Film: Ad astra

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Verwijderde gebruiker

Film: Ad astra

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jan 2020, 13:46

Naar de sterren... een idee dat misschien bij sommigen leeft als scenario voor de toekomst.

Deze film, afgezien van het verhaal, maakt het duidelijk dat mensen super kwetsbaar zijn en dat hun technologie, zelf zo ver geavanceerd dat je in 6 maanden naar Neptunus kan, niets voorstelt in die enorme onverschillige ruimte. Er wordt helaas geweld aangedaan aan de mogelijkheden van de ruimte, alsof je er nog in zou kunnen zwemmen als je er in zweeft, de realiteit is zelfs nog weerbarstiger dan de film al doet vermoeden.

Als je voorgoed genezen wilt zijn van “kolonisatie van de ruimte fantasie” dan is dit een goede film.

“All we have is each other”. Right.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 17 jan 2020, 16:52

Leon schreef:
17 jan 2020, 13:46
Naar de sterren... een idee dat misschien bij sommigen leeft als scenario voor de toekomst.

Deze film, afgezien van het verhaal, maakt het duidelijk dat mensen super kwetsbaar zijn en dat hun technologie, zelf zo ver geavanceerd dat je in 6 maanden naar Neptunus kan, niets voorstelt in die enorme onverschillige ruimte. Er wordt helaas geweld aangedaan aan de mogelijkheden van de ruimte, alsof je er nog in zou kunnen zwemmen als je er in zweeft, de realiteit is zelfs nog weerbarstiger dan de film al doet vermoeden.

Als je voorgoed genezen wilt zijn van “kolonisatie van de ruimte fantasie” dan is dit een goede film.

“All we have is each other”. Right.
Ik heb dat zowiezo helemaal nooit begrepen, het verlangen naar een andere planeet dan de aarde, en ben daarmee nooit behept mee geweest. Maar intussen kreeg ik in de gaten dat zodra je je iets afvraagt over de kosmos, er meteen gedacht wordt dat je aan een andere planeet als toevluchtsoord zou denken. Zo de waard is denk ik dan maar, en laat het maar gaan, antwoord er niet eens meer op en bewaar dit soort vragen waar ik gewoon een wetenschappelijk antwoord op wil, voor andere gelegenheden dan dit forum. Ik word er nogal moe van om de hele tijd eerst allerlei projecties te moeten weerleggen hier. Als je hier een serieuze vraag stelt krijg je eerst een hele berg onzinreacties met projecties, heb ik echt geen trek in.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 17 jan 2020, 18:13

Maar goed, ik ben ook eigenlijk helemaal geen filosoof en altijd zeer weinig fantasievol geweest. Ben meer een nuchtere wetenschapper, een introverte observeerder (vaak aangezien voor dromer, maar dat is toch iets anders, het ontvangst station in het hoofd is dan niet gericht op fantasieën en dromerijen maar op inwendige observaties en overwegingen) en een mysticus.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jan 2020, 18:51

@Barbel

Je stelde elders een vraag over lichtsnelheid. Ik had een poging gedaan tot antwoord, maar je vond de zieleroerselen van Chris belangrijker, dat zijn ze ook, dus heb ik mijn reactie weer weggehaald.

Pionieren op aarde is een typische eigenschap die bij mensen hoorde, ik denk dat voor de kosmos wat anders nodig is.

Van mij hoeft het niet, de overbodigheid van mensen, de gewenstheid van robotten en kunstmatige intelligentie, maar als de geschiedenis iets duidelijk maakt is dat het altijd op breekpunten aankomt.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jan 2020, 19:41

Het is: "De Gier".



Het verzamelen van zoveel mogelijk voorwerpen, zelfs al zijn het slechts cijfertjes op een computerscherm, geldt als hoogste goed, met liefst zo veel mogelijk nullen achter de 1 als maar mogelijk is, om nooit (meer) verlegen hoeven te zitten, als er ooit (weer) eens uitgegeven moet worden.

memeticae schreef:Met kan niet God en Mammon tegelijk bedienen
Dat is inderdaad het paradoxale eraan.

Hoe meer men heeft, hoe minder ben bereid is er afstand van te doen, enkel delen blijft dan over.
(En dat heeft weer niets met loslaten te maken, dat is eerder het: "verdienmodel".)

::
Leon schreef:
17 jan 2020, 18:51
@Barbel

Je stelde elders een vraag over lichtsnelheid. Ik had een poging gedaan tot antwoord, maar je vond de zieleroerselen van Chris belangrijker, dat zijn ze ook, dus heb ik mijn reactie weer weggehaald.
Dat begrijp ik niet. Vanwege een fan je eigen roersels niet mededelen?
Kun je uitleggen waarom?
Gedeelde smart is halve smart immers ...
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 17 jan 2020, 19:58

arkhétupos schreef:
17 jan 2020, 19:41
Het is: "De Gier".



Het verzamelen van zoveel mogelijk voorwerpen, zelfs al zijn het slechts cijfertjes op een computerscherm, geldt als hoogste goed, met liefst zo veel mogelijk nullen achter de 1 als maar mogelijk is, om nooit (meer) verlegen hoeven te zitten, als er ooit (weer) eens uitgegeven moet worden.

memeticae schreef:Met kan niet God en Mammon tegelijk bedienen
Dat is inderdaad het paradoxale eraan.

Hoe meer men heeft, hoe minder ben bereid is er afstand van te doen, enkel delen blijft dan over.
(En dat heeft weer niets met loslaten te maken, dat is eerder het: "verdienmodel".)

::
Ja inderdaad. Pffff, wat een wereld. :-p
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jan 2020, 20:39

arkhétupos schreef:
17 jan 2020, 19:41
Leon schreef:
17 jan 2020, 18:51
@Barbel

Je stelde elders een vraag over lichtsnelheid. Ik had een poging gedaan tot antwoord, maar je vond de zieleroerselen van Chris belangrijker, dat zijn ze ook, dus heb ik mijn reactie weer weggehaald.
Dat begrijp ik niet. Vanwege een fan je eigen roersels niet mededelen?
Kun je uitleggen waarom?
Gedeelde smart is halve smart immers ...
Sorry maar mijn begrip blijft beperkt voor jouw soort reacties, als anderenhet maar begrijpen

Gebruikersavatar
Eddie Coppens
Posts in topic: 2
Berichten: 464
Lid geworden op: 05 sep 2018, 18:08
Contacteer:

Bericht door Eddie Coppens » 17 jan 2020, 20:59

Leon schreef:
17 jan 2020, 20:39
mijn begrip blijft beperkt voor jouw soort reacties
Leon, je staat hierin niet alleen. Onthoud ons daarom jouw visie niet !
Chris, sans rancune ?

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jan 2020, 21:05

Leon schreef:
17 jan 2020, 13:46
Naar de sterren... een idee dat misschien bij sommigen leeft als scenario voor de toekomst.
Ehm ... de Zon is geen ster?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jan 2020, 21:06

@Eddie, dank voor het begrip en de bijval, ik denk echter zelf te falen voor een juist niveau, alsof ik teveel lichamelijk en te weinig geestelijk ben

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jan 2020, 21:07

arkhétupos schreef:
17 jan 2020, 21:05
Leon schreef:
17 jan 2020, 13:46
Naar de sterren... een idee dat misschien bij sommigen leeft als scenario voor de toekomst.
Ehm ... de Zon is geen ster?
een fraai exemplaar binnen de tolerantiegrenzen

Gebruikersavatar
Eddie Coppens
Posts in topic: 2
Berichten: 464
Lid geworden op: 05 sep 2018, 18:08
Contacteer:

Bericht door Eddie Coppens » 17 jan 2020, 21:41

Leon schreef:
17 jan 2020, 21:06
teveel lichamelijk en te weinig geestelijk
Vergis je niet: de hersenkronkels van Chris zijn puur materie !

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jan 2020, 21:44

Leon schreef:
17 jan 2020, 21:07

een fraai exemplaar binnen de tolerantiegrenzen
Ik bloos.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jan 2020, 22:47

'k Ga toch eens kijken waar ik die film kan zien.
En ze dan vergelijken met: "Speeltijden 2001: Een zwerftocht in de ruimte" natuurlijk.
memeticae schreef:Niemand is beter dan Jimi!
Werkelijk niet!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jan 2020, 22:49

arkhétupos schreef:
17 jan 2020, 22:47
memeticae schreef:Niemand is beter dan Jimi!
Werkelijk niet!
memeticae schreef: HM

En Zappa dan?
Da's anders!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jan 2020, 22:50

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jan 2020, 21:14

arkhétupos schreef:
17 jan 2020, 22:47
'k Ga toch eens kijken waar ik die film kan zien.
En ze dan vergelijken met: "Speeltijden 2001: Een zwerftocht in de ruimte" natuurlijk.
memeticae schreef:Niemand is beter dan Jimi!
Werkelijk niet!
De film die jij noemt kende ik ook niet, maar zit ik nu te bekijken op Netflix. En daarna ga ik ook die film die Leon noemt misschien nog wel kijken (morgen of van de week), als ie tenminste op Netflix of internet te vinden is. Wel aardig als amusement.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jan 2020, 21:22

Overigens kan de ruimtevaart heel nuttig zijn voor sommige individuen om een reductionistisch materialistisch wereldbeeld te ontstijgen en zich bewust te worden van iets transcendents. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het levensverhaal van Edgar Mitchell, astronaut en bemanningslid van de Apollo 14, die in 1971 op de maan landde. Hij bestuurde de landingscapsule en werkte negen uur op de oppervlakte van de maan, op de Fra Mauro-hoogvlakte. Hij was de zesde mens op de maan. Op de terugreis naar de aarde, keek hij uit het raam en zag de sterren, de zon en de naderende thuisplaneet. Mitchell ervoer, zoals hij het zelf beschreef, "de vreugde van eenheid". Hij was niet langer een neutrale getuige die uitkeek over het universum, hij maakte er deel van uit. Op rationeel niveau nam hij waar dat alle moleculen van de door mensenhanden gemaakte capsule die hem terugbracht naar de aarde en de moleculen van zijn lichaam op de een of andere manier uit dezelfde bron kwamen, uit dezelfde sterrenmaterie waren opgebouwd. Zijn waarneming vond op een nog dieper niveau plaats. Hij raakte in eenheidsextase en kon zien dat alles met elkaar verbonden was. Alles was verenigd tot een groter geheel waarin materie, tijd en ruimte slechts verschillende aspecten van een alomtegenwoordig universeel bewustzijn waren.

Na deze verschuiving in zijn waarneming heeft Mitchell zijn leven gewijd aan het onderzoeken van de aard van kosmisch bewustzijn en paranormale verschijnselen. In 1973 richtte hij met geestverwanten het Institute of Noetic Sciences (IONS) op, een instelling voor onderzoek op dit gebied. Het is gevestigd in Palo Alto, Californië.

Mitchell vertelt:

Tijdens de terugvlucht naar de aarde had ik een zeer intense ervaring. Het werk was gedaan en ik had tijd om vanuit hetcabineraam de hemel te bestuderen. Ik zag de aarde, de zon en de maan voorbijkomen. Ineens realiseerde ik me dat de moleculen waaruit mijn lichaam is opgebouwd en de moleculen waar de ruimtecapsule uit bestond waren gemaakt, geschapen en ontworpen in een oeroude sterrengeneratie. Dit was geen intellectuele kennis, het was een innerlijk weten, een gevoel van verbondenheid met de sterrenstelsels waaruit we waren voortgekomen, waar de materie van ons lichaam vandaan kwam. Dit weten ging vergezeld van een intens gevoel van gelukzaligheid, iets wat ik nooit eerder had ervaren. Het hield drie dagen aan. Toen we terug waren bij Moeder Aarde ging ik op onderzoek uit. Ik had iets mysterieus meegemaakt en wilde weten wat dat was. In wetenschappelijke en godsdienstige literatuur zocht ik vergeefs naar antwoorden. Daarom wendde ik me tot de mystieke boeken van het oude India. Daarin werd beschreven wat ik had meegemaakt. Het was samadhi, een woord dat verwees naar het concept van hoger of veranderd bewustzijn. Een kenmerk van dat bewustzijn is gelukzaligheid. Het is de ervaring van het zien van de dingen zoals ze zijn en zoals ze zich manifesteren in de natuur. Dit voel je binnen in jezelf, je voelt je een met alles wat er is. Het is een ervaring die je leven voor altijd verandert. Misschien is het wel onze evolutionaire bestemming, tenminste, als de mens zich als soort lang genoeg weet te handhaven. Als je eenmaal een dergelijke ervaring hebt gehad is het eenvoudigweg onmogelijk je nog onverschillig en schadelijk te gedragen jegens de natuur.

Bron: Iets onbekends doet iets onverwachts - een spirituele reis langs wetenschappers die bovennatuurlijke ervaringen bestuderen; Renée Scheltema, p.34-35

Edgar Mitchell heeft destijds een zware opleiding gehad om de onmetelijke ruimte die ons omringt te verkennen. Deze openbaring heeft hem ertoe aangezet het innerlijk universum van de mens te onderzoeken. Na zijn ruimtevlucht met de Apollo 14 wijdde hij zijn leven aan het ondersteunen van onderzoek naar de aard van bewustzijn. Het werd zijn streven om het zoeken naar overeenkomsten tussen wetenschap en spiritualiteit te bevorderen. Het IONS, waar Mitchell mede oprichter van was, ligt op 40 minuten rijden van de Golden Gate Bridge, San Francisco. Het is gesitueerd in de heuvels aan de rand van Petaluma. De kantoren zijn eenvoudig, enkelwandige houten constructies, ze lijken een beetje op uit hun voegen gegroeide tuinhuisjes. Alle gebouwen in deze regio zijn bestand tegen aardbevingen. Het IONS heeft zijn eigen organische tuin en in het restaurant kun je heerlijke vegetarische gerechten krijgen. Dit is een plaats waar men wetenschap met een spirituele dimensie onderzoekt.

Mitchell had de mystieke geschriften van het oude India nodig om te begrijpen wat hij had meegemaakt. Hij vond dit niet in godsdienstige boeken, zoals de Bijbel of de Koran.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 18 jan 2020, 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jan 2020, 21:27

Ik had vroeger (misschien heb ik hem nog in de kast, maar het kan ook zijn dat ik hem laatst heb weggegeven aan de kringloop) een documentaire op dvd over de ruimtevaartreizen die door astronauten naar de maan zijn gemaakt. Die astronauten komen zelf aan het woord. Een van hen vertelde hoe duister het aanvoelde toen hij in de buurt van de maan kwam en hoe hij zich daardoor bewust werd wat een fantastisch mooi wonder planeet aarde is. Hemels bijna, vergeleken met hoe hij de maan ervoer. Het kan verkeren.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jan 2020, 21:29

Die documentaire heeft mij destijds overtuigd van de realiteit van de maanlandingen. In die tijd was daar veel twijfel aan in geloofsland. Toen ik die documentaire had gezien - materiaal dat niet eerder is uitgezonden, enkel op dvd verkrijgbaar was - was bij mij alle twijfel daarover weg. Die astronauten zijn daar echt wel geweest. No doubt.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jan 2020, 22:29

Die Space Odyssee film heeft wel hele mooie klassieke muziek zeg. Die zou ik best op cd willen. Mooi zeg.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jan 2020, 14:13

Bärbel schreef:
18 jan 2020, 21:22
Overigens kan de ruimtevaart heel nuttig zijn voor sommige individuen om een reductionistisch materialistisch wereldbeeld te ontstijgen en zich bewust te worden van iets transcendents. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het levensverhaal van Edgar Mitchell, astronaut en bemanningslid van de Apollo 14, die in 1971 op de maan landde. Hij bestuurde de landingscapsule en werkte negen uur op de oppervlakte van de maan, op de Fra Mauro-hoogvlakte. Hij was de zesde mens op de maan. Op de terugreis naar de aarde, keek hij uit het raam en zag de sterren, de zon en de naderende thuisplaneet. Mitchell ervoer, zoals hij het zelf beschreef, "de vreugde van eenheid". Hij was niet langer een neutrale getuige die uitkeek over het universum, hij maakte er deel van uit. Op rationeel niveau nam hij waar dat alle moleculen van de door mensenhanden gemaakte capsule die hem terugbracht naar de aarde en de moleculen van zijn lichaam op de een of andere manier uit dezelfde bron kwamen, uit dezelfde sterrenmaterie waren opgebouwd. Zijn waarneming vond op een nog dieper niveau plaats. Hij raakte in eenheidsextase en kon zien dat alles met elkaar verbonden was. Alles was verenigd tot een groter geheel waarin materie, tijd en ruimte slechts verschillende aspecten van een alomtegenwoordig universeel bewustzijn waren.

Na deze verschuiving in zijn waarneming heeft Mitchell zijn leven gewijd aan het onderzoeken van de aard van kosmisch bewustzijn en paranormale verschijnselen. In 1973 richtte hij met geestverwanten het Institute of Noetic Sciences (IONS) op, een instelling voor onderzoek op dit gebied. Het is gevestigd in Palo Alto, Californië.

Mitchell vertelt:

Tijdens de terugvlucht naar de aarde had ik een zeer intense ervaring. Het werk was gedaan en ik had tijd om vanuit hetcabineraam de hemel te bestuderen. Ik zag de aarde, de zon en de maan voorbijkomen. Ineens realiseerde ik me dat de moleculen waaruit mijn lichaam is opgebouwd en de moleculen waar de ruimtecapsule uit bestond waren gemaakt, geschapen en ontworpen in een oeroude sterrengeneratie. Dit was geen intellectuele kennis, het was een innerlijk weten, een gevoel van verbondenheid met de sterrenstelsels waaruit we waren voortgekomen, waar de materie van ons lichaam vandaan kwam. Dit weten ging vergezeld van een intens gevoel van gelukzaligheid, iets wat ik nooit eerder had ervaren. Het hield drie dagen aan. Toen we terug waren bij Moeder Aarde ging ik op onderzoek uit. Ik had iets mysterieus meegemaakt en wilde weten wat dat was. In wetenschappelijke en godsdienstige literatuur zocht ik vergeefs naar antwoorden. Daarom wendde ik me tot de mystieke boeken van het oude India. Daarin werd beschreven wat ik had meegemaakt. Het was samadhi, een woord dat verwees naar het concept van hoger of veranderd bewustzijn. Een kenmerk van dat bewustzijn is gelukzaligheid. Het is de ervaring van het zien van de dingen zoals ze zijn en zoals ze zich manifesteren in de natuur. Dit voel je binnen in jezelf, je voelt je een met alles wat er is. Het is een ervaring die je leven voor altijd verandert. Misschien is het wel onze evolutionaire bestemming, tenminste, als de mens zich als soort lang genoeg weet te handhaven. Als je eenmaal een dergelijke ervaring hebt gehad is het eenvoudigweg onmogelijk je nog onverschillig en schadelijk te gedragen jegens de natuur.

Bron: Iets onbekends doet iets onverwachts - een spirituele reis langs wetenschappers die bovennatuurlijke ervaringen bestuderen; Renée Scheltema, p.34-35

Edgar Mitchell heeft destijds een zware opleiding gehad om de onmetelijke ruimte die ons omringt te verkennen. Deze openbaring heeft hem ertoe aangezet het innerlijk universum van de mens te onderzoeken. Na zijn ruimtevlucht met de Apollo 14 wijdde hij zijn leven aan het ondersteunen van onderzoek naar de aard van bewustzijn. Het werd zijn streven om het zoeken naar overeenkomsten tussen wetenschap en spiritualiteit te bevorderen. Het IONS, waar Mitchell mede oprichter van was, ligt op 40 minuten rijden van de Golden Gate Bridge, San Francisco. Het is gesitueerd in de heuvels aan de rand van Petaluma. De kantoren zijn eenvoudig, enkelwandige houten constructies, ze lijken een beetje op uit hun voegen gegroeide tuinhuisjes. Alle gebouwen in deze regio zijn bestand tegen aardbevingen. Het IONS heeft zijn eigen organische tuin en in het restaurant kun je heerlijke vegetarische gerechten krijgen. Dit is een plaats waar men wetenschap met een spirituele dimensie onderzoekt.

Mitchell had de mystieke geschriften van het oude India nodig om te begrijpen wat hij had meegemaakt. Hij vond dit niet in godsdienstige boeken, zoals de Bijbel of de Koran.
Ter aanvulling: Het wordt "noëtisch" is afgeleid van het Griekse woord nous - ' innerlijk weten'. Het betekent dat je een intuïtieve, directe toegang hebt tot kennis die uitstijgt boven de rede. Het kan ook een diepzinnige waarheid betekenen. Aan het IONS worden onder meer alternatieve geneeswijzen, spiritualiteit, bovennatuurlijke vermogens en het voorbestaan van bewustzijn na de lichamelijke dood wetenschappelijk onderzocht.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
anthony68
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 sep 2014, 20:02
Contacteer:

Bericht door anthony68 » 19 jan 2020, 17:57

Ik ben altijd een fan geweest van SciFi. Zo vind ik de Marvell reeks goed met multiverses, dat overstijgt je fantasie nietwaar. Oneindig aantal universes en wij maar denken dat we de enige zijn in dit universum. Dat is zo'n beperkte gedachte... Ook houdt ik van 'The Flash' en 'Arrow'en 'Supergirl' ook die series komen elkaar tegen in multiverse. Dat is zo gaaf, dat alles een is mooie gedachte.
Ik ben nu met filosofiestudie bezig heb er 23/36 hoofdstukken op zitten met gemiddeld een 7,5 eind deze maand moet i k een essay inleveren. Ik ben een hoop wijzer geworden en een hoop levensvragen en dilemma's weten op te lossen middels de filosofie.
Ik ben een fan van films series en boeken, boeken helemaal omdat je dan met je fantasie los kan gaan, daarom valt de film gebaseerd op het boek altijd tegen. SciFi boeken zoals 'Harry Potter' (fantasie) en Matrix zijn mijn nummers twee en een. Verder veel afgeleide films daarvan.
Ik heb veel respect voor de makers van die films, boeken en series. Om alles te organiseren om je droomfilm, -boek, -serie te maken heb je veel kennis nodig en ervaringsdeskundigheid. Ook een bepaalde levenswijsheid, wat je ook terugziet in vele films zijn verwijzingen naar de bijbel en profeten of geschiedenis, daarom heb ik ook het symbolenboek aangeschaft. Veel symbolen (als je in films op details kijkt) zie je terug in de context en geeft de betekenis van die actie of scene een andere perspectief.
Ad astra is een perfect staaltje filmhistorie in mijn ogen, dank voor de tip.
"Doch als je 2001 A space odyssey, aliens, the martian, en zoveel andere films met een gelijkaardig thema samenneemt en je smijt alles op een hoopje...dan houd je dit over."
Jammer dat ik heb boek niet eerder heb gelezen, maar de uitwerking (als er überhaupt een boek was?!) is geweldig! Filosofisch gezien komen vele vragen boven:
1. Bestaat er een almachtige God?!
2. Bestaan aliens?!
3. Zijn we voorbestemd?
4. Bestaat 'zonde'?!
5. Bestaat er een hemel of zielenwereld?!
6.Bestaat er een schaduw wereld?!
enz.
Dat zijn prikkelende vragen voor mijn fantasie.
Mijn visie:
1. Bestaat er een almachtige God?!
Ik ben Protestants christelijk gedoopt en niet streng religieus opgevoed, een vrije ondernemers opvoeding van 'niet lullen maar poetsen'. Pas na een burnout en een zeer moeizame herstel en openbaring in crisis van God, zag ik het 'licht'. Geloofde ik in Karma en Jezus etc. Maar daarvoor wilde ik alles wetenschappelijk academisch verantwoord hebben. Nu als ervaringsdeskundige veel heb meegemaakt, geloof ik idd in bestaan van hogere macht!

2. Bestaan aliens?!
Ik geloof stiekem van wel, alleen onze maatschappij houdt die kennis voor redenen die ik niet begrijp voor ons , net zoals vele kennis verborgen. Ik ga richting complot theorie, maar er zit een kern van waarheid in. Vroeger was je gek als je camera van je laptop wantrouwde, nu is voor iedereen de normaalste zaak dat 'big brother 'mee kijk via je laptop , telefoon en TV?! Hoe gek wil je het hebben... Ik geloof dat aliens zich in vele vormen aandienen, sommige noemen het engelen, duivels of anders. Ik geloof wel in andere soorten.
3. Zijn we voorbestemd?
Ja ik denk van wel, ik denk dat we met ons lichaam als vaartuig voor de ziel, voorbestemd zijn om te floreren in het hiernamaals de zielenwereld. Alle kennis en zelfontplooiing die je in dit leven opdoet gebruik je dan in de zielenwereld, een wereld voor ons onwerkelijk, maar ik geloof er wel in. Mijn filosofie is dat je in de zielenwereld dan een rol krijgt als engel of duivel afhankelijk van je geloof en levenspad. Deugdzaam of zondig?!

4. Bestaat 'zonde'?!
Tot mijn 30ste geloofde ik niet in zondigen, ik heb alles gedaan wat God heeft verboden, dat is met veel Karma terug gekomen, nu ben ik totaal andere kant opgeslagen door ervaringsdeskundigheid van de mystieke wereld. Alles heeft consequenties ook dit leven en je daden, je bent er niet van bewust, maar wordt het wel als je er op wordt afgerekend!
5. Bestaat er een hemel of zielenwereld?!
Ja, ik geloof er heilig in, wetenschap heeft het bevestigd, zij vertellen dat we op moleculair niveau in de matrix leven dus een virtual computersimulatie. Dan zeggen ze nu uiteindelijk wat de kerken vanaf begin der tijden en voor christus hebben beweerd. En bestaan wel degelijk Goden en geesten, alleen iedereen ervaart dat op zijn eigen wijze in zijn eigen bubbel van kennis en wijsheid en vanuit zijn perspectief.
6.Bestaat er een schaduw wereld?!
Weer een Ja, omdat ik nu als schaduwkunstenaar tussen droom en angst leef en daarom niet in 'licht' schijnwerpers ben kan ik dat bevestigen. Ik heb ervaringen achter de schermen gezien dat mensen 'geholpen' werden door voor mij ondefinieerbare wezens. Mijn conclusie was dan ook dat die uit een andere dimensie moeten komen, ik gok de zielenwereld?! of Schaduw wereld?!
If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 jan 2020, 21:22

Eddie Coppens schreef:
17 jan 2020, 21:41
Leon schreef:
17 jan 2020, 21:06
teveel lichamelijk en te weinig geestelijk
Vergis je niet: de hersenkronkels van Chris zijn puur materie !
Materie of antimaterie, vanuit een relativistisch standpunt gezien zijn ze gelijk.
Zeker bij 0 Kelvin.

(Op de 1 of andere manier is de absolute nul-temperatuur -geen meter kan dat aangeven- intuïtief makkelijker te begrijpen dan de absolute lichtsnelheid. Het zal wel te maken hebben met de -gevoelsmatige- "tastbaarheid" van beide begrippen.

Lichtsnelheid valt noch te voelen, noch te proeven, etc.
Maar temperatuur: daar weten wij allemaal wel iets van.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 jan 2020, 21:27

anthony68 schreef:
19 jan 2020, 17:57
Zo vind ik de Marvell reeks goed met multiverses, dat overstijgt je fantasie nietwaar.
Ik vind er niets aan: het vult mijn eigen fantasiewereld met andermans fantasieën.

En ik begrijp al helemaal niet waarom die films daarover zo succesvol kunnen zijn.

Volgens mij is dat ook een leugen, dat die films zo succesvol zijn
("Hollywood" tracht, in de boeken, een investering terug te krijgen?)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 20 jan 2020, 09:00

arkhétupos schreef:
19 jan 2020, 21:27
anthony68 schreef:
19 jan 2020, 17:57
Zo vind ik de Marvell reeks goed met multiverses, dat overstijgt je fantasie nietwaar.
Ik vind er niets aan: het vult mijn eigen fantasiewereld met andermans fantasieën.

En ik begrijp al helemaal niet waarom die films daarover zo succesvol kunnen zijn.

Volgens mij is dat ook een leugen, dat die films zo succesvol zijn
("Hollywood" tracht, in de boeken, een investering terug te krijgen?)
Op zich is het toch goed als de fantasiewerelden een beetje overeenkomen?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 jan 2020, 11:59

Ik heb nog nooit van Marvell films gehoord (dat ligt aan mij, ik weet het, was al heel vroeg een “probleem” in mijn leven, ik ben onaangepast cq een alien) en die Space Odyssee heb ik eergisteren afgezet, want ik viel er alleen maar van in slaap. Wat dan wel weer handig was, omdat ik meteen naar bed verkast ben (waar ik vervolgens uren klaar wakker ben gebleven LOL ). Ik vind zulke films niks aan. Heb daarnet het uittreksel gelezen op https://nl.m.wikipedia.org/wiki/2001:_A_Space_Odyssey. 5 minuten werk in plaats van uren naar zo’n stomme film te moeten kijken. tsja,kvind nie boeiend.

:grijns:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 20 jan 2020, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 20 jan 2020, 12:20

Ik vind echte transcendente films/ series/docu’s leuk. Zoals Being Erica. En films/series/docu’s die over mensen gaan, over wat hen beweegt, en over bewustzijn (en dat niet kunstmatig). Zoals Kijken in de Ziel. Girl interrupted. Prozac Nation. The dream team. Angels in America. Mysterious forces beyond. Yes man. Through the wormhole. Ancient aliens. The revelations of the pyramids. What dreams may come. The night listener. The shift. The voice. Conversations with God. The Celestine Prophecy. The final cut. Anger management. Patch Adams. Rainman. Good will hunting. The Mahabharata. Van Aristoteles tot Hawking. Sex and the city. En een hele rij films over de bijbelverhalen. Ik heb bijna alle films van de serie De Bijbel. En bijna alle dvd’s over de bijbel van Frank Ouweneel. En een paar komische Nederlandse series zoals Laat maar zitten en Het Schaep.

Deze heb ik zelf in de kast en doe ik nooit weg. Bij elke weggeef- of verkoopronde bewaar ik wat voor mij van grote waarde is en de rest doe ik weg. Ghost whisperer en de serie Oz heb ik ook gehad maar die heb ik later van de hand gedaan (verkocht in dit geval). Zo heb ik een kleine twee rijtjes dvd’s die blijvers zijn. En tegenwoordig koop ik geen films meer maar kijk ze op Netflix. Grace and Frankie vind ik leuk, ben nu het recent uitgekomen nieuwe seizoen aan het kijken.

Tussenin, door en na mijn psychoses kan ik alleen nog maar dingen tot mij nemen die op de een of andere manier passen bij mijn levensdoel. Liefde en alles wat mensen beweegt eigenlijk. Ik heb in mijn beleving aldoor gewerkt, maar dan onbezoldigd en vrij van iedere sturing. Zo heb ik een vriendin (die ik pas leerde kennen toen ik de eerste psychoses al achter de rug had) op een veilige manier door haar (psychisch en in zekere zin ook fysiek gewelddadige) echtscheiding helpen lozen en problemen met haar dochter die een ASS en OPS heeft (maar destijds die diagnose nog niet had, wat grote problemen opleverde, heb er ook mee op het politiebureau gezeten) in goede banen helpen leiden. Dat kostte me nog veel geld (reiskosten) ook. Maar in mijn beleving ging ik waar ik ‘moest’ (geen dwang maar opwekking, dus van ganser harte en met plezier gedaan) gaan om dienstbaar te zijn aan het welzijn van mensen. Maar zeer individueel. Daarbij kon ik altijd al mijn kennis gebruiken maar ook kon ik de ingevingen van God volgen omdat mijn hoofd leeg en daarom beschikbaar was. En in al mijn wankelheid ervoer ik grote kracht om soms echt moeilijken situaties tot een goed of zo goed mogelijk einde te helpen brengen. Ben dankbaar dat ik dat mocht doen. En ik ben er vrijwel zeker van dat ik (nou ja niet ik, maar wel Hem door mij) grote ongelukken heb helpen voorkomen.

Die vriendin zie ik nu niet meer. Ze is hertrouwd (met een in mijn ogen seksmaniak) en haar dochter is nu jongvolwassen en woont aan de andere kant van het land (dochter en nieuwe partner moeder gingen ook niet samen). Zij moet (in de zin van zo gaat dat) haar eigen leven verder leiden naar eigen inzicht en haar eigen verdere lessen leren en ik was en ben emotioneel onthecht van mensen dus het was ook geen gewone vriendschap. Ik ben een voorbijganger geworden. Indien op iemands pad geplaatst kan ik een tijdje met iemand oplopen. In dit geval was dat een lange tijd, een jaar of acht. Maar omdat het verticaal gestuurd is blijf ik vrij van boeien. Als ik door God wordt uitgezonden is dat altijd om een lichtje te brengen in de duisternis. Alleen dat kan ik en daar ontvang ik dan op dat moment kracht voor. Die is niet van mezelf. Het komt van buitenaf. En dat kan nergens waar mensen en hun dwangmatigheid, geld- en machtlust de lakens uitdelen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 20 jan 2020, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
anthony68
Posts in topic: 2
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 sep 2014, 20:02
Contacteer:

Bericht door anthony68 » 20 jan 2020, 18:38

Bärbel schreef:
20 jan 2020, 12:20
Tussenin, door en na mijn psychoses kan ik alleen nog maar dingen tot mij nemen die op de een of andere manier passen bij mijn levensdoel.
Nu ik de 44 oefeningen voor zingeving heb gedaan weet ik nu wat mijn levensopdracht in het leven is. Zo goed is die handleiding voor zingeving dat ik me echt enthousiast voel.
Mijn zingeving levensopdracht is:
De spirituele wetten begrijpen en doorgeven via mijn activiteiten als digidokter en elifecoachen de beste kwaliteiten bij digibeten en vrienden plus familie naar boven halen, zodat ze vol creativiteit en levensvreugde kunnen functioneren!
Ik voel me echt verbonden met mijn opdracht in leven.
Ik ben blij! \:D/
Bärbel schreef:
20 jan 2020, 12:20
Liefde en alles wat mensen beweegt eigenlijk. Ik heb in mijn beleving aldoor gewerkt, maar dan onbezoldigd en vrij van iedere sturing. Zo heb ik een vriendin (die ik pas leerde kennen toen ik de eerste psychoses al achter de rug had) op een veilige manier door haar (psychisch en in zekere zin ook fysiek gewelddadige) echtscheiding helpen lozen en problemen met haar dochter die een ASS en OPS heeft (maar destijds die diagnose nog niet had, wat grote problemen opleverde, heb er ook mee op het politiebureau gezeten) in goede banen helpen leiden. Dat kostte me nog veel geld (reiskosten) ook. Maar in mijn beleving ging ik waar ik ‘moest’ (geen dwang maar opwekking, dus van ganser harte en met plezier gedaan) gaan om dienstbaar te zijn aan het welzijn van mensen. Maar zeer individueel. Daarbij kon ik altijd al mijn kennis gebruiken maar ook kon ik de ingevingen van God volgen omdat mijn hoofd leeg en daarom beschikbaar was. En in al mijn wankelheid ervoer ik grote kracht om soms echt moeilijken situaties tot een goed of zo goed mogelijk einde te helpen brengen. Ben dankbaar dat ik dat mocht doen. En ik ben er vrijwel zeker van dat ik (nou ja niet ik, maar wel Hem door mij) grote ongelukken heb helpen voorkomen.
Ik heb mijn leven ook veranderd, ik was 50 jaar een rebel en zeer agressief en schopte tegen alles en iedereen waarbij ik mijn eigen glazen in gooide op de korte termijn winst. Sinds een jaar leidt ik een zeer deugdzaam leven en ben Godvrezend, ik ben protestants christelijk gedoopt met joodse roots maar volg nu het bahai geloof. Dat iedereen gelijk is en er geen slechte mensen bestaan ze erkennen ook alle andere profeten in andere religies.
Ik heb nu veel meer compassie en zingeving in mijn levensopdracht en geeft me veel meer voldoening waardoor ik 30 jaar lang geen burnout heb gehad!
Hoe meer je geeft, des te meer krijg je is mijn motto! En alles wat je aandacht geeft groeit ook negatieve.....wijze woorden nietwaar?! :goodbad:
Bärbel schreef:
20 jan 2020, 12:20
Die vriendin zie ik nu niet meer. Ze is hertrouwd (met een in mijn ogen seksmaniak) en haar dochter is nu jongvolwassen en woont aan de andere kant van het land (dochter en nieuwe partner moeder gingen ook niet samen). Zij moet (in de zin van zo gaat dat) haar eigen leven verder leiden naar eigen inzicht en haar eigen verdere lessen leren en ik was en ben emotioneel onthecht van mensen dus het was ook geen gewone vriendschap. Ik ben een voorbijganger geworden. Indien op iemands pad geplaatst kan ik een tijdje met iemand oplopen. In dit geval was dat een lange tijd, een jaar of acht. Maar omdat het verticaal gestuurd is blijf ik vrij van boeien. Als ik door God wordt uitgezonden is dat altijd om een lichtje te brengen in de duisternis. Alleen dat kan ik en daar ontvang ik dan op dat moment kracht voor. Die is niet van mezelf. Het komt van buitenaf. En dat kan nergens waar mensen en hun dwangmatigheid, geld- en machtlust de lakens uitdelen.
Ik ben nu nog steeds aan opklimmen uit de duisternis waar ik 30 jaar gelden in zat, Ik denk dat ik nu door de schemerwereld aan lopen ben en voel me een schaduwwezen die leeft in het kunstmatig TL-licht. @Bärbel Jou licht kan ik wel gebruiken, kan je een zonnestraal mijn kant op sturen?! :smt055
If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 01:51

anthony68 schreef:
20 jan 2020, 18:38
Hoe meer je geeft, des te meer krijg je is mijn motto! En alles wat je aandacht geeft groeit ook negatieve.....wijze woorden nietwaar?! :goodbad:
Neen.

Lees je eigen woorden er maar op na.

"groeit negatieve ..."?

Dat is gelijk aan
"Krimpt positieve ..."

Niet eens ambivalent.
Nietszeggend meer.

::

Maar dank voor je reaktie.
Wellicht had je er zelf meer aan?

Graag gedaan!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 01:53

God schreef:Wijze woorden, pfah!
Het zou wat.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:09

Ad Astra.

(Vrij vertaald: "Dan maar Sterren die gedoemd zijn te falen, inclusief de nageboortes")

Maar dat is het geheel wel heel pessimistisch gezien, niettemin is het juist.

Er valt over de jeremijeren, te konkelen en te verzwijgen, te ontkennen en te huldigen.

Dood gaan wij allemaal.

Maar wie zijn die wij dan, waarvan ik beweer dat ze sterven kunnen?
Mijn Oma's en en Opa's leven nog steeds in mijn gedachten, net als mijn Ome Rob.

Ze zwerven niet meer op deze aarde rond, en toch komt Ome Robbie af en toe op bezoek.

Is dat schizofreen?

Of ben je dan gevoelig voor alles en iedereen om je heen?

Het vergt een stabiele, rationele, onbeïnvloedbare geest, die dan nog steeds weet zichzelf te zijn.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:11

Ad Astra: inderdaad!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 02:18

arkhétupos schreef:
25 jan 2020, 01:51
anthony68 schreef:
20 jan 2020, 18:38
Hoe meer je geeft, des te meer krijg je is mijn motto! En alles wat je aandacht geeft groeit ook negatieve.....wijze woorden nietwaar?! :goodbad:
Neen.

Lees je eigen woorden er maar op na.

"groeit negatieve ..."?

Dat is gelijk aan
"Krimpt positieve ..."

Niet eens ambivalent.
Nietszeggend meer.

::

Maar dank voor je reaktie.
Wellicht had je er zelf meer aan?

Graag gedaan!
Klopt. Het gaat erom te transcenderen uit het niveau van geven en ontvangen. Een geestelijk volwassene wordt zich bewust van zijn kosmische bestemming en hoort zich niet bezig te houden met geven en ontvangen. Wij moeten loskomen van de causaliteit. Je dient in te voelen waarheen de kosmos je stuurt.

Als een mens aankomt op een bestemming en bezig is met zijn levenswerk dan doe je iets waarvan je houdt. Je hebt er ook rust in gevonden. Je weet dan zeker dat wat je doet, een bijdrage levert aan een groter goed van de samenleving. In kosmische wetgeving is geld een absoluut bijproduct.

Succes betekent kosmisch gezien dat je een bijdrage hebt geleverd aan de samenleving. Uitgangspunt daarbij is respect voor anderen en vooral voor jezelf. Dat wil zeggen dat sommige keuzes in je leven hebben geleid tot groei (cognitief, spiritueel) en sommige hebben geleid tot veranderingen, pijn en lijden. Maar kosmisch gezien heb je die keuzes gemaakt omdat dat de beste keuzes waren voor dat moment. En ze hebben je allemaal geholpen op de weg naar een bewust zijn.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 25 jan 2020, 02:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:21

Bärbel schreef:
25 jan 2020, 02:18
Men moet loskomen van de causaliteit.
Men moest eens goed begrijpen dat men nietszeggend is, hoogstens een politieke uiting: meer niet.
Laatst gewijzigd door arkhétupos op 25 jan 2020, 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:22

memeticae schreef:Veranderen doet men met zijn allen?
Inderdaad!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 02:24

Aangepast. ;)
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:26

Bärbel schreef:
25 jan 2020, 02:24
Aangepast. ;)
En?

Kun je er tevreden mee zijn?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:28

Of is dat niet genoeg?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:29

memeticae schreef:Er is meer dan je denkt
Vast, wijs het me vooral aan, daar wqrd ik gelukkig van!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:30

Hmpf, leid alleen tot grmamaticale- en typfouten.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 02:31

Ik ga slapen want ik mag er vroeg uit. :grijns:

Trustuh Arkhe :K
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:45

Dat is een planning.
Een planning is geen antwoord.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 02:56

arkhétupos schreef:
25 jan 2020, 02:45
Dat is een planning.
Een planning is geen antwoord.
Zeikerd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 jan 2020, 02:57

Pfff,

Angsthaas!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 03:00

arkhétupos schreef:
25 jan 2020, 02:57
Pfff,

Angsthaas!
Ga maar lekker naar je tampeloeris koekeloeren, dan word je weer vrolijk.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 09:16

arkhétupos schreef:
25 jan 2020, 02:26
Bärbel schreef:
25 jan 2020, 02:24
Aangepast. ;)
En?

Kun je er tevreden mee zijn?
Tuurlijk.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 28
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 jan 2020, 09:19

arkhétupos schreef:
25 jan 2020, 02:09
Ad Astra.

(Vrij vertaald: "Dan maar Sterren die gedoemd zijn te falen, inclusief de nageboortes")

Maar dat is het geheel wel heel pessimistisch gezien, niettemin is het juist.

Er valt over de jeremijeren, te konkelen en te verzwijgen, te ontkennen en te huldigen.

Dood gaan wij allemaal.

Maar wie zijn die wij dan, waarvan ik beweer dat ze sterven kunnen?
Mijn Oma's en en Opa's leven nog steeds in mijn gedachten, net als mijn Ome Rob.

Ze zwerven niet meer op deze aarde rond, en toch komt Ome Robbie af en toe op bezoek.

Is dat schizofreen?

Of ben je dan gevoelig voor alles en iedereen om je heen?

Het vergt een stabiele, rationele, onbeïnvloedbare geest, die dan nog steeds weet zichzelf te zijn.
Ik heb mijn overleden opa in levenden lijve ontmoet en ook mijn overleden oma (en die heel vaak) en mijn overleden vader (ook een aantal malen). En niks hallucinatie, tastbaar. Net zo tastbaar als jij en ik. Heerlijkheid!!! En ik bleef gewoon mezelf. Maar ik wandelde dan ook in de kracht van Christus. Oh wonderbare genade.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 jan 2020, 02:37

Makkelijk he? Om aan wat je niet begrijpt een begrip te geven.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 33
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 27 jan 2020, 02:38

memeticae schreef:Stom hoor
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten