Ik zag onlangs een serie op televisie getiteld: "Sharpe"
Speelt tijdens de Napoleontische oorlogen, dus zeg 1792-1815.
De serie is gebaseerd op de boeken van Bernard Cromwell.
In aflevering 9 "Sharpe's regiment", komen scenes voor waarin geronselde soldaten niet alleen verkocht worden tussen de door de aristocratie geleide regimenten, maar dat er zelfs een ware "foxhunt" op mogelijk was.
Ik vraag mij af of dit werkelijk gebeurd is, en of de nazaten van deze soldaten ooit excuus ontvangen hebben.
Want ik zie geen verschil tussen uitbuiting van zwarte mensen en witte mensen.
Maar gezien de huidige mogelijkheden, kan deze aversie ook wel uit de doofpot komen.
Mits waargebeurd.
Slavernij
Slavernij
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
memeticae schreef: ↑03 aug 2024, 00:49Ik zag onlangs een serie op televisie getiteld: "Sharpe"
Speelt tijdens de Napoleontische oorlogen, dus zeg 1792-1815.
De serie is gebaseerd op de boeken van Bernard Cromwell.
In aflevering 9 "Sharpe's regiment", komen scenes voor waarin geronselde soldaten niet alleen verkocht worden tussen de door de aristocratie geleide regimenten, maar dat er zelfs een ware "foxhunt" op mogelijk was.
Ik vraag mij af of dit werkelijk gebeurd is, en of de nazaten van deze soldaten ooit excuus ontvangen hebben.
Want ik zie geen verschil tussen uitbuiting van zwarte mensen en witte mensen.
Maar gezien de huidige mogelijkheden, kan deze aversie ook wel uit de doofpot komen.
Mits waargebeurd.
Als het witte mensen betreft of niet-islamitische mensen, dan telt discriminatie niet. Alleen black lives en Islamic lives matter. In het VK krijgen onder de huidige grootschalige rellen moskeeën bescherming maar kerken en synagoges niet.
Hermetisch geschakeld
Dat is nu, ten tijde van de serie die ik aanhaalde was slavernij gewoon.
Blijkbaar ook voor zgn, "witte" mensen.
Waarom hebben hun nazaten nooit om genoegdoening gevraagd?
Of hebben ze dat reeds gekregen?
Blijkbaar ook voor zgn, "witte" mensen.
Waarom hebben hun nazaten nooit om genoegdoening gevraagd?
Of hebben ze dat reeds gekregen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Door anderen in slavernij te gebruiken?
Door onwetendheid?
Toch werd g-star raw nog steeds verkocht nadat bekend was geworden dat het door noord-koreaanse dwangarbeid gemaakt was.
En de grens over gesmokkeld werd.
Toch werd g-star raw nog steeds verkocht nadat bekend was geworden dat het door noord-koreaanse dwangarbeid gemaakt was.
En de grens over gesmokkeld werd.