Wat je allemaal niet hoeft te doen ...

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Wat je allemaal niet hoeft te doen ...

Bericht door yopi » 30 dec 2015, 17:07

Wat je allemaal niet hoeft te doen ...

als je belasting betaalt. In alle gemoedsrust wordt er weet ik allemaal voor je gedaan.
Je kan het zelfs overbieden door flink kritisch tekeer te gaan over de besteding van die belastinggelden.
En zo de aandacht afleiden van je eigen passiviteit.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 dec 2015, 17:10

Wat je allemaal niet hoeft te doen ...

Als ondernemers alles regelen op het gebied van verkeer met goederen en producten.

Je kan het zelfs overbieden door flink kritisch tekeer te gaan over wat ze daar wel niet aan verdienen (en de risico's kleineren).

En zo de aandacht afleiden van je eigen passiviteit op dat gebied.

Leon

Bericht door Leon » 30 dec 2015, 17:13

Nagelaten en niet getreurd.

Schuldbewustzijn kan gemist worden, dat is uiteindelijk de enige vrijheid die we hebben; onwetendheid, al zijn er natuurlijk kosten.

Maar goed het grootse gebaar: ik wil zoveel mogelijk belasting moeten betalen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 dec 2015, 17:21

Wat je allemaal niet hoeft te doen ...

Als zorgverleners, boeren, onderwijzers en andere pedagogen alles regelen wat betreft zorgen voor eten en opvoeding.

Je kan het zelfs overbieden door te zeggen dat het allemaal véél beter kan.
En zo de aandacht afleiden in het algemeen:; van: hoe een maatschappij met alle arbeidsdeling en zo meer werkt.

De klant is koning en heeft vooral zijn excuus met zijn kinderen, zijn slachtofferschap en wat er maar voorhanden is.
.........

Ziedaar de grote betekenis van het niets.

Dit niets is een economisch principe dat 'iets' in de wereld helpt.

De economie is op dat niets gebaseerd.
Een vacuüm van krediet en verwachtingen.

Zonder de aanzuigende werking van minder dan niets is er geen beweging, geen wind, geen beweging.
.....

En dat geldt op elk niveau van de werkelijkheid, inclusief denken!

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 dec 2015, 17:26

Hulde aan de filosoof Johan Cruyff wat betreft de symmetrie:
"Elk voordeel hep zijn nadeel".

En wat betreft inzicht:
"Je ziet het pas als je het doorhept"" .

En wat betreft opportunisme:
"Je moet de bal het werk laten doen".

En wat als goede tweed de filosoof Willem Alexander over pragmatisme:
"Staatsbanket of niet. Je moet toch wat eten".

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 dec 2015, 17:28

De mythologische figuur van de Kater zal in de eerste dagen van het nieuwe jaar weer het laatste woord hebben. Als goede derde:

Goede voornemens zijn onvermijdelijk.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Leon

Bericht door Leon » 30 dec 2015, 17:34

Als het dan om spreekwoorden gaat:

De beste stuurlui staan aan wal...daar doel je toch op?

Wat natuurlijk niet uitsluit:

De verantwoordelijkheid ligt daar waar je het oppakt.

In die zin dat de stuurlui aan wal niet echt iets oppakken.

En er ook mensen zijn die het zo willen houden dat niets echt opgepakt wordt.

Wat voor fouten ze ook maken...want waar gehakt wordt vallen spaanders.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 dec 2015, 17:40

Het is eigenlijk geen verwijt. Maar een poging bewust te maken dat in een samenleving van alles gebeurt wat je zowel goede als slechte dingen oplevert.

Met als bijgedachte dat anarchie het ergste is wat mensen kan overkomen.

Misschien dat dat in de toekomst wel een fijne vorm is.

Maar voor de muziek uitlopen schiet ook niet op.

Memento Mori.

Leon

Bericht door Leon » 30 dec 2015, 17:47

Een open samenleving heeft haar vijanden, een gesloten samenleving ook, dat blijft wel zo, denk je niet.?

Op zich kan ik me geen wereld voorstellen anders dan de wereld die we hebben. Wat je ideaal noemt is toevallig het een of het ander. Als ik aan de kant stond van illuminati was het anders dan wanneer ik aan de kant stond van de vluchtelingen.

En dan denk ik er boven te kunnen staan door niet te kiezen, een zuur bevochten voorrecht dat is.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 01 jan 2016, 16:23

Een open samenleving heeft haar vijanden, een gesloten samenleving ook, dat blijft wel zo, denk je niet.?

Wat is anarchie voor een samenleving? Een pre-stadium van bovenstaande of juist het einde er van? Of allebei?
Op zich kan ik me geen wereld voorstellen anders dan de wereld die we hebben. Wat je ideaal noemt is toevallig het een of het ander. Als ik aan de kant stond van illuminati was het anders dan wanneer ik aan de kant stond van de vluchtelingen.
Ik kan het me wel voortstellen, maar om dat ik het wel behoorlijk hier mee eens ben, snap ik ook dat dat niet erg zinvol is.
Niettemin is het ook een resultante van al die willetjes van het leven.
Waarom daar niet aan mee doen?
En dan denk ik er boven te kunnen staan door niet te kiezen, een zuur bevochten voorrecht dat is.
Dat geloof ik ook. Bij jou dan.
Mijn postje was meer een algemene kritiek op sommige kritiek.
Dat die kritiek makkelijk is, zeg maar.

Bij jou is er totaal geen sprake van makkelijkheid.
Regelmatig hebben we het toch over die non-interventie gehad?

(Ik hoop trouwens dat je Awee Prins niet gehoord heb in de oudejaarsnacht. Hij was onverdragelijk manisch of ladderzat, maar bleef wel binnen de lijntjes van filosofie)

Leon

Bericht door Leon » 01 jan 2016, 17:07

Anarchie is de staat waar we naar toe gaan als we de ontwikkeling van eigen rationaliteit blijven stimuleren ten koste van sociale cohesie.

Dat rationaliteit op een gegeven moment bewust wordt van de keuze voor sociale cohesie of doorontwikkelen van eigen rationaliteit, betekent volgens mij dat zeker een groot gedeelte van de mensen het lef niet zullen hebben om qua rationaliteit echt af te gaan wijken van de sociale orde. En dus komt die anarchie er nooit of slechts heel plaatselijk.

Aan de andere kant ie eigen rationaliteit bevorderen in een wedloop gevangen van steeds berekenender en calculerender, wat binnen de markt zeker succes heeft en machtsposities creeert, maar die macht is niet gediend van anarchie, maar juist van dictatuur/monopolie.(ik noem ze maar even samen)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 01 jan 2016, 17:39

Waarschijnlijk doe ik je post geweld aan.
Maar ik concludeer dat de enigste plaats waar anarchisme een plek gekregen heeft is: in de mondiale markt.

Zelfs dit, naast het idee van basisinkomen leidt tot vrijheid van denken.

Die rijken zijn ook bevrijdt. Denk aan Bill Gates bijvoorbeeld ...

Leon

Bericht door Leon » 01 jan 2016, 18:02

Een onpersoonlijk antwoord:

Onpersoonsvorming

De niet gemotiveerde en zwak vermogende leerling heeft waarschijnlijk geen baat bij persoonsvorming (met eigen rationaliteit) in het onderwijs. Natuurlijk wil men de idealen van vrijheid en verantwoordelijkheid combineren door een ieder zelf het wiel te laten uitvinden en voor zichzelf de discipline te ontwikkelen om een in de markt goed functionerende persoon te zijn. De marktdiscipline is eenvoudig, je moet iets te bieden hebben en dat zo duur mogelijk verkopen.

Onpersoonsvorming is een begrip dat probeert te laten zien dat iemand voor de markt onzichtbaar moet kunnen zijn. Niet zichtbaar als producent, maar ook niet zichtbaar als consument.

Ik ga dan weer uit van bescherming vanuit de macht/staat van de onpersoon, dus een onpersoonlijke bescherming. Het eerder genoemde basisinkomen komt dan in beeld, maar er zijn ook andere mogelijkheden in mijn verbeelding.

Zo kunnen er vrij winkelen winkels zijn (levensmiddelen), of vrij reizen openbaar vervoer. Zo kan er basiszorg zijn (opvang/verzorging) zonder identificatie/registratie, of juist ook anonieme arbeid (vrijwilligerswerk zonder voorwaarden/regels/registratie) bijvoorbeeld door bezems/tuingereedschap lokaal toegankelijk te maken, zodat mensen de straat/plantsoenen makkelijk kunnen verzorgen, ook is er te denken aan openbare educatie zonder registratie, waarvoor de middelen (internet/apparaten/maar ook boeken/dictaten) vrij toegankelijk moeten komen en overal te vinden moeten zijn (educatief internet).

Misschien leest dit nog wat onwennig, maar dat de onpersoon bescherming nodig heeft lijkt me een garantie voor een betere balans tussen macht en markt.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 jan 2016, 16:41

Een hele mooie constatering dat zelfs onpersoonlijke dingen kunnen bijdragen aan persoonlijke ontwikkeling. Daarmee frame ik het een beetje teveel. Maar ik wil maar zeggen dat enige hoop in dit nieuwjaarsmoment geen kwaad kan.

Verwijs ik met het zicht op de humor (die altijd wel iets optimistisch kán hebben) op die joodse uitspraak over de hoop:
"Hoop is prachtig. Alleen: Dat wachten. Dat verpest het.".

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 jan 2016, 16:42

Maar dit ging vast weer over jouw buitenaardse positie over: Hoe het werkt.

Leon

Bericht door Leon » 02 jan 2016, 17:32

Mijn buitenaardse positie: ik ben getuige, ik weet zelf niet of het een rechtszaak is van de Cirkel of gewoon iets voor God.

Noem het maar gewoon krankzinnig/idioot/waanzinnig/gek hoor. Te gek mag ook.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 03 jan 2016, 16:29

Ik hou het op: Te gek, of far-out.

Ik zou bijna aan Marx gaan denken: Dat je positie je ideologie bepaalt.

Leon

Bericht door Leon » 03 jan 2016, 16:43

Ik denk dat de analyses van Marx best scherp zijn, alleen er valt direct al niets meer mee te voorspellen als ze bovenop de geanalyseerde werkelijkheid komen en dus de werkelijkheid veranderen.

Op een gegeven moment denk ik dat de hoeveelheid scherp verstand tegen je gaat werken. Dat de wereld er dan alleen maar slechter af mee is.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 03 jan 2016, 16:57

Het was bedoelt als grap om je zelf-kritisch sarcasme van een ideologisch tintje te voorzien.

Maar goed.
Ik denk dat de analyses van Marx best scherp zijn, alleen er valt direct al niets meer mee te voorspellen als ze bovenop de geanalyseerde werkelijkheid komen en dus de werkelijkheid veranderen.
Vuile handen zijn sowieso slecht voor het objectieve inzicht.
En de manier waarop jij het nu beschrijft geeft me in dat Marx zijn theorieën een voorbode waren om met voorbedachte rade verschrikkelijk vuile handen te gaan maken.

En dat dan om de zaak zuiver te houden.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Leon

Bericht door Leon » 03 jan 2016, 17:05

Ja zelf-kritisch sarcasme...een mooie manier van zelfkwelling, om vooral niet te waarderen wat waardevol zou kunnen zijn, omdat je er anders achter zou kunnen komen dat het echt niet waardevol is.

Ik heb het dan over scherp verstand...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 03 jan 2016, 17:12

Misschien moet je ongezonder gaan leven. Dan gaan die scherpe kantjes er wel van af. Kan ik uit eigen ervaring melden.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Leon

Bericht door Leon » 03 jan 2016, 17:18

Lol!

Ik ben al zo kapot dat alleen medicijnen me bijeenhouden, en juist weer scherp maken. Dat is dan een vorm van scherpte die ik wel aanvaarden kan.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 04 jan 2016, 16:44

Ik zat te googelen op een hotelletje bij jouw in de buurt. En vond er een op tien minuten loop-afstand.
Je zit dicht bij de lek zag ik. Vrienden van ons wonen daar in de buurt en nu zit ik de zinnen om mijn vrouw mee te nemen als verjaarscadeau in dat hotel: De witte brug.

Zegt jou dat wat?

Leon

Bericht door Leon » 04 jan 2016, 16:55

Ja de witte brug zit inderdaad vlakbij, is een soort boerderij-hotel

Lijkt me een leuk plan.

Leon

Bericht door Leon » 04 jan 2016, 17:09

Om je een slaapplek bij ons thuis aan te bieden, daarvoor ben je nog wat te vreemd... Mogelijk kan dat anders wel bij die vrienden? Ik ben ook niet uit die tijd waar dat overal gebeurde, slapen bij anderen...

We hebben een soort "bos", het Loetbos, waar je kan wandelen en fietsen. Ook langs de Lek is het leuk lopen en huisjes kijken.

Leon

Bericht door Leon » 04 jan 2016, 17:43

Ik wil je wel naar huis brengen (Dordrecht toch?) ook in de late uurtjes. Ik drink toch niet en kijk niet op van een paar kilometers...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 05 jan 2016, 02:11

Heel aardig allemaal, Léon ..
Ik mail je nog ..

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 07 jan 2016, 01:12

Hé, dat klinkt als een gezellige avond!

:greins:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 16
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 10 jan 2016, 17:11

Kom je dan ook? Met je secondant?

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 17:43

Dueleren alleen in de tuin....

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jan 2016, 18:12

Hahaha.

Een pistolen-duel?
Ik schiet met losse flodders, dan weet je dat alvast.

:greins:

Zoals het nu naar uit ziet, staat er weinig in de weg, maar meestal is het pas kort van tevoren bekend.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 18:15

Ik dacht iets van glutenvrije spinazie-lasgane gecombineerd met aardappel witlofschotel met blauwe kaas en gehaktballen on the side...hoe klinkt dat?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jan 2016, 18:45

Bah! Ik wil gluten!
Hoe kan ik anders aantonen niet aan coeliakie te lijden?
:-k

En als je lasagna bedoelt, klinkt het voortreffelijk! Zelfs die gehaktballen.
Hoe weet jij trouwens dat ik op dit moment een witlofschotel met aardappels en gorgonzola aan het maken ben?

Alles stond al klaar: Afbeelding

(Origineel waar! Heb je soms camera's in mijn huis hangen?!!?)
Ach ja, Jung. Synchroniciteit. Correlatie = 0.

Zelfs de lasagna klopt met de vuile vaat.

Krankzinning.

:greins:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 19:19

Waar je mee omgaat wordt je besmet, denk ik dan, eet smakelijk trouwens voor straks.

Ik kan ook de glutenvariant maken, sommige mensen vinden de glutenvrije versie niet zo heel lekker (mijn dochter)

Maar als dit al is wat je gewoonlijk ook al eet, moet ik toch wat anders verzinnen. Ik wil wel origineel uit de hoek komen:)

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jan 2016, 20:00

Heheh, dank je.

(Hebben gluten smaak? Proeft je dochter het verschil als je niet zegt wat wat is? Of is het niet echt ethisch te experimenteren met je eigen kinderen?)

Met of zonder gluten maakt mij niet uit, het gaat me meer om de onzinnige angst die er opeens heerst onder mensen die er niet "allergisch" voor zijn en, "om maar zeker te zijn", ze verbannen uit hun dieet.
(Ken je glutenvrije ananas? "Ik heb het al eens op TV gezien, dus het is geen grapje". Na een minuut of tien komt er een (vind ik) briljante opmerking: "Part-time coeliakie".)

Totale waanzin, gevangenen van de angst-propaganda!
(Nou ja ... Ach. Eigenlijk zeg ik het om ook maar eens een radicale stelling aan te nemen. En, niet als minste, glutenvrije producten zijn duurder ...)

En waarom worden gluten met roken vergeleken? Is dat niet net zoiets als mars met venus vergelijken?

Met aardappelen, groenten en een stukje vlees kun je eindeloos variëren.
De glutenvrije varianten geven nog meer variatie. (mutatie?)

Net zoals we over hetzelfde idee, waar we het samen roerend eens mee zijn, uren lang kunnen discussiëren. Terwijl we het eigenlijk, ad fundum, over hetzelfde hebben. Maar ja, niks mee natuurlijk, het leidt uiteindelijk tot begripsverduidelijking.

Jouw witlofschotel is de mijne niet, dus de originaliteit is gewaarborgd.
Maar goed, zelfs mijn eigen witlofschotel is niet zoals de vorige, ik volg geen specifiek recept.
Toch neem ik aan dat ze allemaal goed zullen smaken, omdat de basis "gezond" is.

De eerste die me niet smaakt moet ik nog tegenkomen, misschien dat de fransosen hem weten te verkrachten: de smaken aardappel, witlof en blauwe kaas weten te verstoppen onder "liflafjes"?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 20:26

Mijn vrouw heeft coeliakie, en ik eet zelf uit solidariteit weinig gluten (nog heus wel een broodje of biertje, maar met zo min mogelijk sporen in huis)

Ze heeft trouwens NAET gevolgd en komt dan toch bij psychische problemen als oorzaak van allergie. Hoewel de theorie dus is dat je stress het lichaam verkeerd opvoedt/conditioneert.

Maar goed omdat zij dan toch in het atelier blijft kan ik best wat gluten hanteren in het huis. De NAET heeft wel zodanig gewerkt dat ze niet bij heel minimale sporen al last krijgt.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jan 2016, 22:00

Ah! Je vrouw is kunstenaar?

Wat is NAET?

(ben te lui om het op te zoeken)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 22:15

NAET is een "allergic elimination therapy"

Bij coeliakie werkt het niet helemaal, want artsen geven al aan dat steeds met dezelfde graansoort/tarwesoorten wordt doorgefokt (monocultuur) waarbij de glutenstrengen steeds langer worden en agressiever en darmklachten geven (aantasting van de darmen)

En als je lichaam eenmaal is aangetast en geconditioneerd is om gluten als gevaarlijk te zien, is het bijna niet meer te doen om die stress reacties om te draaien, want er is echte serieuze aantasting geweest, en dat verleert een lichaam niet meer.

Leon

Bericht door Leon » 10 jan 2016, 22:20

En ja mijn vrouw is kunstenaar en geeft les in kusntzinnige vaardigheden.

Ze is een echte waarnemer, waarnemen is echt van onschatbaar belang.

Zo is het wel logisch dat je elkaar als mensen niet te hard moet benaderen om zonder conflicten te leven, en rationeel kan je dat ook wel erkennen, maar zonder waarneming van wat het nu precies met die ander doet, lukt dat rationele niet, en kan je dus ook niet voelen wat juist is, dan kan je zelfs verslaafd raken aan negatieve gevoelens bij conflicten.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jan 2016, 23:16

Ah.
Ok, dank voor de uitleg.

Die paar seconden dat ik je vrouw heb gezien, vermoedde ik al iets kunstzinnigs, ik voelde me helemaal geobserveerd.

Brrr. :)

::

Maar met wat je aangeeft, is dus de strijd niet tegen gluten, maar tegen kunstmatig lange gluten.

Ik zie daar een verschrikkelijk mooi voorbeeld van evolutie in.

Als ik boer zou zijn, met gewone tarwe op mijn land, zou ik opportuun mee kunnen liften met de waanzin: Mijn tarwe heeft korte gluten, voor iedereen verteerbaar.

Maar het zal wel niet zo gaan.
"Iedereen" weet immers dat palmolie slecht is, het is verzadigd vet(zuur) en toch zit het overal in. Zelfs in de duurdere producten.

Palmolie is goedkoop en ontbost heel Indonesië.

Maar ja, wat kunnen we met deze wetenschap?

Waarschijnlijk net zoveel als het besef dat het complexe vlak geprojecteerd op een Riemannsfeer, elke cirkel die op het vlak getekend wordt ook een cirkel op de sfeer oplevert, net als een rechte lijn. Alleen vormt die lijn dan wel een cirkel met rakende uiteinden op de "noordpool" van die sfeer, die dan een "complexe oneindigheid" moet voorstellen.

Zei ik een tijdje terug niet dat ik wiskunde ging studeren?
Ik zie er maar van af, want tot dat clubje wietrokers wens ik niet te behoren.
(Liever een ander clubje)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten