Overbodige boekenkastvulling (filosofie)

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Leon

Overbodige boekenkastvulling (filosofie)

Bericht door Leon » 13 feb 2016, 14:13

Ik ga veel boeken weg doen. Ik dacht aan de kringloop, maar daar komen would-be filosofen waarschijnlijk niet voor hun boeken kijken.

Dus als je nog wat wilt uitzoeken kan je een afspraak met mij maken.

Geen kosten voor de boeken, en koffie of thee kan je ook nog krijgen (en een gesprek), maar reiskosten zijn voor jezelf.

Over twee weken breng ik de rest definitief weg.

Ik zou eigenlijk alles wel weg willen doen aan boeken, maar dat vind ik nog te moeilijk.

Dus stuur een pm en we maken een afspraak, zolang de voorraad strekt (twee sinaasappeldozen bomvol)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 13 feb 2016, 17:39

Ik heb behoorlijk lang geleden al mijn boeken in tassen naar de bibliotheek gebracht. In eerste instantie vond ik die boeken altijd terug in die bibliotheek.
Ondertussen niet meer.

Leon

Bericht door Leon » 13 feb 2016, 19:40

Chris neemt de boeken (plus geest) mee, en voor Tino haal ik de Schopenhauer boeken er uit. Dus de boeken zijn nu vergeven.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 14 feb 2016, 01:36

Leon schreef:Ik ga veel boeken weg doen. Ik dacht aan de kringloop, maar daar komen would-be filosofen waarschijnlijk niet voor hun boeken kijken.
Een nogal geladen mededeling.
Het tegendeel lijkt me waar.

Al was het maar omdat betaalde filosofen filosofie bedrijven alsof hun leven ervan afhangt, en hun wijsheden niet in de kringloop hoeven te vinden.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 14 feb 2016, 10:19

Nee het is ook feitelijk niet waar, want ik ga daar wel eens voor boeken kijken. Heb er alleen geen filosofieboeken kunnen vinden ooit, of misschien is dat ook niet helemaal waar,een vroege Marcuse of zo wel. Ik heb een falend geheugen, over waar ik mijn boeken allemaal vandaan heb. Misschien hebben die would-be filosofen toch wel vrienden en bekenden waaraan ze hun boeken kwijt kunnen. Ondanks het soloistische leven dat bij filosofie zou horen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten