Sex Ding - Duivelse Dilema's

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Sex Ding - Duivelse Dilema's

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 nov 2018, 21:45

De humanistische omroep HUMAN maakt korte films die aan het denken zetten: Duivelse Dilemma's.
Ik keek pas naar Sex Ding. Een korte film over sexting.
Goed verhaal. Serieus onderwerp.

[media]https://embed.vpro.nl/player/?id=VPWON_ ... &sharing=1[/media]

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 nov 2018, 21:46

De andere korte films van Duivelse Dilemma's zijn ook zeer de moeite waard.
https://www.human.nl/duivelse-dilemmas.html

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 nov 2018, 11:48

Interessant. Bedankt voor het plaatsen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 nov 2018, 12:27

Wat ik mij bij Sex Ding realiseerde is dat de 'fout' vooral zit in het doorsturen en delen van belastend materiaal. Je vriend(in) een selfie sturen kan onderdeel zijn van het contact. Maar het doorsturen van wat in vertrouwen gegeven is, en dat kan met social media erg makkelijk, leidt soms tot serieuze problemen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 nov 2018, 22:00

ik opperde dat misschien het aantal nette mensen in de minderheid is, of zich een minderheid kan voelen vanwege de overlast van niet nette mensen. En dat ze blij kunnen zijn als ze relatief gezien nog weinig last hebben van de overweldigende dominantie van niet nette mensen.

ik was als energiecoach op een bewonersavond en de ook aanwezige wethouder kreeg meer vragen over “probleemgevallen” die zouden worden binnengehaald een overlast van drugs en alcohol misbruikende jongeren, dan dat het ging over wat ze zelf voor het milieu en hun portemonee kunnen doen. De focus is meer op anderen doen het niet goed, dan op wat kan ik zelf beter doen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 14 nov 2018, 02:30

Okke ...

Code: Selecteer alles

Lid geworden op:

di nov 13, 2007 1:04 pm

Laatst actief:
di nov 13, 2018 10:51 am
Op de zomertijd na heb je precies 11 jaar volbracht.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 14 nov 2018, 02:30

Duivelse zonnevlekkencyclus.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 11:00

Ik kwam vroeger op nudistenstrand en camping, met mijn ouders mee, daar is iedereen bloot...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 11:22

Stoffel, Ik verbaas me ook over wat mensen doen en hoe zij zich kleden en gedragen. Tegelijk gun ik iedereen om te zijn wie men is en hoe men wil zijn.

Waar volgens mij de film over gaat is de schade die er berokkend wordt als er iemand publiekelijk beschaamd wordt om gedrag of uiterlijk. In de film wordt het meisje aan de schandpaal genageld. De leerkracht had ook slachtoffer kunnen worden als iemand had gefilmd hoe hij moeite had toen zij hem uitdaagde. Zijn reactie had in de school viral kunnen gaan met alle negatieve gevolgen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 19:57

Stoffel schreef:
16 nov 2018, 19:38
neus schreef:
16 nov 2018, 11:00
Ik kwam vroeger op nudistenstrand en camping, met mijn ouders mee, daar is iedereen bloot...
Niks mis mee. Zelf mag ik graag een middag in een sauna doorbrengen. Het gaat dan ook niet over een nudistenstrand, een camping of een sauna, maar over schoolgaande jeugd in een onderwijsomgeving. ;)
Niet speciaal denk ik. De video is over een meisje die haar seksualiteit gebruikt, maar die het ook tegen zichzelf gebruikt ziet worden. De seksualiteit is niet per se afhankelijk van kleding. Als je helemaal naakt ben kan er zelfs minder aan seksualiteit aan de orde zijn, omdat de mate van verhullen en blootgeven iets doet met de gemoederen en niet het naakt op zich.

En ja je hebt al mensen die geil worden van een oude sok. En mensen voor wie tien in lingerie gestoken maagden kunnen buikdansen zonder dat het ze iets doet.

Ken Uzelve.

Ik denk dat jonge mensen hun seksualiteit moeten ontplooien wil er ooit een toekomst voor de mensen zijn, en dat gaat natuurlijk gepaard met allerlei tijdsgebonden kwesties van misbruik en schaamte en schande, en door schade en schande moet men wijs worden. Wie het nog niet is, kan het worden, en sommigen worden het nooit.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 20:09

Stoffel schreef:
16 nov 2018, 20:02
neus schreef:
16 nov 2018, 19:57
Stoffel schreef:
16 nov 2018, 19:38


Niks mis mee. Zelf mag ik graag een middag in een sauna doorbrengen. Het gaat dan ook niet over een nudistenstrand, een camping of een sauna, maar over schoolgaande jeugd in een onderwijsomgeving. ;)
Niet speciaal denk ik. De video is over een meisje die haar seksualiteit gebruikt, maar die het ook tegen zichzelf gebruikt ziet worden. De seksualiteit is niet per se afhankelijk van kleding. Als je helemaal naakt ben kan er zelfs minder aan seksualiteit aan de orde zijn, omdat de mate van verhullen en blootgeven iets doet met de gemoederen en niet het naakt op zich.

En ja je hebt al mensen die geil worden van een oude sok. En mensen voor wie tien in lingerie gestoken maagden kunnen buikdansen zonder dat het ze iets doet.

Ken Uzelve.

Ik denk dat jonge mensen hun seksualiteit moeten ontplooien wil er ooit een toekomst voor de mensen zijn, en dat gaat natuurlijk gepaard met allerlei tijdsgebonden kwesties van misbruik en schaamte en schande, en door schade en schande moet men wijs worden. Wie het nog niet is, kan het worden, en sommigen worden het nooit.
Nu, die kant zal het ook uitgaan he. De gezond denkende mensen die de chaos zo lang nog hebben tegengehouden en de orde hebben gehandhaafd zijn vaak al, of worden, weggezet. Welnu, strakjes kunnen/moeten de ouders hun kind laten chippen, net als hun huisdier. Dan is er niemand meer nodig die de tegenwerkende kracht weehoudt. Dan kan men geheel naakt gaan lopen, want dan is men te allen tijde traceerbaar. Zowel dader als slachtoffer. En dat is dan ook precies wat ervoor nodig is opdat mensen het teken accepteren. De roep erom.
Ja terwijl in feite de mobiele telefoon met fotografeer- en videoopnamemogelijkheden de ellende veroorzaakt, en men dus kan weten dat de technologie de mens relatief vaker tot het slechte brengt. Hoewel dat een subjectief idee is natuurlijk.

Hoe meer mogelijkheden technologie heeft, hoe meer domme mensen domme dingen kunnen doen.

En domheid lost technologie niet op, het maakt het juist makkelijker om dom te zijn, en dus zal dat plaatsvinden.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 20:14

Pink Panther schreef:
16 nov 2018, 20:10
Stoffel schreef:
16 nov 2018, 19:50
Jammer, dit soort extreme reacties.
Deze reactie had ik verwacht op het zien van het filmpje toen dat meisje door haar klasgenoten voor alles wat rot is werd uitgemaakt. Merkwaardig dat je pas wakker wordt wanneer ik wat te melden heb.
Waarna het meisje naar een andere school ging, en daar allerlei meiden ging helpen die dreigden hetzelfde mee te gaan maken.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 20:47

Stoffel schreef:
16 nov 2018, 20:42
Op scholen gaat het ook maar om 1 ding en dat is winst. Zieltjeswinst (inschrijvingen). En het maakt niet uit hoe ze dat bereiken, noch wat ze van hun pretenties waarmaken.
Het is generaliserend wat je zegt. Een valkuil.

Gefundeerde mening ongetwijfeld.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 21:36

[harde aanpak]

dat lijkt me iets voor slordige denkers, er zullen namelijk menswaardiger alternatieve aanpakken denkbaar zijn.

de slappe hap kan trouwens een eens niet zo agressieve echtgenoot zijn, en dus gewenst zijn.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 21:42

Stoffel schreef:
16 nov 2018, 21:41
neus schreef:
16 nov 2018, 21:36
[harde aanpak]

dat lijkt me iets voor slordige denkers, er zullen namelijk menswaardiger alternatieve aanpakken denkbaar zijn.

de slappe hap kan trouwens een eens niet zo agressieve echtgenoot zijn.

Ik ben er helemaal voor dat geniale denkers zoals jijzelf, die kar gaan trekken. Laat maar zien wat je kunt en solliciteer maar in het onderwijs. Ze zitten om mensen te springen.
ik ben te neurotisch en seksistisch

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 nov 2018, 23:39

Stoffel schreef:
16 nov 2018, 20:02
neus schreef:
16 nov 2018, 19:57
[...]Ik denk dat jonge mensen hun seksualiteit moeten ontplooien
Dat klopt, doch niet op school. Bovendien moeten ze eerst voldoende volwassenheid bereikt hebben, anders valt er niets te ontplooien, dan is al verrot wat op ontplooiing wachtte. Dat is net zoiets als met voeding en gezondheid. Een mens die niets te eten heeft, of in ernstige pijn verkeert, die komt nooit tot ontplooiing, niet tot wasdom. In de basisvoorwaarden moet eerst voorzien worden. En zo geldt dat ook voor sexualiteit.
[...]
Ik reageer op je reactie van enkele posts terug (met het risico oude koeien uit de sloot te halen), maar wordt getriggerd door je stelling dat mensen eerst volwassenheid moeten bereiken voor zij zich met volwassen zaken zouden moeten bezighouden. Onvolwassenen (en ook volwassenen) kopiëren en immiteren gedrag van (andere) volwassenen om zich te ontwikkelen. Kinderen ontdekken seksualiteit. Door doktertje te spelen. Door te stoeien. Door wat zij zien op internet. Door touwklimmen met gymnastiek. Door te ervaren hoe anderen op hun uiterlijk en gedrag reageren. De (seksuele) ontplooiing begint niet pas nadat volwassenheid bereikt is. Die begint met vallen en opstaan, met schaamte en plezier, vanaf de geboorte...

Begin 20e eeuw was een blote hals voor vrouwen not done. Blote bovenarmen was hoerig. Nu is een T-shirt en push-up-BH normaal, zelfs voor middelbare scholieren. Een décoleté en naveltruitje meestal niet. De fatsoensnormen veranderen met de tijd. En ik denk dat het van alle tijd is dat er afkeurend wordt gereageerd op jongeren die gedrag tonen of imiteren waar zij te jong voor gevonden worden. En dan zijn er altijd de uitgekiende jongeren die de grens tussen fatsoenlijk en onfatsoenlijk weten af te tasten...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 nov 2018, 01:38

okke schreef:
11 nov 2018, 21:45
Duivelse Dilemma's.
HUMAN
neus schreef:
16 nov 2018, 20:09
Hoe meer mogelijkheden technologie heeft, hoe meer domme mensen domme dingen kunnen doen.
"Het (moderne) probleem": schuilt zich in een mateloos (onverantwoord) vertrouwen -in combinatie met onbegrip- van (de stand van) de huidige techniek: "Alles is mogelijk, dus alles is mogelijk."

Dat kan tot paranoia lijden:
- "Virus!Virus! Mijn apparaat doet niet wat ik wil! Er zijn Boze Machten aan het werk!"
Terwijl het slechts een bedieningsfout betrof: "PEBKAC", 1e klas van de helpdesk: "niet zo maar op linkjes klikken." Ken je nog wel? Wat -in zichzelf- een primitieve schijnt te zijn van "human-reliability", en een constante daarbij. (Een bepaalde, dan wel gegeven, i.c. een nog te ontdekken constante. "Het vertrouwen in privacy" is er slechts 1 van.)
Waardoor het keer op keer op keer weer mogelijk blijkt om "domme" mensen op te lichten, en je daarbij "slim" te voelen ...

Maar je kunt pas differentiëren, denken: "Wat heb ik gedaan?!", als het kwaad 1 maal geschied is.

(Maar om "Illuminati" roepers voor te zijn: "De techneuten die het mogelijk maken weten zelf ook niet waar ze mee bezig zijn." Sommigen doen het voor veel geld, anderen omdat het kan. Er komt een omkeerpunt waarop alles dat mogelijk is geen geld meer oplevert. En dan lost het "probleem" zich als vanzelf op.)

Het zijn vooral domme mensen, inderdaad, die van dergelijke technieken gebruikmaken.
De slimme hoor en zie je niet zo vaak.

"Waarom sprong je dan?
- "Dat deed Hij ook"
"En dat was voor Jou genoeg reden?"
- "Ik geloofde aan Hem."

Tsja ...

Wat is trouwens een "Dilema"?
Een soort van dubbelzijdige vorm van een ander trefwoord?
Een "Duivels diadeem?"

Dan is je vraag niet zonder bias.
En beantwoord ik hem ook niet.

::

Ik had vandaag iemand in de winkel met achtervolgingswaanzin.
(Natuurlijk mijn feit: maar alors ... ik heb getuigen, een klant is een klant en in een winkel let iedereen op elkaars klanten.)

Deze "klant" werd naar mij doorgeschoven.
(Dat mag, want ik toucheer een bijdrage.)

Hoe ik ook duidelijk probeerde te maken dat hij wartaal sprak, uit zijn wartaal iets opving waarmee ik meende helpen te kunnen, om aan te tonen dat zulks hij beweerde niet mogelijk kan zijn, bleef hij ontwijkend en kwam alleen met vermoedens: "Ze hebben stralingsdingen op mijn dak gelegd! Ik ben homofiel! Ze zijn op mij uit! Ook de politie gelooft me niet, ze wachten me op!"

- "Ik ben ook al in elkaar geslagen en met pepperspray behandeld."
- "De rekeningen heb ik ter inzage."
- "Ze volgen mijn Apple-ID!"

Ik zei toen:
- Ga naar een willekeurige advocaat, zeg: "Beste advocaat, maak eens een brief van honderd euro, waarin Apple verplicht is het recht-op-vergeten waar te maken."
Weigeren ze dat, sleep ze voor de hoogste rechter.

- "Dat heb ik al gedaan, maar ze lachen me uit."
Ik zei toen: "Dat lieg je, en nu deze winkel uit!"

(Het gegniffel van de rest van de clientèle hield ineens op ... ik hoorde dat er opeens nagedacht werd.)

Er is altijd wel een advocaat te vinden voor een duivels dilemma.

Moraal?

::

Nu ik er nog eens over nadenk ... waarom kwam hij pas bij sluitingstijd?
Als hij gewoon even een afspraak had gemaakt kon hij uren tegen me aanlullen.
Maar ja, hij dacht zijn probleem in 10 minuten op te kunnen lossen als ik maar even meedeed.
(Had ook wel gekund, als hij precies had geweten waar het probleem stak.)

::

@neus
Programmeer jij nog wel eens?
Of krijg jij ook af en toe het idee op een soort van $HELLDESK terecht gekomen te zijn?

Het zal wel met het kostenaspect te maken hebben.

Als klagen kosten moet, is het wat waard.
Als eten kosten moet, krijg je klagen.
En dat is weer niets waard.

Kosteloze kosten
Waardeloos

Hij mag terugkomen overigens, van mij.
Mits hij dan wel aangeeft hoe ik hem helpen kan.

Wat ik al zei: "Ik ga geen antwoorden geven, die je zelf vinden kan."
Broer schreef:Ach Jezus! Wat complex!
Moet dat nou werkelijk?
Was Jezus nou de oudste of de jongste broer?
(Een enig kind, naar de verhalen.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 nov 2018, 09:25

@memeticae

Je vroeg me en-passant naar programmeren; juist deze week tot in de kleine uurtjes een interface gerealiseerd die uit Outsystems de metadata van verstuurde brieven haalt en dan toont in een SAP CRM systeem, waarbij geklikt kan worden op of een knop (na selecteren van een regel) of op een link van brief-id om de pdf te kunnen openen of opslaan. Dit is een tijdelijke interface buiten het PI systeem om met aanroep van urls die json leveren.

Maar met duivelse dilemma’s heeft dat niet te maken, ik doe wat extra mijn best omdat ik van de baas op cursus mag in Brussel in december.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 nov 2018, 23:10

Hoofdmeester?
De juf in mijn klas heeft een voetfetisj.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten