Nymphomaniac

Heb je een film gezien die je ons niet wil onthouden, vertel erover!
Plaats reactie
neus

Nymphomaniac

Bericht door neus » 25 mei 2014, 20:44

De gekuisde versie in twee delen gezien van de film Nymphomaniac van Lars von Trier.

De ontmoeting tussen aseksueel Seligman en nymphomane Joe lijkt nog het meest op een monologue interieur van Lars von Trier zelf over seksualiteit.

Von Trier heeft een eigenzinnige en filosofische kijk op seksualiteit, en ik ben blij kennis genomen te hebben van zijn filmisch weergegeven gedachten.

Ik denk dat een onderwerp als seksualiteit op weinig andere manieren goed aan de orde gebracht kan worden dan door een film.

De karakters en dialogen zijn niet overdreven geloofwaardig, zodat het besef dat we te maken hebben met een film nooit ver weg is, wat er voor zorgt dat de beschouwende kijk bij je blijft, wat naar mijn inzien ook nodig is om de film te kunnen waarderen.

Een referentie naar de film Antichrist, met een jongetje gevaarlijk op het balkon, zag ik als poging van Von Trier om deze film als vervanger van Antichrist te zien, naar alle waarschijnlijkheid omdat de kijker in de film Nymphomaniac meer eigen ruimte krijgt.

Mijn angst voor de film, weer zo'n heftige als Antichrist, is niet uitgekomen. Ik denk dat mildheid het thema is.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 jul 2014, 02:01

Wat vond je van Idioterne?

Zijn Antichrist en Nymfomaniac niet voortborduursels daarop?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

neus

Bericht door neus » 04 jul 2014, 09:23

De Idioten was meer een soort wrange klucht, ik kan Nymphomaniac toch niet als zodanig zien.

Als ik denk aan "Dancer in the Dark" of "Melancholia" in combinatie met zijn andere films denk ik wel dat een zwaarmoedig mensbeeld de hoofdtoon voert, maar waar als het ware het individu toch het verschil weet te maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten