Veel mensen met psychische stoornissen gaan automutileren als ze diep zitten. Niemand kan echt uitleggen hoe de gedachtegang is, maar op één of andere manier geeft het opluchting om jezelf te snijden. In mijn ervaring voelt het alsof de negatieve emoties letterlijk uit je sneeën lopen.
In de middeleeuwen was men nogal intuïtief in de geneeskunde. Als iets goed voelde, toevallig een keer werkte, of gewoon logisch klonk, deden ze het. In die tijd geloofde men dat je gekke en zieke mensen moest laten bloeden om de kwade invloeden er uit te laten. Blijkbaar is dit dus iets wat mensen in verschillende culturen aanvoelen.
Ik heb eens een experiment op tv gezien dat aantoonde dat mensen met een zwaar schuldgevoel een veel hogere pijngrens hebben dan mensen die zich goed voelen. Het werkt dus twee kanten op..
Om het nog gekker te maken kan je ook nog allerlei hele verschillende fysieke klachten krijgen van stress.
Wat zou de link zijn tussen mentale en fysieke pijn? Waarom beïnvloedt het elkaar? Ik ga er altijd van uit dat alles natuurlijk of sociologisch uit te leggen valt, maar dit lijkt onlogisch

Het hele holistische idee is zo gek nog niet, maar hoe weet je welke actie welk gevolg heeft? Als schuldgevoel je met pijn helpt, maar stress je pijn geeft.. wordt het nogal ingewikkeld. Ik hou het er maar op dat sex vast gezond is