Eeuwige vrede

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Eeuwige vrede

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 mar 2019, 19:43

Zoals de meningen verdeeld zijn over klimaatverandering (het kost teveel om het tegen te gaan) zo kan je de lijn van redeneren doortrekken waarom er geen eeuwige vrede is; het kost teveel...

Vrede bewerstelligen is te kostbaar, evenals vrede handhaven. De burger wil wel vrede, maar de grote bedrijven moeten er eerst mee beginnen, als grootste strijders.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 1
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 08 mar 2019, 13:50

er is te veel angst onder de mensen om vrede te hebben.
angst voor elkaars verschillen.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 mar 2019, 19:20

genoeg voor bezinning

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 mar 2019, 21:46

Lief dagboek.

Het volgende gebeurde zojuist, zo rond half 7 deze avond. (Serieus, en voor zeg maar praktisch 100%, nog letterlijk ook waar ik het gebeurde beschrijf.)
(Ik weet dat jij dit altijd in het verleden leest, tenzij jij het was die op mijn deur klopte: dan ben ik je deze reactie zelfverplicht, ook al vond ze in het verleden plaats.)

*Klop klop klop*: ging de voordeur.

::

(preamble)

Ik heb geen bel.

(Bij mij moet je kloppen wil je binnen (mogen) komen, doe ik niet open en wil je toch nog binnenkomen dan kun je altijd mijn telefoonnummer bellen. Maar soms ben ik op beiden niet thuis. En anders beuk je de deur maar in: kijk je maar of ik niet dood lig te gaan ofzo. Daarom heb ik geen bel: daar kun je geen deur mee inbeuken. Na ettelijke malen bellen wordt er zeker weggelopen. En het werkt goed tegen belletje-lellen: "Kleine onzekere klopjes? -> Kleine onzekere Trol". Ha! Hier heb je een lesje van eigen deegwaar: "Waarom doet-ie niet open? Ik zag hem toch net naar binnengaan? Ik kan hem zien zitten door de voorruit en toch reageert-ie niet?" Haha! Ze worden gek, die kleine trollen!)

Ik heb geen NEST nodig om te weten:

"HM! Da's vast geen vriend, die kloppen "anders" of bellen wel."
(Of werden verwacht: De pakjesbezorger, bijvoorbeeld. Maar die kloppen altijd hard en anders dan normaal, uit ervaring.)

Maar goed, ik denk altijd maar: "Een vriend erbij, is een vijand minder", dus ik deed toch maar open.

Sommige mensen verkiezen een digitale bel: 1xdrukken: iedereen is gelijk. "BONG Bong Bongbong Bong ... BONG"
(Wat een rust moeten die kennen(!)

::

(Wat geschiedde?/Het onderwerp)

Er stond net iemand van de UNHCR voor de deur. (Het stond op zijn t-shirt, en hij zei dat hij ervan was ... ik heb niet de gelegenheid genomen naar pasjes te vragen ... Dat bleek overbodig?)

Ik gaf hem ook niet de kans ...

Hij maakte een opmerking over een takje van de meidoornstruik -die naast mijn deur groeit- dat een beetje voor de deur aan het groeien is, "Lente komt!": dacht het misschien wel.)

UNHCR-Spokesman: "Zo, hier is zeker lang niet meer iemand geweest?"

ik: (...) <- even sprakeloos

Ik: "Wil je geld? (Lul!)"

UNHCR-Spokesman: "Daar draait het wel op uit ja." (Behoorlijk eerlijk, misschien overdonderd door de eerlijke vraag?)
- "Mooi is dat."

Ik heb hem toen direct de deur gewezen, en niet eens uit laten praten:
"Eeuwige Vrede Man, jij bent ook alleen maar nodig omdat jullie er nodig willen zijn.", gaf ik hem als Les mee.

UNHCR-Spokesman trachtte nog een: "Wilt U echt niet weten wat wij doen?"

- "Als het iets anders is dan het beledigen van mensen: dan niet nee, dankUwel."
En toen liep-ie weg, "Fijne avond nog": klonk het sarcastisch gemeend.

"Ohoh Pinokkio!"

::

(Synopsis)

Het gekke is: Ik vond het niet eens een onaangename ontmoeting.
Sterker nog, het feit dat ik dit aan het tiepen ben zou je als bewijs kunnen zien dat deze ervaring mij geraakt heeft.

Maar waarom moet het zo onbeschoft?
"Zo meneer! Je kunt wel zien dat de Lente in aantocht is niet?"
- "Hoezo?"
"Nou dit takje hier heeft toch wel levensvreugde"
- "Valt het je lastig?"
"Nee hoor, ik kan het zo opzij buigen."
(Da's al een stuk minder lullig, en verstandiger.)

Maar dan nog ... Als ik doornen voor mijn deur groei, zou je eerst moeten vragen of ik hulp nodig heb.

Neen Neen Neen, Fout fout fout.
Drie keer nee is ja, drie keer fout is goed.

Is de binaire gedachte waarschijnlijk, en daarom word mijn deur platgelopen.

::

(intermezzo)

'k Hoop dattie vaker komt: die mooie lange blonde jongen, maar dan wel in vrouwspersoon. Met een paar degelijke/lekkere tieten voor houvast.
Want ik heb nog veel meer argumenten klaar waarvan ik eerst overtuigd wil worden voor ik ook maar ene cent, er vrijwillig, aan die organisatie, bij aan ga dragen.

Voor ik UNHCR-mitglied wordt.

Ik wil best koffie of iets sterkers schenken, een eenvoudige doch voedzame maaltijd en onderdak bieden, een warm bad/bed met Liefde desnoods, als daarom gevraagd wordt ... Ik ben een UNHCR organisatie in mijzelf; maar, als supernarcist zijnde, weet ik zelf wel de mensen te benaderen:
"Is dit wat je wilt? Had jouw moeder dit voor ogen met je?", daar heb ik geen hulp bij nodig.

Super-UNHCR, zeg maar.


::

(Conclusie)

Eeuwige vrede is enkel een kwestie van de juiste marketing:
"Homofoob? Integendeel: Heterofiel!"

Code: Selecteer alles

Ik houd van alles dat anders is dan ik ben, daarom houdt iedereen van mij.
Ik gebruik Lux.
Knorr
IGLO
Dreft
Durex
UNHCR
Puber.

Het is het stomme zogenaamde zelfbehoud van het zelfbeeld, het: "Wij willen Uw Hulp nodig hebben!" Dat eeuwige vrede in de weg staat.
("Wij hebben Uw hulp nodig" <- Supernarcistisch: een waardig doel/streven, zou zo veel eenvoudiger zijn.)

"Met boze mensen valt niet te argumenteren" = ook een wet van Meden en Perzen.

::

(Personificatie)

"Vind ik."
(Mijn Moeder heeft me dat bijgebracht, "Zolang jij maar zegt dat jij iets vindt: kan niemand je wat maken.")

Wijze Moeder.
Ik hoop dat ze ooit Eeuwige Vrede kan vinden.
Maar haar kennende, zal ze het nooit eens kunnen zijn met doodgaan.

(Mijn moeder zal dus eens wel Sterven.
Maar dood gaan? Ho maar!)

::

(Post Scriptum)

Bedankt Leon, voor het creëren van deze synchroniciteit.
Ik houd van je. (Heterofiel gezien)

M.

::

(Nota Bene)

Ik heb de jongeman niet uit laten spreken, misschien had hij wel een goed verhaal?
Ben ik wel de kwade Genus?

Maar:
De UNHCR is een onderdeel van de VN, en wordt daar door betaald.
Waarom dan langs deuren gaan voor extra geld, dat alleen aan loon meer kosten zal dan het opbrengen kan?

Iemand heeft Schrördingers kat weer terug in de doos gestopt, maar met deze twist: "Nu weet je niet of de kat dood of levend was voor hij erin ging."
Als je geld geeft: doen we de doos nooit meer open.
"Ssst! Niemand hoeft te weten waar al die vluchtelingen vandaan komen. De wet van Soevereine staten staat ons dat niet toe"
Was de Kat van Schroedinger een zwerf- of een ras kat?
In welke mate mate zou dat het experiment kunnen beïnvloeden?

::

(Verbazing/Woede/Verwondering)
"Kent U David?", dat vroeg hij ook nog.

Hé hij probeert de rest van zijn script uit)

Nee, Ajuus.

*Toenk Klak*
(Dat is ongeveer hoe klinkt als ik mijn deur dichtdoe, Ik heb ook geen knop aan de buitenkant. Dus als ik iemand uitlaat, doe ik altijd zelf de deur toe.)

@#eeuwigevrede

::

(Mea Culpa)

Het enige waar ik mijzelf schuldig in kan vinden, is het feit dat als ik weer eens veel te veel heb moeten nadenken, ik naar de middelen grijp.
Dat deze middelen kunnen leiden tot een braaksel van letters, doet niets af aan het feit dat het niet geen braaksel is.

(Overkoken -met of zonder middelen- is nog steeds overkoken. Als dat gebeurde heb je blijkbaar minder inhoud, minder vuur, of een grotere pan nodig.)
(De pannetjestheorie? Kent u die? Neen? Laat maar overkoken, dan komt U er vanzelf.)

Maar ja, ik heb dan ook alweer een hele week drooggestaan, teneinde binnen het UNHCR-organisatiemodel te kunnen fungeren.
(Ik repareer wat stukgegaan is, voor zover dat binnen mijn mogelijkheden behoort, en hoop dat nog lang te kunnen doen.)

En dan hebben ze het gore lef om zelfs van mij extra geld te vragen?

Maar goed, ik heb die jongen weggestuurd zonder zijn verhaal aan te horen.
Had-ie maar niet zo onbeschoft moeten zijn.

"Zal ik deze takjes even voor U weghalen? Het ziet er anders zo onuitnodigend uit"
- "Dat is precies wat ik wat bereiken jongmens. Ik ben blij dat je dat inziet"

::

Commentaar:
Leon schreef:
08 mar 2019, 19:20
genoeg voor bezinning
Ik houd van jou, nog voor jij het wist.

Toon mij: Kan ik nog meer van jouw houden?
Of is dit wel genoeg?

(Maakt mij niet uit, zolang je Mij maar in stand weet te houden.)

Supernarcistische vrede, tot de voorraden opraken, is geen supernaricistische vrede.

Eeuwige Vrede vereist Eeuwige Voorraad.

God schijnt onuitputtelijk.
Welke God?

Die van jouw of die van mij?

De paus heeft de sleutels, zegt-ie.

Waarom moet geluk zich in een kluis bevinden?
En waarom zou het meetbaar/telbaar moeten zijn?

Waar komt de nieuwsgierigheid vandaan in de kluis te willen kijken?

Ik hoop dat een UNHCR-persoon dit ooit te lezen krijgt: dan kunnen zij veel meer zielen winnen.
Behalve de mijne: want die is er al.


Ik ben van mijzelf, en daar houd ik mij aan.
Laatst gewijzigd door memeticae op 08 mar 2019, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 mar 2019, 21:47

Leon schreef:
08 mar 2019, 19:20
genoeg voor bezinning
QED
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 09 mar 2019, 00:05

Ik zweer het: "Vandaag was een rare dag"
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 mar 2019, 08:03

Mooie ervaringen aan de deur.

Vorige keer stonden er twee van Kika voor de deur. Mag mijn collega even naar het toilet? Vroeg de blonde brutale. Dan zeg je geen nee, maar blijft de deur ook open. ‘Ik geef al aan 12 doelen”, was mijn wederwoord. “Je bent gek”, was het antwoord van de blonde. Mijn vrouw moest van de bank roepen ; “nee, is nee”, en die autoriteit werd dan uiteindelijk wel geaccepteerd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 mar 2019, 08:13

Ik heb ook de mooist mogelijke vrouw aan de deur gehad, van de Jehova Getuigen. Wat wilde ik graag aardig zijn, bah...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 10 mar 2019, 09:37

met de Jehovas ben ik wel in gesprek gegaan ( anderen dan die mooie dame). Wat opvalt is hun Bijbel die geindexeerd is en heel snel doorzoekbaar. Ze hadden met zoeken in de Bijbel enorme vaardigheid.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 mar 2019, 20:06

Ik denk dat er heiligen en duivels zijn onder de JG, zoals er heiligen en duivels zijn onder alle mensen. Maar wat gebeurde er dan precies met dat bijna-ongeluk? Wil je er over praten?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 12 mar 2019, 00:12

@Mijn Lieve #Lieve!

Wat ik nu zie?


@JG?
#JG!

Zijn ze weer in?

Ik doe mee!!!!

Yeeh! Jehova-bashing ... Kom op iedereen! Jehova-roast op de TV.

Ik mag ook mijn ervaring met #JG delen!

Alleen ... die heb ik niet.

Geloof ik halfslachtig.

::

Heeft U ook zo'n last van Jehova's Getuigen aan de deur?
"Neen. Ik heb er geen last van."
Maar slechts gewapend met enkel die opmerking, kun je al op drie manieren bekeken worden:

1) Ik heb geen last van ze
2) Ik heb ze nog niet ontmoet
3) ik ben er al een

Tsja.

Ik kan er wel een heel verhaal over gaan vertellen, waarom ik: "Denk dat ik JG's" ontmoet heb, maar dat laat ik liever aan Nietschze over.

Nietzsche is er zelf 1, immers: trappelt graag de drempel van de dorpel van je ziel plat, en als het hem zelf niet lukt, neemt hij zijn vrindje mee: "D".
(Vuile Leijer! Huurling! Reigâh!)

Om je mee over de schreef te trekken.
"Je weet niet wat je denkt"
"Cogito ergo Sum"

(Iedereen spreekt Latijn, Latijn is immers vulgair.)

"Ik denk je weg!"

"Sum Cogito ergo"

Helaas: dat schijnt tot het terrein van magie te behoren. Die techniek ken ik wel, maar ik beheers haar absoluut niet.
(vraag niet waarom.)

::

Sta eens Stil
Kijk om Jou heen

Zie
Reageer

::

(Vergeet dat laatste niet)

Wat zou je doen als er ineens Mens om je heen staat, dat:
Beweging schreef:Hare Kṛṣṇa Hare Kṛṣṇa
Kṛṣṇa Kṛṣṇa Hare Hare
Hare Rāma Hare Rāma
Rāma Rāma Hare Hare
spreekt.

Versta je dat dan?

Klinkt:

#selfmadeboeddha @supernarcist

bekender misschien?

(Ik hoop dat ik pas na mijn dood ontleed wordt: tijdens lijkt me wel erg pijnlijk)


Hoe bang ben jij, voor een leven na de dood?
En waarom cq hoe leef je het nu?


Met plezier en beterschap voor iedereen?
Geef jezelf dan maar deze trofee.

Ze stamt uit onze waardering immers.

Deze Graal.


U

Mijn Heer

Bent De Grootste Supernarcist!

U schept Oorlog om Uw eigen Levensbehoud
(Maar moet ik U nu echt volgen? Hoe houdt mij mijn broeder/zuster doden langer in stand als wij de laatsten waren?)

Huh?

Sex: "De Oplossing."

Amen

(Sorry)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 12 mar 2019, 00:23

Ergo ergo ergo Spinoza.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 12 mar 2019, 00:28

(ergens.)

@Leon Hulp.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 mar 2019, 18:53

memeticae schreef:
12 mar 2019, 00:28
(ergens.)

@Leon Hulp.
Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente, zelfs als die JG is...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 14 mar 2019, 22:11

Van mij mag de Lente opschieten.
Ik ben deze nep-winter onderhand wel zat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten