Rare zaken ...

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Rare zaken ...

Bericht door memeticae » 21 dec 2018, 23:37

LS

De speelregels voor deze draad zijn onbegrensd.
Ga gerust je gang.
(Als het aan mij ligt, komt hier nooit een slot op.)

Rare zaken

HM

Radarzaken en Kristallen bollen zijn rare zaken.
(Kijk? Speels "on the topic", qua regeltechniek, wat in zichzelf weer een rare zaak is, beschouwend gezien.)

::

https://patents.google.com/patent/US6697013B2/en

Afbeelding

Ik ga mijn fritzbox hacken en de gub'rnm'nt nadoen! (Ignore all signals, but mine.)
#therealTrump: "I am Priority User Number One, Really!" **)

HA!
#datzullenwenogweleenszien: "Hackers-ethiek"


Als ik radar-detect gewoon uitzet, ben ik nog steeds de baas, mits iedereen anders zich wel aan een prioritysysteem houdt.

Ik denk echter niet dat deze techniek geschikt zou zijn, als militairen van dezelfde kant nog met elkaar willen praten.
Maar goed, men zegt: ten tijde van oorlog is alles verloofd.
"Als zij maar niet met elkaar kunnen praten".


Ook al komt het leger ertussendoor, mijn game-ervaring blijft hetzelfde: "Wauw! Net echt!"

::

PS
**) P.U.N.O.R
Welke (evt. taalkundige) associatie roept dat bij U op?

NB
Ik ben nog steeds op zoek naar het patent dat tinnitus veroorzaakt.
Ik zit dicht in de buurt, ik voel het in mijn oren: Hoe dichterbij ik bij de waarheid kom, hoe harder het oorsuizen.

PPS

De waarheid, maar dan als rare zaak gekenmerkt, zodat men er niet voor te vluchten hoeft.
Maar dat je dus gewoon kan zeggen: "Moet je kijken wat ik vind! ... Is dat niet raar?"
- "Nee hoor. Dat is gewoon normaal."



(Bryan Lunduke - Preaching to the Choir)


::

Rare zaken ...
(her)Kent U ze ook?

:

"Al was alleen maar ter inspiratie?"

Huh? Wat gebeurt hier?
"Al was het alleen maar als inspiratie", beoogde ik te tikken toen opeens dat bovenstaande er stond.

HM

Ik ben de helikopterview kwijt ... (wie schreef nou wat als eerst?!)

Dat is het grootste nadeel van semi-"Live" tikken.
Beter is eerst voor je uit te schrijven, zodat je het later kopiëren (en dus aanpassen) kan.

Wellicht dat je daarmee beter afgedekt kunt zijn, tegen elke aanval op jouw 'precieuze' gedachtegoed, omdat je er zelf nog eens over na kon denken.
Hulde dan, maar als je zelf alle mogelijkheid tot commentaar weghaalt, wat blijft er dan nog te discusiëren over?

(Ja zoiets dacht ik ook al eens, maar ik kan het nergens anders kwijt ...)

HM

Had ik al eens verteld dat ik een "1" voor Nederlands heb gekregen? (Neen! Het is geen trauma, niet gelijk gaan vingerwijzen. Eerder een nog nooit vermoedde verduidelijking van een: "Rare Zaak".)

(Tussen haakjes: "Als je ergens van af wil: schrijven helpt! Dat leert je je ding te benoemen, in sommige gevallen. Nooit geprobeerd?)

Ik zal mij even in de Persoon van mijn Juf verplaatsen, voorzover zij mij binnen laat komen

... Ohhhmmmmmm ..... "Daar heb je weer zo'n figuur! Laat me toch met rust!" ...... Oohhmmmm.

Dat heb ik gedaan, daarom kreeg ik voor Duits een 6 en voor Nederlands een 1.



Ik zal het even, heel ontopic <-naar mijn mening, uitleggen:
Jehova schreef:VWO = Voorbereidend Wandenkend Onderwijs.
Ik kan het weten, ik ben ervoor geslaagd. Maar "De Universiteit" werd me teveel.
(Na een HTS-avontuur, een auto-ongeluk en weinig aanmoediging, speel ik sindsdien het spel maar mee:
Regel 1: "Becommentarieer alles: inclusief regel 1"
Ik misbruik wiskunde, en ik ben niet alleen.
("Iedereen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 21 dec 2018, 23:40

~~~ NO CARRIER ~~~
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 jan 2020, 11:44

My tinnitus pro edition -> mijn tinnitus vind ik nu ergens op 5500 herz

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 1
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 04 jan 2020, 20:28

Leon schreef:
01 jan 2020, 11:44
My tinnitus pro edition -> mijn tinnitus vind ik nu ergens op 5500 herz
(Hertz: heartbeats)

De mijne ligt wat hoger. Mijn achtergrondruis ligt rond de 10 a 11 kHz, komt dat omdat jij ouder bent dan ik?

Soms komt er ineens een keihard orkest van 3 tot 7 kHz tussendoor, en soms overstijgt het ook, al spelend, mijn gehoorgrens.
(Die ligt rond de 22kHz -> nooit harde muziek geluisterd, langer dan het pijn deed.)

Hoor jij dat ook dan?
Of ben jij dat soms dan, die, die effe lekker mee komt ruisen op de draaggolf?

HM

Analoge elektronica: het lijkt wel surfen; een goed antenne-ontwerp valt niet te voorspellen: "Dat hangt van de golf af."
memeticae schreef:Jaja, en maar dummy-loads gebruiken tijdens het afregelen ervan.
De perfecte antenne is 1 plancklengte lang, en kan daardoor alle frequenties versterken die een veelvoud van een fourier-frequentie behelsen.
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Discrete- ... _transform)

Ook wel een "puls" genoemd, of een "piek".

De top van de piek is onbepaalbaar, en toch meetbaar.

De impuls schijnt een stoot van massa keer plancklengte/plancktijd te hebben: kgm/s -> P=mc
Als we Energie willen weten moet de stoot gedifferentieerd worden over tijd -> E= dP/dt => E=mc2


Of zwets ik nu, en geef er blijk van, dat ik er werkelijk (nog/bijna) niets van begrijp?

Hoe dan ook, als ik het gewicht van de impuls ken, meet ik de lichtsnelheid:

m=P/c=E/c2

Onzekerheden daargelaten, zoals hoe de massa zich gedraagt in een zwaartekrachtveld.
kgf=Nm

Hoeveel Newtons zijn er om U heen? Trekken ze allemaal even hard, duwt U wel genoeg?

Het hele zaakje in balans, is als 7 vogeltjes die een wolk maken.
memeticae schreef:Hé! Dat ben ik!
Yep.

viewtopic.php?f=17&t=2175&p=39728#p39728

HM

Rare zaken ...
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten