OP schreef:Judas de verrader, naar het canon.
Heeft God voor hem een plek in de hemel gemaakt?
Vandaar de kus?
Dit is geen taalforum, dit is een filosofieforum.
Maar als je (echt goed) wilt kunnen filosoferen, zul je het gereedschap van de filosoof moeten weten te hanteren: Taal.
Dus dit forum is een taalforum.
Duidelijke, en ondubbelzinnige Taal, zodat iedereen het met elkaar eens kan zijn, is gebonden aan spelling- en grammaticaregels.
Mijn oma heeft mij ooit uitgelegd: "Als je niet zeker weet of je een "d" of een "t" moet schrijven, vervang het woord dan door een ander waar je het wel zeker weet."
Bijvoorbeeld:
Wel veranderd (loopt) de wereld om ons heen tegenwoordig denk ik sneller, als goed voor ons is. In ieder geval, veranderd (loopt) er veel in een mensenleven.
Dat jij niet goed kan spellen, of grammaticaal niet onderlegd bent, geeft aan dat jij niet goed bent opgeleid, of niet goed hebt opgelet toen jou de regels werden uitgelegd.
Dat wil nog niet betekenen dat jij "achterlijk" bent, maar het is geen indicatie dat jij "voorlijk" bent.
Wees je ervan bewust dat die fouten opvallen, en worden meegenomen in de vorming van jouw "jouw" in een ander zijn beleving.
(Wij kennen jou jouw immers enkel en alleen door jouw taalgebruik. Dit is tevens de reden dat ik vroeger zo zat te "pushen" elkaar eens te ontmoeten, zodat het tegendeel mocht blijken.)
::
Dat terzijde.
Als jij daadwerkelijk de spelling bedoelde die jij gebruikt hebt, dan kan ik uit:
Wel veranderd de wereld om ons heen tegenwoordig denk ik sneller, als goed voor ons is. In ieder geval, veranderd er veel in een mensenleven.
geen zinnigheid vormen.
Je gebruikt tijden door elkaar heen, die niet bij elkaar passen.
Derhalve kan ik je conclusie niet delen.
Maar ik denk dat je hier op uit bent:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tempora_mutantur
In dat geval had ik geschreven:
Wel verandert de wereld om ons heen, tegenwoordig denk ik sneller als goed voor ons is. In ieder geval verandert er veel in een mensenleven.
Maar ja, dat is ook weer een non-sequitur.
Immers, hoe ouder je wordt hoe minder er wijzigt.
Zaken veranderen, maar wijzigen doen ze nooit. Totdat er weer eens een keer, eens in de paar honderd jaar, iets volkomen nieuws wordt uitgevonden.
Ik zie dat in "onze" toekomst niet meer gebeuren.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.