Citaten van forumleden

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Blin
Posts in topic: 5
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 03 okt 2015, 22:31

Moet het een citaat zijn van een ander of mag het ook zelfplagiaat zijn. Ik ga voor het laatste. Wat een onzin allemaal die citaten. Nee, dat was hem nog niet maar hij gaat vast op de mijne lijken, ook al ken ik hem nog niet.

Ik houd van schermbloemen, ja ik weet het, ze stinken naar pies maar ik vind ze mooi. In de plantengids staan ze nu niet op de juweeltjeslijst maar ik ik houd ervan, vooral als het zo'n zelfgewoven bol is of as ze uitgebloeid is. Eens kijken of ik er nog eentje heb in mijn fotogalerij.

Ik meende haast zeker te weten van niet, want meestal mik ik al mijn foto's vrijwel meteen weer de prullenbak in. Ik houd van lege fotolijstjes of lege fotomappen. Nu moet ik dan toch weer wat aan gaan rommelen bij dat verdomde photobucket want beloofd is beloofd en ik had er een of liever een paar maar weer meer dan twee. Taal is kut.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu nog mijn citaat, regels, regels, regels,


"Ik at vanavond een boterham met pindakaas"


dat is 'm. Op het eerste gezicht misschien niet zo diep maar er schuilt veel wijsheid achter. Het bammetje dat ben ik. Het stelt niet zoveel voor, althans we weten wel zo'n beetje hoe zo'n lammetje tot stand kwam. Van zijn bloemetjes en zijn bijtjes, de graankorrels, de molenaar en de bakkersknecht. Het is allemaal reuze eenvoudig en verder analyse is niet meer nodig anders ga je het lammetje nog doodanalyseren en ondanks haar eenvoud is het bammetje, als mijn identiteit zeg maar, heel eenvoudig maar waardevol.

Maar nu, wat komt er OP dat bammetje, dat is de wereld, steeds wat anders dat het onderzoeken waard is. De pindakaas staat voor wat je maar bedenkenn kan, of het nu bestaat of niet, het wordt in nieuwsgierigheid genoten of verafschuwd. Ze is er om te vermaken en om te smaken.

Leon

Bericht door Leon » 04 okt 2015, 19:48

zoals het klokje thuis niet tikt, tikt het overal.

thijmen111
Posts in topic: 6
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 sep 2015, 22:22
Contacteer:

Bericht door thijmen111 » 07 okt 2015, 16:26

Het genie beheerst de chaos, maar wat als de chaos het genie beheerst.

Leon

Bericht door Leon » 07 okt 2015, 16:29

het oncontroleerbare onder controle hebben is een onmogelijk doel.
als we dat doel laten hebben we het leven onder controle.

thijmen111
Posts in topic: 6
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 sep 2015, 22:22
Contacteer:

Bericht door thijmen111 » 07 okt 2015, 16:37

voor interpetatie vatbaar
in wezen zou het zomaar kunnen dat dit de inderdaad de achterliggende gedachte is. je wijst mij terecht op mijn beredeneringsfout tussen complexiteit en chaos. maar door zo'n simpele reactie te plaatsen wordt mijn fout nog niet uitgeschreven. hoe moet ik anders tot het besef komen dat jou filosofie beter is dan de mijne.

Leon

Bericht door Leon » 07 okt 2015, 16:45

mijn filosofie is niet beter.

ik wilde je alleen laten zien waar de zucht naar controle zit, en dat is voor mij ook altijd goed om over na te denken, blijven oefenen zoals Epictetus al zegt, zonder oefenen word je geen atleet.

en wat controle betreft zijn we denk ik blijvend aangewezen op oefenen, en nooit zo ver dat we klaar zijn.

ik vind het bijvoorbeeld wel logisch (vanwege symmetrie) dat de heldere en troebele fases elkaar afwisselen, zolang ze maar afwisselen vind ik het wel goed.

thijmen111
Posts in topic: 6
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 sep 2015, 22:22
Contacteer:

Bericht door thijmen111 » 07 okt 2015, 17:24

stellingen als waarheid beschouwen
waarheid als absoluut zien
de natuur vragen om te veranderen
door een dwangbuis die verandering heet
je schamen voor je verlies
en tegelijkertijd streven naar een nieuwe winst
de dichtvorm van de waarheid in chaos of orde
zonder je bewust te worden van je wanorde
wie bepaalt wat orde en chaos is
wie bepaald in hoeverre je van controle mag spreken
is chaos niet controle, en orde geen chaos
is chaos niet slechts de benaming van een onrustige geest
een onrustige geest die geen fatsoenlijk woord uit zijn mond krijgt maar op een witte doek zijn genialiteit wel kan laten spreken.
een kikker kan niet klimmen vriend. maar kijk naar hem met fascinatie als hij springt. de waarheid is irritant. vervelend en vaak niet eens echt.
maar om het vorm te geven zoals jij wil dat is jou geboorterecht.

thijmen111
Posts in topic: 6
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 sep 2015, 22:22
Contacteer:

Bericht door thijmen111 » 07 okt 2015, 17:26

Ik beschouw mezelf allereerst als dichter en ten tweede als musicus. Ik leef als een dichter en ik zal als een dichter sterven.

bob dylan ~

Leon

Bericht door Leon » 07 okt 2015, 18:22

dichten wordt verdichten, comprimeren.
tegenovergestelde van uitsmeren, uitrekken, verlengen?

Blin
Posts in topic: 5
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 07 okt 2015, 21:23

Mijn dierbaarste vrienden zijn tussen de 8 - 99 jaar
zodat ik alle Jumbo spelen met ze spelen kan.

Blin
Posts in topic: 5
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 07 okt 2015, 21:26

Alleen de Ravensburger reisuitgave van dokter Bibber kan ik niet met Mieke spelen want dokter Bibber is van 12 - 99.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6577
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 okt 2015, 01:46

De dichter dicht gelaten
soms ook meerdere malen

de gaten die gelaten worden
door de taal

het begrip en de verstaanbaarheid
worden zo

in klaroen daglicht gesteld
zodat de rest

zich er over uit mag laten.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 5
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 08 okt 2015, 11:54

Enkel de puzzels van Ravensburger doe ik zonder vrienden maar daarvan heb ik dan ook alle stukjes genummerd aan de achterkant want valsspelen in je eentje is onmogelijk.

Blin
Posts in topic: 5
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 08 okt 2015, 11:57

P.S.

ik zag nog even die foto's omdat ik wilde checken waarom het beeld zo uitgewaaierd was en toen ontdekte ik een mogelijk misverstand.

Het bruine zaad op de eerste foto moet niet als racisme worden geïnterpreteerd. Niet dat jullie het niet zouden kunnen doen maar ik distantieer me daarvan.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gerhard Ris en 9 gasten