DURFT HOMO SAPIENS IN 2024 NOG TE DENKEN?

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Plaats reactie
Gerhard Ris
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2023, 09:58
Contacteer:

DURFT HOMO SAPIENS IN 2024 NOG TE DENKEN?

Bericht door Gerhard Ris » 31 dec 2023, 13:36

DURFT HOMO SAPIENS IN 2024 NOG TE DENKEN?

Of is het beter dat aan onze oligarchen of AI over te laten?

Mijn vader stelde tegen mij als puber dat als je absurde uitkomsten krijgt dat je dan terug naar je axioma’s moet gaan. Voor hem waren axioma’s en postulaten waarschijnlijk synoniemen. Als vliegtuigbouwkundig ingenieur was hij praktisch ingesteld. Hij noemde dat ordentelijk denken.

Al Wikipedia stijl trial and error doorontwikkelend op mijn blog vraag ik mij al uitproberend en testend af of de systematische SOP (standard operating procedure) aanpak van prepositie/ vooroordelen hebbend vooronderzoek; propositie/ these/ stelling voor; propositie anti these/ stelling tegen, hypothese/ te onderzoeken stelling voor; contra hypothese/ te onderzoeken stelling tegen voor de meeste wetenschappers, hoogleraren filosofie en zelfs wis- en natuurkundigen wel gesneden koek is? Bij herhaling en voortduring vallen ze door de mand.

Dat ik als voormalig advocaat en magistraat in de filosofie, wis- en natuurkunde bij herhaling en voortduring ook door de mand val, doet niet ter zake zolang ik mij als professioneel werkend (voormalig) advocaat en magistraat come ill faut volgens het terecht geldend juridisch/ maatschappelijk paradigma ter zake een voorgestelde en gesteld bewezen noodzakelijke paradigma wijziging logisch consistent dus compleet zonder tegenstrijdigheden goed gemotiveerd kan verantwoorden.

De reacties van mijn beide peer review peers in de statistiek en de wiskunde op de V1 versie van onderstaande lijst en mijn reacties daarop zijn in de V2 bewerking voor publicatie bij Zenodo.

Mijn vriend wiskunde docent Hans Waalwijk heeft mij er als goed docent wiskunde tijdens onze wekelijkse borrel in Villa Augustus respectvol op gewezen dat de regels van het schaakspel als axioma’s hebben te gelden voor het schaakspel. Een axioma kan per logische definitie niet uit andere axioma’s afgeleid worden. Het schaakspel is in een mindset van het niet hebben van een doel of hebben van een vrije wil als homo sapiens als elementair (meest fundamenteel in de kosmos) aan te merken. Dat geldt dan voor alles zoals kanker en een honden drol. De definities in de V1 lijst moeten dus conform de juiste wetenschappelijke procedure worden aangepast. Uiteraard pas nadat ik mijzelf wederom twintig verbale stokslagen wegens de fout gegeven te hebben en de complimenten wegens het hebben gekozen van de juiste leermeesters als peers. Hans geeft aan ook nieuwe inzichten te hebben verworven via onze wekelijkse interacties. Het is een bewezen win-win methode.

De V1 versie van de lijst is gepresenteerd als een ruwe diamant die nog voor de marketing, reclame en verkoop afdeling DNA getalenteerde homo sapiens medemens gepolijst in productie en verkoop genomen kan en zelfs moet worden, als geen valide falsificatie volgt. Dit zijn terreinen waar ik genotypisch een ongeneselijke idioot ben. Het ligt bovendien domweg ook buiten mijn vakgebied. Als schijnbare tegensteling ligt het meeste uren arbeid in het Recht ook buiten mijn DNA talent voor litigation. Effectieve out-of-the-box artistiek creatieve waarheidsvinding door de composities en scenario’s te componeren waar een inherent gebrek aan in evidentie te nemen data sprake is. Een essentiële niche van het Recht zijnde als je conform de SOP analyse de gesteld bewezen hypothese als absoluut waar aan te nemen feit te nemen. Het betreft bovendien slechts een zeer beperkte claim ter zake de axiomatische elementaire fundatie. Slechts drie schijven. Schijf -1, schijf 0 en schijf 1 als bewezen hardste meest betrouwbaar gebleken basis voor alle wetenschap die daarop voorgebouwd is en kan worden.

Door niet de splitsing tussen elementaire en basis wetenschap als R&D hooglerend weet-nog-niet-schap, hooggeleerd Productie wetenschap en hoogleraar aanlerende Bildung te maken door enkel meerderheid wat de ‘klant is koning’ wil peer review statistiek te gebruiken is valide gefalsificeerd bij getalswiskundig amen-in-de-kerk theorem omtrent kwantum verstrengeling door wijlen John Bell.

Het behoort elementaire basiskennis te zijn van elke puber dat als ook maar één axioma aan een stelling ontvalt het hele inherent op termijn opgebouwde religieuze (in de ruimste zin van het woord) kerkje als bouwwerk in elkaar gestort is. Let op! Dat geldt enkel voor elke kerk die elementaire (meest fundamenteel in de kosmos) claims doet ook ter zake van wat ‘best practice’ wetenschap of wetenschappelijk methode is. Lokale basis wetenschappelijke kerken bijvoorbeeld hoe de axiomatische regels van het schaakspel zijn en hoe het beste dat spel te spelen blijven uiteraard overeind. Dat zijn lokale wetten. In het Engels Local Laws of te wel Lol’s. (Lots of laughter/ laughing out loud in internet taal.) De theorieën van Einstein worden door John Bell dus systematisch gefalsificeerd als theorieën en ook als de wetten van de werkelijkheid. Wel worden ze verheven tot lokale wetten. Wetten in de realiteit waarbij van meerdere zijden geïnterpreteerd deze waar blijken. Maar bewezen onoplosbaar onwaar vanuit te veel perspectieven. En dus ook valide gefalsificeerd als de axiomatisch aangenomen bestaan van één Platonische werkelijkheid.

Generale relativiteit (het hele grote) en kwantum mechanica (het hele kleine) zijn in strijd met elkaar en allen ook met klassieke mechanica van Newton als men als kennelijk axiomatische aanname neemt dat c de snelheid van het licht constante in een vacuüm als absoluut waar feit aanneemt.

Elke puber behoort zelf testend te hebben geleerd dat je valide betrouwbare wetenschap opbouwt vanuit ‘fail safe’ (technisch jargon) of te wel ‘fall back’ (militair jargon) posities. Gezien de ontegenzeggelijke want in feite postuum van Nobel Prijzen voorziene ‘theorems’ (wiskundig bewezen stellingen die inherent want altijd volledig op axiomatische aannames zijn gebaseerd) is analoog aan het strafrechtelijke onschuld presumptie bij herziening de klassieke mechanica wederom de geldende enige Natuur Wet waarvan tot voor kort nog niet alle wetten gevonden waren. Uiteraard totdat alsnog valide falsificatie op andere axioma’s plaatsvindt.

Daar komt in overkill bij dat elke zesjarige met mijn genotypisch 1/125 voorkomende DNA instrument brein artistiek talent voor dynamische inherent schijnbare tegenstellingen als optische illusies is reproduceerbaar op video te registreren in staat te zien dat de snelheid van het licht een evident n = extreem hoog gemiddelde is. Daarmee is de hele kwantumkerk stelling van de Kopenhagen mainstream peer review volledig in elkaar gestort na een grondige valide falsificerende beschieting.

Nu kan ik hier in verdere overkill doorgaan met alle formele en materiele dodelijke fouten van de hoogste orde van de huidige wetenschappelijk paradigma. Het is in mijn kerk van het ordentelijk denken gebruikelijk om de gerechte straf van de verbale decapitatie maar één keer uit te voeren.

Omdat wij allemaal verschillende soorten eenvoudig te herkennen potentieel hoogbegaafde op 1/1000 ste van het ‘game of life’ bord zijn op de Grote DNA Doelstelling van het kale overleven dus niet prematuur uitsterven van homo sapiens zijn, en ondanks dat wij allemaal even verantwoordelijk zijn in mindset DSM-0 moeten wij leren tegelijkertijd de hele tijd alle vijf mindsets te gebruiken. Dat kan enkel intuïtief vooraf en in te late analyse achteraf qua beoordeling van de statistiek van de track record fact checken extreme andere uiterste van DSM-8 met alle tussenpositie mindsets plaatsvinden. Enkel het nog snel goed organiseren van het collectieve brein kan de verder onvermijdelijke escalatie in steeds volatielere conflicten in de wereld via het * besluiten* door enige oligarchen in de wereld tot het testen van de voorgestelde prototype van de Orakel Senaats Test de stijgende zich herhalende ongewenste geschiedenis van Wereld Oorlog III stoppen.

Een eerste vlucht van een nog nooit geteste prototype die volledig uit reeds lang geteste onderdelen bestaat.

Iedereen is aan WO III schuldig. Ik ook. Dus is niemand schuldig. Dat neemt niet weg dat qualitate qua, noblesse oblige sommigen qua de op zich genomen taak het meest verantwoordelijk en dus schuldig zijn aan deze dodelijke fouten van de hoogste orde.

In Nederland door voor mij eenvoudig bewijsbaar per reactie per mail van het NWO de weigering om dit conform het huidig paradigma inherente taboes in een veilige omgeving achter gesloten deuren onder het juiste voorzitterschap in de juiste pocedure de te testen these als feit dus als absoluut waar aan te merken. Hierdoor hebben zij gekozen voor een inherent show proces. Welnu als je iets doet moet je het goed doen in mijn school van ordentelijk denken.

De NOWO’s van het NWO de bewezen Nitwit Oligarchen voor Wetenschappelijke Oplichting. Mijn schone taak als Hofnar van de wetenschap valt het nu aan mij ze volstrekt legitiem en legaal respectvol als een drill instructeur in litigation te nemen en ze de juiste procedure in te bashen.

De terechte angst bij alle basis wetenschappers voor deze machtige wetenschappelijke peer review oligarchen voor deze onverantwoord miljarden aan gemeenschapsgelden over de balk smijtende Diederik Stapel types hebben het meeste bloed aan hun handen voor de inherente genocide in Oekraïne, Israël en Gaza. Alsook voordien elders toen wij in Europa er nog niet zoveel last van hadden.

Het is mijn DNA Eer en professionele Taak als elementair niet tevens basis wetenschapper in de rechtswetenschap de meest schuldigen zoals deze oplichters effectief aan te pakken. Niet ik zo zeer als wel het idee als gezond virus vergt snel een podium. Het te testen model dicteert dat een paradigma wijziging enkel via het argument van de populistische autoriteit gaat.

Die schone taak is aan U de lezer dezes als goede voornemen voor 2024.

De Beste Wensen! Maak er wat van!

P.S. & N.B. Laat je niet van de wijs brengen door authentiek autoritaire zieners die zichzelf op hilarische wijze niet kunnen herkennen in de spiegel. Geen gebleken intuïtieve ironie? Geen geldige autoriteit op complexe interactieve meetkunde, didactiek, reologie, astronomie, kosmologie, muziek compositie, beeldende kunsten, R&D, marketing en reclame afdelingsvraagstukken die altijd in minieme tot in gemiddeld 20% overwegende mate een rol spelen op elke doelstelling van homo sapiens. Hun terechte autoriteit ligt elders. Zoek het fact-checken zelf uit dat als jij je niet aan de juist wet houdt dat jij op je bek gaat.


THE UNAMBIGUOUS 1000 ELEMENTARY TERMS, DEFINITIONS, AND DESCRIPTIONS IN ELEMENTARY SCIENCE, COURTROOMS, AND SCHOOLS
https://zenodo.org/records/10254851

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 2
Berichten: 2723
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 04 jan 2024, 22:03

Sorry, ik ben niet in staat uw epistels te lezen. Het taalgebruik en de zinsbouw is te moeilijk voor mij en de berichten veel te lang. Maar ik las wel de zin met de beste wensen. Ik wens u ook alle goeds toe voor het nieuwe jaar.

Ik hoop dat Leon en Arkhe hun misverstandje bijleggen en dat Leon weer op uw berichten reageert. Hij begrijpt u klaarblijkelijk wel, zag ik in een andere topic. Ik ben maar een beertje met een heel klein beetje verstand, net als Poeh.
Hermetisch geschakeld

Gerhard Ris
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2023, 09:58
Contacteer:

Bericht door Gerhard Ris » 04 jan 2024, 23:06

Tja, de Trump tweet generatie. Het moet kort, taalkundig perfect zijn. Als we alle filosofische werken aan jouw criteria aanpassen ruimt het inderdaad wel op.

Mijn laatste epistel van vandaag is speciaal voor jou ingekort.

Je mag mij trouwens tutoyeren.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 2
Berichten: 2723
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 05 jan 2024, 01:13

Gerhard Ris schreef:
04 jan 2024, 23:06
Tja, de Trump tweet generatie.
Je kunt er niet verder naast zitten. Eerder iemand die een afgrijselijke hekel heeft aan geschreeuw. Waarom al die hoofdletters in het onderwerp? Waar is dat geschreeuw voor nodig?

Gerhard Ris schreef:
04 jan 2024, 23:06

Mijn laatste epistel van vandaag is speciaal voor jou ingekort.
Dat is vriendelijk van je maar nergens voor nodig hoor. Ik lees ellenlange aaneenreigingen van pompeuze epistels niet (ik raak binnen de zin de draad al kwijt laat staan tussen de zinnen), maar sommige anderen doen dat wel.
Gerhard Ris schreef:
04 jan 2024, 23:06
rt.

Je mag mij trouwens tutoyeren.
Okay.
Hermetisch geschakeld

Gerhard Ris
Posts in topic: 3
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2023, 09:58
Contacteer:

Bericht door Gerhard Ris » 05 jan 2024, 07:49

Conventie. Titels hoofdletters.

Zoals ik al aangaf de laatste post omtrent de plicht van elk mens in 2024 is erg kort.

Je geeft aan het probleem van het feit dat onze leiders oorlog willen in te zien.

Wat let je om het NWO te mailen met cc naar jouw politicus / politici en journalisten dat deze maar eens goed gemotiveerd moeten aangeven hoezo mijn voorstel om te besluiten tot een Orakel Senaat Test als een panacee zal werken?

Hopenlijk nog net tijdig om niet ook in Nederland (kern) bommen op ons dak te krijgen.

Dan dwing je hen om die lange zinnen met tang constructies te lezen.

Stellingen dat iedereen zich aan een van de heilige geschriften moet houden zijn waar, maar bewezen niet te werken. Liefde laat zich enkel indirect effectief afdwingen door pesten tegen te werken.

Het NWO is een machtige oligarchische organisatie die in Nederland hoofdschuldige is aan deze genocide.

Naming en shaming is de macht die jij hebt. Als jij een Christen bent dan is dat wat Jezus zou adviseren te doen als ik de Bijbel lees.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 1
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 05 jan 2024, 21:25

"Shaming" kan nooit de bedoeling zijn geweest, want onmogelijk.

Schaamte is innerlijk, en onderdeel van het eigen gedachtenproces.

Niettemin zijn er genoeg die niet weten zelf na te denken, en de consequenties ervan afwimpelen naar de hogeren in de orde.

Die zich dan plaatsvervangend schamen gaan?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 apr 2024, 22:51

Of gewoon negeren

ne-gé-ren
vs
né-geren
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 apr 2024, 22:54

Ik denk die laatste.
We zijn weer terug bij "af", maar dit keer zonder salaris.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten