In de lorum ..

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
yopi
Posts in topic: 2
Contacteer:

In de lorum ..

Bericht door yopi » 25 dec 2014, 17:11

Ik heb gelezen dat een hoop Engelsen tijdens de kerst in de lorum zijn, net als Brabanders en Limburgers met carnaval. Is daar wat voor te zeggen om het uit te houden in het leven?

Iets om over na te denken.

(Wat mij betreft heb ik nogal wat te verbergen over wat er nou wel weer allemaal aan de hand is met deze kerst. En dat betreft een hele hoop serieuze en minder serieuze zaken ..)
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

neus

Bericht door neus » 25 dec 2014, 17:27

Mijn voorkeur gaat uit naar soberheid, na uitwassen die mij geen goed gedaan hebben. Zouden zij mij wel goed gedaan hebben, dan was ik waarschijnlijk blij gebleven in een leven van uitbandingheid

yopi
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door yopi » 25 dec 2014, 17:44

Het episch dramatische verhaal van een documentaire 'ne me quitte pas' heeft veel indruk op me gemaakt. En ook op mijn vrouw.

Een verhaal over alcoholisme die lijkt op films van de Italiaanse westerns.

Mocht je geïnteresseerd zijn. zoek het op met Google of zo.
Het zal je een dubieus plezier bezorgen.
Wat dat betreft wil ik Hollywood niet af vallen. Er zijn ook grote films uit voort gekomen.
Maar ik heb heel veel waardering voor documentaires uit ons eigen land. Vooral van de VPRO. Ik wil je Jos de Putter aanbevelen. Voor die momentjes dat je niet aan het werk ben ...
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

neus

Bericht door neus » 25 dec 2014, 18:52

De VPRO had de enige reden kunnen zijn voor mij om de TV niet de deur uit te doen, al zoveel jaren geleden. Nu krijg ik nog af en toe wat mee van mijn vrouw via uitzending gemist op de tablet van haar. Ik vlucht dan altijd naar boven om andere dingen te gaan doen.

Ik kijk wel films e.d. via iTunes of Pathe Thuis, of wat koopfilms meestal series als Dr Who of Startrek. Ik mis vast de mooie documentaires, maar op zich vind ik de wereld al groot genoeg zonder die extra informatie.

Gesloten