Leedvermaak om Raif Badawi

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Verwijderde gebruiker

Re: Leedvermaak om Raif Badawi

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 07:38

Ja, het is en blijft een strijdtoneel.

Walhalla voor de gevallen strijders
Nirvana voor de bewust ongelukkigen
Heaven voor de met geweld omgekomenen.

Dat zijn zo'n beetje de exit points. Absurd is dat mensen toch eeuwig willen leven in het strijdtoneel. Dat kan niet zonder aan mee te doen. Maar misschien is het heel erg moeilijk om de persoonlijke exit point te bepalen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 09:03

Op een filosofie-website zou het aspect van "wijsheid" in deze belicht kunnen worden.

Ik zou wachten met reageren tot de zondvloed. Doe je dat niet, moet je het zelf weten.

Maar God bepaalt de vorm van de zondvloed...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 09:11

Stukje zelf-kennis in deze kan zijn dat men karmisch belast kan zijn met revolutionaire neigingen onder een repressief regime.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 09:46

Misschien komt er nog eens een Kant-biograaf die dat uitzoekt.

Ik denk zelf niet dat er een utopische wereld mogelijk is, vanuit mijn idee van utopie dan.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 10:06

veel verwacht ik er niet van, dat jouw idealen uitkomen. Als je als ideaal zou hebben tot de 1 procent rijksten zonder gewetenswroeging te horen dan bestaat dat denk ik wel, maar is niets voor jou en mij.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 10:19

Kan je niet van de bestaande alternatieven er 1 kiezen en daarvoor gaan?

Ik heb dat zelf toch wel herhaaldelijk geprobeerd, met weinig effect moet ik zeggen. Misschien dat ik gewoonweg geen talent heb. Talent als revolutionair, dat kan altijd nog.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 12:33

Pink Panter schreef:
24 feb 2018, 12:16
neus schreef:
24 feb 2018, 10:06
veel verwacht ik er niet van, dat jouw idealen uitkomen. Als je als ideaal zou hebben tot de 1 procent rijksten zonder gewetenswroeging te horen dan bestaat dat denk ik wel, maar is niets voor jou en mij.
Het is niet zo bijster interessant wanneer je zwemt in het geld terwijl je volgens de tradities nog geen droog koekje mag eten.
Oh maar die machthebbers vreten vast wel het eea uit, in relatieve verborgenheid, misschien nog wel perverser dan jij zou willen zijn...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 13:05

Er is sprake van een excuus-dictatuur. De mensen willen niet per se een dictatuur. Ze willen juist de vrijheid om mensen zodanig te straffen/pijnigen/kwellen/martelen als wanneer er iemand de dicatotriale orde zou verstoren.

Als je dat eenmaal doorhebt kan je dus gewoonweg rationeel voor dictatuur zijn, omdat die juist meer "vrijheden" mogelijk maakt.

Of in ieder geval is duidelijk waarom dictaturen nooit om emancipatoire redenen zullen verdwijnen. Mensen moeten minder zin krijgen in martelen en zo, dan verandert er wat.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 13:24

Pink Panter schreef:
24 feb 2018, 13:20
neus schreef:
24 feb 2018, 13:05
Er is sprake van een excuus-dictatuur. De mensen willen niet per se een dictatuur. Ze willen juist de vrijheid om mensen zodanig te straffen/pijnigen/kwellen/martelen als wanneer er iemand de dicatotriale orde zou verstoren.

Als je dat eenmaal doorhebt kan je dus gewoonweg rationeel voor dictatuur zijn, omdat die juist meer "vrijheden" mogelijk maakt.

Of in ieder geval is duidelijk waarom dictaturen nooit om emancipatoire redenen zullen verdwijnen. Mensen moeten minder zin krijgen in martelen en zo, dan verandert er wat.
Martelen en vernederen is naar mijn idee veel perverser dan homoseks maar ik vrees dat mensen in een dergelijke dictatuur daar heel anders over denken. Objectief zou je misschien (want ik ben natuurlijk niet objectief) kunnen zeggen dat homoseks (of sm e.d.) een tikkeltje excentriek is, terwijl martelen en vernederen gewoon ronduit pervers is.
Dat doen die machthebbers dan toch maar, en een volk dat graag dit soort vertoon mag waarnemen. En als masochist hoef je daar ook niet te klagen.

Maar wat kan je dan eventueel niet hier doen vanwege Saudische toestanden?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 feb 2018, 15:06

Probleem is nog steeds dat fobie voor afwijkende mensen erg groot is, en dat blijft ook wel zo, zelfs met heel veel voorlichting en campagne. Ik denk daarom wel eens dat religieuze bezwaren tegen uitingen van bijvoorbeeld homoskesualiteit niet zozeer gaat over de homo's aan banden leggen, maar de latente agressie van homofoben voorkomen. Die homofobe mensen raken steeds meer getergd en geërgerd en zijn in staat tot de meest vreselijke uitbarstingen. Ik kan het niet mooier maken dan het is.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten