Propaganda

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Propaganda

Bericht door memeticae » 11 jun 2015, 02:17

Kom maar op.

spuw je gal.

Zeg waarom het niet klopt en je er toch aan meedoet.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 4
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 11 jun 2015, 23:13

Tja, gnauti, daar moet ik even over nadenken. Moet het filosofisch zijn of mag het misschien ook een mengelmoesje zijn.
Dan stoort het me verschrikkelijk dat als het mystieke en spirituele altijd maar uit het oosten moet komen,
Geografisch gezien is het zelfs discriminatie maar zover zou ik het niet door willen voeren. Ik las laatst ergens, het was niet in de telegraaf, dat er statisch meer kernrampen voorkomen in kleine en grote erupties in het oosten en dat daar dus sprake was was een aan de kern gerelateerde discriminatie.
Ik vind wel gewoon dat er altijd vreselijk interessant gedaan wordt over het oosten terwijl feitelijk niet veel vaststaat van altijd zweverige. Wat wel vaststaat dat oostenwind kwallenwind is, dat zegt mij dan wel weer genoeg. En het is heus niet zo dat er alleen goede dingen uit het oosten komen, hoe wijs waren de wijzen nu helemaal, op welke gronden werden hun bevindingen van wijsheid gestaafd. Als wijsheid niet van binnenkomt geeft ik er geen cent om . En nemen we nu eens Babel dat lag ook in het oosten, een en al verwarring en ellende. Maar als iedereen elkaar in het spirituele na wil kletsen, mijn zegen hebben ze. Ik ligt alleen maar een klein tipje van de sluier op, doe ermee wat je niet laten kunt.
En dan is er als tegenpool het westen. Hoed u voor het westen want volgens de zwevers en de zevers alles mis, daar heersen de Bushen en de Machiavelli's, de Hitlers , de Nappies en Kim Su en niet te vergeten Hannibal. Soms lijken we te zijn vergeten dat er ook goede dingen uit het westen komen, ten eerste woon jij er en ik en wij en zij. en verder zijn er nooit kwallen maar wel een verfrissende mistral, en er is soms wel oorlog maar meestal niet.
Nee, laten we maar snel; ophouden met dat hinken op twee gedachten, het brengt niets dan narigheid.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 12 jun 2015, 15:12

Wij hebben Willem van Oranje, Michiel de Ruyter.

Het klopt niet en tóch doe ik er niet aan mee.

Blin
Posts in topic: 4
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 12 jun 2015, 16:35

Yopi, je overtreedt iermee de goudenrule van de spelregels omtrent argumenten, zoek er zelf maar even eentje uit, het zit eigenlijk altijd wel goed en als het niet goed zit dat schrik je ertegenaan,Precies ook de Boodschap van Balthasar Gerard, ze kunnen je wel zoveel in je schoenen schuiven maar wat geloof je zelf, hoe zie jij de situatie daar onder aan de trap. Was je er überhaupt bij of liet je een afgevaardigde gaan die jou later weer van allerlei bloederige in de maag splitste. Bovenal wat waren de motieven van Balthasar en waarom koos hij juist deze rigoreuze optie. Zou hij daarbij hebben meegenomen dat wij nog generaties lang zaten vastgekleefd aan die oranjes. Onlosmakelijk met ons verbonden via de schaar en jet lint. En hoe is het toch gekomen dat wij zelf schijnbaar niet meer in staat zijn om door ons eigen lint te gaan en waarom toch die hulpstukken in de vorm van flessen champagne en koninginnelachjes. Wat is er gebeurt met onze daadkracht dat we van die onnozele taakjes menen uit handen te moeten geven aan een lakei of zijn koninklijke slaaf.
Van mij mogen ze driekeer zoveel van ons verdienen als ze maar verdwijnen met de stille trom. dwz dat we hun doen en laten nu eens voor de verandering buiten de geschiedenisboekjes houdden. Dat we gewoon weer het goed nieuws gaan brengen, hoe tante cor het deed met ome Sjaak en hoer er ranja werd uitgedeeld in de fel gekleurde oranje straat, neen niet voor willem maar omdat er voetbal is, en voetbal dat is wij,
Over het schurken gehalte van Miciel de Ruyter kunnen we beter maar zwijgen want het kruidenvrouwtje bij mij om de hoek doet niet voor hem onder, integendeel. Ik vraag me trouwens sowieso wel eens af waarom er zo weinig zeeslagen nog worden gevoerd. Als er dan gevochten moet worden, doe het dan maar lekker op zee, buiten in de territoriale wateren, zoals ze nu doen daar bij IJsland is een lachertje, ze claimen gewoon een eind raken over de gesmeulde ijskappen heen, hier is mijn vlag,het lijken wel loopse honden, geen hond hopelijk die er zich maar ook iets van aantrekt. Michiel had gewoon nog een vloot met stikveel kanonnen en nu denken ze dat een madurodamvlaggetje al helpt een stuk land of ee te claimen. We zijn met zijn allen gedegradeerd tot de derde divisie, en hogerop dat gaat dit jaar helaas niet meer, eerst maar weer eens van scratch beginnen in het nieuwsseizoen, zodat ook de laatste de kans krijgt om het spreekwoord te vervolmaken en eerst te worden op rij.

En moet ik nu opmaken uit je antwoord, beste Yopi, dat alles van Tromp met enige visie en aanpassingsvermogen door de vingers moet worden gezien, vanwaar die discriminatie in het denken?

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 12 jun 2015, 17:28

Ik had me teruggetrokken Blin, weet je nog?
En nou ga je opeens zeuren ..
Wat moet ik daarmee?
Ik lees het pas echt (ik had het ff gescand) als er iets van communicatie mogelijk is. Dat indirecte heb ik intussen de pest aan.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 12 jun 2015, 17:29

Taalbeest .. Ja ja ...

Blin
Posts in topic: 4
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 12 jun 2015, 17:54

ome Joop,ik doe ook wel eens mee aan toneeltjes over niet bestaande sprookjes. Wat moet ik met michoel de ruiter, hij maakte zijn hagelslag en ik de mijne, 'waarom in elkaars vaarwater gaan zitten, als er ruimte genoeg is in het wijde sop. He nadeel van namen is ook dat jet al bevooroordeeld bent voor jeook maar van wal ging, of de toneelacademie moet bestaan uit enkel wallen, elke wal weer vanuit de zelfde ruif, de eigen bak met walk-over.

Ik heb net een stuk uit mijn aantekeningen proberen te kopieren maar dt lukte helaas niet.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 12 jun 2015, 17:57

Ga je me nog pijn doen?

Blin
Posts in topic: 4
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 12 jun 2015, 17:59

joop, ik heb mijn scanner allang aan de wilde beesten geofferd.

Hij werd me veel te gretig, et ding.
Ik weet menselijkerwijs ook wel hoe dt zit, dat heen en weer bewegen van die scan, daar zit iets designers aan en dan niet willen ophouden tot het plaatje compleet is.
Ik moet regelmatig onder de hersenscan, als ervaringsdeskundige weert ik zo hoe verslavend het kan zijn. Het schijnt wel een hele kostbare aangelegenheid te zijn. Ik mag er maar een keer per jaar aan en dan nog allen als het een zaak van leven of dood is.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 jun 2015, 04:44

Is geestelijk klaarkomen obsceen?
Ook in het openbaar?
Deze kruispost behelst zowat de definitie van wat een kruispost is.
(Tenzij er berichten worden verwijderd, dan is ze nutteloos. Schadelijk misschien zelfs, maar natuurlijk diegeen met een condoom over z'n kop, voelt niks van de wereld.)

(Ohoh, ik lijkt wel anti-nvsh, terwijl ik juist pro ben.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten