Sport

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Sport

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 okt 2018, 09:11

Ik was vroeger judoka, verder heb ik niet veel aan sport gedaan in mijn leven. Hoe staat het met jullie.

Sportliefhebber achter de buis?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 okt 2018, 19:16

,,,
Ik begreep uit schandalen binnen het Belgische voetbal dat je 75.000 Euro kon verwachten als je moedwillig een wedstrijd verloor. De verdiensten uit gokken e.d. zal wel vele malen hoger zijn. Een betrapte betrokkene zegt voor eeuwig spijt te hebben, maar als het niet was uitgekomen had deze zich blijvend slim geacht.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 12 okt 2018, 22:28

Vroeger, zo van een jaar of 10 tot 13, waterpolo.
Later, zo van 38 tot 41, weer waterpolo.

Nu beoefen ik enkel nog maar denksporten.
Sport op de buis heb ik nooit kunnen velen.

Schandalig, niet?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Eddie Coppens
Posts in topic: 1
Berichten: 464
Lid geworden op: 05 sep 2018, 18:08
Contacteer:

Bericht door Eddie Coppens » 12 okt 2018, 23:03

Ik vind sport niet interessant, maar erger me wel aan de verschillen in (financiële) status tussen bv. voetbal en atletiek.
Na de Belgische voetbalgekte tijdens het WK. verkneukel ik me nu in de paniek in sportmiddens en de media.
Lelijk van mij, toch?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 12 okt 2018, 23:43

Nee hoor.

De utlieme sport is immer "atoomspurt".

En Noord-Korea kluistert nu iedereen aan de buis.
("Iedereen" = "Elk weldenkend mens")
- "Wat gaattie doen?"

Een cliffhanger van heb ik U daar.

Dat heb je, dat moet ik toegeven, met voetbal niet.
Maar ik heb geen verstand van voetbal: als ik zowel mijn eigen als mijn stiefvader moet horen, is er niets spannenders dan wie de ere-divisie haalt.

Het kan mij niet boeien.

Wat mij meer interesseert is of ze in Noord-Korea werkelijk over kernwapens beschikken.

Dat maakt de wereld namelijk simpeler.

Ja: dan valt de grote bek van Trump op zijn muil.
Nee: dan valt de grote bek van Trump ook op zijn muil.

(Let op! Ik heb het niet over Amerika.)

Zowel Trump als Un kunnen niets bewijzen, en dat maakt Un een Genie.

(Un=Oen, maar een Oen <> Dom => Dom != Un)

Logisch gezien is het de zoveelste patstelling, daarom krijgen we komkommer- en zeeslangennieuws over verwoestende orkanen en tsunamies ervoor in de plaats.

Oh ja ... en drugsafval.

(Alsof er opeens een stijging in het aantal voorvallen is.)

::


Noem me cynisch.
Alsjeblieft.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 okt 2018, 03:28

Blin!

Houd jezelf niet voor de gek.

Geef toe dat je ontmakerd bent.

En dat je van mij hout .... (mijn hout houd)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 okt 2018, 03:46

Eddie is van mij, ik heb zelfs al PM's met hem.


(Als ik niet beter zou weten: dan speelde ik nu een gratis spel!)

"Het is lame dat ik geen kritiek in sterren achter kan laten."

"Maar als dit op steam verschijnt, zou ik het zeker spelen "

Het is "superlame", en bijzonder onwaardig, om te kunnen denken dat "Eddie" geen "achievement" is.

In plaats van iemand met gevoelens en persoonlijkheid.

Nu rest nog even uit te vinden welk spel we eigenlijk ook al weer speelden.

Het |gokspel| was het niet?
A blijkt niet B

Betalen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 08:44

Stoffel schreef:
13 okt 2018, 02:34
neus schreef:
11 okt 2018, 09:11
Ik was vroeger judoka, verder heb ik niet veel aan sport gedaan in mijn leven. Hoe staat het met jullie.

Sportliefhebber achter de buis?
Ik was vroeger karateka. En deed vroeger daarnaast ook een keer in de week tai chi. Heb altijd aan sport gedaan, tennis, fitness, maar karate was tot mijn 30e geruime tijd mijn lust en mijn leven. Ik trainde drie, soms zelfs wel vier keer in de week, bezocht als toeschouwer wedstrijden op Papendal. Tot het niet meer kon door fysieke problemen, overigens niet veroorzaakt door de karatesport, maar erfelijk.

Tegenwoordig doe ik wat aan kneuzenfitness. Enige doel is functie en kracht te bewaren en even onder de mensen te zijn. Dat functie en kracht onderhoud behoeven, maakte een blessure duidelijk die ik vier weken geleden spontaan opliep, niet tijdens het sporten. Een gescheurde kuitspier ofwel zweepslag :oops: . Trainen zit er voorlopig niet in. :-( Wel revalidatie bij de fysio. :|
karateka..mooi, alleen al om het woord, en dan zo'n strakke hand met een zwaai en "tsjakaa" zeggen (en doorgeslagen bakstenen en telefoonboeken)

ik denk dat we met exoskelet best nog goed kunnen sporten straks.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 08:45

memeticae schreef:
13 okt 2018, 03:28
Blin!

Houd jezelf niet voor de gek.

Geef toe dat je ontmakerd bent.

En dat je van mij hout .... (mijn hout houd)
Hou het een beetje "sociaal veilig aub", als iemand geen Blin heet is het Blin niet.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 08:46

memeticae schreef:
12 okt 2018, 22:28
Vroeger, zo van een jaar of 10 tot 13, waterpolo.
Later, zo van 38 tot 41, weer waterpolo.

Nu beoefen ik enkel nog maar denksporten.
Sport op de buis heb ik nooit kunnen velen.

Schandalig, niet?
had ik niet achter je gezocht dat waterige...denksport als in Sudoku? Welk level?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 08:48

Eddie Coppens schreef:
12 okt 2018, 23:03
Ik vind sport niet interessant, maar erger me wel aan de verschillen in (financiële) status tussen bv. voetbal en atletiek.
Na de Belgische voetbalgekte tijdens het WK. verkneukel ik me nu in de paniek in sportmiddens en de media.
Lelijk van mij, toch?
Hoort volgens mij bij sport van verneukelen, dus ze moeten ook wel dopingen en omkopingen doen, zodat het verkneukelen in het kwadraat kan.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 14:31

PP, Ik hoor geen yoga...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 14:57

Dat voetbal een soort rivaliserende jolijt geeft onder de collegas vind ik altijd bijzonder.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 16:23

Pink Panther schreef:
13 okt 2018, 13:09
Pink Panther schreef:
13 okt 2018, 09:00
neus schreef:
11 okt 2018, 09:11
Ik was vroeger judoka, verder heb ik niet veel aan sport gedaan in mijn leven. Hoe staat het met jullie.

Sportliefhebber achter de buis?
In de pubertijd naast het gym op school deed ik Taekwondo. Tot enkele jaren terug Pencak Silat. Een tijd fanatiek baantjes trekken (zwemmen), nu af en toe in zee. Nog steeds hardlopen 2 tot 4 keer per week, afhankelijk van de tijd die ik ervoor kan vrijmaken. Oh ja, en gewichtheffen maar niet echt serieus, meer om het zaakje in balans te houden, net zoals sit-ups en opdrukken. Achter de buis kijk ik naar darts (wat ik zelf helemaal niet kan, mag al blij zijn als ik het bord weet te raken) en snooker (wat ik ook niet kan). Voetbal alleen als het belangrijke wedstrijden zijn, de wedstrijden op nationaal niveau vind ik niet zo interessant en ook atletiek vind ik leuk om naar te kijken. Schoonspringen is ook mooi, maar zeer zelden op de televisie.
Vergeet ik nog de fiets... Mooie toertochten...
Pencak Silat opgezocht. Interessant!

Snooker heb ik ook wel met belangstelling bekeken, maar op een gegeven moment had ik het wel gezien. Ik weet wel dat biljarten nog best lastig kan zijn. Ik heb 10 over rood nooit gewonnen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 13 okt 2018, 19:35

Pink Panther schreef:
13 okt 2018, 17:53
neus schreef:
13 okt 2018, 16:23
Snooker heb ik ook wel met belangstelling bekeken, maar op een gegeven moment had ik het wel gezien. Ik weet wel dat biljarten nog best lastig kan zijn. Ik heb 10 over rood nooit gewonnen.
Snooker had ik ook de laatste jaren niet gevolgd tot een paar weken geleden een Belg, Luca Brecel, leek door te breken. Heeft de finale helaas niet gehaald door een stomme blunder.
Ik heb vandaag biljartballen besteld, omdat ik daar iets kunstzinnigs mee kan gaan doen. Filmen botsingen, polaroids van ballen in vreemde situaties, dat soort dingen. Kunstsport dus...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 08:59

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 00:36
neus schreef:
13 okt 2018, 19:35
Pink Panther schreef:
13 okt 2018, 17:53


Snooker had ik ook de laatste jaren niet gevolgd tot een paar weken geleden een Belg, Luca Brecel, leek door te breken. Heeft de finale helaas niet gehaald door een stomme blunder.
Ik heb vandaag biljartballen besteld, omdat ik daar iets kunstzinnigs mee kan gaan doen. Filmen botsingen, polaroids van ballen in vreemde situaties, dat soort dingen. Kunstsport dus...

Klinkt goed. Mogen wij die hier zien als je het af hebt?
Ja, ik zal wel wat plaatsen. Misschien vervangt "kunst" de "sport". Hoewel ik ook wel graag mag dansen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 14:34

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 14:28
neus schreef:
14 okt 2018, 08:59

Ja, ik zal wel wat plaatsen. Misschien vervangt "kunst" de "sport". Hoewel ik ook wel graag mag dansen.
Het hoeft elkaar niet te vervangen toch? Het kan elkaar ook afwisselen. Ik houd ook van creativiteit, maar ook van dansen en andere sportieve bezigheden, en van een boek lezen. Soms krijgt 1 ding langere tijd voorrang maar het andere hoeft dan voor mij niet te worden verbannen. Dat pik ik later weer op.
Ja ok, het competetieve van sport staat me vaak tegen. Daar gaan mensen zo raar van doen (ikzelf dus ook).

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 15:08

Een mooi boek "Lichamelijke oefening" van Midas Dekkers.

Over seks heeft ie het dan weer niet...beetje flauw.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 15:32

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 15:22
In al die jaren van karatetraining heb ik af en toe mooie en bijzondere dingen meegemaakt. Maar ook mensen waarvan je je bijna niet kunt voorstellen dat die bestaan, zo er bekrompen, kortzichtig. Zo moest ik eens met een kerel sparren, die anderhalf keer zo groot, twee keer zo breed en twee keer zo zwaar was als ik en zo'n 15 jaar ouder. Het enige wat ik deed was kalm blijven, hem blijven aankijken, en afweren. Hij werd er uiteindelijk gewoon hysterisch van dat ie me niet op de grond kreeg en ging steeds harder schreeuwen en gillen. Zijn kyaai klonk op een gegeven moment als van iemand die nog maar net de baard in de keel krijgt en wiens stem overslaat. De rest van de sportschool (in een lange rij van sparrende tweetallen) werd er steeds stiller van en keek steeds meer nieuwsgierig onze richting uit. LOL Aan het einde van de rit bood de shihan in zijn stille blik de herkenning aan. O:)

Ik heb een keer op een christelijk forum een filmpje over de geestelijke achtergronden hiervan (die ik nog niet cognitief kende toen ik dit gevecht moest vechten) , laten zien, maar ze horen niet wat er wordt uitgelegd en dat wat er wordt uitgelegd in het onderwijs van Christus terug te vinden is. Panisch als ze zijn voor vermeende andere goden, zijn ze verblind geraakt voor wat Is. Terwijl voorbeelden van die dingen in hun eigen bijbel staan, maar ook die worden vaak eigenlijk ten diepste stiekem niet geloofd.
Heb je dat filmpje nog?

Ik herinner me dat ik onverslaanbaar was in de groep van judoka's en als jongen bij de senioren mocht. Daar was een man tegen wie ik moest vechten die mij als een kind behandelde en die ik uit pure kwaadaardigheid een gigantisch snelle schouderworp gaf waarmee hij door de lucht vloog, op zijn rug terecht kwam en het bloed uit zijn neus spoot.

Ik schaamde me achteraf voor de kwaadaardigheid en ging terug naar de junioren. Daar was echter een jongen zo boos op mijn terugkeer dat hij mij in de kleedkamers aanviel.

Toen was de lol er voor mij vanaf.

Later als student hogeschool heb ik op een sportdag mijn judopak nog eens aangedaan, en men schrok van de band, maar ik bleek al snel helemaal ingemaakt te worden. Ik was al mijn vermogen kwijt. Lesje nederigheid.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 16:10

Ik hoop dat je dat filmpje nog gaat vinden.

Wat in ieder geval over het onderhouden van het lichaam gaat, lichamelijk bezig zijn, kan een doel op zich zijn, maar is niet het doel.

Zo kan men denken slim te zijn door volkomen afgetraind te zijn, maar hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen.

Je gaat over op de u-vorm, fijn dat respect, maar is niet nodig. Ik ben in vele opzichten nog bijzonder minderwaardig en afkeurenswaardig, alleen loop daar dan niet voortdurend mee te koop.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 17:22

Mooi filmpje, machtsvertoon, maar mooi.

Wat had je verstopt in de Bijbel gelezen, de afwijzing van rivaliteit?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 18:10

...als ik het goed heb uit Prediker, mooi zo in het Duits.

"Alles is ijdelheid en hoogmoed" is een boodschap tot onthechting, dat klopt wel.

Ik denk dat de "emptiness" bereikt kan worden als men volkomen verscheurd raakt door lijden, door hechting of eventueel wat anders, maar dan heeft het lijden dus instrumentele waarde, en kunnen we het lijden op zich ook waarderen.

ik waardeer de idee dat mijn neusgepeuter, ondermeer, geen afkeuring hoeft te hebben.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 19:19

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 18:37
ik waardeer de idee dat mijn neusgepeuter, ondermeer, geen afkeuring hoeft te hebben.
Ja. Gewoon boven de afkeuring uitstijgen. Het besef dat alles wat je doet in de geestelijke wereld wordt gezien, is herkenbaar, en klopt ook wel, want God ziet alles, dus die in Hem zijn ook. Maar wij leven zolang we dit lichaam hebben, behalve in het Koninkrijk ook nog een stukje in de stof. En daar horen al die stoffelijke dingen bij. Maar de onteerde toestand van het fysieke inzien is wel een zegen. Op een gegeven moment is het gewoon zo dat je het weet, dat je de beslissing neemt dat het niet meer uitmaakt, want de allerhoogste weet het ook. Christus kent ook de schande van het lichaam, Hij werd mens om ons daarmee te helpen. Wij hebben een Koning die de schande van het grofstoffelijke lichaam en het lijden kent en op zich nam om bij onze terugkeer te helpen.
Het gaat ongemerkt, ook in bijzijn van anderen. Het is sterker dan ik. Houdt je ook wel nederig als je weer weet zwak geweest te zijn en de afkeuring van derden te hebben.

Met Christus is een bekroning van besef voor iedereen die het kan horen, maar praten daarover doe ik liever op sprekenovergod.nl

Ik heb als "Noel" op credible.nl geprobeerd aan te sluiten bij hard-core Christenen, en dat lukte mij niet. Ik blijf meer beschouwend over geloof, niet echt volkomen bezield.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 19:28

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 19:09
Notker Wolf, der rockende Abt, generaal-overste van de Benedictijnen, zegt ongeveer hetzelfde als in het filmpje over Ki en de hartsoetra van Boeddha. Hij schreef een boek, Schluss mit der Angst, wat ik overigens niet gelezen heb.
Eine algemeine Unsicherheit..heeft hij het over...en dat je dan de eigenaar van je leven moet worden.

Zielsboodschap.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 20:31

zullen we het verder op sprekenovergod.nl over geloof hebben?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 okt 2018, 20:41

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 20:35
neus schreef:
14 okt 2018, 20:31
zullen we het verder op sprekenovergod.nl over geloof hebben?
Is goed.

Overigens spreek ik verder liever niet over God. De filosofie van Christus vind ik veel mooier. Zoals die bijvoorbeeld tot uitdrukking komt in de filosofie van het hart in het filmpje. :K Wat zich daar manifesteert, kun je eigenlijk niet over praten. En al helemaal niet vangen in religie.
de naam van de site is ontleend aan de vertaling van "theologie" door de huidge of vorige theoloog des vaderlands.

wat is theologie..nou eigenlijk spreken over God. Vond dat wel sympathiek.

filosofie van Christus...heb je de film Maria Magdalena (2018) gezien? Daarin doet men een poging dit naar voren te brengen. Poging is mislukt als je de recensies leest.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 28 okt 2018, 23:12

Stoffel schreef:
14 okt 2018, 21:03
Omdat er zo benauwd gereageerd wordt, en het gelijk naar religie moet.

Heb jij zelf wel eens gelezen wat jij zelf schrijft?
Stoffel schreef:
14 okt 2018, 18:37
Ja. Gewoon boven de afkeuring uitstijgen. Het besef dat alles wat je doet in de geestelijke wereld wordt gezien, is herkenbaar, en klopt ook wel, want God ziet alles, dus die in Hem zijn ook. Maar wij leven zolang we dit lichaam hebben, behalve in het Koninkrijk ook nog een stukje in de stof. En daar horen al die stoffelijke dingen bij. Maar de onteerde toestand van het fysieke inzien is wel een zegen. Op een gegeven moment is het gewoon zo dat je het weet, dat je de beslissing neemt dat het niet meer uitmaakt, want de allerhoogste weet het ook. Christus kent ook de schande van het lichaam, Hij werd mens om ons daarmee te helpen. Wij hebben een Koning die de schande van het grofstoffelijke lichaam en het lijden kent en op zich nam om bij onze terugkeer te helpen.
"Wij"?!?

Stichtelijker kan het haast niet.
Behoor jij daar ook bij, bij die: "wij"?

Of betrap ik je op een denkfout?

Dat jij denkt dat iedereen gelijk aan jou is?

::

Maakt niks uit meid, leef lekker voort zoals jij denkt dat het moet, met witte Kafka-jassen en al.

Het spijt mij wel dat jouw geest aan jouw lichaam gebonden is, en je daarom schrijft wat je schrijven moet.

Dat is de realiteit.
Daar kan ik niets aan veranderen.

Maar ik kan je wel meenemen in mijn gedachtenschip.
(Als verstekelde ketelbinkie)

:-$
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 nov 2018, 04:59

Vergeven.

Kent U die sport?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 nov 2018, 21:08

...
ik heb dan een beeld van in een cirkeltje gaan en aan elkaar doorgeven van bijvoorbeeld een kunstvoorwerp of sierraad, waarvan het vasthouden eigenlijk vervelender is dan het doorgeven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten