Fight Club

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bcldevries
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2007, 15:58
Contacteer:

Fight Club

Bericht door Bcldevries » 09 mar 2007, 16:21

Niet iedereen die fight club kijkt ziet de bedoeling van de film. Maar waar het eigenlijk allemaal om draaid is, concumeren. Waarom? Waarom heb je spullen nodig om van je zelf te houden, waarom moeten andere spullen hebben om van te houden? Waarom laat je je spullen de baas over je zijn. Tegenwoordig geven we meer om dingen dan om levens, daar bedoel ik dan niet eens alleen mensen leven mee. Fight club laat het dan wel in het extreme zien, en je moet de film vaker zien om ht helemaal te begreipen, maar er is zo goed over nagedacht, en hoe edward en brad deze film neerzetten is echt meesterlijk.

Waarom zit men uren voor de tv te staren naar fictieve levens. Als of je eigen leven niet interessant genoeg is om aandacht aan te besteden.

Ook dat je naar een tijdje die Bob weer tegen komt en dat ie zo veel meer haalt uit Fight club dan zo'n praat groep. Alleen maar omdat je doet en niet praat. Gewoon je gevoelens een kwijt raken, de pijn voelen die pijn kan geven, je realiseren dat sommige pijnen waarvan je denkt dat het pijn doet eigenlijk gewoon een lief zachtaardig klopje op je schouder was. Dat er ergere dingen in het leven zijn dan er niet uitzien zoals je zou willen, of het niet hebben wat je zou willen hebben. Maar gewoon bezig zijn met wat je echt bent. Wie jij als persoon bent en niet wie jij bent als consument
I'm troubled, I'm brilliant and miserable too
That's why I'm so funny

Gebruikersavatar
Sardonic
Posts in topic: 1
Berichten: 214
Lid geworden op: 17 nov 2004, 13:40
Contacteer:

Bericht door Sardonic » 17 mar 2007, 14:01

ben jij tevreden met jezelf?

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 1
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 mar 2007, 00:49

Sardonic schreef:ben jij tevreden met jezelf?
Is meer wat voor pm of gaat dat over de film? ;)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Bcldevries
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mar 2007, 15:58
Contacteer:

Bericht door Bcldevries » 19 mar 2007, 15:24

Ik weet niet wat PM is????

Maar als ik die film weer bekeken heb dan zie ik wel dat ik zelf inderdaad een consument ben, dat het allemaal veel simpeler kan en dat je toch tevreden kan zijn (misschien wel meer tevreden), toch zie ik dat ik er niks aan doe want dan denk ik: he kom op je gaat de televisie toch niet weg gooien, je gaat toch niet niks meer over verven omdat ik het tijd vind voor een nieuwe kleur. En dan ja, ben ik weer een consument.
I'm troubled, I'm brilliant and miserable too
That's why I'm so funny

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 23 mar 2007, 14:29

[quote="Bcldevries"]Ik weet niet wat PM is????
quote]

Private Message ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 nov 2007, 01:11

If you are reading this then this warning is for you. Every word you read of this is useless fine print is another second off your life. Don't you have other things to do? Is your life so empty that you honestly can't think of a better way to spend these moments? Or are you so impressed with authority that you give respect and credence to all who claim it? Do you read everything you're supposed to read? Do you think everything you're supposed to think? Buy what you're told you should want? Get out of your apartment. Meet a member of the opposite sex. Stop the excessive shopping and masturbation. Quit your job. Start a fight. Prove you're alive. If you don't claim your humanity you will become a statistic. You have been warned.......

Tyler

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 14 nov 2007, 01:15

okke schreef:If you are reading this then this warning is for you. Every word you read of this is useless fine print is another second off your life. Don't you have other things to do? Is your life so empty that you honestly can't think of a better way to spend these moments? Or are you so impressed with authority that you give respect and credence to all who claim it? Do you read everything you're supposed to read? Do you think everything you're supposed to think? Buy what you're told you should want? Get out of your apartment. Meet a member of the opposite sex. Stop the excessive shopping and masturbation. Quit your job. Start a fight. Prove you're alive. If you don't claim your humanity you will become a statistic. You have been warned.......

Tyler
Says the illusion

Maar hij heeft natuurlijk op een bepaalde manier ook wel gelijk, zeker wat betreft de hoofdpersoon. Alleen vraag ik mij bij het zien van deze film altijd af: is geweld dan echt de oplossing?

Want uiteindelijk leidt het geweld enkel tot de destructie van het zelf. Is dat dan de achterliggende gedachte? Do we need change?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 1
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 14 nov 2007, 09:03

Yeah...was ik ook maar zo humanistisch als Tyler!
Maar...ik doe mijn best....ik doe mijn best......

Geeft me gelijk de gelegenheid om hier te verklaren dat ik Fight Club leuker en beter vond dan de Matrix!
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 1
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 13 feb 2009, 13:49

Een oud gesprek maar omdat dit één van mijn lievelingsfilms is moet ik ook even reageren =)

Wat ik erin zie/uit haal:

- Mensen zijn vervreemd van de natuur. (ben ik het niet perse mee eens, maar dat brengt de film over).

- Mensen consumeren alles, ze consumeren politieke ideeën, filosofieën en materiële bezittingen om zo hun identiteit te definiëren. Het dragen van een Che Guevara t-shirt vind ik hiervan een goed voorbeeld. Wat is dan nog je identiteit? Het alternatief van Tyler vind ik zelf ook niet erg volledig en
acceptabel; het concentreert zich te sterk op één aspect en is in feite een afvlakking van je identiteit.

- Mensen zijn sociale, politieke dieren. Dat is uiteraard een logisch iets, maar het impliceert nog meer dan wat men er normaliter uithaalt. Ook Fight Club is niet een ontworsteling hieraan ook al pretendeert Tyler dat wel, zo is dit eigenlijk ook gewoon het 'volgen' van anderen/een groep.

- Worden zo extremisten geboren? Een charismatische leider, woede/angst zaaien, je beter voelen dan de rest en je verbonden voelen met de groep.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten