Waarom worden we hier geboren met scherpe tanden en een zuurzak (maag) om elkanders vlees te verscheuren uit zelfbehoud?

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Plaats reactie
MaartenV
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 aug 2022, 10:42
Contacteer:

Waarom worden we hier geboren met scherpe tanden en een zuurzak (maag) om elkanders vlees te verscheuren uit zelfbehoud?

Bericht door MaartenV » 27 jan 2023, 22:09

Waarom worden we in deze realm geboren met scherpe tanden en een zak vol zuur (maag) om elkaar (als gevoelsdieren en waarschijnlijk ook gevoelsplanten) te verscheuren en in zuur te verteren om onszelf als enkelingen staande te houden?

Doet dat denken aan 'hellish' wanneer we deze oerrealistische beschrijving geven van de wereld waarin we onszelf hier aantreffen?

Dit is de werkelijkheid van ons bestaan, hoe we het ook draaien of keren. De gnostici hadden misschien gelijk met hun demiurg. Hun niet perfecte god. Zelfs onze helden en heiligen werden geboren met scherpe tanden een zak vol verterend zuur (een maag) om andere levende gevoelswezens (dieren en planten) te verscheuren (bijten) en te verteren in zuur om zichzelf als enkelingen hier staande te houden op deze Aarde. Ik weet het, het is een vreselijke beschrijving, maar ze is gezien vanuit een bepaald perspectief, helaas werkelijk. Zelfs de heiligen hier zijn als zodanig gebouwd.

In wat voor realm zijn wij hier geworpen? En wat is het vervolg?

Leon
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2021, 19:58
Contacteer:

Bericht door Leon » 28 jan 2023, 14:39

MaartenV schreef:
27 jan 2023, 22:09
In wat voor realm zijn wij hier geworpen? En wat is het vervolg?
We moeten ergens beginnen toch? Wat we er zelf mee doen, is eigen keuze en het begin van een hopelijk verlichtend pad.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 1
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 feb 2023, 22:23

Het gaat erom welk belang in een chemische reactie wordt gelegd, c.q. eraan wordt gehecht.
Het is heel ironisch om in te zien dat een bepaalde chemische reactie enkel kan voorkomen door andere chemische reacties.
Maar dan treed "kip en ei" ten toneel: "Kon de ene chemische reactie voorkomen worden?"
Chemie kent geen kip-en-ei problemen.
MaartenV schreef:
27 jan 2023, 22:09
Waarom worden we in deze realm geboren met scherpe tanden en een zak vol zuur (maag) om elkaar (als gevoelsdieren en waarschijnlijk ook gevoelsplanten) te verscheuren en in zuur te verteren om onszelf als enkelingen staande te houden?
Dat is wat (sommige) hersenen met scherpe tanden en zure zakken ervan maken: "Zijn wij kip of ei?"

Ik denk geen van beiden.
Wij zijn een product van evolutie: "Nemen wat behoudenswaardig is, dat doorgeven, en de rest vergeten.

Sorry Maartenv, ik heb geen direct antwoord op je sturende vraag.
In het gunstigste geval heb ik een antwoord ontweken.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten