Zoals het nu is

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
Gesloten
wildevaart
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2014, 21:33
Contacteer:

Zoals het nu is

Bericht door wildevaart » 14 feb 2014, 22:18

In staat om het mysterie te ontrafelen waarom jij bent zoals je bent, je wordt geconfronteerd met het in ruste laten gaan van -willen en in het verlengde daarvan moeten begrijpen wat jouw drijft, de interpretatie van wat gaat komen. Het laten rusten ‘denken’ geeft men innerlijke rust en maakt doen ; “want nog in het verleden, nog in de toekomst verblijf ik”.
“Your dreams minus your doubts equal you true worth.”

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 1
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 14 feb 2014, 23:19

Dus weten wat je drijft, bepaalt waarom je bent zoals je bent. Ik kom dan al gauw uit op drijfveren en karaktereigenschappen. Maar waar komen die vandaan? Precies uit jezelf, het zijn slechts enkele kenmerken van jou als persoon. Het zegt dus nog niks over wat jou maakt tot de persoon die je bent. Het zegt iets over waarom je dingen doet die je doet, maar om de daden die iemand doet enkel te laten bepalen waarom je bent zoals je bent, vind ik te kort door de bocht. Omdat je omgeving, opvoeding, educatie en nog tal van andere factoren van invloed op jou als persoon en die maken jou ook tot de persoon die je bent zonder dat het per se drijfveren zijn.

Ben je jezelf kwijt Wildevaart? Of wat drijft jou om deze post te schrijven?
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

neus

Bericht door neus » 15 feb 2014, 08:26

Hallo Wildevaart, welkom.

Om noch in het verleden noch in de toekomst te leven betekent misschien in het nu leven, maar zou ook nog kunnen betekenen dat je voortdurend wisselt en dus ongrijpbaar bent. Welke doel je op?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten