Bericht
door alain » 28 nov 2016, 19:46
Ik hoop bertus dat je niet in de war raakt,
omdat ik nu verder ga en dat terwijl m ook met je spreekt,
ik zal verder gaan waar wij gebleven waren,
zodat m zelf kan reageren op waar jullie over spreken,
Heel eenvoudig.
Stelling: Ten opzichte van menselijke wetten, die schendbaar zijn, zijn kosmische wetten onschendbaar.
Het enige wat een wet onschendbaar kan maken is het onmogelijke.
tenzij je mij kunt vertellen hoe anders een wet onschendbaar te maken.
als ik mag,
zo een voudig is je stelling niet,
hij is eerder
2 voudig,
Stelling: Ten opzichte van menselijke wetten, die schendbaar zijn, zijn kosmische wetten onschendbaar,
en
Het enige wat een wet onschendbaar kan maken is het onmogelijke.
tenzij je mij kunt vertellen hoe anders een wet onschendbaar te maken.
2 stellingen en een uitdaging,
door de uitdaging aan te gaan,
je stelling te betrekken,
en vervolgens te zuiveren,
blijft er nog 1 stelling over,
hier mee geef ik mijn plan aan,
dus de uitdaging is,
kan je mij vertellen,
hoe anders een wet onschendbaar te maken,
dan door het onmogelijke,
eens kijken,
eerst heb ik eenheid van opvatting nodig,
wat IS onschendbaar en hoe maak je dat,
het betekent,
niet te straffen,
maar ook,
1) Betrouwbaar 2) Heilig 3) Immuun 4) Integer 5) Inviolabel 6) Niet ter verantwoording geroepen kunnende worden 7) Onaantastbaar 8) Onkreukbaar 9) Onvatbaar 10) Onverbreekbaar 11) Resistent
das vervelend,
geen eenduidigheid,
nu denk ik dat dit synoniemen zijn,
en geen definitie,
laten we voor de zekerheid de jurist bevragen,
we spreken immers over wet en rechtvaardigheid,
onschendbaar bijv.naamw. juridisch niet voor strafrechterlijke vervolging ontvankelijk
aha niet te straffen,
naar menselijke norm,
niet te straffen dus,
hoe ziet de uitdaging er nu uit?
hoe anders een wet niet straffend te maken,
dan door het onmogelijke,
rare stelling,
toch maar naar de eerste en laat dit even rusten,
Ten opzichte van menselijke wetten, die schendbaar zijn, zijn kosmische wetten onschendbaar.
even verduidelijken,
menselijke wetten zijn schendbaar (te bestraffen)
kosmische wetten zijn niet te straffen,
beste bertus,
dit is nu een van de uitspraken waarvan ik vraag,
klopt je stelling wel,
bedoel je eigenlijk iet iets anders?
1 van de synoniemen bijvoorbeeld,
want met schendbaar of onschendbaar komen we er niet,
het lijkt me een menselijk verzinsel,
als je nu toch een wet onschendbaar wil maken,
kijk dan naar de werkelijkheid,
we doen niet anders,
al blijft het raar om een wet juridisch te moeten vervolgen,
het zou iets over de wet kunnen zeggen,
Wanneer je een handeling wilt beoordelen op juist of onjuist, wat heb je dan nodig?
Is slechts het zien van de handeling genoeg om erover te kunnen oordelen, of ben je meer informatie nodig?
ieder geval recht vaardigheid,
maar goed het klinkt als retoriek en je geeft zelf al een antwoord,
al is het vragend,
verder welke handeling,
elke handeling heeft zijn eigen uitvoering,
laten we zeggen naar de verhoudingen van pythagoras,
Wanneer ik probeer te kijken wat ik aan informatie nodig heb om te kunnen beoordelen of een handeling juist of onjuist is, ben ik een intentie nodig.
waarom?
Naar aanleiding van de intentie ben ik in staat te beoordelen of een handeling juist of onjuist is.
oh los van welke handeling?
Om te kunnen beoordelen of iets juist of onjuist is moet ik weten wat juist en onjuist is.
juist,
Dit maakt dat wanneer je iets gaat beoordelen je, als mens, eigenlijk al bevooroordeeld bent.
dit is een aanname,
die overigs niet woord gesteund door wat je eerder zegt,
maar wel door de werkelijkheid,
want wat nu,
als je intensie,
goed IS,
Je overtuiging, waaraan ik niet twijfel, van het bestaan van goed en kwaad beïnvloed het oordeel.
mijn oordeel?
en is mijn beinvloeding de overtuiging,
bedoel je het zo?
of beinvloed het oordeel mijn overtuiging,
en de overtuiging,
is hij juist of niet?
Wanneer ik naar een handeling kijk, vergeet ik wat ik goed of fout vindt en kijk ik of er een intentie is, anders dan de mijne die een handeling juist kan laten zijn.
waarom?
Bijvoorbeeld ik steel.
Mijn intentie: ik wil mezelf verrijken en het interesseert me niet of ik anderen benadeel.
Stelen is juiste en vaardigmogelijke handeling wanneer ik mezelf wil verrijken en het me niet interesseert of ik anderen daarbij benadeel.
ho ho stelen is een onjuiste handeling,
en niet iedereen is er vaardig in,
sterker je kan je er in bekwamen,
als vak als ware,
Hetzelfde voorbeeld nu met de intentie: ik wil mezelf verrijken maar niemand mag daar onder lijden.
Stelen als handeling is onjuist en onvaardig, het is onmogelijk om te stelen zonder iemand te benadelen.
ik begrijp je nu,
ik was iets te vlug,
maar jij ook,
want ik ben het met je eens,
als de een zich verrijkt,
en ander minder heeft,
en dus lijd,
maar goed,
in de werkelijkheid kan men wel stelen zonder een ander kwaad te doen,
maar hebben we het nu niet over een ethisch dilemma,
of je mag stelen,
zonder verrijking maar ter overleving?
en ik vermoed dat dit gelijk het antwoord op je vraag is,
Een handeling wordt daarmee voor mij altijd gerechtvaardigd
echter de intentie kan een handeling onrechtvaardig, zoals jij dat noemt laten lijken
omdat je uitgaat van een andere intentie als de intentie die een handeling rechtvaardigt.
spreek je niet over rede?
de rede,
als je nu zegt,
het waarom van de handelingen,
dat bepaalt de rechtvaardigheid,
geef ik je een hand,
waarbij ik je wel zeg,
dat onrechtvaardig handelen wel bestaat,
zelfs naar rede,
zoals jij zegt,
zelf verrijking,
ten behoeve van het al,
IS onrechtvaardig,
maar wel een werkelijk plan,
in uitvoering,
Weten wat goed en verkeerd is maakt dat we onze eigen intenties het liefst invullen om tot een oordeel te komen.
dus naar de fout toe corrigeren?
Wanneer iedere handeling te rechtvaardigen is,
dat is niet zo,
de handeling van lucifer IS niet te rechtvaardigen,
nog zijn intentie,
wie oordeelt dan over de juistheid van de intentie?
waarheid,
of als je wil,
het al,
Wanneer je dan beschouwd dat kosmische wetten heilige wetten zijn,
zie je terug dat de kosmos niet toestaat om te stelen zonder iemand anders te benadelen
wat is eigenlijk stelen?
heimelijk wegnemen, zich eens anderen goed onregtmatig toeëigenen
aha goederen,
mensen dingen,
heeft dus niets met oevrleven te maken,
of het ware recht hebben,
stelen is spullen ONRECHTMATIG toe eigenen,
en stelen toestaat wanneer het je niets kan schelen wanneer het iemand benadeeld.
zal de kosmos zich druk maken om jouw handeling,
die een ander benadeelt?
nee,
geloof,
of beter vertrouwen,
de kosmos straft niet,
dat doet het onvermijdelijke,
en er zijn maar weinig mensen,
die waarlijk,
het niets kan schelen wanneer het iemand benadeeld.
naar werkelijkheid,
raakt het uiteindelijk de meesten,
Daarmee staan kosmische wetten haaks op juridische wetten.
als je wil,
ik denk dat ze niets met mekaar van doen hebben,
Dat alles mag binnen het mogelijke is gesymboliseerd in de vrije wil.
precies,
De vrije wil symboliseert daarnaast ook de vrije keuze waarin geen verplichting bestaat binnen kosmische wetten.
juist de vrije keuzen tussen goed en slecht
recht vaardig of onrecht vaardig,
Verplichtingen vormen zich pas binnen de vrije keuze van de wil.
waarlijke verplichtingen te verstaan,
en de wil om goed te doen,
Bijvoorbeeld het principe van menselijke wetten.
Wanneer jij niet wilt dat een ander steelt zul jij van alles moeten doen om die ander ervan te weerhouden of te straffen wanneer hij niet doet wat jij wilt.
zo zo dictator,
dus niet stelen staat gelijk aan doen wat jij wilt?
das raar,
maar goed,
als je niet wilt dat iemand iets van jouw steelt,
wees dan zelf een voorbeeld,
door niet te stelen,
en je goederen te bewaken,
als ze het waard zijn,
De intentie wordt daarmee verbonden aan de wil van de mens en is menselijke maatstaf en geen kosmische maatstaf.
juist,
werkelijkheid verwoord als waarheid,
DE waarheid wel te verstaan de menselijke maat
Je vindt een hele hoop van wat ik beweer onzin.
onjuist,
als dat zo was mijn beste,
had ik geen zins hier energie in gestoken,
Kun je je voorstellen dat ik een verplichting heb gehad om onder andere rechtvaardigheid en onrechtvaardigheid opnieuw voor mezelf te moeten definiëren
jazeker,
kun jij voorstellen dat ik dit dagelijks moet doen?
om het aan te laten sluiten bij mijn waarneming van werkelijkheid?
bertus de werkelijkheid IS veranderlijk,
zo ook jouw waarneming,
Wat jij onder rechtvaardigheid verstaat heb ik ook geleerd echter vloekt het alsof ik een paard een koe zou noemen en een huis een boom, wat voor jou misschien lijkt alsof ik dat doe binnen jouw referentiekader van wat is.
het is niet mijn referentie kader bertus,
dat schijn je niet te begrijpen,
maar zo logisch voor iemand,
die denkt vanuit zijn refentie kader,
dat dat niet kan,
Wanneer je dat wat ik zeg onzin gaat noemen, ga je mijn werkelijkheid onzin noemen, een werkelijkheid die ik al jaren ervaar,
nou en,
wie ben ik dan,
een onbekende die alleen maar zegt wat hij denkt,
naar waarheid,
vanuit mijn diepste gedachte,
daar zitten toch geen consequenties aan?
en voor wat het waard is,
ik noem de werkelijkheid onzin,
dus ook de jouwe,
en wat jij al jaren als werkelijk ervaart is,
subjektief,
daarbij als ik jouw werkelijkheid onzin noem,
wat is dan de betekenis van onzin,
is dat slecht?
als je nu spreekt over referentie kader,
wat is jouw kader dan?
vertel het maar naar waarheid,
en ik begrijp dat je niet claimt,
ik waardeer wat je doet bertus,
je lijkt me rechtvaardig,
maar dan wel subjektief,
wel wil ik nog kwijt,
dat als je zelf continue eigen definties gebruikt,
waarbij rood niet rood is,
maar rood zoals jij het ziet,
elk gesprek lijd naar discussie,
terwijl we ook met mekaar zouden kunnen mee denken,
inplaats van vast houden aan de eigen intentie,
goede avond,
Laatst gewijzigd door
alain op 30 nov 2016, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.