welk gebied is er nog niet gedekt?

Zit je ergens mee, ben je nieuwsgierig hoe anderen hier over denken, hoe pakken wij dit aan? Stel hier al je vragen.
Gesloten
Verwijderde gebruiker

welk gebied is er nog niet gedekt?

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 mar 2018, 18:55

filosofie heeft als aandachtsgebieden de logica, ethica en fysica

welk gebied is er dan nog niet gedekt?

biologie en psychologie lijken wel een soort van afgedekt

biologie is voornamelijk fysica en logica
psychologie is voornamelijk logica en ethica

ethica en fysica zouden kunnen samenkomen in sociologie

maar op de een of andere manier mist er een dimensie.

als we het hebben over de werkelijkheid, de wereld, subject-object dualisme, dan is het logica, ethica en fysica

als we het hebben over realiteit, eenheid, heelheid, dan is dat een andere dimensie, misschien spiritueel.

realiteit staat centraal, het is de kern, waar alles samenkomt of samen is.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 mar 2018, 19:03

realica?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 mar 2018, 13:38

realica -> het realiteitsprincipe, dat wat bewustzijn mogelijk maakt

Niet helemaal de ideeënwereld van Plato, maar de principes-wereld, dat wat werkende principes bevat zonder dat die direct in werking hoeven te zijn, als de principes in werking zijn heb je een werkelijkheid.

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 03 mar 2018, 21:12

lastig om aan iets dergelijks een invulling te geven en onder één noemer te brengen. ik denk met je mee, kan echter nog niets zinnigs vertellen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 mar 2018, 21:45

De andere ik schreef:
03 mar 2018, 21:12
lastig om aan iets dergelijks een invulling te geven en onder één noemer te brengen. ik denk met je mee, kan echter nog niets zinnigs vertellen.
alsof je een geboorte-principe hebt, dus in elke werkelijkheid komt dat geboren worden terug, en dan is de "realiteit" dat geboorte zich moet realiseren in elk soort werkelijkheid. Wiskundig dan dat een relatie tussen meerdere punten altijd het perspectief kan hebben dat een punt loskomt uit een samenkomen van punten, de punten kunnen niet bewaard blijven in bijeenkomst. Zoiets, abstract bekeken. Elk soort emmer loopt op een gegeven moment over.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 mar 2018, 23:01

De filosofie van "Linguistiek".

"Tongkunde", waar komt die uit voort immers?
Als we toch gewoon met lettertjes op een scherm, of binnenkort direkt met probes, aan elkaar hangen.
(Wie komt er dan nog aan werken toe? Is het "centjes verdienen"-tijdperk nu reeds aan zijn einde gekomen?)

Cunnilingus en Fellatio, zijn -in principe- gebiedloos: beide begrippen betekenen hetzelfde.

Beide kunnen gegeven en ontvangen worden.

De kunst is dat zowel de gever als de ontvanger er zo veel mogelijk van kan genieten.

Afbeelding

Hier ging dan iets mis, denk ik.
Wellicht door een vertaalfout.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 mar 2018, 23:16

Vergeet mijn bovenstaande bericht niet te lezen, anders wordt dit moeilijk (nog moeilijker) te begrijpen.


Taalkunde == Tongkunde

Maar nu heb ik alle "stomme" mensen (die niet kunnen spreken) tegen het hoofd gestoten.

Hoe stom moet je zijn, als je als fysische mogelijkheid niet hebt om te kunnen spreken?

Schaam je je dan niet?

Dat iemand die het wel kan zich wellicht beter uit zou drukken dan jij dat kan?

Is het dan niet uitermate vervelend, als hen dat niet lukt?

(Het is een verre afleiding, dat geef ik toe, maar "waar" niettemin. Het is zelfs iets waar je boos over zou kunnen worden.)

Als ik niet zo stom zou zijn, zou ik me kunnen opwinden over de mate van onzinnige onzin die mensen uit hun praatorgaan weten te krijgen.

"Ze weten niet beter", denkt de stomme dan maar.

"Gelukkig kan ik nog lezen en schrijven, hoewel ik de nieuwerwetse boeken niet meer kan begrijpen: Ze sterven van de paradoxen."
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 mar 2018, 10:38

tongkunde seksueel opvatten, ik geloof dat praten toch meer iets met strottenhoofd te maken had, maar misschien is dat wel op een bepaalde plek geduwd...de realiteit kan vrij absurd zijn, zoals ook het besef dat altruïsme een gokmentaliteit is...

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 04 mar 2018, 12:38

neus schreef:
03 mar 2018, 21:45
De andere ik schreef:
03 mar 2018, 21:12
lastig om aan iets dergelijks een invulling te geven en onder één noemer te brengen. ik denk met je mee, kan echter nog niets zinnigs vertellen.
alsof je een geboorte-principe hebt, dus in elke werkelijkheid komt dat geboren worden terug, en dan is de "realiteit" dat geboorte zich moet realiseren in elk soort werkelijkheid. Wiskundig dan dat een relatie tussen meerdere punten altijd het perspectief kan hebben dat een punt loskomt uit een samenkomen van punten, de punten kunnen niet bewaard blijven in bijeenkomst. Zoiets, abstract bekeken. Elk soort emmer loopt op een gegeven moment over.
Geboorte is in zekere zin tegengesteld aan de dood. op het moment dat dood niet is, maar dood slecht duidt op verandering,verwijst geboorte dan ook naar verandering en is geboorte slechts binnen perceptie 'nieuw ontstaan' in plaats van vervorming?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 mar 2018, 13:23

De andere ik schreef:
04 mar 2018, 12:38
neus schreef:
03 mar 2018, 21:45
De andere ik schreef:
03 mar 2018, 21:12
lastig om aan iets dergelijks een invulling te geven en onder één noemer te brengen. ik denk met je mee, kan echter nog niets zinnigs vertellen.
alsof je een geboorte-principe hebt, dus in elke werkelijkheid komt dat geboren worden terug, en dan is de "realiteit" dat geboorte zich moet realiseren in elk soort werkelijkheid. Wiskundig dan dat een relatie tussen meerdere punten altijd het perspectief kan hebben dat een punt loskomt uit een samenkomen van punten, de punten kunnen niet bewaard blijven in bijeenkomst. Zoiets, abstract bekeken. Elk soort emmer loopt op een gegeven moment over.
Geboorte is in zekere zin tegengesteld aan de dood. op het moment dat dood niet is, maar dood slecht duidt op verandering,verwijst geboorte dan ook naar verandering en is geboorte slechts binnen perceptie 'nieuw ontstaan' in plaats van vervorming?
op atomair en moleculair niveau is het zeker zo dat niets "nieuws" ontstaat.

op genetisch niveau zou je kunnen zeggen dat de combinatie toch wel vrij uniek is.

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 05 mar 2018, 08:37

De dimensie waarvan je zegt dat die ontbreekt, is eigenlijk een vorm van bewegende verandering.
RobW hielp me door te zeggen
Wat ik voor mijzelf ontdekt heb is dat het temmen van oordelen positief uitwerkt. In jouw antwoord gebruik je het woord vertrouwen. In mijn hoofd is dat een oordeel en als het oordeel geveld is, stopt het denken, in mijn hoofd.
Een oordeel stopt inderdaad het denken. een oordeel is een fixatie van een conclusie, waarbij alle beweging stopt.
Informatieverwerking, hetgeen wat nodig is om tot een conclusie te kunnen komen, is wiskundig gezien meetbare punten als zijnde bepalingen. een bepaling is net als een oordeel een fixatie van een conclusie.
Kenbare vormgeving wordt dus eigenlijk bepaald door fixatie(stilstand), terwijl de ontbrekende dimensie zich juist binnen de beweging van de fixatie bevindt, Fixatie op een ander moment, voorbij het oordeel,bepaling. Het herzien van oude fixaties/oude fixaties los te laten en weer te laten bewegen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 mar 2018, 13:44

Een spalk voor een gebroken been is onmisbaar. Voor de rest klopt het natuurlijk dat iedere aangebrachte fixatie een belemmering is. Wat is het doel? Belemmeringsloos?

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 05 mar 2018, 14:30

neus schreef:
05 mar 2018, 13:44
Een spalk voor een gebroken been is onmisbaar. Voor de rest klopt het natuurlijk dat iedere aangebrachte fixatie een belemmering is. Wat is het doel? Belemmeringsloos?
Het doel
filosofie heeft als aandachtsgebieden de logica, ethica en fysica

welk gebied is er dan nog niet gedekt?

biologie en psychologie lijken wel een soort van afgedekt

biologie is voornamelijk fysica en logica
psychologie is voornamelijk logica en ethica

ethica en fysica zouden kunnen samenkomen in sociologie

maar op de een of andere manier mist er een dimensie.

als we het hebben over de werkelijkheid, de wereld, subject-object dualisme, dan is het logica, ethica en fysica

als we het hebben over realiteit, eenheid, heelheid, dan is dat een andere dimensie, misschien spiritueel.

realiteit staat centraal, het is de kern, waar alles samenkomt of samen is.
Je hebt logica, ethica en fysica benoemd.
Begrip van realiteit, eenheid, heelheid, de andere dimensie ontstaat uit fixatie van logica ethica en fysica .... er ontbreekt een dimensie om voorbij logica, ethica en fysica te kijken.
Stel je zet logica, ethica en fysica in beweging. Dat wat je creëert is verandering waarbij ieder perspectief uniek is.
(Het al dat is als caleidoscoop-effect)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 mar 2018, 16:35

ok dan heb je een 3D ruimte vanuit 3 assen, maar alles staat vast, en dan komt de vierde, realica, en alles kan beweeglijk worden waargenomen. De realica is als een drone-camera. Er is dan echter niet een statisch landschap, want de positie van de camera verandert de fixatie...

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 05 mar 2018, 22:08

Meer het omgekeerde effect van een symphony, waarin alle noten teruggebracht worden naar 1 moment en haaks op de tijdas worden afgespeeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 mar 2018, 08:59

De andere ik schreef:
05 mar 2018, 22:08
Meer het omgekeerde effect van een symphony, waarin alle noten teruggebracht worden naar 1 moment en haaks op de tijdas worden afgespeeld
Ik krijg een soort omgekeerd beeld.

De realiteit wordt verdicht, in plaats van dat de realiteit uitgespreid wordt.

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 06 mar 2018, 10:23

neus schreef:
06 mar 2018, 08:59
De andere ik schreef:
05 mar 2018, 22:08
Meer het omgekeerde effect van een symphony, waarin alle noten teruggebracht worden naar 1 moment en haaks op de tijdas worden afgespeeld
Ik krijg een soort omgekeerd beeld.

De realiteit wordt verdicht, in plaats van dat de realiteit uitgespreid wordt.
Bij een symfonie krijg je denk ik slechts de noten van een toonladder in verschillende octaven,
Gerelateerd en vertaald naar realiteit zou het neerkomen op dat wat is, in verschillende trillingsniveaus

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 mar 2018, 10:32

De andere ik schreef:
06 mar 2018, 10:23
neus schreef:
06 mar 2018, 08:59
De andere ik schreef:
05 mar 2018, 22:08
Meer het omgekeerde effect van een symphony, waarin alle noten teruggebracht worden naar 1 moment en haaks op de tijdas worden afgespeeld
Ik krijg een soort omgekeerd beeld.

De realiteit wordt verdicht, in plaats van dat de realiteit uitgespreid wordt.
Bij een symfonie krijg je denk ik slechts de noten van een toonladder in verschillende octaven,
Gerelateerd en vertaald naar realiteit zou het neerkomen op dat wat is, in verschillende trillingsniveaus
Dan is het een kwestie van een ander oor/camera/oog om die niveau's weer samen te laten gaan. Uiteindelijk iets van evolutie?

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 06 mar 2018, 10:59

neus schreef:
06 mar 2018, 10:32
De andere ik schreef:
06 mar 2018, 10:23
neus schreef:
06 mar 2018, 08:59


Ik krijg een soort omgekeerd beeld.

De realiteit wordt verdicht, in plaats van dat de realiteit uitgespreid wordt.
Bij een symfonie krijg je denk ik slechts de noten van een toonladder in verschillende octaven,
Gerelateerd en vertaald naar realiteit zou het neerkomen op dat wat is, in verschillende trillingsniveaus
Dan is het een kwestie van een ander oor/camera/oog om die niveau's weer samen te laten gaan. Uiteindelijk iets van evolutie?
Ik dacht meer aan:

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 mar 2018, 14:41

De andere ik schreef:
06 mar 2018, 10:59
neus schreef:
06 mar 2018, 10:32
De andere ik schreef:
06 mar 2018, 10:23


Bij een symfonie krijg je denk ik slechts de noten van een toonladder in verschillende octaven,
Gerelateerd en vertaald naar realiteit zou het neerkomen op dat wat is, in verschillende trillingsniveaus
Dan is het een kwestie van een ander oor/camera/oog om die niveau's weer samen te laten gaan. Uiteindelijk iets van evolutie?
Ik dacht meer aan:
Wat wel een beetje zichtbaar is, is dat hogere frequenties, meer trilling, meerdere te onderscheiden vormen laten zien. Dus onze "realiteit" ligt dan misschine bij lage frequentie, weinig trillingen, of misschien zelfs "geen trilling".

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 06 mar 2018, 15:20

neus schreef:
06 mar 2018, 14:41
De andere ik schreef:
06 mar 2018, 10:59
neus schreef:
06 mar 2018, 10:32


Dan is het een kwestie van een ander oor/camera/oog om die niveau's weer samen te laten gaan. Uiteindelijk iets van evolutie?
Ik dacht meer aan:
Wat wel een beetje zichtbaar is, is dat hogere frequenties, meer trilling, meerdere te onderscheiden vormen laten zien. Dus onze "realiteit" ligt dan misschine bij lage frequentie, weinig trillingen, of misschien zelfs "geen trilling".
Of een combinatie van trillingen, bijvoorbeeld dat wat de planeten mogelijk in een bepaalde baan houdt

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 07 mar 2018, 12:00

theoretische invloeden

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 mar 2018, 12:15

De andere ik schreef:
07 mar 2018, 12:00
theoretische invloeden
Positive vibes :-)

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 07 mar 2018, 12:39

neus schreef:
07 mar 2018, 12:15
De andere ik schreef:
07 mar 2018, 12:00
theoretische invloeden
Positive vibes :-)
Of taal....((communicatie,interactie, definitie)=wat is)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 mar 2018, 14:38

De andere ik schreef:
07 mar 2018, 12:39
neus schreef:
07 mar 2018, 12:15
De andere ik schreef:
07 mar 2018, 12:00
theoretische invloeden
Positive vibes :-)
Of taal....((communicatie,interactie, definitie)=wat is)
Hebben ze ook geprobeerd scheldwoorden tegen het water te zeggen, en daarna rare en lelijke kristallen gezien?

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 07 mar 2018, 14:51

Het schijnt van wel. Ik weet echter niet of dit echt is of fake want zelf heb ik dergelijke experimenten niet uitgevoerd en mr Masaru Emoto schijnt niet meer onder ons te zijn als gekende vorm.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 07 mar 2018, 19:16

De andere ik schreef:
05 mar 2018, 22:08
Meer het omgekeerde effect van een symphony, waarin alle noten teruggebracht worden naar 1 moment en haaks op de tijdas worden afgespeeld
Mooi!
Mooie metafoor! Ik kan me daar goed iets bij voorstellen.

Maar toen ik het deed, bekropen me weer andere gedachten.

::

Hoe werkt stilte dan, binnen die metafoor? Of: toondoof-/toonloosheid?
Is stilte een toon, juist de afwezigheid ervan, een - al dan niet symphonische- samenstelling?

Hoe staat stilte in relatie tot de tijd-as?

::

Sorry als/dat ik inbreek in jullie discussie, maar deze vraag wilde ik toch graag stellen.
(Voordat de discussie verder afdwaalt richting: "Als je zwanger bent moet je Mozart luisteren, anders krijg je slechte kristallen. En vooral niet roken"

Aangezien stilte om me heen, voor mij, de mooiste symphonie is: "Hoe verhoudt zich die stilte dan als een symphonie haaks op de tijd-as?"

Of juister: "Hoe kan ik dat zien binnen uw metafoor, zodat zij ook op mij van toepassing kan zijn?"

::

HM

Sorry voor het huiswerk.
(Of: "Graag gedaan", als je er geen bezwaar tegen hebt.)

;)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 mar 2018, 19:31

Een "leegte" waarbinnen tonen?
Op een "volte" waarbinnen stiltes?

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 07 mar 2018, 21:13

memeticae schreef:
07 mar 2018, 19:16
De andere ik schreef:
05 mar 2018, 22:08
Meer het omgekeerde effect van een symphony, waarin alle noten teruggebracht worden naar 1 moment en haaks op de tijdas worden afgespeeld
Mooi!
Mooie metafoor! Ik kan me daar goed iets bij voorstellen.

Maar toen ik het deed, bekropen me weer andere gedachten.

::

Hoe werkt stilte dan, binnen die metafoor? Of: toondoof-/toonloosheid?
Is stilte een toon, juist de afwezigheid ervan, een - al dan niet symphonische- samenstelling?

Hoe staat stilte in relatie tot de tijd-as?

::

Sorry als/dat ik inbreek in jullie discussie, maar deze vraag wilde ik toch graag stellen.
(Voordat de discussie verder afdwaalt richting: "Als je zwanger bent moet je Mozart luisteren, anders krijg je slechte kristallen. En vooral niet roken"

Aangezien stilte om me heen, voor mij, de mooiste symphonie is: "Hoe verhoudt zich die stilte dan als een symphonie haaks op de tijd-as?"

Of juister: "Hoe kan ik dat zien binnen uw metafoor, zodat zij ook op mij van toepassing kan zijn?"

::

HM

Sorry voor het huiswerk.
(Of: "Graag gedaan", als je er geen bezwaar tegen hebt.)

;)
De stilte wordt binnen de muziek aangeduidt als rust,-. Zoek de - in het moment en geniet van de stilte

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 07 mar 2018, 21:29

De andere ik schreef:
05 mar 2018, 14:30
Stel je zet logica, ethica en fysica in beweging. Dat wat je creëert is verandering waarbij ieder perspectief uniek is.
neus schreef:
07 mar 2018, 19:31
Een "leegte" waarbinnen tonen?
Op een "volte" waarbinnen stiltes?
Precies!

Tracht eens een muziekstuk te componeren binnen de genoemde grenzen.

Dat moet symphonie zijn.

(Heerlijke stilte: Geen gesodemieter om je heen, geen zagerij, geen stoeptegels, geen kerken die uit de grond gestampt moesten worden, ter vergelding van enig wat.)

In welke wereld leef jij?

En

Kun jij dat?

::
neus schreef:
02 mar 2018, 18:55
filosofie heeft als aandachtsgebieden de logica, ethica en fysica

welk gebied is er dan nog niet gedekt?
Je vergeet erotica, de aantrekkingskracht.
Newton noemde het zwaartekracht, Einstein relativiteit.

Volgens Feynman is het elektrisch bewezen, nu de rest nog zover zien te krijgen, het geloof daar te laten laten en in de Natuur zien te geloven.

QED

Elektrisch gezien valt alles op te lossen: of je nu een Stator, een Rotator, een weerstand of een capaciteit bent. Elektrisch gezien kun je zelfs met inductoren overweg.

Kijk maar naar je smartphone.
Kun jij er wijs uit worden hoe die werkt?

Ik wel.

Ik wil best les geven, maar niet onbezoldigd, ik heb een hoop tijd in mijn kennisvergaring gestopt.

Ik heb echter leerlingen nodig die gericht vragen. Ik ben namelijk een slechte pedagoog.

(Iedereen die mijn verhalen in dictaatvorm weet te gieten is welkom! En kan nog wat verdienen ook, mocht het nodig blijken.)

::

Zulk soort gebied bedoel je?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 07 mar 2018, 21:40

De andere ik schreef:De stilte wordt binnen de muziek aangeduidt als rust,-. Zoek de - in het moment en geniet van de stilte
Het spijt me enorm, maar ik kan van Uw woorden "geen kaas maken".

Wilt U misschien een refrasering trachten?

(No hard feelings, mea culpa, &c.)

(Maar ik vraag er tenminste wel naar, alvorens te oordelen)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 mar 2018, 02:05

De realiteit kan dus ook zoiets zijn als een enorme "toeter", waarvan dan maar beter is dat je er muziek in gaat horen, en stiltes in kan lassen.

Gebruikersavatar
De andere ik
Posts in topic: 13
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jan 2018, 12:14
Contacteer:

Bericht door De andere ik » 08 mar 2018, 21:49

memeticae schreef:
07 mar 2018, 21:29

Precies!

Tracht eens een muziekstuk te componeren binnen de genoemde grenzen.

Dat moet symphonie zijn.

(Heerlijke stilte: Geen gesodemieter om je heen, geen zagerij, geen stoeptegels, geen kerken die uit de grond gestampt moesten worden, ter vergelding van enig wat.)

In welke wereld leef jij?

En

Kun jij dat?

::
Blijkbaar wel, bij toeval ontdekt.
Nu nog achterhalen hoe ik het gedaan heb.....

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 mar 2018, 01:23

Ha!

Gisteren weer eens Mike Oldfield geluisterd: Tubular Bells I en II, achter elkaar.

Het was heerlijk!

Ik wist de hoogte van vroeger (mijn 9- of twaalfjarige zelf) weer te bereiken ...

Voor mij was toen de wereld goed en begrijpbaar.

In ieder geval werden er toen duidelijke grenzen gesteld om tegen te ageren.
(1978-1981 spreek ik over)

Dat is tegenwoordig niet meer mogelijk: de verzuiling is 1 grote zuil geworden: 1984.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 mar 2018, 01:24

Is dat al afgedekt?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten