Ik denk, dus er is denken

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Pink Panther
een mega filosoof
Posts in topic: 10
Re: Ik denk, dus er is denken

Bericht door Pink Panther » 27 feb 2018, 16:01

neus schreef:
27 feb 2018, 15:56
Pink Panter schreef:
27 feb 2018, 15:50
neus schreef:
27 feb 2018, 13:58

En dat bepaal jij? Jij bepaalt wat happy is?

Gek genoeg zijn sommigen daar niet happy mee.
Ik kom toevallig net terug van een strandwandeling en er zijn inderdaad mensen die zelfs op hun vrije dag marcheren. Ik heb ooit van een Indonesische familie geleerd om te slenteren. Nu kan ik ook best marcheren als het moet (van mijn moeder geleerd) maar ik vraag me af of zij ook in staat zijn om te slenteren...
Sinds kort doe ik mee met een programma voor meer bewegen. Als je niet stevig beweegt, en het hart sneller laat kloppen, dan telt de horlogeapp het niet als activiteit en krijg je de ring niet vol, en heb je het dus "slecht" gedaan.

Bizar, voel je je helemaal relaxt, is het weer niet goed.

Hoe was de temperatuur aan de kust?
Deze grappige vogeltjes waren ook paraat:

probeer deze maar eens bij te houden!

Ik doe wel aan hardlopen maar vandaag was ik toch meer op het strand om lekker te genieten van het geluid van de golven, de zon, de lucht, de vogels en de duinen. Temperatuur was wel oké, maar wel met handschoenen. Voor gevoelige oren is een muts een must!

neus
een mega filosoof
Posts in topic: 45

Bericht door neus » 27 feb 2018, 16:34

Ik bedacht me nog dat marchanderen een soort compensatie kon zijn om's avonds grotere hoeveelheden bier en chips te kunnen verstouwen. Ja eigenlijk zou ik wel willen niet zo te verstouwen.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 feb 2018, 17:30

neus schreef:
27 feb 2018, 16:34
Ik bedacht me nog dat marchanderen een soort compensatie kon zijn om's avonds grotere hoeveelheden bier en chips te kunnen verstouwen. Ja eigenlijk zou ik wel willen niet zo te verstouwen.
Stresskippen!!!

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 27 feb 2018, 17:45

Pink Panter schreef:
27 feb 2018, 17:30
neus schreef:
Stresskippen!!!
Ja eventueel ook kippebouten. Niet voor mij omdat ik pescotarier ben.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 27 feb 2018, 18:09

neus schreef:
27 feb 2018, 17:45
Pink Panter schreef:
neus schreef:
Stresskippen!!!
Ik denk dat de moderne Westerse mens teveel lijdt aan prestatiedrang. Zo lijkt zelfs eten een prestatie te zijn, zoals het verhaal gaat dat Umberto Eco zich ooit bewusteloos heeft gegeten. Vervolgens moet al dat overtollige gewicht er weer van af en volgt daarop de prestatie om het hart dermate te activeren dat het lichaam vet gaat verbranden. Dan volgt nog de prestatie om te kunnen slapen wat bij een hoop mensen niet lukt omdat zij slapen onmogelijk als een prestatie zien. Voor mij is slapen een favoriete hobby. Morpheus is een goede vriend.

In ieder geval goed om minder vet tot je te nemen. Vis zou ik tegenwoordig ook niet zomaar vertrouwen als je ziet wat men aldoor in zee dumpt. Misschien vis van een kwekerij?

neus
een mega filosoof

Bericht door neus » 27 feb 2018, 18:35

Pink Panter schreef:
27 feb 2018, 18:09
neus schreef:
27 feb 2018, 17:45
Pink Panter schreef:

Stresskippen!!!
Ik denk dat de moderne Westerse mens teveel lijdt aan prestatiedrang. Zo lijkt zelfs eten een prestatie te zijn, zoals het verhaal gaat dat Umberto Eco zich ooit bewusteloos heeft gegeten. Vervolgens moet al dat overtollige gewicht er weer van af en volgt daarop de prestatie om het hart dermate te activeren dat het lichaam vet gaat verbranden. Dan volgt nog de prestatie om te kunnen slapen wat bij een hoop mensen niet lukt omdat zij slapen onmogelijk als een prestatie zien. Voor mij is slapen een favoriete hobby. Morpheus is een goede vriend.

In ieder geval goed om minder vet tot je te nemen. Vis zou ik tegenwoordig ook niet zomaar vertrouwen als je ziet wat men aldoor in zee dumpt. Misschien vis van een kwekerij?
Ik vertrouw er op dat ik tot al diegene zal behoren die een slachtoffer is van gerommel met voedsel. Ik lag zelfs dat Lego-steentjes van vroeger zware metalen als Broom bevatten. Wat mij als kind al niet is aangedaan...

memeticae
een grandmaster filosoof
Posts in topic: 4

Bericht door memeticae » 04 mar 2018, 02:05

Vergeet de gele LEGO(TM)-blokjes niet: Chroom-6.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Gesloten