Aardbol

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
memeticae
Posts in topic: 3
Contacteer:

Aardbol

Bericht door memeticae » 13 jun 2015, 06:15

Waar is oost waar is west?
Greenwich is 0 merdiaan.
en daarmee leven wij allemaal (behalve op wat expats na, HEY expats, are you having a little fun over there in the west?) in het oosten. Per definitie.

Hoezo leef je in een westers land? Indoctrinatie!

Vlieg eens 24 uur tegen de klok in, of mee.

Onmogelijk. Datumgrens.

Zeggen ze.

Oeps, oh sorry, generalisatie.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 jun 2015, 06:19

(tsss "merdiaan", wat een "Freudiaan")
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Leon

Bericht door Leon » 13 jun 2015, 09:49

tijdgrenzen - hahahahahahahahahahahahaha

het beeld wat ik heb is dat je leeft op een uitsnede (van een golvend landschap). de vrijheid die je hebt is om wat te buigen in de uitsnede (geen rechte uitsnede te nemen) waardoor jouw lot wat anders wordt, en hoewel een ander het ook vrijstaat om te buigen, is het natuurlijk wel zo dat de uitsnede die jij bezet niet door een ander bezet kan worden, hoewel delen van uitsnede misschien wel mogelijk is (Being John Malkovich)

yopi
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door yopi » 13 jun 2015, 14:16

The right side is the wrong side;
The left side is the right side.

Linksaf bij het verkeerslicht is in sommige talen wat bij ons rechtsaf is.
Omdat de empathie met het verkeerslicht in die talen betekent dat dat verkeerslicht met zijn gezicht naar je toestaat en dus linksaf rechtsaf voor de kijker is.

De Westenwind waait naar het Oosten, en de Oostenwind naar het Westen.
Das toch ook raar.

Als je op de Aardbol rechtdoor beweegt, kom je bij je uitgangspunt uit. Hoezo rechtdoor?

Tikt de klok de tijd weg,
of de tijd de klok.

Nietzsche zegt: God is dood.
God zegt: Nietzsche is dood.

Tis allemáál relatief.

Blin
Posts in topic: 2

Bericht door Blin » 13 jun 2015, 19:27

het oosten is de arche waar het leven vandaan komt, de ferm gespannen boog. Mocht je het leven als uitgangspunt willen nemen ga dan eens in het oosten de bogen na, tel ze en weeg ze.
Geen chintown begint zonder boog, teken waar de levendigheid van start gaat, de eettentjes met babi pangang, het gegrilde buikspek, de mercato, de handel die er te drijven valt. zijden kimono's zacht vallens over de hand, de rode lantaarns in volle afwachting, de sate kambing van het geofferde geitenjong.

en niet te vergeten Confusius himself waar je door 362 lagen moet door bagger inverwaaring om te ontdekken dat confusius ook veel te maken heeft met de held king fu de kimonovechtersbaas met tweesnijdend zwaard altijd in afwachting om vredespunten te kunnen scoren.

En wat te denken van Zuhun chi, de gewonen schoenlapper aan de rode poort. zijn handen die wel raad weten met de gelooid huid, tastend afgaat op de gladde delen voor de elegante vrouwenschoen , het naaiwerk altijd op de hand genomen er komt geen machine aan pas. , zijn liefde voorzet leer, de huid, spreekt zeven volumeslooitechnieken in enkel handbeschilderde chinees tekens. Als daar geen chipesse waarheid inzit vreet ik mijn filosofieboek wel weer op.

De chinatowns zijn echter maar fotolijstjes van het ware chinese gebeuren.
De Tin Po die in stilte haar landbewerkt,haar handend wroetend in de orde aarde wachtend, hopend op wat irrigatie. , haar echtgenoot op een matje aan de rand, een rietstengel tussen zijn tanden , genietend van het uitzicht, zijn bergen , zijn vaderland.
Heel die Mao is aan hen voorbijgegaan, culturele revolutie, eenkind beleid, allemaal nooit van gehoord, Het leven in het oosten gaat om het leven zelf, geloofd te worden. Het bloed te voelen kloppen van moeder aarde, daar ergens onder het hart, de pomp, de wel, de bron van haar leven. Geen mijn en dijn , enkel verschil in terrassen zodat de irrigatie overal besproeien kan,, zodat de rijst tot volheid komen kanom rijk te oogsten. De meeste vrouwen zijn onzichtbaar, enkel die puntige strooien rijshout bescherming tegen felle zon, meer verlangt oosterse wijsheid niet, Wordt ze gezien, dan wordt het gezien maar het zien is nooit het doel op zich, .het doel op zich is het wroeten, het zichtbaar maken van de vruchtbaarheid van de terre patrimoniale, moeder aarde.

Voor wie echt wil weten waar het oosten ligt heb ik een zeer maar dan ook zeer eenvoudige tip. Of eigenlijk heb ik er tee tegelijkertijd. ik geef er een dat ander krijg je cadeau.
Tip nummer een: pak er een atlas bij
tpi 2 leg er een boeklegger in van satijn dat wrijft de verhalen los, chinese wijsheid die zich laat betasten door te voelen, te beluiken zelfs,
ik zou zeggen forumgenoten, doe u vooral tegoed, het oosterse laat zich smaken in haar resultaten bami met pindasaus, nasi met een gebakken eitje en een klodder sambal. en niet te vergeten het grolschje dubio.

Blin
Posts in topic: 2

Bericht door Blin » 13 jun 2015, 19:32

Afbeelding

memeticae
Contacteer:

Bericht door memeticae » 15 jun 2015, 01:53

Mooi stukje aardbol.
Jammer dat het zo gecultiveerd is.

Maar nu even serieus:
Wat is oost wat is west?

Je kunt zolang je wilt, mits je de snelheid heb, de zon nooit onder zien gaan.
Telkens maar naar het westen reizen.
Of als je je omdraait, de zon eeuwig in het oosten zien rijzen, moet je wel altijd achteruit lopen.
Dan staat je klok stil. Maar wat gebeurt er op de datumgrens? Ga je dan een dag terug, of ineens 24 uur vooruit in de tijd?

Ik snap het niet.

Wat ik wel snap ik dat je nooit sneller kunt zijn dan de tijd.
Sneller dan de zon naar het westen of oosten reizen, geeft alleen maar donkerheid en onzekerheid.

Gesloten