Tales from the loop

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Verwijderde gebruiker

Tales from the loop

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 apr 2020, 09:09

https://en.wikipedia.org/wiki/Tales_from_the_Loop

Ik heb een abonnement op primevideo.com en kijk de serie de afgelopen dagen.

Het is een bijzondere serie en heeft mij bij de derde aflevering werkelijk geestveranderende gevoelens gebracht, zonder dat drugsgebruik nodig was.

Ik hoop dat dit, samen met films als upside down, tot een nieuw soort cultuur wordt, het is zoveel beter dan geweldfilms.

Graag praat ik over de serie met iemand die haar ook zag.

Dit is eigenlijk wel reclame...

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 5
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 06 apr 2020, 11:13

Heb 1 aflevering gezien. Ik vind het wel leuk eigenlijk. Wel moet ik het wentelwiekend bekijken. Eigenlijk wilde ik niet meer verder gaan kijken (sci if is mijn genre ook eigenlijk niet), maar ik ben nu toch te nieuwsgierig geworden naar de rest van de serie. LOL Dus ik ga nu toch verder kijken, maar wentelwiekend. Als HSP heb ik de neiging te diep in het (een) verhaal te gaan zitten. Maar door de innerlijke ontwikkeling ben ik daar wel beter tegen bestand geworden cq tegen beschermd geraakt. Omdat sci fi normaliter mijn genre niet is, werd ik daar even weer door gegrepen. En deed ik het weg. Maar nu ik me realiseer wat er is gebeurd (onbewust veel te diepe inleving), ga ik toch verder kijken. Al is het maar vanwege de oefening. ;)

De eerste aflevering bekeken hebbende denk ik dat het gaat over existentiële kwesties (levensvragen waar ieder mens ooit een keer op stuit, denk ik).

Voor mezelf zie ik het als een soort oefening in klinisch kijken. En ik weet zeker dat dat nu gaat lukken. :yeehaw:
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 apr 2020, 11:25

Het is niet makkelijk, aflevering 2 is hartverscheurend, aflevering 3 is mind-blowing, en aflevering 4 (gisteren gezien) is triest.

Het doet echt iets met me, iets dat ik in geen jaren door films heb ervaren.

Dan is actiefilm, geweldfilm, horrorfilm maar heel banaal.

Catharsis, ja zeker bij aflevering 3.

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 5
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 06 apr 2020, 11:27

Ik ben een hsptje. Ik heb niks met labels, maar ik heb het label wel nodig gehad (en nog kennelijk) om te leren inzien wat me toch steeds overkwam. Ik heb ontdekt dat wat men paranormale gave noemt in mijn geval vaak voor een groot deel gewoon hsp was. Een veel te groot empathisch vermogen, wat - als je niet weet dat je bovengemiddeld empathisch ingesteld bent en het dus niet beseft - het overnemen van allerhande toestanden van de medemens opleverde. Dit is mij heel lang heel duur komen te staan door mijn onwetendheid daarover, TOTDAT een Hindoestaanse collega - Goddank dat hij op mijn pad kwam - mij er op een voor mij keiharde manier op wees.

Nu het gat in mezelf is opgevuld, en de aangepaste levensstijl, gebeurt het niet meer. Maar gisteren gebeurde het dus even weer wel. Alleen nu heb ik me gerealiseerd wat er gebeurde en daarom ga ik zo weer kijken. Als een verhaal dat mij niet betreft, maar klinisch kijkend.

Ik denk dat psychiaters en psychologen hier ook alles van af weten, want het heeft denk ik alles te maken met eventuele gevoeligheid voor overdracht en tegenoverdracht.
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 apr 2020, 11:28

Voorzichtig dan maar als HSP...ik geloof dat deze serie wel integer is, maar je weet het nooit zeker.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 apr 2020, 11:33

Rara schreef:
06 apr 2020, 11:28
Voorzichtig dan maar als HSP...ik geloof dat deze serie wel integer is, maar je weet het nooit zeker.
Daar hoef ik in elk geval niet bang voor te zijn. Ik ben een doorontwikkelde hsp. Dus een schizofreen. En zoals je weet is een schizofreen nooit alleen. Het gat in mij is opgevuld. Niets onintegers kan ergens Anspruch op maken. :grijns:

Zo te lezen kan Hermelien het ook wel aan.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 5
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 06 apr 2020, 11:36

Rara schreef:
06 apr 2020, 11:28
Voorzichtig dan maar als HSP...ik geloof dat deze serie wel integer is, maar je weet het nooit zeker.
Dankje. Zal ik doen.
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 apr 2020, 11:42

Rara schreef:
06 apr 2020, 11:25
Het is niet makkelijk, aflevering 2 is hartverscheurend, aflevering 3 is mind-blowing, en aflevering 4 (gisteren gezien) is triest.

Het doet echt iets met me, iets dat ik in geen jaren door films heb ervaren.

Dan is actiefilm, geweldfilm, horrorfilm maar heel banaal.

Catharsis, ja zeker bij aflevering 3.
Heb een donkerbruin lichtblauw vermoeden dat ik dat al weet. Ik las ergens een ultrakorte beschrijving, die niet de cloe verklapte maar ik denk het wel te weten. Kan me vergissen. In de serie wordt de me from the past verliefd op de partner van me from te future. Verder weet ik het niet, maar het lijkt me dat we dan bij de les van het einde van het boek van Elisabeth Haich uitkomen, getiteld “Inwijding”.

Ethiek is Zelfliefde. En als je dat snapt en inziet, eigenlijk doorziet, ben je tot Kennis gekomen. Zelfkennis is kennis van het Al.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 06 apr 2020, 11:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 apr 2020, 11:45

Rara schreef:
06 apr 2020, 11:25
Het is niet makkelijk, aflevering 2 is hartverscheurend, aflevering 3 is mind-blowing, en aflevering 4 (gisteren gezien) is triest.

Het doet echt iets met me, iets dat ik in geen jaren door films heb ervaren.

Dan is actiefilm, geweldfilm, horrorfilm maar heel banaal.

Catharsis, ja zeker bij aflevering 3.
Ja. De echte helden gaan de weg naar binnen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 5
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 06 apr 2020, 11:52

Rara schreef:
06 apr 2020, 11:25
Het is niet makkelijk, aflevering 2 is hartverscheurend, aflevering 3 is mind-blowing, en aflevering 4 (gisteren gezien) is triest.

Het doet echt iets met me, iets dat ik in geen jaren door films heb ervaren.

Dan is actiefilm, geweldfilm, horrorfilm maar heel banaal.

Catharsis, ja zeker bij aflevering 3.

Bedankt voor de vooruitblik. Dat helpt bij het kijken.
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 5
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 07 apr 2020, 09:46

Bärbel schreef:
06 apr 2020, 11:42

In de serie wordt de me from the past verliefd op de partner van me from te future. Verder weet ik het niet, maar het lijkt me dat we dan bij de les van het einde van het boek van Elisabeth Haich uitkomen, getiteld “Inwijding”.

Ethiek is Zelfliefde. En als je dat snapt en inziet, eigenlijk doorziet, ben je tot Kennis gekomen. Zelfkennis is kennis van het Al.
Tweede chakra. Aangewezen door het Lam Gods. Op het Levensboek. Het Lichaam, de boekrol, de zeven chakra’s. Rozengeur. Pax Christie. De Weg. De Uitweg (verticaal). Uit de gebrokenheid. Alpha en Omega.

Zoek het Koninkrijk eerst (in het Centrum van het Kruis). De rest zal U worden toegeworpen. Niet u maar U wel.

Afbeelding
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 apr 2020, 15:06

Rara schreef:
06 apr 2020, 11:25
Het is niet makkelijk, aflevering 2 is hartverscheurend, aflevering 3 is mind-blowing, en aflevering 4 (gisteren gezien) is triest.

Het doet echt iets met me, iets dat ik in geen jaren door films heb ervaren.

Dan is actiefilm, geweldfilm, horrorfilm maar heel banaal.

Catharsis, ja zeker bij aflevering 3.
Gave serie. Mooie aflevering, die aflevering 3. Catharsis is fundamenteel in het bestaan.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 apr 2020, 20:00

Bärbel schreef:
07 apr 2020, 15:06
Rara schreef:
06 apr 2020, 11:25
Het is niet makkelijk, aflevering 2 is hartverscheurend, aflevering 3 is mind-blowing, en aflevering 4 (gisteren gezien) is triest.

Het doet echt iets met me, iets dat ik in geen jaren door films heb ervaren.

Dan is actiefilm, geweldfilm, horrorfilm maar heel banaal.

Catharsis, ja zeker bij aflevering 3.
Gave serie. Mooie aflevering, die aflevering 3. Catharsis is fundamenteel in het bestaan.
De oefening om, met het denken, in 1 moment te blijven, de tijd stil te zetten, had wonderbaarlijke kracht om mijn altijd zware en ernstige denken te verlammen en een moment van rust te geven. Een moment dat naechoet als verlossing zonder belasting.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 09 apr 2020, 00:32

https://chris.home.xs4all.nl/films/Ten%20Canoes.avi

(De storingen in het begin kwamen door de regens die toen vielen, de satelliet was tijdelijk onbereikbarbaar.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 apr 2020, 20:04

Confronterende emoties bij delen zes en zeven, en bij het laatste deel kan je jezelf echt afvragen of de kwellingen van verandering nog groter kunnen worden uitgebeeld.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 apr 2020, 20:05

Rara schreef:
09 apr 2020, 20:04
Confronterende emoties bij delen zes en zeven, en bij het laatste deel kan je jezelf echt afvragen of de kwellingen van verandering nog groter kunnen worden uitgebeeld.
Maar wat een mooie uitbeeldingen verder ook van waardigheid.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 10 apr 2020, 23:23

Och, ik vond het feit dat iedereen de yoni, grot, of kut uitzoeken kan waarin hij -of zij- geboren kan worden wel een mooi gegeven.

Als gegeven.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 10 apr 2020, 23:42

Rara schreef:
10 apr 2020, 23:37
kinderen zich moeten verontschuldigen om hun ouders gekozen te hebben.
Wat een gekke gedachte.

Het zouden juist de ongeboren kinderen moeten zijn, die hun ouders verachtten kunnen.

En dat is ergens natuurlijk ook zo.

Maar in wezen is iedereen een wees, totdat begrip een kind van de aarde te zijn doorgang vindt.
Bestudering van de Aarde geeft inzicht in dat kinds zijn.

Is mijn ervaring.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 11 apr 2020, 00:03

Sterrenstof is geen sterrenstof, en toch verschijnen er nieuwe -onbegrepen- sterren.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 apr 2020, 14:02

Rara schreef:
07 apr 2020, 20:00

De oefening om, met het denken, in 1 moment te blijven, de tijd stil te zetten, had wonderbaarlijke kracht om mijn altijd zware en ernstige denken te verlammen en een moment van rust te geven. Een moment dat naechoet als verlossing zonder belasting.
Vensters op eindeloos bewustzijn. Vensters op een transpersoonlijke werkelijkheid. https://www.bol.com/nl/p/vensters/10010 ... roductPage
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 apr 2020, 15:13

Bärbel schreef:
12 apr 2020, 14:02
Rara schreef:
07 apr 2020, 20:00

De oefening om, met het denken, in 1 moment te blijven, de tijd stil te zetten, had wonderbaarlijke kracht om mijn altijd zware en ernstige denken te verlammen en een moment van rust te geven. Een moment dat naechoet als verlossing zonder belasting.
Vensters op eindeloos bewustzijn. Vensters op een transpersoonlijke werkelijkheid. https://www.bol.com/nl/p/vensters/10010 ... roductPage
bedankt voor de tip, geen ebook maar toch maar besteld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 apr 2020, 15:29

Het fijne van bol vind ik dat je het in kunt kijken en als het niks is je het terug kunt sturen.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 apr 2020, 15:34

Bärbel schreef:
12 apr 2020, 15:29
Het fijne van bol vind ik dat je het in kunt kijken en als het niks is je het terug kunt sturen.
Misschien wel iets voor op het balkon straks, of in mijn nieuwe leunstoel. Ik hoop echt weer wat meer aan lezen toe te komen.

Begrijp ik het goed, dat dit doorgaat met de theorie van Wilber?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 apr 2020, 15:44

Rara schreef:
12 apr 2020, 15:34
Bärbel schreef:
12 apr 2020, 15:29
Het fijne van bol vind ik dat je het in kunt kijken en als het niks is je het terug kunt sturen.
Misschien wel iets voor op het balkon straks, of in mijn nieuwe leunstoel. Ik hoop echt weer wat meer aan lezen toe te komen.

Begrijp ik het goed, dat dit doorgaat met de theorie van Wilber?
Geen flauw idee. Ik heb dat boek niet gelezen.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 apr 2020, 18:38

Bärbel schreef:
12 apr 2020, 15:44
Rara schreef:
12 apr 2020, 15:34
Bärbel schreef:
12 apr 2020, 15:29
Het fijne van bol vind ik dat je het in kunt kijken en als het niks is je het terug kunt sturen.
Misschien wel iets voor op het balkon straks, of in mijn nieuwe leunstoel. Ik hoop echt weer wat meer aan lezen toe te komen.

Begrijp ik het goed, dat dit doorgaat met de theorie van Wilber?
Geen flauw idee. Ik heb dat boek niet gelezen.
Transpersoonlijk is een term die Wilber ook gebruikt. Als ik het goed begrijp gaat het om integreren van gevoel, dromen, geloof, hoop, alles wat bijkomstig is aan een persoon. Boekje nu binnen. Wat te denken van:
Door je zielskwaliteiten in je dagelijks leven te integreren, zul je merken dat je geleidelijk aan je gevoelens van angst, boosheid en verdriet kunt relativeren

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 apr 2020, 18:40

Als je het snapt, hoef het niet uitgelegd te worden
Als je het niet snapt, begrijp je de uitleg niet.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 apr 2020, 11:45

Rara schreef:
12 apr 2020, 15:13
Bärbel schreef:
12 apr 2020, 14:02
Rara schreef:
07 apr 2020, 20:00

De oefening om, met het denken, in 1 moment te blijven, de tijd stil te zetten, had wonderbaarlijke kracht om mijn altijd zware en ernstige denken te verlammen en een moment van rust te geven. Een moment dat naechoet als verlossing zonder belasting.
Vensters op eindeloos bewustzijn. Vensters op een transpersoonlijke werkelijkheid. https://www.bol.com/nl/p/vensters/10010 ... roductPage
bedankt voor de tip, geen ebook maar toch maar besteld
Graag gedaan.

Een (e)boek dat ik wel heb gelezen waarvan ik denk dat het je zou kunnen interesseren is Het drama van het begaafde kind, van Alice Miller. Voor ieder mens geldig in mijn optiek. https://www.bol.com/nl/p/het-drama-van- ... 014001945/

Ik ga nu een paar dagen op vakantie. Tot later.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 apr 2020, 11:55

Rara schreef:
14 apr 2020, 18:38
Bärbel schreef:
12 apr 2020, 15:44
Rara schreef:
12 apr 2020, 15:34


Misschien wel iets voor op het balkon straks, of in mijn nieuwe leunstoel. Ik hoop echt weer wat meer aan lezen toe te komen.

Begrijp ik het goed, dat dit doorgaat met de theorie van Wilber?
Geen flauw idee. Ik heb dat boek niet gelezen.
Transpersoonlijk is een term die Wilber ook gebruikt. Als ik het goed begrijp gaat het om integreren van gevoel, dromen, geloof, hoop, alles wat bijkomstig is aan een persoon. Boekje nu binnen. Wat te denken van:
Door je zielskwaliteiten in je dagelijks leven te integreren, zul je merken dat je geleidelijk aan je gevoelens van angst, boosheid en verdriet kunt relativeren
Bedankt voor de samenvatting.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 apr 2020, 11:56

Bärbel schreef:
20 apr 2020, 11:45
Rara schreef:
12 apr 2020, 15:13
Bärbel schreef:
12 apr 2020, 14:02


Vensters op eindeloos bewustzijn. Vensters op een transpersoonlijke werkelijkheid. https://www.bol.com/nl/p/vensters/10010 ... roductPage
bedankt voor de tip, geen ebook maar toch maar besteld
Graag gedaan.

Een (e)boek dat ik wel heb gelezen waarvan ik denk dat het je zou kunnen interesseren is Het drama van het begaafde kind, van Alice Miller. Voor ieder mens geldig in mijn optiek. https://www.bol.com/nl/p/het-drama-van- ... 014001945/

Ik ga nu een paar dagen op vakantie. Tot later.
ik zal het overwegen als ik het andere boek uit heb. Voorlopig loop ik weer vast op de verdenking dat alle boeken zwarte gat magie zijn.

Fijne vakantie.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 apr 2020, 12:23

Rara schreef:
20 apr 2020, 11:56
Bärbel schreef:
20 apr 2020, 11:45
Rara schreef:
12 apr 2020, 15:13


bedankt voor de tip, geen ebook maar toch maar besteld
Graag gedaan.

Een (e)boek dat ik wel heb gelezen waarvan ik denk dat het je zou kunnen interesseren is Het drama van het begaafde kind, van Alice Miller. Voor ieder mens geldig in mijn optiek. https://www.bol.com/nl/p/het-drama-van- ... 014001945/

Ik ga nu een paar dagen op vakantie. Tot later.
ik zal het overwegen als ik het andere boek uit heb.
Misschien iets om te parkeren op een lijstje. Hier wat achtergrondinformatie: https://www.sommeling.net/drama-begaafde-kind/
Rara schreef: Voorlopig loop ik weer vast op de verdenking dat alle boeken zwarte gat magie zijn.
LOL >> ik lach om je formulering. Wat je schrijft is voor mij wel herkenbaar uit het verre en het niet al te verre verleden. In het verre verleden verkeerde ik ook regelmatig in de waan dat het allemaal “van de duivel” was. Vooral bij gnostiek had ik dat. Ik besef nu dat dat komt omdat die angstbeelden in de wereldziel gevangen gehouden worden door ze te voeden. Daar ben ik nu helemaal uit en overheen, maar er zijn boeken die ik wel drie keer kocht en weer wegdeed omdat het wel van de duivel zou zijn. Dat overkomt me nu niet meer, omdat ik het doorzie en juist die boeken die helend zijn en mijn positie in Christus verstevigden waren het doelwit. Religieuzen voeden die traumaspirits (term uit het sjamanisme) in de wereldziel, het collectieve bewustzijn. Helaas. Door individuatie ontstijgen we dat maar het is wel een zware bevalling. Ik put troost uit de gedachte dat die steengoede peperdure boeken die steeds sneuvelden aan mijn psychoses dan in elk geval tegen een betaalbaardere prijs bij andere mensen terecht zijn gekomen. Wat bij mij ook nog een rol bleek te spelen is dat in mij ten diepste de overtuiging leefde dat ik die boeken niet hebben mocht, niet waard was, etcetera. Dat het in mijn leven zowiezo waardeloos was, want alles hield toch op. Terwijl kennis ook na de dood met je meegaat. Het is allemaal wat in de wereld hè. ;)

Rara schreef:Fijne vakantie.
Dankjewel. Vertrek over een half uurtje. Even tas inpakken. Doeg.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 20 apr 2020, 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 apr 2020, 12:30

Rara schreef:
14 apr 2020, 18:40
Als je het snapt, hoef het niet uitgelegd te worden
Als je het niet snapt, begrijp je de uitleg niet.

Ter uitleg, niet aan RaRa maar aan Leon, voor een mogelijk beter onderling begrip: er viel voor mij niets aan te begrijpen omdat de situatie waar dat boek naar streeft bij mij juist zo was vóór de dood. Het beschreef in mijn optiek mijn oude (min of meer “gezonde”) zelf. Dat boek kwam bij mij op een moment dat de dood, dus de positieve desintegratie, net was begonnen. Behalve dat het ronduit onmogelijk was voor mij, was wat dat boek beschreef op dat moment dus niet nuttig, sterker nog, zou averechts werken, maar het lezen was ook gewoon onmogelijk. Maar dat jij de ultrakorte samenvatting aanreikte is wel nuttig. De psychiater Cees Schuurman zei in zijn boek “De rode draad” al dat een mens zichzelf is maar ook zichzelf moet worden. Paradoxaal genoeg. Een mazzel heb ik dan en dat is dat ik vaak aan een half woord genoeg heb. Bedankt voor de samenvatting.

Ik ben kapotgemaakt door narcisten. - nu zeg ik het dan toch -. Er zijn er bovengemiddeld veel op mijn pad gekomen. En ik heb bovengemiddeld begrip altijd voor mensen gehad. Dat is mijn ondergang geworden. De laatste narcist kwam gelukkig te laat om het karwei af te maken. Toen had de geneesheer mij al bij zich geroepen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 20 apr 2020, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 apr 2020, 13:06

P.S. dat is wat die aflevering in die bol in “the loop” laat zien. Het wezen van narcisme (dat is niet de mens met narcisme maar het leedwezen dat in hem werkzaam is) tracht andermans innerlijke kinderen te verscheuren, van plaats te wisselen, wiggen te drijven. Het probleem is niet alleen voor het slachtoffer van de narcist, maar ook voor de narcist zelf, want: het voedt hem maar heel kort. En dan moet ie weer op zoek naar nieuwe aanvoer. Nieuwe slachtoffers. En zo zet hij zich steeds dieper vast in de spiegelsfeer.

Nu ben ik echt weg. Even lekker op vakantie.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 apr 2020, 23:39

"Vakantie" is een uitvinding van het proletariaat.
Als ik werknemer zou zijn, zou ik ertegen ageren.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 01:22

Ach, bij mij “werkte” altijd alles andersom. Toen ik nog werkte, ging ik nooit met vakantie. Collega’s begrepen dat nooit. Ik werd er zelfs eigenlijk om veroordeeld. Elk jaar had ik dezelfde confrontaties met collega’s als het tegen de zomervakantie liep en opnieuw na de zomervakantie. Die probeerde ik steevast te ontwijken, maar dat lukte helaas nooit. Voor de vakantie was het “ waar ga jij heen met vakantie?” Mijn antwoord was steevast “ik blijf lekker thuis” of ik zei met een grote brede glimlach “naar Balkonia”. Daar volgde dan steevast een misprijzend strijdgesprek van de ander met mijn persoontje op. Verschriiiiiikkelijk, afschuuuuuwelijk, ik was altijd de aangeklaagde en kon me nooit adekwaat verdedigen. Moest dan ellenlange afkeuringen, misprijzingen aanhoren, of steeds dezelfde vraag die werd herhaald alsof ik herkansingen kreeg om alsnog het door hen verwachte, vereiste, gewenste antwoord te produceren, als was het een overhoring, en vorsende blikken. Alsof ik ook nog maar 1 procent van energie had om op vakantie te moeten. Ik mocht blij zijn als ik na zes weken voldoende was bijgekomen om weer op te kunnen en door te gaan. Bovendien gold daarbij voor mij ook gewoon oost-west, thuis best. Dat ging ik niet uitleggen, want ik begreep toen nog niet dat het voor die strijders zo anders lag, dat zij anders waren geconstrueerd dan ik. Maar ook dat wat diep in mij kennelijk aldoor al aanwezig was geweest (Thuis zijn in jezelf) ondanks en in alle gebrokenheid, bij hen afwezig of in veel mindere mate aanwezig was. Dat onbewuste verschil wekte in mijn collega’s kennelijk altijd onbewust strijd op. Als ik terugdenk aan al die benauwde momenten van ondervraging, misprijzing, en onbegrip, schieten de tranen me nog in de ogen. Ik heb me nooit zo eenzaam gevoeld als juist onder de mensen. Een enkel keertje legde ik de bal wel eens terug en antwoordde dan maar dat ik me op mijn beurt niet kon voorstellen waarom een mens in een sleurhut of tent zou gaan bivakkeren terwijl men gewoon thuis zou kunnen zijn. Of waarom men in een heet land in een hotelkamer zou gaan bivakkeren en de hele dag bij een zwembad zou gaan zitten snikken van de hitte. Maar dan bleek dat ook dat me niet van hun strijd afhielp. Ik moest dan ook heel lang hun raad aanhoren wat ik volgens hen zou moeten doen.

Hetzelfde gebeurde steevast voor en na de kerstvakantie. “Wat ga jij voor ‘leuks’ doen met oudjaar?” “ Niets, ik heb een afschuwelijke hekel aan oudjaar.” Dan volgde altijd weer datzelfde getouwtrek, je móet het “vieren” en wel op hun manier ook nog. Dan zei ik maar “ik ga sowieso niet weg, want mijn kat is doodsbang en ik blijf altijd bij hem”. Dat was ook absoluut zo, maar was ie niet bang geweest was ik nog met geen tien paarden de deur uit te trekken geweest en ook had ik voor geen goud mensen in mijn huis. Nooit eigenlijk. Hoogst zeldzaam liet ik iemand in mijn woning toe, en altijd maar 1 tegelijk . Dat waren dan bijzondere mensen. Van ongeveer dezelfde afstemming. Het mooie is dat Joris die twee mensen (meer waren het er niet) ook lief vond. Zij waren de enigen waar hij niet voor wegkroop.

Ik ben eigenlijk al mijn hele leven OPS-lijder. Vluchteling eigenlijk ook. Altijd noodgedwongen op de vlucht. Vluchten voor de andere kinderen die me altijd naar het leven stonden. Vluchten voor de pedofiel (de kosmos zij gedankt mij intuitief zo geleid te hebben dat de ergste schending van fysieke integriteit nog net niet kon plaatsvinden). Vluchten voor de basisschoolleraar die zijn agressie ook nog op de zondebok van de klas botvierde. Vluchten voor tirannieke managers. Vluchten voor strijdgesprekken met collega’s. Vluchten voor een gestoorde leerlinge die me thuis kwam stalken. Belaagd door een verliefde vader van een andere leerlinge, die mij nog beschuldigde van zijn onbeantwoorde verliefdheid ook. Als vrouw heb je het ALTIJD gedaan. Als vrouw ben je sowieso altijd de schuldige. En het is sowieso godsonmogelijk dat je helemaal niets van zo’n vent moet. Moet je maar geen vrouw zijn. Het ego van dergelijke narcisten kan het absoluut niet verkroppen dat er ook maar een vrouw op aarde zou bestaan die helemaal niet in hen is geintersseerd. Vluchten voor een andere stalkende vader van een autist. Dag en nacht werd ik telefonisch gestalkt door deze oversekste psychopaat met zijn gehijg. Tot ie zo overmoedig werd zijn telefoonnummer te tonen. Feitelijk bewezen uiteindelijk. Allemaal geverifieerd. Maar na lange tijd pas. Eerder konden de telefoonmaatschappijen (meervoud want die vent stalkte me op de vaste lijn maar ook op mijn mobiele werktelefoon) helemaal niets doen. Ik werd in mijn klaslokaal opgewacht en naar de strot gevlogen door die Turks-islamitische vader van weer een andere leerlinge. Tot op het bot gedwarsboomd en het leven zuur gemaakt in mijn werk als zorgcoördinator door machtsbeluste en geldbeluste directeuren. Tirannen. Narcisten. Uitbuiters. Dan heb ik de helft nog niet opgenoemd. Zelfs thuis was ik niet veilig voor indringers dus.

Maar ik leef nog. Dankzij de geneesheer. Anders was ik er niet meer geweest. Dan was het fout met mij afgelopen. Eind van mijn latijn.

De claims op mijn vakanties noem ik niet eens op. Dat je niet eens over je eigen broodnodige vrije tijd kan beschikken omdat familie dan achter je rug al heeft besloten en beklonken dat jij dan drie weken lang elke dag op hun kat gaat passen. Ik ga niet meer roeren in dat verleden, kost me veel te veel energie. En het is afgedaan.

Ik heb nee moeten leren zeggen. Maar in mijn nee lag het ja tegen het leven. Anders was ik er niet meer geweest. Dat had ik niet overleefd. Minimaal psychisch niet (definitief uit elkaar vallen).

Van de week las ik mijn diagnose, zoals toen opgesteld. Pijnlijk maar 100 procent waar. En eigenlijk was het nog veel erger dan wat daar in staat. Maar dat konden zij toen nog niet weten.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 apr 2020, 03:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 01:25

Het enige wat ik wel eens deed (drie keer of zo voorgekomen) is dat ik naar een klooster ging. Daar kon ik niet gestalkt worden. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 01:28

Voor mij is het zijn in deze wereld al 49 jaar oorlog. Ik leef woon in oorlogsgebied. En ik besef heel goed dat het nog veel erger kan, dat het nog veel erger is als de fysieke bommen je letterlijk om de oren vliegen. Als je in Syrië woonde, of in Bosnië en zo. Of in Afrika. Maar 49 jaar psychisch op de vlucht moeten zijn, en op je hoede moeten zijn, is voor mij ook hel geweest (en nog,maar dankzij het innerlijk Koninkrijk dat altijd overeind blijft beter te verdragen). Dat ik in mijn hel ook een stukje van de hemel mocht leren kennen, vind ik Bijzonder.

Als ik geen rust had gekregen was ik zeer beslist ook fysiek verongelukt. Hetzij door innerlijke afwezigheid, hetzij door onjuiste reacties op hallucinaties, ontstaan door het verlangen deze wereld te mogen verlaten. Mede dankzij de rust en mijn spirituele verleden (geestelijke mindfulness training door de karate lessen, Tai chi, meditatie, bewustzijn van de aanwezigheid van die andere wereld om mij heen) is dat verongelukken niet gebeurd. Ben daar zeer dankbaar om. Zoals 2 Kor. 10:5 zegt “wij maken iedere gedachte krijgsgevangene om haar aan Christus te onderwerpen.” Maar dan gewoon door de praktijk van geestelijk leven. Een levensbeschouwelijke levenshouding. In mijn geval aangeboren en ook spontaan getraind door de eigen intuïtieve voorkeuren te volgen.

Quarantaine? Ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik eigenlijk altijd al zo leefde. Grotendeels dan. Min of meer. (Zeg maar. ;) :grijns: ) Als OPS-lijder.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 apr 2020, 08:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 02:32

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 08:17

Bärbel schreef:
26 apr 2020, 01:28
Voor mij is het zijn in deze wereld al 49 jaar oorlog.
Karma? Neen, meneer. Onschuld. Het innerlijk licht maakt hem die van deze wereld is raaaaaazend. Vooral een bepaald soort “gelovigen” heeft die razernij ziekte. Mijn moeder overkwam dit ook al bij de nonnen. Zij was ook zo’n lief kind en zat in de klas op de katholieke school. Gewoon zoals altijd in alle rust haar schoolwerk te doen in alle stilte. Toen vloog er ineens de grote houten aanwijsstok als een geworpen speer door de klas. Die trof een ander meisje met de punt tegen het hoofd en het meisje ging letterlijk knock out. Waarop de échte “heks”, het katholieke kreng, de duivel die in de lerares was, zei “die was voor die meid van Klein bedoeld!” Die meid van Klein dat was mijn moeder. Die was helemaal verbouwereerd, verontwaardigd, onbegrepen, onschuldig.

Het licht wekt haat op. Vooral van kerkduivels*. * Dat zijn lichaamloze puur zwarte entiteiten die zich in mensen ophouden. Ook de kerk zit er naar mijn ondervinding (en die van mijn familie, alleen zij zien ze niet maar ondervonden het door hen veroorzaakte gedrag van besmette mensen) vol mee. Bezeten van/door de religieafgod ten prooi gevallen aan het zwarte gevederte.* Die zwarte entiteiten proberen mensen bang te maken, van hun levenslust te beroven, het licht te verduisteren, etcetera.

Zij weten niet dat ze gezien zijn. Van kleins af aan zag ik ze staan. De etterbakken. Je kunt ze gewoon zien maar zij weten dat niet. Je kunt ze ook zien als ze in een mens getrokken zijn. Het is handig en noodzakelijk dat je dan weet cq beseft dat dat zwarte gevederte die mens niet is. Ik heb dat altijd beseft, juist omdat ze me van baby af aan belaagden. Ik heb ze zelf gezien. De etterbakken.

Niet alleen maar zeker óók zijn ze gek op religieuzen. Gelukkig wisten wij dit al. Mijn oma, moeders moeder, heeft de pastoor vroeger geprobeerd te leren wat geloof is. Hij kwam haar aan de deur belagen met zijn afgodsdienst. En zij maakte van de gelegenheid vriendelijk en wijselijk gebruik hem bij te scholen. Maar hij was geen gewillige leerling. Hij wilde helaas niet luisteren. Vol van zijn narcistische zelf, vol van duisternis. Opa kwam gelukkig net op tijd thuis om de kerkduivels (in de pastoor) met hun behuizing en al buiten te zetten. Mijn lieve zachtmoedige stille opa met zijn tengere maar sterke lichaam en zijn sterke besliste arbeidershanden. Pastoortje kop houden nu, handjes thuishouden en buiten gaan spelen. Hoppekee en wegblijven jij.

* Ik noem hen gevederte maar ze hebben geen vleugels hoor. Het zijn pikzwarte entiteiten. Zwarter dan zwart. Zó zwart dat als je in een volledig donkere kamer ligt te slapen en er een voor je gaat staan, je wakker wordt van de duisternis. Althans zo ze nog in je nabijheid konden vertoeven althans.

(Schizofrenie is een gave die in ontwikkeling is.)
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 apr 2020, 09:49, 5 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 08:42

Jehova’s zijn er ook vol van. Allemaal gek. Vol van angst prooi geworden aan duisternis. Hoe meer ze er tot aan hun strot in zitten hoe banger ze worden voor Vrijheid. Afhankelijk geworden van de religieduivel.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 apr 2020, 21:03

In Nemo (het "museum") in Amsterdam is een experiment.
Je staat met mensen in een cirkel, en hoe kleiner de cirkel wordt, hoe dichter de mensen bij elkaar komen.
Als onbekenden het experiment uitvoeren, blijkt al gauw dat er een bepaald "ongemak" gevoeld wordt bij een straal van 0,75 meter.
2r = 1,5.

De anderhalvemetereconomie is dus niets nieuws, alleen is "men" er zich nu bewuster van (dat ze dat altijd al deden).

Ergens best geniaal te noemen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 apr 2020, 21:21

Ah zo. Ik hield altijd al zoveel afstand van onbekende mensen op straat ja. In de supermarkt, op straat. Bij de kassa. Ik vind dat gewoon respect en liefde. Elkaar de ruimte geven. Maar zelf werd ik meestal verdrongen. Eerlijk gezegd geniet ik intens van de ruimte die nu afgedwongen wordt. Ik besefte van de week dat ik er niet aan denken moet dat bijvoorbeeld morgen die maatregelen zouden worden afgeschaft. Dat zou ik helemaal niet fijn vinden. Op het gemak in de supermarkt, op het gemakkie wandelen op straat. Nu krijg ik tenminste de ruimte terug die ik zelf altijd al gaf. Ook geniet ik van de rust. Rust op straat, rust in de lucht (vrijwel geen vliegtuigen meer), heeeeel veel gezondere lucht. Dit maakt serieus ontzettend veel uit. Ik kan nu weer rustig een dag buiten zitten zonder daarna last te hebben van de luchtwegen. Het ruikt ook veel lekkerder buiten. Af en toe ruikt het buiten weer als toen ik kind was.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 apr 2020, 01:30

Je zou er bijna een vooropgezet plan uit kunnen deduceren ...

Bestaan de illuminatie dan toch echt? En hebben ze werkelijk het beste met de wereld voor?

Ik hoop het wel, want dat geeft tenminste wat tegenwicht tegen die eeuwige "skull and bones".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones

(Ik weet niet of Trump er lid van is. Ik vermoed van niet, want hij heeft (er) nooit gestudeerd.

Maar hij is er wel onder invloed van, zoals elke marionet.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 apr 2020, 01:32

Ik vind het alleen wel uitermate vervelend dat ik haast nergens meer met "echt" geld kan betalen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 apr 2020, 05:38

arkhétupos schreef:
27 apr 2020, 01:30
Je zou er bijna een vooropgezet plan uit kunnen deduceren ...

Bestaan de illuminatie dan toch echt? En hebben ze werkelijk het beste met de wereld voor?

Ik hoop het wel, want dat geeft tenminste wat tegenwicht tegen die eeuwige "skull and bones".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones

(Ik weet niet of Trump er lid van is. Ik vermoed van niet, want hij heeft (er) nooit gestudeerd.

Maar hij is er wel onder invloed van, zoals elke marionet.
Ja alles is gepland. Het is dikke shit. Het zijn duivels. Allemaal. Die smerige skull and bones is zelf onderdeel van de illuminatie. Allemaal duivels. Allemaal zwarte magie. Manipulatie vanuit de eigen wil. Namaak. Heeft allemaal niks met liefde en wijsheid te maken. Wat ze plannen komt op hun eigen dak terecht. Het zijn psychokillers.

Ze hebben er niets van begrepen. Zwartmagiërs.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 27 apr 2020, 06:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 apr 2020, 05:53

arkhétupos schreef:
10 apr 2020, 23:42
Rara schreef:
10 apr 2020, 23:37
kinderen zich moeten verontschuldigen om hun ouders gekozen te hebben.
Wat een gekke gedachte.

Het zouden juist de ongeboren kinderen moeten zijn, die hun ouders verachtten kunnen.

En dat is ergens natuurlijk ook zo.
Ja. Het is een groot geschenk om op aarde geboren te zijn geworden, mens te zijn. En daardoor te hebben kunnen leren. In liefde en wijsheidskennis te groeien. Tot inkeer te hebben mogen komen. Wedergeboren te kunnen worden. Alleen al voor dat geschenk, het stoffelijk leven hebben gekregen van (via) onze ouders, zodat we daarna tot inzicht konden komen, is dankbaarheid aangewezen.

arkhétupos schreef:Maar in wezen is iedereen een wees, totdat begrip een kind van de aarde te zijn doorgang vindt.
Bestudering van de Aarde geeft inzicht in dat kinds zijn.

Is mijn ervaring.
Ja. Uit de hemel gevallen ooit. En later dan op aarde geboren, om weer een kind van God te hebben kunnen mogen worden.

Ik ben dankbaar dat mijn ouders me hebben willen ontvangen en ik ben dankbaar dat ik daarna een kind van God kon en mocht worden.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 apr 2020, 18:11

En ik ben dankbaar ze zelf niet gekregen te hebben hoeven hebben. Ca. 4.500 stiefkinderen vond ik wel genoeg. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 28 apr 2020, 21:23

Jouw ouders kunnen jou ook dankbaar zijn.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 apr 2020, 15:08

arkhétupos schreef:
28 apr 2020, 21:23
Jouw ouders kunnen jou ook dankbaar zijn.
Dankje. :smt058

Dat zijn ze ook. :smt060 ;)

En jou ook. :smt060 :smt055
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 14
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 01 mei 2020, 20:19

Jouw ouders zijn mij dankbaar?!

Waarom zijn ze dat dan?

[alien]
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 01 mei 2020, 21:19

arkhétupos schreef:
01 mei 2020, 20:19
Jouw ouders zijn mij dankbaar?!

Waarom zijn ze dat dan?

[alien]
Omdat Ik er dankzij U nog ben. O:)
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten