Bryonia, toestand van de wereldziel die de patiënt is

Waar hebben we het eigenlijk over?
Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bryonia, toestand van de wereldziel die de patiënt is

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 11:02

Een Zwitserse arts geeft aan dat het homeopathische middel Bryonia aangewezen is voor de griep die door het “coronovirus” veroorzaakt wordt. Het middel geeft een behoorlijk goed beeld van de toestand van de wereldziel:

Bryonia Alba
Bryonia Alba is een plantenmiddel, welke behoort tot de Komkommerfamilie (Cucurbitaceae). De Bryonia-patiënt heeft een aversie tegen verstoringen van welke aard dan ook, omdat deze veranderingen uitlopen op een verslechtering die hij niet kan verdragen. Het centrale thema is de blokkade van de vrije stroom van circulatie en expressie, waardoor de materie de boventoon voert.

Bryonia past goed bij mensen met een Cholerisch temperament, ESTJ:
De Superieure functie is Extravert Denken.
Ondersteunend/secundair: Introvert Gewaarworden
Tertiair: Extravert Intuïtie
Inferieure functie: Introvert Voelen

Bryonia behoort tot het Subacute miasma. Bij het actieve type zal zich dit vooral uiten in het rusteloos zoeken naar existentiële zekerheid, het passieve type zoekt rust en vermijdt contact met anderen. Iemand die Bryonia nodig heeft moet zich absoluut stil houden, want zelfs de geringste beweging resulteert er in dat de persoon zich slechter voelt. Fysiek blijft hij het liefst bewegingloos. Emotioneel wil hij met rust gelaten worden en streeft naar een veilige positie en stabiliteit. Mentaal is er sufheid van geest die tevens geen bewegingsruimte biedt om na te denken of zelfs te converseren. De Bryonia patiënt heeft een hekel aan werken, want elke beweging verslechtert, desondanks kiest hij ervoor om hard te werken, omdat de gedachte aan gebrek nog ondragelijker voor hem is. Hij gebruikt zijn wilskracht en neemt hierbij risico met betrekking tot het obstakel van zijn fysieke conditie. Innerlijk voelt hij zich hierbij heel ongelukkig en wanhopig. Deze gesteldheid bevat een element van ergernis en frustratie over de fysieke zwakheid. Hij weet zelf niet wat hij wil, is mentaal onzeker en probeert te onsnappen aan deze toestand van onvermogen, waarbij er een discrepantie bestaat tussen wat hij wenst te bereiken en wat in realiteit nodig of mogelijk is. Dit komt tot uitdrukking in de onrustige wens om in beweging te blijven, ondanks de verergering door beweging en verbetering door rust.
Hij is vol van verlangen dingen te bereiken, waarbij hij door zijn volharding om te slagen er voor kiest tegen zijn wil de fysieke ziekte te verdragen. Het zijn verantwoordelijke, onafhankelijke mensen, die voor de mensen in hun omgeving zorgen. De Bryonia persoon is zakelijk, werkt hard en heeft een no-nonsense instelling, laat zich niet snel wat wijs maken, heeft oog voor details en alleen interesse in wat tastbaar is. Ze hebben een hekel aan eenzaamheid en hebben gezelschap nodig. Paradoxaal zijn ze op zichzelf en hebben doelbewust niet veel vrienden of sociale contacten. Ze voelen zich snel tegengewerkt en vernederd door andere mensen, met name door vreemden. Ze raken geïrriteerd en verontwaardigd bij elke bemoeienis en lossen hun problemen liever zelf op. Agressie kan ingehouden worden, omdat het zich voluit laten gaan, een te zware wissel op hen trekt. Bryonia wil niet gedwongen worden om te spreken of zelfs te denken. Hij is ongeduldig en prikkelbaar en duldt geen tegenspraak, want wil elke verstoring zo snel mogelijk achter zich laten. Hij verkiest rust en voelt zich thuis comfortabel, waar hij zich veilig voelt voor alle spanningen. Als hij praat is het op eigen initiatief, over de aardse zaken die voor hem van vitaal belang zijn. Ze vermijden elke vorm van competitie en houden zich aan de regels van de maatschappij om hun sociale positie veilig te stellen. Ze komen over als een sterke persoonlijkheid, maar zijn innerlijk onzeker en kwetsbaar. Hun grootse angst is hun inferioriteit om perfectie in hun leven te bereiken. Bryonia is diep gegrond in materiele zaken, waardoor een gevoel van eenzaamheid en onzekerheid bestaat. Zonder de bescherming van stabiliteit en zekerheid is er de angst diep gekwetst te worden. Bryonia is een middel dat zich qua pathologie langzaam ontwikkelt, het is traag in werking wanneer het eenmaal gegeven is.

In het verloop van de ziekte voelt de patiënt zich s’morgens het slechts, maar naarmate de ziekte vordert, verergeren de symptomen geleidelijk, totdat laat in de avond de piek bereikt wordt. De Bryonia klachten veranderen nooit snel en ontwikkelen zich weliswaar langzaam, maar zijn heftig en diepgaand. Er is een verergering in de morgen, omdat men dan begint te bewegen. Eten verslechtert of veroorzaakt misselijkheid, want ook de spijsvertering betekent beweging en toenemende droogte. Warmte verergert ook, omdat deze gepaard gaat met meer activiteit en een uitdrogend effect heeft. De pathologie van Bryonia reflecteert ‘droogte of gebrek aan vocht’, een karakteristiek die men bij veel symptomen van dit middel terug kan zien. Lichamelijk kan dit allerlei lichaamsgebieden of functies betreffen, zoals grote droogte van de slijmvliezen. Dit kan zijn in de neus, mond etc., ook de vliezen rondom de gewrichten en rondom organen kunnen klachten veroorzaken in de zin dat ze droog, geïrriteerd en ontstoken zijn, waardoor beweging pijnlijk is. De klachten verbeteren door sterkte druk, zoals door op de pijnlijke zijde te gaan liggen of het pijnlijke gedeelte vast te houden. Een patiënt zal bijvoorbeeld tijdens het hoesten zijn borstkas vasthouden om te proberen zijn pijn te beperken. Circulatiestoornissen met congestie, oedematieuze zwellingen die gedurende de dag erger worden en s’nachts verdwijnen. Linkszijdige hoofdpijn, welke zelfs kan verergeren door beweging van de ogen. Er is constipatie met volumineuze, harde en droge ontlasting waarbij geen aandrang tot ontlasten gevoeld wordt en welke klachten als aambeien kan veroorzaken. Karakteristiek zijn de scherpe stekende pijnen, maar ook barstende, zware pijnen. Neusbloeden (3 -4 uur s’nachts) als de menstruatie zou moeten komen.

De gewrichtsklachten verergeren door de geringste beweging, de gewrichten zijn zeer stijf, kunnen niet tegen kou, terwijl warmte de klachten verbetert. De emotionele pathologie laat prikkelbaarheid, ontevredenheid, ongeduld, rusteloosheid, onbuigzaamheid, angst voor de toekomst en materialisme zien. Mentaal is er sprake van vermoeidheid, dufheid en traagheid en verergering door denken, maar bij de wilskrachtige Bryonia patiënt blijven de mentale functies zelf veelal in tact. Bryonia heeft als tegengestelde polariteit juist het beeld waarbij een hoge mate van bewegelijkheid te zien is. Algemene verergering bij beweging, s’morgens na het opstaan, warmte, in de zomer, bij weersverandering van warm naar koud, om 21.00 uur, onderdrukking van huiduitslag en uitscheidingen, tijdens een onweerstorm en door eten. Verbetering door kou, koude lucht, koude drank, bewolkt vochtig weer, zweten, rust en wrijven of druk op de aangedane plaats. Bryonia heeft affiniteit voor de rechterzijde van het lichaam. Gebrek aan eetlust en grote dorst met grote niet regelmatige hoeveelheden koud water, maar er kan ook sprake van droogte zijn zonder drinken.

Repertorium:

Mind:
Fear, of suffering
Disturbed, aversion to being
Fear of poverty
Business, talks of
Escape, desire to
Delusion, poor he is
Delusion, injured is being
Delusion, work; accomplish the, he cannot.
Delusion, strange land as in a
Rest desire for
Quiet, wants to be.

Generalities:
Motion aggravates
Motion, aversion to
Heated, becoming
Eating, after (agg.)
Pain, pressing, load, as from
Pain, stitching, internally/ externally,
Rising agg.
Perspiration, amel.
Weakness, exertion, from slight


https://www.homeopathie-info.com/artike ... yonia.html

Zie ook:

https://www.weekvandehomeopathie.nl/bryonia/

https://homeopathische-middelen.natuvitaal.nl/bryonia/

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/al ... yonia.html

Voornaamste indicaties: koorts, griep, rinofaryngitis, tracheïtis, bronchitis, bof; artralgie, reumatische artritis; constipatie, dyspepsie; mastitis; hoest, buikpijn, hoofdpijn, cholecystitis; droge ogen; duizeligheid.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 25 mar 2020, 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 mar 2020, 11:03

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mar 2020, 21:19

Nog even en oscillococcinum is ook een heilmiddel.

Als je dreigt te verzuipen, kan de idee van een grashalm je niet meer helpen, enkel een reele grashalm zou dat in theorie kunnen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mar 2020, 21:20

(Daarnaast: het virus heet corona, de ziekte die je er ervan krijgt heet covid-19)

Net of je HIV bent en AIDS hebt.

Hepatitus-b?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mar 2020, 21:22

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 mar 2020, 21:27

Maar ach ... als sommige mensen er baat bij hebben?

Weliswaar niet qua persoonlijke gezondheid, maar wel die van het saldo op de bankrekening, waarom zou dat onwettelijk zijn?

Als ik een AI zou zijn, geprogrammeerd om de bankrekening te spekken: ik zou het direct uitgevonden hebben!
(Met alle propaganda eromheen)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 06:03

arkhétupos schreef:
25 mar 2020, 21:27
Maar ach ... als sommige mensen er baat bij hebben?

Weliswaar niet qua persoonlijke gezondheid, maar wel die van het saldo op de bankrekening, waarom zou dat onwettelijk zijn?

Als ik een AI zou zijn, geprogrammeerd om de bankrekening te spekken: ik zou het direct uitgevonden hebben!
(Met alle propaganda eromheen)

Dat is flauw en kul. Een potje Bryonia granules kost 4 euro. En de werking van echte homeopatische middelen (heel wat anders dan dat oscilloshit, dat is nep en bedrog van de elite) is allang bewezen. Maar big pharma business is de baas en onderdrukt alles.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 mar 2020, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 12:27

Toen mijn ene nier niet goed functioneerde, en ik constant bloed plaste, en me ellendig voelde, en geen kaas, geen zuivel, geen eiwit meer verdroeg, omdat alles al verzuurde als het in mijn mond kwam, en mijn gezichtshuid er met 25 lentes uitzag als een 90 jarige, alsof er ladders in een panty zaten, en van artsen het antwoord kreeg “niks aan te doen, komt allemaal nog van de niersteen van drie jaar geleden, en dat kunnen wij niet genezen” , toen kwam ik een buurvrouw tegen die in de keuken van het (toen nog bestaande) plaatselijke ziekenhuis werkte. Zij hoorde mijn verhaal en gaf me het adres van een homeopaat. Ze vertelde dat de echtgenote van de directeur van het ziekenhuis ten dode opgeschreven was geweest door de reguliere geneeskunde. Ik kan mij niet meer herinneren wat die vrouw had, maar ze zou sterven, de reguliere geneeskunde kon niets mee voor haar doen. Die homeopaat heeft haar toen genezen.

Ik had niks te verliezen, want ook de keuringsarts die mij moest keuren voor een baan in het onderwijs (dat was toen zo, dat was semi-overheid) trof bloed in mijn urine aan. Dan word je godverdomme nog verdacht van drugsgebruik ook. Je bent meteen verdacht omdat je godverdomme lijdt en bloed plast. Elke plas die ik deed was al drie jaren rood, ik was godsgruwelijke moe altijd, en geen hond kon er iets mee. De huisarts reageerde echter steeds zwaar geïrriteerd als ik mijn urine maar weer langs bracht en klachten vertelde, dus daar kon ik niet terecht.

Toen ik de eerste keer bij de homeopaat - tevens elektroacupuncturist - aankwam, zei zelfs hij toen hij mij zag (ik was stil, misschien wat teruggetrokken want ik stond al jaren op overlevingsstand, chronisch moe en ellendig en wist niet meer waar ik het zoeken moest) “je bent een hartstikke jonge meid, wat kan er met jou nou mis zijn?!”. Ik zei niks, ik had, sceptisch als ik zelf toen nog was, niks gezegd, en hij wilde ook niks weten van te voren. Hij begon de acupunctuurpunten door te meten van mijn vingers en hij begon bij mijn linkerhand, van pink naar duim. Alles was goed, niks aan de hand. Zie je wel,niks mis. En ik zag de bui al hangen dat werd hetzelfde verhaal als bij de huisarts, ik was natuurlijk vast en zeker een aansteller en de klachten zaten gewoon tussen de oren. Maar toen kwam hij bij de rechter hand. Ik heb geloof ik nog nooit iemand zo snel zo wit zien wegtrekken. Hij schrok zich rot.

Het is als ik mij goed herinner de rechter ringvinger die correspondeert met de rechter nier. Die gaf amper teken van leven. Die functioneerde bijna niet meer en was volgens de apparatuur ontstoken. Ik moest ermee naar het ziekenhuis, zei hij. Ik zei, dat kan niet, de huisarts en het ziekenhuis sturen me steeds weg. Er is wel bloed in mijn urine maar geen ontstekingsverschijnselen en ze kunnen er niets mee. Dat er bloed in zat, dat kon iedere Jan boeren lul zien met het blote oog, ik kreeg steevast de vraag of ik menstueerde soms, duhuh nee, ze dachten godverdomme
potjandorie nog dat ik mijn urine ging wegbrengen tijdens menstruatie ook nog, vooroordelen, vooroordelen, vooroordelen. Die homeopaat, Ab Vreeman van Arco Iris (helaas is hij met pensioen, hij was zo verschrikkelijk goed en scherp in zijn werk, hij was van oorsprong psycholoog maar dat vernam ik pas toen hij met pensioen was) , vond het heel erg en jammer. En eigenlijk wilde hij er eerst niet aan, hij bleef zeggen dat ik naar het ziekenhuis moest ermee.

Maarja, dat had geen zin. Toen besloot hij toch alles uit de kast te halen om me te helpen. Maar hij zei dat hij me waarschijnlijk niet zou kunnen helpen. Hij wilde het proberen, maar betwijfelde of het zou lukken en ik moest beloven dat ik terug zou gaan naar huisarts en ziekenhuis als het niet zou en hij wilde nog wel een briefje schrijven daarvoor voor hen. Om een lang verhaal korter te maken, wat in drie jaar niemand gelukt was loste hij in drie maanden op. En het was niet duur. In die tijd moest ik nog alles zelf betalen, maar de bedragen waren peanuts vergeleken bij reguliere geneeskunde. En ik kreeg ook niet heel veel middelen mee. Ik kreeg een dieet (maar ik kon toch al geen eiwitten meer verdragen) en hoofdpunt daarin was dat ik kwa zuivel voorlopig enkel nog geitenkaas mocht gebruiken, en enkele homeopathische middelen mee, een stuk of drie, en een ayurvedisch medicijn dat mij moest helpen bij de voedsel vertering. Hij moest heel erg zoeken naar de juiste middelen steeds. 1 keer in de 3 weken moest ik dan weer komen, dan meette hij het opnieuw en dan werd de homeopathische medicatie bijgesteld. Ik knapte zienderogen op en na 3 maanden waren alle problemen opgelost. Daarna mocht ik gewoon alles weer eten. Het eczeem in mijn gezicht was weg, geen bloed meer in de urine, de extreme vermoeidheid was weg, zuivel verzuurde niet meer zodra het in mijn mond kwam en de nierfunctie was volledig hersteld. Je kunt gewoon zelf meekijken en meeluisteren wat de apparatuur aangeeft.

Maar de homeopathie wordt onderdrukt, verguisd,in deze klote wereld waar big pharma en het grootkapitaal heersen, een duivelse elite. De wetenschappelijke bewijzen zijn er allang, maar het wordt gewoon onderdrukt. Ook door kut christenen trouwens. Ik ben klaar met die lui. Ze liegen over de geneeskracht in de natuur die ons gegeven is.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 mar 2020, 19:38, 5 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 12:38

De mensen in deze wereld zijn allemaal zwaar gestoord. Ze denken niet meer zelf na, ze kijken niet meer om zich heen, Befehl ist Befehl en ze lopen de politieke elite achterna.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 12:43

Alles wat goed is, het ware licht, wordt kapotgemaakt in deze wereld. De homeopathie is kapot gemaakt. De middelen die zo goed zijn mochten niet meer verkocht worden. En ik ben zo verdrietig dat ik die dat doen nu zo haat dat ze van mij letterlijk in vlammen mogen opgaan. Ik kan er niet meer tegen. Dat ze lijden mogen wat ze anderen hebben aangedaan.

Zelf doe ik geen vlieg kwaad en zou ik ook niet kunnen. Niemand heeft van mij ooit iets te duchten. Maar iets in mij is afgestorven (dat is positief, wat niet meer te repareren is moet je in het haardvuur gooien). Die duisternis en zijn aanhangers die alles kapot maakt wat goed is wat licht is wat liefde is, die kwaad spreekt van wat goed is, wat licht is, wat liefde is, die mag van mij kapot branden. Zelfs de as wil ik niet meer zien, niet meer tegenkomen. Onze Lieve Heer mag wat mij betreft een einde aan deze wereld maken. Poppetje gezien kastje dicht.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 mar 2020, 16:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 13:08

Eigenlijk is het geen haat,maar de verlossende berusting in de naderende scheiding van de boosdoeners.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 13:16

Heilige berusting in het naderend afscheid van hen die we toch niet bereiken hebben kunnen. Die duisternis dwaling liefhebben en het licht haten. Die de punt in het hart missen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 26 mar 2020, 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 13:26

Laat het Recht zijn beloop maar hebben.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 16:45

Laat ze mekaar maar afmaken dan. Het is goed zo. Ze willen het zo.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 19:40

Zit al dagen weer met een niersteen. :smt022 Van de week raakte ik een paar stukjes ervan kwijt. Maar de grootste brok zit er nog.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 26 mar 2020, 19:48

Tis net een Ufo. In wekelijkheid is ie veel kleiner natuurlijk, ik schat dat dit afgebroken brokstuk een millimeter of vier was, maar als je hem op je tablet uitsnijdt (zodat je de rest niet ziet) gaat ie hem vanzelf vergroten.

Afbeelding

Het stuk dat er nog zit is duidelijk (auw auw auw) groter. Er lagen ook nog 8 gruzels van ca 1 of 2 millimeter omheen. Maar het grootste stuk zit nog bovenin de nier/overgang urether. :-p :smt022
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 17:12

De steen komt er al een paar jaar elke keer nagenoeg pijnloos uit dankzij de gordel die ik elke nacht draag. Die van Fine Treatment. https://finetreatment.com/kidney-stones ... ney-stone/

De enige tijd dat ik nog last heb is er als er een grotere zit (zoals nu recentelijk weer) - bijvoorbeeld omdat ik te weinig gedronken heb, anderhalve liter is voor mij te weinig, en als ik alleen ben haal ik die anderhalf vaak net, maar steevast ook in of na de zomer - dat is als ik de gordel niet draag. Dus overdag. Dan moet ik hem weer drie maanden dag en nacht gaan dragen. En in de zomer kan ik hem vaak niet dragen, ook ‘s nachts niet, omdat mijn huid dan niet tegen de warmte eronder kan. Ook niet als er een stukje stof tussen zit. Dan krijg ik van die verbrandingsplekken. Dat is een schimmelinfectie denk ik. Dat gaat dan wel weg met zinkzalf, maar zodra ik de gordel weer draag komt het dan terug. Tot de zomer voorbij is.

Die dokter, Simon Allen, die die gordel heeft uitgevonden, wordt ook verguisd. Dat komt omdat zijn behandeling niersteenvergruizing overbodig maakt, en aantoont dat vergruizing middeleeuws is. Achterlijk. Mijn uroloog zei vroeger tegen mij ook dat hij me niet naar de vergruizer wilde sturen, omdat het bij mij komt door een nierbeschadiging in het epitheel. En bij vergruizing wordt die schade alleen maar groter. En wat veel mensen trouwens niet weten is dat je van herhaaldelijke behandeling met de niersteenvergruizer heel erg ziek wordt. Krijg je hoge bloeddruk van en nog veel erger dingen. Mijn zus heeft iemand gekend die bijna dood ging van de vergruizer. Die heeft heel lang op intensive care gelegen en heel veel onherstelbare schade opgelopen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 27 mar 2020, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 17:13

Fine treatment is er ook voor andere kwalen en organen: https://finetreatment.com/
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 17:25

Wat doctor Allen heeft ontdekt is dat die stoornissen allemaal komen van gebrek aan warmte, voedingsstoffen en doorbloeding van de capillaire vaten in de nier (of de rugwervel, of de prostaat, of de knie, of de hersenen, etcetera). En hij heeft de exact juiste temperatuur berekend die er in het betreffende orgaan moet worden bereikt, zodat de bloedtoevoer optimaal wordt, en het lichaam capillaire vaten gaat maken die dan van zuurstofrijk bloed worden voorzien, waardoor het orgaan, in dit geval de nier, alles gaat herstellen wat niet goed is en gaat opruimen wat er niet hoort. En hij heeft zijn product dusdanig gemaakt dat die optimale temperatuur wordt bereikt. En geen warmere of koudere, maar precies goed.

Het werkt. Ik was superskeptisch, maar had een paar jaar geleden niets meer te verliezen, ik wilde letterlijk dood vanwege de ergste niersteen die ik ooit heb meegemaakt, en ik kocht een gordel. En het werkte. Eerste drie maanden continu dragen, dan wordt alles opgeruimd. Dat merk je (is te zien en te voelen) en in het begin vond ik dat licht onaangenaam (er bouwde zich een constante lichte druk op in de nier), maar het kwam er allemaal uit. Stukje voor stukje brokkelde de kei af. En toen die hele grote steen er helemaal uit was, bleef ik hem enkel ‘s nachts dragen. En ik heb nu een groot deel van het jaar geen last meer. Ja, er zit wel eens een stukje dwars, dat komt er dan uit, maar dat is hooguit ongemak dan en geen heftige aanvallen.

Wat ik wel opmerk is dat als ik schoon ben, als mijn nier schoon is, en ik blijf dan de gordel dragen, dan plas ik ‘s ochtends weer bloed. Dat komt door de beschadiging die er nu eenmaal zit. De gordel doet de doorbloeding toenemen en dat is goed als er een steen zit die eruit moet, maar als er geen steen meer zit, zijn er perioden dat ik de gordel dan beter even niet draag om het bloedverlies tegen te gaan. Want toename doorbloeding = ( mits bij afwezigheid van de afdekkende steen) = toename bloedverlies uit de chronische beschadiging.

Mijn uroloog was een heel integere man die het welzijn van de patiënt voorop had staan. Jan Blom.
https://www.herautonline.nl/?p=17824
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 17:35

Maar kijk, als ze gewoon iedere niersteenpatiënt die gordel geven, dan is de vergruismachine (en de levensgevaarlijke gevolgen daarvan) niet meer nodig en ook geen operaties om een steen te verwijderen. Die gordel lost alles op. Onvoorstelbaar en bijna niet te geloven, als je het niet zelf hebt meegemaakt. Ik draag hem nu al jaren. En toch weet geen ziekenhuis ervan hier. Die gordel kost heel wat minder dan die vergruismachine en vergruismachineS maken mensen op langere termijn doodziek. Die verwoesten je lichaam. Die gordel niet.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 17:45

Wat ook helpt (maar is pijnlijk) bij het eruit werken van nierstenen is het homeopathische middel Renocalcin (Vanocomplex nr. 27) van Boiron samen met Cystophylin (Vanocomplex nr. 18).

https://www.zwitserseapotheek.com/en/ph ... 26717.html

https://www.farmaline.be/apotheek/beste ... lin-50-ml/

Die review bij farmaline is van mij. Het werd jaren niet meer verkocht. Verboten en Befehl ist Befehl. Nummer 27 wordt nog steeds niet meer gemaakt (de link kun je een paar seconden zien en dan verdwijnt de info) en nummer 18 is er nu ineens weer eventjes. Misschien nog een restje dat er nog ergens in een oude voorraad stond.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 27 mar 2020, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 17:54

Ik mag lijjen dat de etterbakken die dit verbieden en die alle informatie hierover hebben verboden en die het de homeopaten onmogelijk hebben gemaakt, hele erge nierstenen krijgen zoals ik ze heb gehad. Dat ze dan ook dood willen, net zoals ik dood wilde, omdat ik zo ziek was en zoveel pijn had, dat ik kotsend en poepend (diarree, niercrisis, gruwelijk, dan spuit alles er aan alle kanten tegelijk uit) op de wc zat en dood wilde. Over de grond kroop van de pijn en de ellende. Dat ze dat mogen ondervinden. En dat ze dan ook bijna geen middelen hebben, want die hebben ze verboden. En dat ze dan ook in paniek moeten zoeken naar mogelijkheden om er nog aan te komen. Net als ik die paniek had. Verboten ist verboten immers. Dat mag ik lijjen. Ik heb daar nu Vrede mee. Zo ver is het gekomen.

Enough is enough.

P.S.Maar ik heb het liever als het goedschiks kan. En als dat langs de weg van ervaring moet hoop ik voor hen dat het maar kort hoeft te duren.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 27 mar 2020, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 18:10

Want ik ben goed kwaad. Niet kwaad kwaad maar goed kwaad.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 18:44

En het gaat niet om “tegen de reguliere geneeskunde” het gaat om samenwerking. En de natuurgenezers willen dat wel, de homeopaat wilde dat ook, maar de zogenaamde regulieren wilden dat niet. Tegenwerking, beschermen van de business.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 mar 2020, 22:23

Als ik iets in oneindig oplos, heb ik dan nog iets?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 mar 2020, 22:24

(Of geloof ik dan niet in oneindig?)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 1
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 27 mar 2020, 22:53

Ik volg je helemaal en vind het ook zonde.
Hier jaren een homeopaat als huisarts gehad.was ook een reguliere arts qua opleiding en hij scheef ook reguliere medicijnen voor als dat nodig was, ideaal)maar door verhuis zit hij nu op een uur)

Hier ook een trouwe ‘klant’ van de osteopaat. Ik blijf niet snappen waarom dit amper erkent wordt....die man heeft mij al meermaals geholpen waar de reguliere geneeskunde niets meer kon....

Geld zal idd wel de boosdoener zijn.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 mar 2020, 23:01

Geld niet.

Het gaat om de Verzekering.

Je aflaat moet wel wat waard zijn natuurlijk, anders heb je voor niets betaald!

(En ik mij maar afvragen waarom ik zoveel belasting moet betalen, maar wacht: Het fonds keert uit! Arme kinderen!)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 23:17

arkhétupos schreef:
27 mar 2020, 22:23
Als ik iets in oneindig oplos, heb ik dan nog iets?
Mocht je straks even zin hebben houd ik me aanbevolen. Er zit een groot stuk in de weg. :-( Heb vandaag een hele liter cola light op. :-p Dat drink ik vrijwel nooit, maar haal het in huis bij een grote steen. Op de een of andere manier doet dat de steen meestal ietsjes afkalven. Hoewel men (medici op ziekenhuissites) zegt dat cola juist slecht is. Maar mijn ervaring is juist dat, mits slechts gebruikt als medisch hulpmiddel en niet als iets wat je altijd drinkt, het het ding doet slinken. Eigenlijk ook niet zo gek want met cola kun je zelfs roest van je fiets afhalen, zegt men. Maar lekker is anders. En ik kan dat maar kort doen want mijn maag verdraagt het dan weer niet lang. :shifty: :cry:

Wat een gezeik. Het ding moet eruit. Brrrrrr.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 27 mar 2020, 23:22

arkhétupos schreef:
27 mar 2020, 22:24
(Of geloof ik dan niet in oneindig?)
Heb het geloofd, kwam steeds bedrogen uit (genezing, op het fysieke vlak). :smt022 Bleek waan, illusie.

Nu wil ik het weer geloven. Maar dan zou ik feitelijk de niergordel af moeten laten. Want dat zou dan ongeloof zijn. Maar als het dan weer niet zo is, dat kan ik niet meer riskeren. Ik ben zo gruwelijk ziek geweest van die laatste grote steen, als dat weer gebeurt heb ik een ziekenhuis nodig en morfine.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 27 mar 2020, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 mar 2020, 23:25

Bärbel schreef:
27 mar 2020, 23:22
Heb het geloofd

Is grammaticaal gezien niet correct.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 28 mar 2020, 09:55

arkhétupos schreef:
27 mar 2020, 23:25
Bärbel schreef:
27 mar 2020, 23:22
Heb het geloofd

Is grammaticaal gezien niet correct.
Klopt hoor. ;) Dat het grammaticaal gezien onvolledig is. Wat ik heb geloofd (nl dat het al zo was) bleek niet te kloppen. En ik geloof. Dat het in oneindig opgelost is. Dat was de denkfout van toen, wat in wezen geen fout was maar perspectiefwisseling cq door elkaar halen van universa. ;) :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 28 mar 2020, 19:00

tengeltje11 schreef:
27 mar 2020, 22:53
Ik volg je helemaal en vind het ook zonde.
Hier jaren een homeopaat als huisarts gehad.was ook een reguliere arts qua opleiding en hij scheef ook reguliere medicijnen voor als dat nodig was, ideaal)maar door verhuis zit hij nu op een uur)

Hier ook een trouwe ‘klant’ van de osteopaat. Ik blijf niet snappen waarom dit amper erkent wordt....die man heeft mij al meermaals geholpen waar de reguliere geneeskunde niets meer kon....

Geld zal idd wel de boosdoener zijn.
Ja. Ze zijn bang voor concurrentie en willen daarom niet samenwerken. Vooral omdat de zogenaamde “alternatieve” geneeswijzen in sommige gevallen veel beter werken dan allopathische. Efficiënter. En ook nog goedkoper ook.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 28 mar 2020, 19:08

arkhétupos schreef:
27 mar 2020, 23:01
Geld niet.

Het gaat om de Verzekering.

Je aflaat moet wel wat waard zijn natuurlijk, anders heb je voor niets betaald!

(En ik mij maar afvragen waarom ik zoveel belasting moet betalen, maar wacht: Het fonds keert uit! Arme kinderen!)

Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt, maar ook de verzekering is veel minder geld kwijt als ze de zogenaamde alternatieven zouden gaan toepassen. Neem nu bijvoorbeeld mijn niergordel. Die vergruist echt stenen. Die gordel kost 130 euro en je doet er zo’n jaar of 3 mee, met 1 gordel. Een behandeling met een niersteenvergruizer - nog afgezien van alle risico’s nare neveneffecten - kost 975 Euro. En ook die behandeling moet herhaald worden, want nierstenen komen altijd terug. En een niersteenoperatie kost nóg veel meer. Dat kan allemaal vervangen worden door 1 simpele gordel. Nagenoeg pijnloos ook nog.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 mar 2020, 21:39

Voor jou is de vraag hoe je van je nierstenen afkomt belangrijker dan die hoe je er aan komt?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 mar 2020, 22:25

arkhétupos schreef:
29 mar 2020, 21:39
Voor jou is de vraag hoe je van je nierstenen afkomt belangrijker dan die hoe je er aan komt?
Tuurlijk.

Oorzaak is bekend. Heb ik verder niks aan.

Maar ehmmmm sinds wanneer is er ineens een “you” dan? Zijn het ineens “mijn” stenen. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 mar 2020, 22:43

Jij hebt er last van, ik niet.

En als je al weet hoe je er aan komt, dan zou je ook moeten kunnen weten hoe ze niet te krijgen.

Of zou dat een wonder moeten inhouden.

Zeg maar?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 mar 2020, 22:45

arkhétupos schreef:
29 mar 2020, 22:43
Jij hebt er last van, ik niet.

En als je al weet hoe je er aan komt, dan zou je ook moeten kunnen weten hoe ze niet te krijgen.

Of zou dat een wonder moeten inhouden.

Zeg maar?

Ja dat zou een wonder moeten inhouden. Zeg maar. ;)
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 mar 2020, 22:55

Het wonder van de wetenschap die je van alle kwalen afhelpt?

Zeg maar?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 mar 2020, 23:03

Of geloof je daar niet meer in ... dat kan, zeg maar, ook, zeg maar.

Dat men, zeg maar, niet meer geloven kán, zeg maar.

Dat zeg maar de hele goegemeente, zeg maar, alleen nog maar met "zeg maar"-zeggen bezig is, zeg maar, om vooral maar niet op een, zeg maar: "Leider", te hoeven lijken. Want die krijgt zeg maar overal de zeg maar schuld van, zeg maar.

(Dat er tegenwoordig weinig verschil is tussen lijder en leider, is zeg maar de schuld van "zeg maar"-zeggen, zeg ik maar zo.)
Het wordt weer eens tijd voor democratisch beleid.
Met een intelligent debat vooraf, waarin vooral wetenschappelijke feiten vooropstaan, gesteund door onafhankelijk onderzoek.
- Bertrand Russel. (Heeeel vrij naar ~, tenminste dan toch zeg maar.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 1
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 29 mar 2020, 23:07

arkhétupos schreef:
29 mar 2020, 22:43
Jij hebt er last van, ik niet.
Dat kan niet kloppen Arkhétupos. Als zij er last van heeft dan heb jij er ook last van. Dat kan onmogelijk anders zijn. Anders zou jij niet zijn wie je bent.
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 mar 2020, 23:31

arkhétupos schreef:
29 mar 2020, 23:03
Of geloof je daar niet meer in ... dat kan, zeg maar, ook, zeg maar.

Dat men, zeg maar, niet meer geloven kán, zeg maar.

Dat zeg maar de hele goegemeente, zeg maar, alleen nog maar met "zeg maar"-zeggen bezig is, zeg maar, om vooral maar niet op een, zeg maar: "Leider", te hoeven lijken. Want die krijgt zeg maar overal de zeg maar schuld van, zeg maar.

(Dat er tegenwoordig weinig verschil is tussen lijder en leider, is zeg maar de schuld van "zeg maar"-zeggen, zeg ik maar zo.)

- Bertrand Russel. (Heeeel vrij naar ~, tenminste dan toch zeg maar.)
Je doet net of ik zo vaak zeg maar zeg. Maar dat is helemaal niet zo. Ik zeg dat als relativerende humor. Zeg maar. Omdat ik hier gewoon wat keuvel. Zeg maar. Ik vind het nu leuk omdat ik je nu ermee plaag.

Maar als ik terugkijk is de tijd dat het steeds erger is geworden, de tijd geweest dat ik inderdaad mijn leidinggevende functie opgaf. De beschadiging zat er al, maar die begon groter te worden en steeds grotere steen te krijgen, vanaf het moment dat ik mijn functie neerlegde. De directe reden dat ik dat deed was de zelfmoord van een leerling. Dat heb ik me zo aangetrokken dat ik vanaf dat moment besloot aan niets anders meer aandacht te willen besteden dan aan de individu, de mensenziel.

Wetende wat ik nu weet was dat een irrationele en domme beslissing, want juist in die functie kon ik veel betekenen voor leerlingen. Maar al die gesprekken die ik had gevoerd met ándere kinderen, die regelmatig in geestelijke nood verkeerden, die was ik vergeten. Het enige waar ik nog aan kon denken was die ene leerling, die ik steeds in zijn kraag had willen vatten omdat ik ‘iets’ aan hem zag wat niet in de haak was, en wat volgens hun zeggen geen enkele collega had gezien, en voor wie ik te laat was. En toen kreeg ik inderdaad ook nog de schuld. Ze hebben me een hele middag en hele avond in de waan gelaten - nee, gebracht zelfs - dat het mijn schuld was dat hij dood was.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 29 mar 2020, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 mar 2020, 23:41

Ik was zijn mentor, zijn afdelingsleider. En de schoolleiding speldde mij de leugen op de mouw dat hij door mijn schuld een ongeluk had gehad. De hele middag en de hele avond en de hele nacht heb ik met die leugen doorgebracht. Maar diep van binnen wist ik wel dat het niet klopte. De volgende morgen kwam vast te staan dat het een leugen was en konden ze het niet meer verbloemen. Ze hebben mij misbruikt om voor het grrrrristelijke bestuur 24 uur langer verborgen te houden dat het zelfmoord was. Want dát is een zonde, en de juf voorliegen dat de jongen werd geschept door een trein omdat hij in de pauze naar huis fietste om zijn boeken voor haar vak te halen, omdat zij (na weken een half vak te hebben moeten geven aan klassen van 35 die het vak niet gekozen hadden maar het moesten volgen en weigerden hun eigen boek mee te nemen) zo streng was geweest te eisen dat elke leerling zijn eigen boek bij zich had, is geen zonde. En zo werd het nog gezegd ook. Ronduit verwijtend. Beschuldigend.

En als ik dan nu bedenk welke klootzak dat was ook nog....
Laatst gewijzigd door Bärbel op 29 mar 2020, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 mar 2020, 23:42

Bärbel schreef:
29 mar 2020, 23:31
Je doet net of ik zo vaak zeg maar zeg.
Neen.

Ik heb het tegen hen die het "zegmaren" ongepast doen, ik wist niet dat jij je daar onderdeel van waande.

In dat geval, zeg maar, mijn excuses, voor jouw ongewild aangevallen te moeten hoeven willen kunnen voelen.

(Sjezus! Wat een bochten je je tegenwoordig al niet in moet draaien om te kunnen zeggen: "Het spijt mij wel, maar U heeft ongelijk, en wel hierom." Het lijkt wel even zinloos als topsport.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 mar 2020, 23:44

Wat een gedoe, zeg maar :grijns:

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 22
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 29 mar 2020, 23:45

Aan de andere kant gekeken: "Waar excuseer ik mij eigenlijk voor? Dat is gewoon jouw natuur."
memeticae schreef:"Ieder Aanbeeld heeft een Aambeeld"
Nu nog leren smeden.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 29 mar 2020, 23:45

arkhétupos schreef:
29 mar 2020, 23:42
Bärbel schreef:
29 mar 2020, 23:31
Je doet net of ik zo vaak zeg maar zeg.
Neen.

Ik heb het tegen hen die het "zegmaren" ongepast doen, ik wist niet dat jij je daar onderdeel van waande.
Okay, bedankt voor de uitleg. Ik snap het.
Arkhétupos schreef:In dat geval, zeg maar, mijn excuses, voor jouw ongewild aangevallen te moeten hoeven willen kunnen voelen.

(Sjezus! Wat een bochten je je tegenwoordig al niet in moet draaien om te kunnen zeggen: "Het spijt mij wel, maar U heeft ongelijk, en wel hierom." Het lijkt wel even zinloos als topsport.)
Je zou gewoon kunnen zeggen “zo bedoel ik het niet, ik bedoelde het wat meer algemeen”. ;)
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 mar 2020, 23:49

Ja, lache man !!!!!!! Wihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhoeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 30 mar 2020, 00:08

Bärbel schreef:
29 mar 2020, 23:41
Ik was zijn mentor, zijn afdelingsleider. En de schoolleiding speldde mij de leugen op de mouw dat hij door mijn schuld een ongeluk had gehad. De hele middag en de hele avond en de hele nacht heb ik met die leugen doorgebracht. Maar diep van binnen wist ik wel dat het niet klopte. De volgende morgen kwam vast te staan dat het een leugen was en konden ze het niet meer verbloemen. Ze hebben mij misbruikt om voor het grrrrristelijke bestuur 24 uur langer verborgen te houden dat het zelfmoord was. Want dát is een zonde, en de juf voorliegen dat de jongen werd geschept door een trein omdat hij in de pauze naar huis fietste om zijn boeken voor haar vak te halen, omdat zij (na weken een half vak te hebben moeten geven aan klassen van 35 die het vak niet gekozen hadden maar het moesten volgen en weigerden hun eigen boek mee te nemen) zo streng was geweest te eisen dat elke leerling zijn eigen boek bij zich had, is geen zonde. En zo werd het nog gezegd ook. Ronduit verwijtend. Beschuldigend.

En als ik dan nu bedenk welke klootzak dat was ook nog....
En de volgende morgen, kreeg ik eerst pas te horen dat het zelfmoord was - en dat ik dus sowieso helemaal niet schuld had - en moest daarna direct de klas in om de leerlingen op te vangen. Dus eerst ben je schuldig volgens de “leiding”, vervolgens ben je ineens toch niet in directe zin schuldig meer, maar is het zelfmoord - alsof dat minder erg is. En dan als klap op de vuurpijl mag je dan als kind van 28/29 zonder ook maar enige voorbereiding, gesprek, of wat dan ook “het aan de klas gaan vertellen”.

En dan wat de klootzak die mij namens de hele directie die leugen opspeldde, daarna nog deed allemaal. En ik heb het ze niet eens verweten. Heb het over me heen laten komen allemaal. Maar wat moet je? Het gebeurde allemaal als in een roes.

Gek eigenlijk allemaal. Maar misschien maar goed ook. Want als je dit ten volle bewust van wat ze doen, ondergaat, dan word je gek. Dan moet je en het verdriet van het verlies van de leerling verwerken en ook nog eens tegelijk tegen die directie vechten.

Ik ben aan alle kanten misbruikt. Als een hoer eigenlijk. Een hele goedkope ook nog. Want het enige wat ze ermee kochten was 1 avond tijd.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 30 mar 2020, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 48
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 30 mar 2020, 00:20

Maar goed, die weg heb ik gekozen voordat ik geboren werd. Heb er nu dan de inzichten van. Die zijn wel duurbetaald.

Als ik mijn eigen verhaal lees dan kan ik me niet voorstellen dit ooit iemand aan te hebben kunnen doen als ik in hun positie was. En dan ook nog zo’n jonge meid. En ik had de hele week van 08.15 ‘s morgens tot diep in de nacht gewerkt op school ook nog. Want het was theater week (de school had een echt theater erin) en ik was ‘gastvrouw’. Die duurde anderhalve week, van woensdag tot de vrijdag de week daarna. Begeleidde o.a. al die 80 plussers uit het (oud)bestuur met hun wandelstok naar hun plaats, nam hun jas aan, bracht hen koffie, wees ze de plee, ruimte de hele zooi na afloop op en moest dan rond 0100 uur /01.30 uur nog terug naar huis rijden.

Tot de zelfmoord. Die had op donderdagmiddag, de een na laatste dag, plaatsgevonden. Ik draaide al anderhalve week 17 urige werkdagen en die dag zou de laatste theatervoorstelling voor de herfstvakantie zijn. Maar ik trok het even niet meer en besloot voor die laatste dag na de lesdag naar huis te rijden om even te douchen en een half uurtje te gaan liggen en thuis snel iets te eten en dan (30 minuten met de auto) terug naar school te rijden. Maar toen ik thuis was werd ik al heel snel opgebeld, of ik terug kon komen wegens de dood van Thomas. Alle bezoekers moesten worden afgebeld en ook moesten we de bezoekers die we niet konden bereiken opvangen en naar huis sturen. Maar op school aangekomen werd me eerst nog aan/ingewreven dat het mijn schuld was.

Hoe is het moooooogelijk dat een directie van allemaal wijze (?) oudere mannen een jonge meid met zoiets opzadelen????????? Dat zijn toch geen mensen? Die hebben geen moraal. Geen gevoel in hun donder. Geen empathie. NIKS van dat al. En nog “christelijk” ook?!!!!!
Laatst gewijzigd door Bärbel op 30 mar 2020, 01:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten