God.

De schaduwzijde van een INFJ die trouw is aan het Gevonden Hebben Gevonden te Zijn is de schaduwzijde van God. En die komt bij de Wederkomst van Jezus Christus Zelf tot uitdrukking. Hij (de Rots) vult de gehele aarde met Zichzelf waardoor er een nieuwe aarde uit de oude geboren wordt met de mensen die het ware goede zijn gaan en blijven kiezen te doen erop . En de oude aarde wordt met de boosdoeners erop door vuur vernietigd.

Kennis kan de grenzen uitwissen. Kennis kan de onwetenden helpen om te leren. Het kan dingen genezen..
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 dec 2021, 21:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 14:38

En ieder mens, dus alle persoonlijkheidstypen, hebben datzelfde Johariwindow in zich. Met de Deur rechtsonder waarachter Jezus de Christus, wel degelijk die Ene Mens uit de Bijbel, die Jezus van Nazareth, die wel degelijks is gestorven aan het Kruis op Golgotha om voor alle mensen De Weg te banen naar Zijn Koninkrijk, staat te kloppen. Want dat ontkennen nepspirituelen dan weer, omdat ze zichzelf niet met hun zonden wensen te confronteren en hun kruis niet wensen op te pakken en Hem te volgen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 22 dec 2021, 17:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 14:50

Psalm 27:8
Mijn hart zegt tot U: Gij zegt: 20Zoekt Mijn aangezicht; ik zoek Uw aangezicht, o HEER

Lukas 8:17
Alles wat verborgen is, zal zichtbaar worden. En alles wat geheim is, zal bekend worden en in het licht komen.

Jesaja 60:1
Sta op, word verlicht, want uw licht komt
en de heerlijkheid van de HEERE gaat over u op.

Psalm 119:105
Uw woord is een lamp voor mijn voet
en een licht op mijn pad.

Johannes 8:12
Jezus dan sprak opnieuw tot hen en zei: Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben.

Johannes 1:5
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.

Thomasevangelie logos 5
Jezus sprak: "Herken wat voor uw aangezicht is, en wat verborgen is voor u zal u duidelijk worden. Want niets is verborgen wat niet geopenbaard zal worden."


Dan zul je je wel om moeten keren en naar binnen moeten gaan, kortom je eigen aangezicht tot het Zijne wenden.


Rechtsonder vind je Hem. Achter de deur staat Hij te kloppen. Dat is ieders taak. Komen to Zelfkennis is komen tot Godskennis.

Afbeelding

Rechtsonder.

Hebreeën 11:2
Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.

Daniël 2:22
Hij openbaart diepe en verborgen dingen,
Hij weet wat in het duister is,
want het licht woont bij Hem.

1 Johannes 1:5
En dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u verkondigen, dat God licht is en dat in Hem in het geheel geen duisternis is.

Efeziërs 1:18
Namelijk verlichte ogen van uw verstand, om te weten wat de hoop van Zijn roeping is, en wat de rijkdom is van de heerlijkheid van Zijn erfenis in de heiligen.

1 Petrus 2:9
Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilig volk, een volk dat God Zich tot Zijn eigendom maakte; opdat u de deugden zou verkondigen van Hem Die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht.

Lukas 8:16
En niemand die een lamp aansteekt, plaatst er een vat overheen of zet hem onder een bed, maar hij zet hem op een standaard, opdat zij die binnenkomen, het licht kunnen zien.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 23 dec 2021, 04:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 dec 2021, 17:43

Jezus is om op te eten, in te nemen dus, en niet om alleen maar de zoete koek uit de bijbel “aan te nemen” dwz cherries te picken.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 03:31

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 03:48

2 Korinthiërs 5: 14-20

Wat ons drijft is de liefde van Christus, omdat we ervan overtuigd zijn dat één mens voor alle mensen is gestorven, waardoor alle mensen zijn gestorven, en dat Hij voor allen is gestorven opdat de levenden niet langer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem die voor de levenden is gestorven en is opgewekt. Daarom beoordelen we vanaf nu niemand meer volgens de maatstaven van deze wereld; ook Christus niet, die we vroeger wel volgens die maatstaven beoordeelden.

Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij, het nieuwe is gekomen.

Dit alles is het werk van God. Hij heeft ons door Christus met zich verzoend en ons de taak gegeven dat bekend te maken. Inderdaad, God heeft in Christus de wereld met zich verzoend: Hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft Hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd.

Wij zijn gezanten van Christus, God doet door ons zijn oproep. Namens Christus vragen wij u dringend: laat u met God verzoenen.

Ter wille van ons heeft God Hem die de zonde niet kende één gemaakt met de zonde, zodat wij in Hem rechtvaardig voor God konden worden.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 23 dec 2021, 04:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 03:50

Afbeelding

Rechts onder. Efeziërs 4:20 “ Maar Gij geheel anders”.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 04:02

1 Korintiërs 2

Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.Aan ons heeft God dit geopenbaard, door de Geest, want de Geest doorgrondt alles, ook de diepten van God.

Wie is in staat de mens te kennen, behalve de geest van de mens? Zo is alleen de Geest van God in staat om God te kennen. Wij hebben niet de geest van de wereld ontvangen, maar de Geest die van God komt, opdat we zouden weten wat God ons in zijn goedheid heeft geschonken. Daarover spreken wij, niet op een manier die ons door menselijke wijsheid is geleerd, maar zoals de Geest het ons leert: wij verklaren het geestelijke met het geestelijke. Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Maar een mens die de Geest wel bezit, kan alles op de juiste wijze beoordelen, en zelf kan hij door niemand beoordeeld worden.

Er staat immers geschreven: ‘Wie kent de gedachten van de Heer, zodat hij Hem zou kunnen onderwijzen?’ Welnu, onze gedachten zijn die van Christus.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 04:45

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 04:57

No one who’s hope is in You will ever be put to shame

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 05:01

Γνώθι Σεαυτόν
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 21:26

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 21:29

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 21:33

Afbeelding



Rechts-onder. De Deur. De persoonlijke intieme relatie met God in Jezus de Christus. Voilà.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 dec 2021, 22:36




Oh, my heart's a-fire,
Burn-ing all de-sire.
On-ly you re-main, and life a-gain




Afbeelding


Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 24 dec 2021, 16:03

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 dec 2021, 15:58

Afbeelding



Rechts-onder. De Deur. De persoonlijke intieme relatie met God in Jezus de Christus. Voilà. De Hemel op aarde in de mens die de Zoon en de Vader heeft voor wie de Heilige(nde) Geest plaats heeft bereid.


De dwaling die de Satan is uit de hemel geworpen. En zijn plaats werd in de hemel niet meer gevonden.

Openbaring 12:7 Toen brak er in de hemel een oorlog uit. Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak, en de draak en zijn engelen vochten terug. Maar zij hielden geen stand en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. De grote draak werd neergeworpen, de oude slang, die Duivel en Satan heet en de hele wereld misleidt; hij werd neergeworpen op de aarde en zijn engelen met hem".

Het zal nu op aarde wel heel snel oorlog worden.

Maar lang zal dat niet duren want Satan is verslagen aan het kruis van onze Heer Jezus Christus. Dat is een vaststaand feit dat alleen nog maar actualisatie behoeft. En over maximaal zeven jaar komen wij terug om Satan ook op aarde te onttronen. De mensen van goede wil die het overleven en die nu nog eigenwijs zijn zullen dan samen met het gelovig overblijfsel van Israël Onze Heer aanroepen en dan schakelt Onze Heer hem uit met de Adem van Zijn Mond.





Gaaf die foto, die komt overeen met de foto die ik zelf eind september maakte :

Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bärbel op 25 dec 2021, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 dec 2021, 18:02

Zo, das ook opgehelderd. Ik ben een HSP maar andere mensen die die eigenschap ook hebben en die ik tegenkwam daarvan merkte ik altijd op dat die toch niet zo sterk hsp waren als ik. Soms vroeg ik me af of ze het wel waren dan. Zo raar. Maar INFJs die HSP zijn zijn het sterkst HSP van alle HSPs.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 dec 2021, 18:05



Dit klopt helemaal. Ik had vroeger zelfs een website getiteld “heel de wereld”. :smt028. Gelukkig heeft Onze Lieve Heer me die niet te torsen last van de schouders gehaald aan het kruis.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 dec 2021, 20:16

Bärbel schreef:
25 dec 2021, 15:58
Afbeelding



Rechts-onder. De Deur. De persoonlijke intieme relatie met God in Jezus de Christus. Voilà. De Hemel op aarde in de mens die de Zoon en de Vader heeft voor wie de Heilige(nde) Geest plaats heeft bereid.


Afbeelding
2 Korinthiërs 13:5
Stelt uzelf op de proef, of gij wel in het geloof zijt, onderzoekt uzelf. Of zijt gij niet zo zeker van uzelf, dat Jezus Christus in u is? Want anders zijt gij verwerpelijk.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 dec 2021, 22:16

Daarom geloof ik niet, want ik weet het, dit is het einde van het begin van het uitbreken van de liefde.

Het ZIJN is geboren. ZIJN wordt geboren door zich bewust te worden van zichzelf, door zichzelf te begrijpen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 dec 2021, 22:17

Hebreeën 11

Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven.
Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.
Door het geloof heeft Abel Gode een beter offer gebracht dan Kaïn; hierdoor werd van hem getuigd, dat hij rechtvaardig was, daar God getuigenis gaf aan zijn gaven, en hierdoor spreekt hij nog, nadat hij gestorven is.
Door het geloof is Henoch weggenomen zodat hij de dood niet zag, en hij werd niet meer gevonden, want God had hem weggenomen. Want vóórdat hij werd weggenomen, is van hem getuigd, dat hij Gode welgevallig was geweest; maar zonder geloof is het onmogelijk (Hem) welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken.
Door het geloof heeft Noach, nadat hij een godsspraak ontvangen had over iets, dat nog niet gezien werd, eerbiedig de ark toebereid tot redding van zijn huisgezin; en door dat (geloof) heeft hij de wereld veroordeeld en is hij een erfgenaam geworden der gerechtigheid, die aan het geloof beantwoordt.
Door het geloof is Abraham, toen hij geroepen werd, in gehoorzaamheid getrokken naar een plaats, die hij ter erfenis zou ontvangen, en hij vertrok, zonder te weten waar hij komen zou.

Door het geloof heeft hij vertoefd in het land der belofte, als in een vreemd land, waar hij in tenten woonde :!: :!: :!: met Isaak en Jakob, die medeërfgenamen waren van dezelfde belofte; want hij verwachtte de stad met fundamenten, waarvan God de ontwerper en bouwmeester is.

Door het geloof heeft ook Sara kracht ontvangen om moeder te worden, en dat ondanks haar hoge leeftijd, daar zij Hem, die het beloofd had, betrouwbaar achtte. Daarom zijn er dan ook uit één man, en wel een verstorvene, voortgekomen als de sterren des hemels in menigte en gelijk het zand aan de oever der zee, dat ontelbaar is.

In (dat) geloof zijn deze allen gestorven, zonder de beloften verkregen te hebben; slechts uit de verte hebben zij die gezien en begroet, en zij hebben beleden, dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde. Want wie zulke dingen zeggen, geven te kennen, dat zij een vaderland zoeken. En als zij gedachtig geweest waren aan het vaderland, dat zij verlaten hadden, zouden zij gelegenheid gehad hebben terug te keren; maar nu verlangen zij naar een beter, dat is een hemels, vaderland. Daarom schaamt God Zich voor hen niet hun God te heten, want Hij had hun een stad bereid.


Door het geloof heeft Abraham, toen hij verzocht werd, Isaak ten offer gebracht, en hij, die de beloften aanvaard had, wilde zijn enige zoon offeren, hij, tot wie gezegd was: Door Isaak zal men van nageslacht van u spreken. Hij heeft overwogen, dat God bij machte was hem zelfs uit de doden op te wekken, en daaruit heeft hij hem ook bij wijze van spreken teruggekregen.

Door het geloof heeft Isaak aan Jakob en Esau zijn zegen gegeven, ook voor de toekomst.
Door het geloof heeft Jakob bij zijn sterven ieder der zonen van Jozef gezegend en hij heeft aangebeden, (leunende) op het uiteinde van zijn staf.
Door het geloof heeft Jozef aan het einde van zijn leven gewaagd van de uittocht der kinderen Israëls en voorschriften gegeven over zijn gebeente.

Door het geloof is Mozes na zijn geboorte drie maanden door zijn ouders verborgen gehouden, omdat zij zagen, dat hij een schoon kind was, en zij hebben het bevel des konings niet gevreesd. Door het geloof heeft Mozes, volwassen geworden, geweigerd door te gaan voor een zoon van Farao’s dochter, maar hij heeft liever met het volk Gods kwaad verdragen, dan tijdelijk van de zonde te genieten; en hij heeft de smaad van Christus groter rijkdom geacht dan de schatten van Egypte, want hij hield de blik gericht op de vergelding.

Door het geloof heeft hij Egypte verlaten, zonder de toorn des konings te duchten. Want hij bleef standvastig, als ziende de Onzienlijke.
Door het geloof heeft hij het Pascha gehouden en het bloed doen aanbrengen, opdat de verderver hun eerstgeborenen niet zou aanraken.
Door het geloof zijn zij door de Rode Zee gegaan als over droog land, terwijl de Egyptenaars, toen zij het ook beproefden, verzwolgen werden.
Door het geloof zijn de muren van Jericho neergestort, nadat (het volk) er zeven dagen lang omheen getrokken was.
Door het geloof is Rachab, de hoer, niet met de ongehoorzamen omgekomen, daar zij de verspieders met vrede had opgenomen.

En wat moet ik nog verder aanvoeren? Immers, de tijd zou mij ontbreken, als ik ging verhalen van Gideon, Barak, Simson, Jefta, David en Samuël en de profeten, die door het geloof koninkrijken onderworpen, gerechtigheid geoefend, de vervulling der belofte verkregen hebben, muilen van leeuwen dichtgesnoerd, de kracht van het vuur gedoofd hebben. Zij zijn aan scherpe zwaarden ontkomen, in zwakheid hebben zij kracht ontvangen, zij zijn in de oorlog sterk geworden en hebben vijandige legers doen afdeinzen. Vrouwen hebben haar doden uit de opstanding terugontvangen, anderen hebben zich laten folteren en van geen bevrijding willen weten, opdat zij aan een betere opstanding deel mochten hebben.Anderen weder hebben hoon en geselslagen verduurd, daarenboven nog boeien en gevangenschap. Zij zijn gestenigd, op zware proef gesteld, doormidden gezaagd, met het zwaard vermoord; zij hebben rondgezworven in schapevachten en geitevellen, onder ontbering, verdrukking en mishandeling – de wereld was hunner niet waardig – zij hebben rondgedoold door woestijnen, en gebergten, in spelonken en de holen der aarde.

Ook deze allen, hoewel door het geloof een getuigenis aan hen gegeven is, hebben het beloofde niet verkregen, daar God iets beters met ons voor had, zodat zij niet zonder ons tot de volmaaktheid konden komen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 28 dec 2021, 17:06

Rechtsonder in het Johariwindow dat in het diepste punt van je eigen ziel in het hart verscholen ligt, daar staat Hij achter de Deur te kloppen en daar bevindt zich naast de Verlosser ook de Wet, cq het Geweten. Ook als je je daar (nog) niet (meer) van bewust bent. En dus staat alzo geschreven dat Hij


Kolossenzen 2

Ziet toe, dat niemand u medeslepe door zijn wijsbegeerte en door ijdel bedrog in overeenstemming met de overlevering der mensen, met de wereldgeesten en niet met Christus, want in Hem woont al de volheid der godheid lichamelijk; en gij hebt de volheid verkregen in Hem, die het hoofd is van alle overheid en macht. In Hem zijt gij ook met een besnijdenis, die geen werk van mensenhanden is, besneden door het afleggen van het lichaam des vlezes, in de besnijdenis van Christus, daar gij met Hem begraven zijt in de doop. In Hem zijt gij ook mede opgewekt door het geloof aan de werking Gods, die Hem uit de doden heeft opgewekt. Ook u heeft Hij, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en onbesnedenheid naar het vlees, levend gemaakt met Hem, toen Hij ons al onze overtredingen kwijtschold, door het bewijsstuk uit te wissen, dat door zijn inzettingen tegen ons getuigde en ons bedreigde. En dat heeft Hij weggedaan door het aan het kruis te nagelen: Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.

Daar, verscholen in het allerinnerlijkst Heiligdom, heeft Hij dit gedaan.

Ieder mens heeft diezelfde heilige maatstaf in hun allerinnerlijkst Heiligdom in zich, zelfs als ze zich nu nog laten leiden door een surrogaat-geweten gebaseerd op random onderlinge afspraken die kunnen veranderen door de tijd heen.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 dec 2021, 00:59

Bärbel schreef:
28 dec 2021, 17:06
Ieder mens heeft diezelfde heilige maatstaf in hun allerinnerlijkst Heiligdom in zich, zelfs als ze zich nu nog laten leiden door een surrogaat-geweten gebaseerd op random onderlinge afspraken die kunnen veranderen door de tijd heen.
Ieder mens?
Toch slechts hen die gered worden kunnen zeker?
Anders doe ik niet meer mee, dat zou immers zinloos zijn.

Heb ik zojuist democratisch besloten.

Vrij zijn zou moeten kunnen betekenen dat niemand aanstoot neemt.
"Aanstoot nemen" komt voort uit nature en nurture.

Nature zijn is aanstootgevend voor Nurture zijn, en vice versa.

Beter is het de bitcoin niet te houden, maar steeds door te geven.

Dat is de essentie immers, en daarom is er een eindige hoeveelheid.

De essentie van waarheid is, is dat ze eindeloos is.
De essentie van onwaarheid stoelt op dat bewijs.

Is onwaarheid daarom niet eindeloos?
Neen, dat zou een logische fout opleveren.

Onwaarheid is net zo eindeloos als waarheid.

Welke is juist?
Welke is onjuist?

Onjuistheid is net zo waardeloos als juistheid.

Het zwaartepunt van een enneagram, ligt niet altijd in het middelpunt ervan.

Als het ene punt "juist" aangeeft, en het andere punt "waar", ligt het nog altijd aan je bioritmes wanneer, met welke amplitude, en met welke gevolgen ze elkaar overlapen.

Men zou het leven ernaar in kunnen richten dat altijd alle toppen bij elkaar komen.

Waarna men zichzelf gelukkig kan prijzen.

Maar is dat wel zo?

Is er leven na geluk?

Is ongeluk meer waard dan geluk?
En zo ja, waarom?
Wie heeft dat besloten?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 23
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 dec 2021, 01:10

Waarom ben ik zoveel ongeluk waard?
En waarom maar een imaginaire hoeveelheid geluk?

Hoe kan ik zo ooit het leven doorkomen?

Afbeelding (als je "context-afbeelding openen-clickt", doettie het wel)
Elk enneagram dat je kunt verzinnen past erin, sommigen ook niet.

de verhouding schijnt 50/50 te zijn, afhankelijk van waar en wanneer je je bevindt.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 19:32

arkhétupos schreef:
29 dec 2021, 01:10

Afbeelding (als je "context-afbeelding openen-clickt", doettie het wel)
Elk enneagram dat je kunt verzinnen past erin, sommigen ook niet.

de verhouding schijnt 50/50 te zijn, afhankelijk van waar en wanneer je je bevindt.
Die wiskundigen zijn behoorlijk kunstzinnig. :grijns:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 29 dec 2021, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 19:37

arkhétupos schreef:
29 dec 2021, 00:59
Bärbel schreef:
28 dec 2021, 17:06
Ieder mens heeft diezelfde heilige maatstaf in hun allerinnerlijkst Heiligdom in zich, zelfs als ze zich nu nog laten leiden door een surrogaat-geweten gebaseerd op random onderlinge afspraken die kunnen veranderen door de tijd heen.
Ieder mens?
Toch slechts hen die gered worden kunnen zeker?
Ook in hen die (nog) niet gered worden kunnen is het de maatstaf. De maatstaf is Uni-verseel, ook als de maatstaf niet ge-, -erkend of miskend wordt. Want de Maatstaf is in ieders hart = ziel geschreven. Erkend of niet. De Voldoening van de rekening van alles wat de Toets niet kan doorstaan die is alleen voor hen die gered kunnen worden cq die tot de Erkenning zijn gekomen
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 19:43

Sommige figuren willen eerst nog experimenteren of ze aan de maatstaf kunnen cq de rekening kunnen voldoen door hun CO2 voetafdruk te verkleinen. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 19:56

Bärbel schreef:
29 dec 2021, 19:37
arkhétupos schreef:
29 dec 2021, 00:59
Bärbel schreef:
28 dec 2021, 17:06
Ieder mens heeft diezelfde heilige maatstaf in hun allerinnerlijkst Heiligdom in zich, zelfs als ze zich nu nog laten leiden door een surrogaat-geweten gebaseerd op random onderlinge afspraken die kunnen veranderen door de tijd heen.
Ieder mens?
Toch slechts hen die gered worden kunnen zeker?
Ook in hen die (nog) niet gered worden kunnen is het de maatstaf. De maatstaf is Uni-verseel, ook als de maatstaf niet ge-, -erkend of miskend wordt. Want de Maatstaf is in ieders hart = ziel geschreven. Erkend of niet. De Voldoening van de rekening van alles wat de Toets niet kan doorstaan die is alleen voor hen die gered kunnen worden cq die tot de Erkenning zijn gekomen
Wat Reddens Waardig is zit namelijk achter die Deur rechtsonder. In de kluis. Daar kun je maar met 1 ID naar binnen. Een QR code geldt daar niet voor. Dat voldoet niet voor dit Restaurant. Wij laten alleen Ons Spiegelbeeld daar binnen. Het is voor een kameel nog makkelijker om door het oog van een naald te gaan. Je mag daar namelijk niet je eigen eten meebrengen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 20:06

Welkom in Restaurant De Wijnstok”.

Leest U eerst even de Coronaregels door:

Johannes 15


Ik ben de ware Wijnstok, en Mijn Vader is de Landman.
2 Alle rank, die in Mij geen vrucht draagt, die neemt Hij weg; en al wie vrucht draagt, die reinigt Hij, opdat zij meer vrucht drage.
3 Gijlieden zijt nu rein om het woord, dat Ik tot u gesproken heb.
4 Blijft in Mij, en Ik in u. Gelijkerwijs de rank geen vrucht kan dragen van zichzelve, zo zij niet in den wijnstok blijft; alzo ook gij niet, zo gij in Mij niet blijft.
5 Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
6 Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.
7 Indien gij in Mij blijft, en Mijn woorden in u blijven, zo wat gij wilt, zult gij begeren, en het zal u geschieden.
8 Hierin is Mijn Vader verheerlijkt, dat gij veel vrucht draagt; en gij zult Mijn discipelen zijn.
9 Gelijkerwijs de Vader Mij liefgehad heeft, heb Ik ook u liefgehad; blijft in deze Mijn liefde.
10 Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven; gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde.
11 Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat Mijn blijdschap in u blijve, en uw blijdschap vervuld worde.
12 Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb.
13 Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.
14 Gij zijt Mijn vrienden, zo gij doet wat Ik u gebiede.
15 Ik heet u niet meer dienstknechten; want de dienstknecht weet niet, wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd; want al wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, dat heb Ik u bekend gemaakt.
16 Gij hebt Mij niet uitverkoren, maar Ik heb u uitverkoren, en Ik heb u gesteld, dat gij zoudt heengaan en vrucht dragen, en dat uw vrucht blijve; opdat, zo wat gij van den Vader begeren zult in Mijn Naam, Hij u dat geve.
17 Dit gebied Ik u, opdat gij elkander liefhebt.
18 Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft.
19 Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat u de wereld.
20 Gedenk des woords, dat Ik u gezegd heb: Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer. Indien zij Mij vervolgd hebben, zij zullen ook u vervolgen; indien zij Mijn woord bewaard hebben, zij zullen ook het uwe bewaren.
21 Maar al deze dingen zullen zij doen om Mijns Naams wil, omdat zij Hem niet kennen, Die Mij gezonden heeft.
22 Indien Ik niet gekomen ware, en tot hen gesproken had, zij hadden geen zonde; maar nu hebben zij geen voorwendsel voor hun zonde.
23 Die Mij haat, die haat ook Mijn Vader.
24 Indien Ik de werken onder hen niet had gedaan, die niemand anders gedaan heeft, zij hadden geen zonde; maar nu hebben zij ze gezien, en beiden Mij en Mijn Vader gehaat.
25 Maar dit geschiedt, opdat het woord vervuld worde, dat in hun wet geschreven is: Zij hebben mij zonder oorzaak gehaat.
26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
27 En gij zult ook getuigen, want gij zijt van den beginne met Mij geweest.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 29 dec 2021, 20:31, 5 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 20:17

Voor Restaurant De Wijnstok hoeft kunt U niet de handen te wassen in onschuld, wel dienen Uw voeten gewassen te zijn geworden.



Afbeelding


Op de Menukaart serveren wij Lamsvlees en Hemelbrood.

Wij hebben geen Michelin-ster, wel een Davidsster.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 20:51

Johannes 6
Jezus schreef:Ik ben het brood des levens
Ik ben het licht der wereld
Ik ben de deur
Ik ben de goede herder
Ik ben de opstanding en het leven
Ik ben de weg, de waarheid en het leven
Ik ben de ware wijnstok

7 x Ik Ben, Rechts-onder

Afbeelding
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 dec 2021, 21:01

Tijdens de Lock-Up is Ons Restaurant De Wijnstok tijdelijk gesloten. In verband met een Coronatie en een Bruiloft is het dan uitsluitend Open voor Genodigden.


http://www.kunstexpres.nl/2008_kunst/Sy ... et_Lam.htm


Afbeelding

Exclusief toegankelijk voor genodigden zonder het teken van het Beest in aan of op hun lichaam.
Opb 13:16 En het maakt dat men aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd; Opb 13:17 en dat niemand kan kopen of verkopen dan wie het merkteken heeft: de naam van het beest of het getal van zijn naam. Opb 13:18 Hier is de wijsheid. Wie verstand heeft, laat die het getal van het beest berekenen, want het is het getal van een mens, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.
Woord
Het Griekse woord dat vertaald is met ‘merkteken’ is het onzijdige zelfstandige naamwoord caragma. De betekenissen van dit woord zijn[1]:

brandmerk, teken, merkteken. Voorbeelden: (1) een brandmerk op paarden; (2) het merkteken van het Beest, op de rechterhand of op het voorhoofd van mensen.
iets dat uitgesneden is, beeldhouwwerk. Voorbeeld: afgodsbeelden.
Functie
Het merkteken van het Beest wordt ingezet als noodzakelijke voorwaarde voor financiële transacties (kopen en verkopen). Het is een pijler in de economische wereldorde.[7]
Het Griekse zelfstandig naamwoord dat in de grondtekst van deze verzen wordt gebruikt is χειρ, cheir, dat 'hand' betekent. Het voorzetsels 'op' in Opb. 13:16 (Telos-vertaling) en 'aan' in Opb. 20:4 (Telos) zijn de vertaling van het Griekse epi. Dit woord laat ook de vertaling 'op', 'aan' en zelfs 'in' toe. 'Aan' kan beide 'op' en 'in' betekenen. De Engelse King James vertaling heeft 'in' en 'upon' als vertaling van het Griekse 'epi':
Re 13:16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads: (AV)
Re 20:4 ... neither had received [his] mark upon their foreheads, or in their hands; ... (AV)
Misleiding, ontvangst en aanbrenging
Degenen die het merkteken ontvangen doen dat niet zomaar. Ze zijn overtuigd. Maar deze overtuiging berust op misleiding. Door de tekenen die de valse profeet heeft gedaan zijn ze misleid. Aan de acceptatie van het merkteken gaat dus misleiding vooraf.
Opb 19:20 En het beest werd gegrepen en met hem de valse profeet die de tekenen in diens tegenwoordigheid had gedaan, waardoor hij hen misleidde die het merkteken van het beest ontvingen en die zijn beeld aanbaden. Levend werden deze twee geworpen in de poel van vuur die van zwavel brandt.

https://christipedia.miraheze.org/wiki/ ... _het_Beest
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 1
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 30 dec 2021, 23:40

Bärbel schreef:
29 dec 2021, 19:32
arkhétupos schreef:
29 dec 2021, 01:10

Afbeelding (als je "context-afbeelding openen-clickt", doettie het wel)
Elk enneagram dat je kunt verzinnen past erin, sommigen ook niet.

de verhouding schijnt 50/50 te zijn, afhankelijk van waar en wanneer je je bevindt.
Die wiskundigen zijn behoorlijk kunstzinnig. :grijns:
Wiskunst. LOL
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 jan 2022, 14:33

Maslow heeft dat ook goed beschreven in zijn fases van het leerproces der Zelfkennis.

De Christus is ook in zijn overzicht achter de Deur rechts onder.


Afbeelding



Zich daarvan bewust zijn is bewust onbewust bekwaam geworden. Van effectiviteit naar inspiratie, hè Covey?
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 jan 2022, 14:47

Achter de Deur in het allerinnerlijkst heiligdom van je ziel in je binnenste staat Koning Der Geliefden te kloppen. En brengt je thuis in het Land der Tweelingzielen.

Zij weet het ook. De beste performance ever en wát een stem.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 jan 2022, 15:14

Aangezien geldt “ Ik in hen en U in Mij” ( Johannes 17:23) brengt dat de Dwaling cq de duisternis een hele zware slag toe. Dwaling verliest in één klap een hele familie.

Matthëus 10:40 Wie u ontvangt, ontvangt Mij, en wie Mij ontvangt, ontvangt Hem, die Mij gezonden heeft.

Lukas 9:5 5 En zo wie u niet zullen ontvangen, uitgaande van die stad, schudt ook het stof af van uw voeten, tot een getuigenis tegen hen
Laatst gewijzigd door Bärbel op 01 jan 2022, 16:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 68
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 jan 2022, 15:26

En de Liefde Zelve vergeet niemand dus er zullen er nog ontelbaren volgen.

Afbeelding





Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten