De datavakbond

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Verwijderde gebruiker

Re: De datavakbond

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 mei 2018, 16:09

Dacht even dat dit de website was die jij wilde bouwen...zie hele andere namen, dus zal wel niet.

Ik snap nog niet goed wat het doel is, concreet dan...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 mei 2018, 16:57

philotuut schreef:
30 mei 2018, 16:41
Van de site:
eerste datavakbond ter wereld

Als gebruiker van het internet produceer je elke dag data. Via social media, surfen op het internet en door gebruik te maken van apps. Deze data produceer je met plezier, maar grote techgiganten bepalen geheel de voorwaarden. Zo weet je niet wat er met je data gebeurt en zie je ook niets terug van de opbrengsten. Jij als dataproducent hebt recht op goede arbeidsvoorwaarden. Jouw leven is transparant voor databedrijven, maar databedrijven zijn dat niet voor jou. Daarom moeten we ons verenigen. Om een tegenmacht te vormen. Om aan tafel te komen bij Google, Facebook en anderen. Om overheden aan te jagen. Zodat we zeggenschap krijgen over onze data, producten en de diensten die daaruit voortkomen.
je ziet niets terug van de "opbrengsten"...gaat het daarom? Is alle delen van bijvoorbeeld vakantiefoto's iets dan vergoed moet worden?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 mei 2018, 17:50

Facebook is gratis, juist daarom. Ik denk dat het in de lucht houden van het platform aardig wat kost. Het idee van winstdeling is altijd leuk, maar wil je ook aan verliesdeling doen?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 mei 2018, 18:12

facebook heeft natuurlijk altijd als doel gehad om zoveel mogelijk informatie over de deelnemers te verzamelen om te kunnen gebruiken. Data = macht. Ik ben wel realistisch genoeg om te denken dat dat blijft, dat vanwege privacy de data niet verwijderd gaat worden. Als je data wil verwijderen zal je dat zelf moeten doen, maar de rubriek waar je in valt is dan al bepaalt. Kennis die niet ongedaan gemaakt kan worden.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 mei 2018, 23:47

Ik beet. (click-bait)

Wat zag ik?

"Lid worden".

Toen sloot ik het venster alweer.

"Anonieme vanbonden zijn niet toegestaan? De data moet ten allen tijde verantwoorbaar zijn?"
Dacht ik nog.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 jun 2018, 18:51

philotuut schreef:
04 jun 2018, 18:25
Neus, het gaat niet zozeer om verwijderen, want dat is relatief, maar om de zeggenschap en de mogelijkheid te weten wat er met jou data gebeurd wanneer je bv op een linkje klikt.

Mvrg
Data die onder eigen zeggenschap blijft...mooi idee.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 05 jun 2018, 21:04

Daar is een vakbond voor nodig!

("Hier kunt U inschrijven ...")
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 05 jun 2018, 21:05

Zou iets als een: "Vakverbond", zoveel beter kunnen zijn?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 05 jun 2018, 21:06

(Hier kunt U anoniem niet schrijven)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 05 jun 2018, 21:06

Vagebond!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 05 jun 2018, 21:07

:cool:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 05 jun 2018, 21:08

(Hè, teruglezend klopt het ook nog. Random-toeval?)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast