De komst van Christus in ieder mens volgens de lijn van Yogananda

Hier is alles terug te vinden over bijzondere personen, zoals Neale Donald Walsch
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Re: De komst van Christus in ieder mens volgens de lijn van Yogananda

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 17:12

De laatste video laat zien dat die dame heel stellig is in wat het geval is.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 18:02

Pink Panther schreef:
15 nov 2018, 17:34
neus schreef:
15 nov 2018, 17:12
De laatste video laat zien dat die dame heel stellig is in wat het geval is.
Ik vraag me af wat er met je aan de hand zou moeten zijn om daar terecht te komen.

Eerst word je zogenaamd angst aangepraat en daarna is zij er om je er zogenaamd van te bevrijden. Ik heb zo'n vermoeden dat deze "bevrijding" niet geheel gratis zal zijn. Ik trap daar niet in.
De feiten zijn alleen iemand die heel stellig doet over ‘mensen’ en wat ze willen en doen. De meningen stel ik tot nader order uit.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 19:21

Zoals ik Christus begrijp had hij geen keuze, en we kunnen allen navolgend zien dat wij zelf ook geen keuze hebben.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 19:34

Stoffel schreef:
15 nov 2018, 19:25
neus schreef:
15 nov 2018, 19:21
Zoals ik Christus begrijp had hij geen keuze, en we kunnen allen navolgend zien dat wij zelf ook geen keuze hebben.
Ja hoor, Hij had zeker wel een keuze, doch die heeft Hij gemaakt voor het begin der tijden, voor de grondlegging der wereld (kan men gewoon lezen in de bijbel). De Triniteit heeft zich uit Liefde gegeven, niet uit dwang of geen keuze hebbend. En ook wij hebben een keuze, alleen denken we zelf vaak van niet, omdat we gebonden (menen te) zijn aan allerlei begeerten. In retrospectief (in het christendom noemt men dat zonde belijden) kun je ontdekken dat je wel degelijk een keuze had.

Maar je gaat nu vrij (ik bedoel los van enigerlei context) associatief te werk en op die manier ontstaat alleen maar oorlog door onnodig misverstand. Hiervoor kan men mijns inziens beter op de christelijke fora terecht.
Het ging er toch over dat anderen zich Christus voelen? Dat is op die manier heel goed mogelijk, al denk ik dat de idee dan eerder is dat ze verering deel zouden moeten vallen.

Gebruikersavatar
Eddie Coppens
Posts in topic: 2
Berichten: 464
Lid geworden op: 05 sep 2018, 18:08
Contacteer:

Bericht door Eddie Coppens » 15 nov 2018, 19:35

En daar gaat de filosofie... Jammer (snif).

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 19:37

Eddie Coppens schreef:
15 nov 2018, 19:35
En daar gaat de filosofie... Jammer (snif).
Het staat je vrij een filosofisch onderwerp te openen. Als je dan bedoelt “ver van de dagelijkse praktijk afstaande kwesties bespreken”, daar moet je dan maar net van houden toch?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 20:16

...
er verscheen een waas voor mijn ogen toen ik een video wilde bekijken, daar schrok ik van, en dus ben ik weer gestopt

Gebruikersavatar
Eddie Coppens
Posts in topic: 2
Berichten: 464
Lid geworden op: 05 sep 2018, 18:08
Contacteer:

Bericht door Eddie Coppens » 15 nov 2018, 20:28

neus schreef:
15 nov 2018, 19:37
ver van de dagelijkse praktijk afstaande kwesties bespreken
Ik kom dit in mijn alledaagse leven niet tegen:
soms mensen zijn die denken dat ze Christus zijn

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 nov 2018, 20:39

Eddie Coppens schreef:
15 nov 2018, 20:28
neus schreef:
15 nov 2018, 19:37
ver van de dagelijkse praktijk afstaande kwesties bespreken
Ik kom dit in mijn alledaagse leven niet tegen:
soms mensen zijn die denken dat ze Christus zijn
Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik begreep van de film Maria Magdalena dat de filosofie van Christus kan zijn: “volg de ingevingen die God je geeft, het is het belangrijkste dat je kunt doen” Ik las van Yogananda dat zijn yoga-leer ook neerkomt op de ingevingen van God volgen.

Misschien zijn mensen die het denken van Christus volkomen te begrijpen geneigd te denken dat ze net zo belangrijk zijn als Christus.

Het idee is natuurlijk dat iedereen belangrijk is als deze de ingevingen van God volgt.

Mij kost dat aardig wat moeite. Ik heb wel van die ingevingen, maar loop vast in allerlei eigenwijze haperingen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 15 nov 2018, 22:52

Stoffel schreef:
15 nov 2018, 20:34
Dus laat dat je niet weerhouden van je gave
"Gift" bedoel je?
[22]
I can see through glasses!
(Ain't I smart?)
Eddie Coppens schreef:
15 nov 2018, 20:28
neus schreef:
15 nov 2018, 19:37
ver van de dagelijkse praktijk afstaande kwesties bespreken
Ik kom dit in mijn alledaagse leven niet tegen:
er [Red.] soms mensen zijn die denken dat ze Christus zijn
Niet?

Ik zie dat dagelijks. "Reclame", heet het, en het is -absurd genoeg- gewoon toegestaan.
(sterker nog: het wordt gewoon door de strot gedouwd)
- "Dit is goed, want [willekeurig welke retorische dwaling]"

Dat is niets anders dan propaganda.

Hoe meer ik het tracht te blokkeren, hoe slimmer de blokkades omzeild worden.



En toch altijd aanwijsbaar.

Sodemieter maar op met je propaganda.
Vertel liever wat je zelf denkt, in plaats van andermans propaganda zó na te apen, dat het net moet lijken alsof het uit jezelf afkomstig is.


::

Iets anders.
Ayahuasca is volledig legaal, als je tenminste lid bent van de Santo Daime kerk.

(Toch schijnen de kerkdiensten voornamelijk in afgelegen boerderijen in de Kempen plaats te vinden.
En ja, je moet eerst lid worden voor je mee mag doen. Ik hoorde dat het gangbare tarief zo'n 35 euro per "lidmaatschapsessie" is.)
(Wel zelf je eet-, drink- en slaapspullen meenemen.)

Dan mag je er zelfs gewoon mee over straat, ook al is het een drug naar de opiumwet. (DMT)
(Of je mag rijden onder invloed betwijfel ik, dat lijkt me gewoon artikel 8, of anders 6 maar tenminste 5 van de WVW)

Ik denk dat als je ze ziet vliegen, je maar beter niet bestuurder moet zijn.
(In de RVV-uitleg van dat begrip.)

Ik kan het wel eens zijn, met dergelijke voorgeschreven wetten.
(Misschien omdat ik mij er tegenwoordig steeds vaker aan houd en nu pas de idiotie op de weg zie? Niet om mezelf op de borst te kloppen of zo, noem het een: "Random Fact", maar ik rijd sinds mijn 1ste -en enige- ongeluk als 19-jarige bestuurder, inmiddels alweer 30 jaar schadevrij.)

Een voetreis naar een bedevaartsoord mag natuurlijk altijd, zeker over de openbare wegen die voor voetgangers zijn aangewezen.
Misschien kom je wel getuigen tegen?

Andere psychonauten?

Misschien kom jij ook wel tot de "conclusie" dat het "menselijk ras" een chronisch serotonine-tekort heeft.
Beiden "genezenen", komen tot dezelfde conclusie: "Slik deze pil nou maar, daar word je gelukkig van."

Of die pil nu uit de apotheek komt of in de vorm van een boek, maakt voor het "pilzijn" van de pil niets uit.
- "Medicijn is altijd bitter."
(Zelfs al zit er een suikerlaagje om.)

Sommige mensen weigeren pillen te slikken, het zou paradoxaal zijn die niet ook te rekenen tot het menselijke ras.
- "There is no pil, it's merely an Unidentified Foreign Object."

Sommigen zijn daar bang voor, ze ooit te zien.
Anderen zien ze continu, maar worden niet begrepen.
[fnord]Wij weten de waarheid wel: EXNOF[/fnord]


::

Daarnaast heb ik moeite met het onderwerp:
"De komst van Christus in ieder mens volgens de lijn van Yogananda"

Het is een onzin.
Op zijn minst dubbelzinning, om niet te zeggen tertiair.

1. Christus kan niet meer komen, hij is er al. (Oxymoron)
2. "Christus in ieder mens", is paradoxaal met het eerste punt.
(2 sub 1. Tenzij met "mens" gemeend wordt: "Alle mensen die geweest zijn en nog komen gaan", maar dat is weer "zuiver" racistisch.)
3. "Volgens de lijn" is een postulaat gebaseerd op dogmata/axiomata.
(3 sub 1. "Naar de lijn", geeft tenminste nog een mening weer, geen dogma.)
(3 sub 1 sub 1. Ja, ik zie de mogelijke ironie: "Een postulaat is hetzelfde als een axioma". Vandaar de paradox die volgt de 1 met de ander te vergelijken zonder trefzekere logica.
4. Yogananda dacht zichzelf Boeddha, echter zijn spiegel liet hem JC zien.

::

Ik ben van mening dat als je "de boodschap" wenst over te brengen, je beter geen begrippen kunt gebruiken die voor meerdere uitleg vatbaar zijn. Maar ja, dat zegt mijn eigen "Wiskundige Christus" mij.

"De komst van Christus is in ieder mens naar de lijn van Yogananda"
Vergeef me dat ik je onderwerp aanpas, maar nu begrijp ik wat je zegt wel stukken beter.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 nov 2018, 00:45

Stoffel schreef:
17 nov 2018, 00:06
arbeidsongeschikt
Geestelijk?
Lichamelijk?
Beiden?
Geen van beiden?
1 van de 2?

Naar wiens idee dan arbeidsongeschikt eigenlijk?


Of is het soms zo dat alleen sociaal ongeschikten een voorgoed-werkloosheidsuitkering ontvangen?
(Dat we er maar van af zijn, zodat we niet hoeven te filosoferen over wat arbeid eigenlijk is, en daarvoor beloond worden, zodat we niet hoeven te denken ons aan dezelfde kant van de bedelstaf te bevinden.)

"Whatever works for you, works for you."
- "After life, seventytwofold shall ye reap what you have sown."

"Good Heavens!"
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 nov 2018, 23:54

Hé sauwelios!

Ben jij weer terug?

Enkel met teksten om mijn oren slaand, in plaats van verse gedachten?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 00:02

Je vergist je.

Ieder mens gaat ooit eens dood.
Lichamelijk.
Dat de geest dat niet behappen kan, is aan de geest.

Maar de geest vergeet dat hij in een geleend lichaam plaatsnam.
Een lichaam is tijdelijk.

Als jij meent een lichaam tot bezit te hebben, dan klopt er iets niet.
Als jij meent dat elk lichaam een geest heeft klopt er ook iets niet.

Het is dan meer een narcistische godheid, die van jouw lichaam zijn eigendom heeft gemaakt.

Wat ik me afvraag, is hoe je het zover hebt kunnen laten komen.

Ben jij Zelf dan werkelijk niets waard?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 00:05

@Stoffel
#helicopterview
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 00:07

(Of beweeg ik me nu juist weg van de sociale media?)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 00:53

@neus.
Kunnen programmeren is een kunst.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 8
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 01:02

Als je ook nog je techniek en gebruikte middelen weet uit te leggen:
Leraar!

(Niemand wenst meer zo genoemd te worden, sommigen vanwege financiële redenen)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 11:29

Magnifieke lezing van Asha :grijns: :yeehaw: Ze hebben het zoveel beter begrepen dan het gristendom.



Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 17:37

philotuut schreef:
22 feb 2020, 16:46
Waarom die kledingstijl?
De hele Entourage?
Oja mensen zijn te beïnvloeden, of ben ik nu negatief?
Ja je bent te negatief. Waarom per se onze eigen kledingstijl?. Wat is er zo anders aan al die maatpakken elke dag dan?

Binnen die gemeenschap geldt de kleur blauw om aan te geven dat het om gehuwde mensen gaat (hetero maar ook homohuwelijken). Asha is getrouwd met een man die samen met haar in Ananda village leeft. Celibatairen dragen oranje. Het is gewoon handig. Bovendien hoef je dan dus nooit te prakkeseren je nu weer eens aan moet trekken. Net zoiets als chirurgen, verpleegkundigen, of advocaten in de rechtszaal. Het is gewoon heerlijk als je altijd hetzelfde kunt dragen. Maar goed, ik ben een voormalig schoolfrik. En schoolfrikken staan er ook om bekend zo min mogelijk aandacht te willen te moeten te hoeven besteden aan kledij.

Het heeft ook een functie op de weg van Zelfkennis. Wat schoonheid, waardigheid, waarachtigheid is, zit van binnen, is wat Ik Ben is. En dat is niet afhankelijk van wat er gedragen wordt. Door dat als het ware vast te zetten, wat er gedragen wordt, faciliteer je de bewustwording van wat eeuwigheidswaarde heeft. O:)

De mensen in het koor dragen gewoon hun eigen kleren. Dat betekent dat die niet in Ananda Village wonen. Zij zijn geen kloosterlingen.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 17:46

Ik heb zelf een flink aantal jaren ook steeds in hetzelfde gelopen. Ik had gewoon vijf dezelfde spijkerbroeken en allemaal zwarte en witte blousen , en zwarte cols voor als het koud was, en twee of drie ongeveer dezelfde blazers. Heerlijk. Elke dag schone kleding die er toch nooit veel anders uitzag als de vorige dag. Zwarte col, spijkerbroek, jasje. Klaar. Lange zwarte wollen winterjas erover. Altijd netjes. Die eenvoud vind ik nog steeds heerlijk, ofschoon ik nu, omdat mijn dagelijks leven anders is geworden en een blazer niet meer zo praktisch is, iets meer variatie in de kast heb hangen. Maar het is heel basaal gebleven en dat vind ik zo zalig. Ik vond (vind nog steeds) het ook een enorme bevrijding om me niet meer “vrouwelijk” te hoeven kleden. Wat niet betekent dat ik in een juten zak rond hoefde lopen, want dat is het andere uiterste. Netjes doch sober en onopvallend. Ideaal.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 22 feb 2020, 17:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 17:48

Wat betreft de entourage, is toch heerlijk, al die mooie zachte kleurtjes, de bloemen, en een paar foto’s / afbeeldingen van de lieve wijze leraren, waaronder Jezus, die de stichters zijn geweest van Ananda? Is gewoon de vaste aankleding van het gebouw. Niks mis mee.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 17:55

Zelf zie ik de eenvoud van de kleding ook als een vooruitwijzing naar het zijnde áchter de grote transformatie.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 18:15

philotuut schreef:
22 feb 2020, 18:07
Het: Niks mis mee. Vind ik eng


"Door dat als het ware vast te zetten, wat er gedragen wordt, faciliteer je de bewustwording van wat eeuwigheidswaarde heeft. O:)"
En als een deelnemer dit niet wil, wat dan?
Dan doet die dat niet. Nogal simpel. Zoals ik al zei geldt dit alleen voor de bewoners van Ananda. Die hebben daarvoor gekozen. En het heeft ook te maken met praktikaliteit. Meditatie en zo. En het voorkomt het geroddel, zoals in kerken altijd gebeurt. “Kijk eens hoe Marietje erbij loopt, en dat op zondag”, en zo. De rijksten vooraan in de kerk, volgenspoten met parfum en opgesmukte hoofden en zo.

Kijk, zelf zou ik er ook niet zo gaan bijlopen, zoals een monnik of zo. Maar zoals ik beschreef hecht ik wel waarde aan soberheid en een zekere ingetogenheid. Niet omwille van de ingetogenheid, maar net omwille van de vrijheid die ik daarin ervaar.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 18:41

philotuut schreef:
22 feb 2020, 18:06
Kleding staat vaak voor een cultuur. Niet voor eigenheid.
Ananda village staat midden in de Amerikaanse cultuur. Dus ehmmmmmm......ze zijn nou niet echt cultureel aangepast. LOL

Je voorkomt sowieso niet dat je kleding met een cultuur wordt geassocieerd. Dat is nou eenmaal zo. Ook mijn spijkerbroek staat voor een cultuur, de Westerse. En ik loop (weer) op Nike Airmax (naast de barefoot shoes) omdat ik daar op dit moment nog met de minste pijn op loop. Is ook Westers, Amerikaans zelfs. Maar ik pas in feite in elke cultuur. Zou me net zo goed Afrikaans of islamitisch kunnen kleden als ik dan meer zou “blenden” in de cultuur waarin ik mij bevond. Onopvallend.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 22 feb 2020, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 18:47

Ik schreef wel eens een keertje hoe ik met mijn gympen en Rotterdamschhhhh accent afkeurend werd bekeken door een oude sjieke racistische Haagsche dame in de wachtkamer bij de tandarts. Eind van het liedje was dat ik haar even thuisbracht en we hebben nog een gezellig gesprek gehad ook nog. Het kan verkeren. Die volksche rotterdammert viel kennelijk toch wel mee, en die racistische Haagsche sjiekeling vertelde spontaan over haar psychische kwetsuur die haar , zo leidde ik daaruit af, racistisch had doen worden.

Bij mij moet alles praktisch zijn. Als het niet praktisch is hoef ik het niet.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 22 feb 2020, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 18:54

Ooit vond ik het erg lekker om overal van af te wijken. Droeg ik een voddenrokje (rokje met laagjes dat eruit zag alsof het vodden waren LOL ) , of een jurk over een broek en zo. Of, vooral toen ik nog voor de klas stond, een t-shirt over een shirt met lange mouwen en daaronder dan een sjieke grijze broek met een plooi in de midden van beide broekspijpen. Ik had daarin een mooie combi ontdekt, die echter kwa stijl helemaal niet bij elkaar paste en juist dat vond ik gaaf. Lekker overal dwars doorheen. LOL Maar later is dat weer veranderd.

Dus ik ben het wel met je eens dat je dat niet vast moet zetten, anders kun je niet doorgroeien in bewustzijn. Maar het gaat mij bij die filmpjes enkel om de inhoud. Ik kijk door entourages heen.

* wijziging betreft enkel typfout
Laatst gewijzigd door Bärbel op 24 feb 2020, 01:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 22 feb 2020, 21:03

philotuut schreef:
22 feb 2020, 18:06
Wat is er zo anders aan al die maatpakken elke dag dan?
Zie het 'uniform' . Kleding staat vaak voor een cultuur. Niet voor eigenheid.
"Kleding maakt de man": zeggen "ze" wel eens.

Stel je eens voor: vrouwen zouden in uniform aanwezig zijn, kon jij er dan nog 1 uitkiezen om van te houden?

Dames! Voor U protesteren gaat: deze bewering is natuurlijk volledig omkeerbaar: "De man maakt de kleding EN houdt van alle vrouwen"
("Maar van jou het meest zonder kleding!")
:grijns:

::

Wat jullie als vodden om je heen dragen en het dan: "de mode", durven te noemen ... daar is geen peil meer op te trekken.
Maar geef de schuld niet aan de naqib, want die bestond reeds nog voor moeders enkel hun dochters ergens tegen trachtten te beschermen.

Oh .. wacht effe ...

Huh?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 22 feb 2020, 21:12

(ik draag zelf al ruim 30 jaar enkel nog maar zwarte kleding. Om 1 heel simpele reden: Zwart is de meest onderhoudsvriendelijke kleur van kleding.
(Met zeemansblauw als mooie tweede.))

(Maakt niet uit of ik nou gewerkt heb in een machinekamer of aan een computer, ik heb altijd mijn uniform aan: geschikt en gekleed voor elk feestje, waar en wanneer maar ook, zonder vlekken achter te laten.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 22 feb 2020, 21:13

Ik word grijs, merk ik ...

Nou moe?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 22 feb 2020, 21:24

arkhétupos schreef:
22 feb 2020, 21:12
(ik draag zelf al ruim 30 jaar enkel nog maar zwarte kleding. Om 1 heel simpele reden: Zwart is de meest onderhoudsvriendelijke kleur van kleding.
(Met zeemansblauw als mooie tweede.))

(Maakt niet uit of ik nou gewerkt heb in een machinekamer of aan een computer, ik heb altijd mijn uniform aan: geschikt en gekleed voor elk feestje, waar en wanneer maar ook, zonder vlekken achter te laten.)

Ik draag ook meest zwart, donkerblauw en grijs. Kan lekker allemaal bij elkaar in de was inderdaad. Ik heb ook alleen maar zwarte sokken (op een paar donkergrijze na dan).
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 22 feb 2020, 21:44

Een 40gradenwas is eigenlijk al teveel van het goede.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 22 feb 2020, 21:45

Pas als de stank de overhand begint te nemen, is wassen geoorloofd.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 22 feb 2020, 21:50

(Maar soms krijg je zelfs op 90 graden enkel maar de kleur weg, en niet wat er is gebeurd in die broek, hoe vaak je ook maar wast.
Ook het weggooien ervan en een nieuwe kopen werkt niet ...)

Afscheid nemen, cq. loslaten is wat er overblijft:
"Dag Broek!
Dank dat je mij zolang gekleed hebt.
Je functie is nu voorbij."

En dan in de doos voor Afrika duwen, of Max Havelaar: dat is eender.

Hoofdzaak is: jij bent van je versleten broek af.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 feb 2020, 13:30

arkhétupos schreef:
22 feb 2020, 21:45
Pas als de stank de overhand begint te nemen, is wassen geoorloofd.
Nee smeerkees. Gewoon netjes regelmatig je kleren wassen. Dan hoef je ook niet op 90 graden te wassen. 40 is meer dan genoeg. Of 30 zelfs.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 12
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 23 feb 2020, 13:32

arkhétupos schreef:
22 feb 2020, 21:50


En dan in de doos voor Afrika duwen, of Max Havelaar: dat is eender.
Of in de kleding container bij Albert Heijn. Of inleveren bij C&A , dan krijg je korting op de aankoop van een nieuwe. Niet dat ik met dit laatste ervaring heb, ik zag het een keer staan op een bordje bij de kassa aldaar.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 feb 2020, 21:34

Bärbel schreef:
23 feb 2020, 13:30
arkhétupos schreef:
22 feb 2020, 21:45
Pas als de stank de overhand begint te nemen, is wassen geoorloofd.
Nee smeerkees. Gewoon netjes regelmatig je kleren wassen. Dan hoef je ook niet op 90 graden te wassen. 40 is meer dan genoeg. Of 30 zelfs.
Jaja.

"De uitlaat van mijn wasmachine gaat toch gewoon het riool in, dus kan ik elke dag wassen met heel veel wasmiddel, zodat ik denk dat ik mij schoon voel?"

Jij bent de smerigste wereldbewoner die er maar bestaat.


"Hoe minder vaak ik was: Hoe minder mensen last hebben van mijn afval."
- Wereldburger.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 8
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 25 feb 2020, 21:47

Ik was mij pas als mensen vinden dat ik stink, zelf heb ik het niet nodig. En dat is tot nog toe altijd mijn Moeder geweest: Zij is de enige die dat opmerken durft en kan (En Björk natuurlijk) of als ik het zelf nodig vind/vond.


(De rest waagt het uitstellen niet omdat ze bang zijn gemaakt door de reclame van "schoonheidsproducten". En daardoor zelf niet eens meer weten wat "stinken" eigenlijk inhoudt.)

Ik vind mensen met een "luchtje" op verdacht stinken: "Die hebben zeker iets te verbergen."



certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten