Het Nederlands in de Grondwet
Helemaal niet. Het Nederlands bestaat niet. Taal is dynamisch en hoort niet vastgelegd te worden in starre regels.
Ik ben voorstander voor het zorgvuldig gebruiken van woorden. Niet zorgvuldig overeenkomend de afgesproken regels, maar zorgvuldig overeenkomend met wat onder woorden gebracht wordt en met aandacht voor de gewenste ontvanger van die woorden.
"Tja, sinds de multiculturele samenleving van de nineties door Pim Fortuyn en plein public passé werd verklaard (dat was echt een eyeopener voor het establishment), is het opeens extreem salonfähig (excusez-moi: bon ton) geworden om als politiek statement fulltime te showen hoe trots je wel niet bent op Nederland – dus qua timing is dit plan niet eens zo shocking".
Ik ben voorstander voor het zorgvuldig gebruiken van woorden. Niet zorgvuldig overeenkomend de afgesproken regels, maar zorgvuldig overeenkomend met wat onder woorden gebracht wordt en met aandacht voor de gewenste ontvanger van die woorden.
"Tja, sinds de multiculturele samenleving van de nineties door Pim Fortuyn en plein public passé werd verklaard (dat was echt een eyeopener voor het establishment), is het opeens extreem salonfähig (excusez-moi: bon ton) geworden om als politiek statement fulltime te showen hoe trots je wel niet bent op Nederland – dus qua timing is dit plan niet eens zo shocking".
Okke is de onbetwiste koning van sociale wenselijkheid. Zo perfect dat het verdacht is. :greins:
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
Hmmm. Je schrijft veel over mij, maar niets over het onderwerp. Over mij schrijven kan zeker interessant zijn, maar voor dit topic ben ik meer geïnteresseerd in je gedachten over het opnemen van het Nederlands in de grondwet.ziznl schreef:Okke is de onbetwiste koning van sociale wenselijkheid. Zo perfect dat het verdacht is. :greins:
Ik had het wel over jou, maar niet tegen jou.okke schreef:Hmmm. Je schrijft veel over mij, maar niets over het onderwerp. Over mij schrijven kan zeker interessant zijn, maar voor dit topic ben ik meer geïnteresseerd in je gedachten over het opnemen van het Nederlands in de grondwet.
NeoCartesiaan:
okke schreef:ziznl, hou eens op met dat moddergooien.

Ik zou wel willen.
Het is echter sterker dan ik.
Het gaat dus niet lukken!
Zal ik hulp zoeken?
NeoCartesiaan: