De macht van het geloof

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Gebruikersavatar
filosoofje
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2016, 14:30
Contacteer:

De macht van het geloof

Bericht door filosoofje » 26 jan 2017, 21:26

Ik erger mij eraan dat het geloof al jaren de meeste macht heeft in onze samenleving, om maar even als voorbeeld te noemen dat er veel word gehaat op moslims. Maar in werkelijkheid hebben de christen hier net zoveel mee te maken. Veel van deze mensen hebben al jaren de macht, dat begon honderden jaren geleden al toen de kerk meer politieke macht verkreeg door de leer van god en het verkopen van aflaten. Ik erger me hier aan omdat er al jaren word gehaat op moslims, maar nooit een word over christenen is gezegd.

We leven in een christelijk land, maar pas als een rationele verklaring een grotere rol speelt dan een god of iets dergelijks dan pas is Nederland vrij in mijn ogen!

Laten weten wat je hier van vindt!

Groeten filosoofje.
Wij zijn legioen, wij vergeten niet, wij vergeven niet. Verwacht ons.

Gebruikersavatar
Bertus
Posts in topic: 1
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 okt 2015, 13:34
Contacteer:

Bericht door Bertus » 01 feb 2017, 12:40

Wat jij macht noemt, noem ik invloed en is geloof dat het waar de mens zich achter verschuilt.
het klopt wat je zegt over haat tegen moslims. Ikzelf heb echter geen reden om een moslim te haten. En wat daar mee te maken heeft is niet te gaan geloven. geen waarheid verbinden aandat wat ik waarneem en een oordeel te vellen of het goed of fout is. want wanneer ik moslimszou hatenop basis van mijn bevindingen zou ik ook Christenen moeten gaan haten en ook a-theisten. Ik zie in de gruwelijkheden van het moslimterreur hetzelfde als een paar honderd jaar geleden de Christenen hun kruistochten uitvoerden, fanatieke a-theisten die het liefst het hele religienetwerk omver willen werpen zijn eveneens een soortgelijke kruistocht aan het voeren.
Of je dan werkelijk bereikt dat wanneer Christenen het pand verlaten, binnen de invloedssfeer, waardoor er een 'vrij land ontstaat' betwijfel ik, maar dat kan er ook mee te maken hebben metwat jij onder een vrij land verstaat en wat ik onder een vrij land versta.
Jij bent een andere ik, ik ben een andere jij.
Onze verschillen zijn niet bedoeld om een waarde aan te geven, maar om elkaar te verrijken

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten