steentje in de vijver

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Tino
Posts in topic: 2
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

steentje in de vijver

Bericht door Tino » 30 jul 2016, 13:29

Deze week fietste ik door de wijk. Een drietal jongetjes was druk bezig met het vinden van pokemonfiguurtjes met behulp van de App van hun telefoon. Eén van hen riep:"Wat the fuck, mijn App crasht. Zijn vriendjes liepen geschrokken en bezorgd naar hem toe. "Geintje" grijnsde hij hen toe.

Ik kreeg een gevoel van vrolijkheid bij het zien van dit tafereel. Het is het zien van het bijzondere in het gewone. Ik had er ook aan voorbij kunnen fietsen. Zo genoot ik deze week ook van de insecten in mijn tuin. En weer kreeg ik dat gevoel van blijdschap en tevredenheid. Ik merk dat vaker bij mijzelf en anderen op.
Ik ben van mening dat het proces dat ik beschrijf, het toeschouwer zijn (zonder commentaar) van dergelijke taferelen en de gevoelens die dan ontstaan, getraind kan worden. Ik denk ook dat die gevoelens van bijvoorbeeld vrolijkheid, opgepikt (kunnen) worden door derden. Misschien kan je (ik) een steentje zijn in de vijver - wij maken er dan een vrolijke wereld van, hoe klein die ook is.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Leon

Bericht door Leon » 30 jul 2016, 13:32

Nou gelukkig is er dus nog wel een normale manier om in het echt aandacht te krijgen. je verkleden als Pokemon.

Tino
Posts in topic: 2
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 30 jul 2016, 13:42

Leon schreef:Nou gelukkig is er dus nog wel een normale manier om in het echt aandacht te krijgen. je verkleden als Pokemon.
:greins:
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten