Afronden

Deel je diepste gedachten en laat ons meedenken...
neus

Afronden

Bericht door neus » 22 sep 2013, 21:44

Een mogelijke tweedeling voor de manier waarop men met taal omgaat is dat men gericht is op een oneindigheidsspel of juist op afronding. Het is niet moeilijk in te zien dat oneindigheidsspel een gerichtheid is op het continue gaande houden van de dialoog en conversatie, van de uitwisseling en het contact. Het gericht zijn op afronden zou gezien kunnen worden als het tegenovergestelde, maar ik denk hierover wel enige positieve zaken te kunnen vermelden.

Als men in dialoog samenvattend enkele standpunten weergeeft, en aldus de situatie statisch wil weergeven, kan men zeggen dat men tot afronding wil komen van eerdere taalhandelingen. Een dergelijke afronding is een concrete weergave van een stukje geschiedenis en een bevestiging van de geschiedenis. Als men bij taalhandelingen nooit zou komen tot een soort van statische standpunten, met een zekere erkenning door de partijen, heeft men geen enkele houvast in de interpretatie van taalhandelingen.

Een boek geschreven vanuit een eindeloze stroom gedachten, waar nooit een “punt” wordt gemaakt, zal door weinigen enthousiast ontvangen worden. De referenties ontbreken. Het is natuurlijk mogelijk om op willekeurig moment aan te haken en weer los te laten, de filosofie van Deleuze lijkt dit voor ogen gehad te hebben met het boek “Mille plateaux”, maar dan zijn er toch uit de stroom of flux bepaalde knooppunten (rizomen) die dan naar voren komen.

Als niet filosofen zich zouden kunnen verbeelden om tot afronding te komen van de filosofie door een bepaald systeem van metafysische gedachten of inzichten, zou de filosofie niet bekend zijn geweest in de geschiedenis. Het spreekwoordelijke “filosoferen” lijkt wel iets te betekenen van een eindeloos doorpraten over abstracte onderwerpen op een speculatieve manier, maar wat blijft zijn de min of meer afgeronde filosofische systemen door bepaalde denkers. Denkers die in hun tijd de eindeloze stroom van gedachten en speculaties, van geloof, hoop en verwachting, tot een afgerond geheel in de taal hebben gebracht.

De verdienste van de denkers mag gering heten, als de stroom zich gewoon voordeed als dagelijkse praktijk en het slechts een kwestie was van laten stollen van de gangbare denkbeelden tot afgeronde gedachten. De kunst van samenvatten, meer niet.

Over het algemeen achten we de prestatie van de denkers heel wat groter, geniaal, grandioos, uitzonderlijk, subliem.

We zouden niet graag willen dat een hedendaagse denker de filosofische geschiedenis afrondt als de geschiedenis van eindeloos gehakketak dat door sommigen tijdelijk is stilgelegd, meer niet.

Het stilleggen, al is het maar zeer tijdelijk, is waarschijnlijk een resultaat van een psychologische neiging de rem op de gang van zaken te zetten, vanuit de ervaring dat men overdonderd wordt door het gebeuren.

Vooral dus iets voor mensen die moeite hebben met de vaart waarmee dingen gaan, mensen die moeite hebben bij te benen. Mensen met een gebrek.

Eerder gaf ik de positieve visie, dat men de wereld wil kunnen interpreteren, de wereld van de ander, vanuit werkelijke interesse in de ander, en dat dit alleen mogelijk is door samen te vatten, af te ronden, stil te leggen. De vraag is nu hoe oprecht die interesse in de ander is. Men zal het wel moeten doen omdat men de ander nodig heeft.

neus

Bericht door neus » 23 sep 2013, 11:31

Pink Panter schreef:Waarom mensen met een gebrek?
Is ironisch bedoeld, om na te denken wat er dan precies het gebrek is. Maar laten we het niet mooier maken dan het is, de vertragende mensen zorgen er waarschijnlijk alleen maar voor dat het lijden langer duurt.

neus

Bericht door neus » 23 sep 2013, 12:27

Pink Panter schreef:
neus schreef:Dan wordt het knijpen in een gesloten tube tandpasta: "de een zijn dood is de ander zijn brood".
Mooie metafoor.

neus

Bericht door neus » 23 sep 2013, 12:51

Gelukkig maar.

Dat van die gesloten tube tandpasta is precies zoals ik het leven zie. Er verschuift wat (van het lot) van de een naar de ander, zoals je de ervaring kunt hebben dat als je iets wilt zeggen, maar het achterhoudt, dat iemand anders het dan zegt.

De vraag is nu of het slim is om het meest gunstige lot naar jezelf toe te trekken of misschien juist het tegenovergestelde, het ongunstige lot van anderen overnemen/delen. Ik ben onzeker daarover.

neus

Bericht door neus » 23 sep 2013, 19:02

Het idee dat er een gulden middenweg zou zijn vind ik moeilijk. Vergelijkbaar met alsof er een middenweg zou kunnen zijn tussen aan de ene kant het YOLO-geloof en aan de andere kant het reïncarnatie-geloof.

Men zou kunnen zeggen dat het geloof in reïncarnatie te veel fantasie inhoudt. Ik kan me echter niet ontworstelen aan die "fantasie" en heb zelfs een vaag natuurkundige en fysische theorie gevonden om me in dat geloof te ondersteunen. Knettergek zal dat heten in de visie van sommigen.

Het is een zeer elementaire manier van denken, rekening houden met een volgend leven of niet. En mensen komen misschien lijnrecht tegenover elkaar te staan, waardoor mijn geloof alvast een stuk minder wordt.

neus

Bericht door neus » 23 sep 2013, 20:39

Pink Panter schreef:Zo leef je ieder leven dus altijd één keer.
Daar dacht Nietzsche weer anders over, met zijn idee van eeuwige wederkeer. Het zijn voor deze tijd weinig overtuigende denkbeelden nog.

Het gaat er ook een beetje om of je nog gelooft in een rechtvaardige God, of bepaalde wetmatigheid in het leven. Het is steeds moeilijker om dat niet te zien als magisch denken vanuit de waanzin of krankzinnigheid.

Natuurlijk valt het al gauw allemaal wat tegen in het leven, en dat is moeilijk te verkroppen en dan vindt de psyche een uitweg in het wensen dat het mindere leven toch nog ergens goed voor is. Dat is een meer moderne opvatting over bepaalde denkbeelden.

Misschien dat ik de gok van Pascal serieus neem, stel dat er toch zoiets is als straf of beloning met een volgend leven, dan kun je maar beter daar naar leven want ook als het niet waar is, is er niets verloren, maar als het wel waar is heb je veel gewonnen.

Hoewel de opvatting kan zijn dat je jezelf wel degelijk tekort doet en dat je juist iets verliest als je dwangmatig gaat leven.

Maar YOLO-leven kan ook heel dwangmatig zijn natuurlijk.

neus

Bericht door neus » 23 sep 2013, 21:09

Pink Panter schreef:Maar zie jij een andere weg om te ontsnappen uit die eeuwige wederkeer waar Nietzsche het over heeft?
Het is het geloof in de eigen superioriteit van wereldbeelden dat eeuwig terugkeert. Zodra je dat beseft is er plaats voor een superieur wereldbeeld, namelijk dat je geen enkele vorm van dwangmatig leven hoeft te accepteren.

neus

Bericht door neus » 24 sep 2013, 19:21

Het zijn vooral de gevoelens die telkens weer superieur blijken ten aanzien van alle pogingen zonder gevoelens te zijn.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 02:28

ik denk dat filosofie vooral is ontstaan uit de behoefte naar cohesie.
een Atlantis, iets wat zich vooral zou moeten manifesteren in een samenleving zoals we die tegenkomen in regeringen, het bedrijfsleven en religieuze groeperingen.
de opzet lijkt ook zo te zijn dat er voor de doorsnee mens geen eer te behalen valt uit het begrip van filosofie, zij kunnen er geen brood van/mee bakken.
voor de regerende partij is het echter niet zo belangrijk wie het brood bakt, of hoe het gebakken wordt, maar eerder van belang dat er brood is om de honger te stillen zodat de onderlaag van de bevolking in staat is de welvaart van de bovenlaag te kunnen blijven spekken.
filosofie weerspiegelt een ideaal beeld zoals het in alle waarschijnlijkheid een verzekerde toekomst zou kunnen waarborgen,
iets wat van belang is voor bijvoorbeeld een voorganger van een (grote) protestantse kerk, een regeringspartij of manager.
het zijn dan ook zij die de filosofie als basis in hun studiepakket hebben door het verplichten van het leren van een taal die juist de filosofie uit de oudheid gebruikt de taalkennis bij te spijkeren.
Atlantis heeft nooit bestaan, dat snapt een ieder die Plato kent, echter wordt er van alle kanten dat juist in bewust in twijfel getrokken om diegene die toch nieuwsgierig is op een dwaalspoor te brengen en te ontmoedigen de ware toedracht te ontdekken.
niet zelden zijn er complete docu's te vinden die dan de zoektocht naar dat paradijs aanbieden en met de meest grote onzin komen om maar aan te tonen dat er wel degelijk een fysiek Atlantis heeft bestaan.
het is als de domme geit die men uithaalt om te bewijzen dat de bijbel een geschiedenis boek is.
hoe meer men met bewijzen komt van bijvoorbeeld een ark van Know Agh, hoe duidelijk het wordt dat het nooit waar gebeurd heeft kun
nen zijn.
persoonlijk denk ik niet dat het zo moeilijk is jezelf te overstijgen, slechts een hele klus is los te laten van de illusie die je ouders je hebben voorgeschoteld.
moet je een trots kind erop attenderen dat een tekening totaal nergens op lijkt of juist stimuleren en mee gaan in de illusie dat die versameling krassen een boerderij moet voorstellen?
het afkraken zal resulteren in een schaamte zich te uiten tegenover de ouder, terwijl meegaan in de illusie een grootsheidswaanzin te weeg brengt.
ouders kiezen bewust voor het laatste en laten het aan de maatschappij over het kind te confronteren met de realiteit.
en daar moet een kind overheen komen,
dus als het ware overstijgen van de gedachte dat het voorstreffelijk kan tekenen.

Pascal ken ik niet, maar als ik het zo lees, is het een poging geloof (religie) te rechtvaardigen, hetgeen ik niet kan respecteren.
aan de andere kant ben ik van mening dat de boodschappen die diverse religeuze stromingen verkondigen wel degelijk zeer waardevol zijn.
wat filosofie is voor de man, is geloof voor de vrouw denk ik maar.
en het zijn over het algemeen moeders (monniken zijn ook maar trutjes die niet mans genoeg zijn) die geloof op de voorgrond zetten en hun echtgenoot verplichten ook die gedachte uit te dragen.
mannen zijn liever mensen van feiten en aantoonbare wijsheid en vinden hun heil in wetenschap en filosofie.
uiteindelijk brengen ze dezelfde boodschap, namelijk dat er voor ons die nu leven als eerder mensen hebben geleefd die uit pure liefde voor het menselijk leven hun ontdekkingen willen doorgeven ten einde de mensen van nu een nog fijner leven te bieden.
wanneer echter de aanwijzingen worden gemist en men de vertellingen letterlijk gaan nemen, ontstaat er teleurstelling en onbegrip.
vele zullen religie verafschuwen daar zij het niet kunnen begrijpen dat er zoveel 'onrecht'in de wereld is, als er dan toch een god is die de wereld zo lief heeft.
zij hebben de boodschap niet begrepen en denken dat god een persoon, danwel buitenaards wezen is dat wel invloed heeft, maar voorlopig zijn voicemail niet afluistert.
andere zullen filosofie niet behappen omdat ze het langdradig vinden en daardoor niet de realisatie behalen dat de filosoof je handvaten aanrijkt omdat die zelf het vervelend vond het gevoel te hebben dat die er alleen voor te staan op momenten dat die in een hulpbehoevende situatie terecht kwam.

het idee dat het tegen zit in het leven is volgens mij vooral een resultante van de illusie die gewekt is dat het leven voorbestemd is en afhankelijk van de oprechtheid je goede dingen of kwade dingen laat meemaken.
leven is gewoon, het is het fantastische resultaat van iets wat we nooit zullen kunnen doorgronden.
om geen verkeerd beeld te schetsen zou ik dit nimmer god's werk noemen, dat woord/die naam is namelijk al helemaal naar de klote geholpen door mensen die een poging deden een mooi antwoord te geven op een vraag die nimmer beantwoord zal worden, nl:
hoe is het toch mogelijk dat wij op zoek kunnen zijn naar een antwoord?
hoe kan het toch dat er zoiets bestaat als het bestaan zelf?
waarom is er überhaupt iets in hetgeen wij het absolute niets noemen?
het bedenken van de term antimaterie geeft kennelijk geen bevrediging op de antwoord en zelfs als duidelijk wordt wanneer het zwarte gat waaruit waarschijnlijk het voor ons waarneembare stukje van het universum (heelal betekend alles, een term die steeds meer inhoud schijnt te krijgen en dus telkens maar weer groter lijkt te worden) heeft bestaan en waar ( 2 begrippen die niet te benoemen zijn, daar wij alles relateren aan de plek aarde en tijd afhankelijk is van onze waarnemingen van onze zon).. .. .. wat heb je aan dat antwoord?
totaal niets!
en zou ergens de schoonheid van de religies vernietigen, wijsheid die alleen maar heeft kunnen overleven juist omdat het waardevol is gebleken.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 12:04

Ik zie geen directe aanknopingspunten in jouw tekst (quotemogelijkheden) wel wil ik de volgende aanvulling geven:

Ideaalbeelden (Atlantis, rechtvaardige God, genialiteit van filosofische gedachten) hebben een psychologische oorzaak. Er is behoefte aan.

Als bijvoorbeeld een geloof zich in de praktijk kan bewijzen en overleeft dan moet er iets waar zijn van de ideale voorstellingen.

Persoonlijk geloof ik sterk in een Wet. Natuurkundig en religieus gezien.
Ik denk dat de mens uit gaat vinden dat het niet ideaal is dat je aan wetten moet voldoen. Dat kan uiteindelijk resulteren dat de mens alles omkeert wat wetmatig is, om vervolgens te ontdekken dat alles slechts omgekeerd is, maar nog even wetmatig.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 13:48

ik denk dat wetten ons een mooi licht kunnen schijnen op de kortste route, maar wie zegt dat men haast heeft om ergens te komen?
alle wegen leiden naar Rome, maar wat nu als ik helemaal geen trek heb in cappuccino en gewoon zin heb ik heineken (geen export!).
of rustig wil genieten van al het moois dat ik onderweg tegenkom?
ik ben geboren met een handicap die erfelijk kan zijn, dus twijfel nogsteeds of ik wel het risico aandurf een kind op te zadelen met het geluk dat die niet de ellende mee hoeft te maken die ik heb gekend.
ik hoef Rome dus niet per se te bereiken.
een groot verdriet in mijn leven, maar iets waar ik het mee zou moeten doen.
Als bijvoorbeeld een geloof zich in de praktijk kan bewijzen en overleeft dan moet er iets waar zijn van de ideale voorstellingen.
vind ik zelf een gevaarlijke gedachte.
als ik kijk naar een bijbel, het boekje dat mij door de strot is gedrukt als kind ( en dus niet in alle eerlijkheid kan praten over bijvoorbeeld de islam) is het vooral gebasseert op logische volgorde.
oorzaak en gevolg.
wanneer men zich houdt aan de regels zal uiteindelijk de beloofte vanzelf ontstaan.
wanneer men zich echter niet houdt aan de regels zal het niet uitkomen van de belofte te verwijten zijn aan het niet volgen van de regels.
met andere woorden, een senario die vereist om de regie te volgen om daarna als waarheid uit de bus te komen.
gelukkig is het boekje geschreven door intellectuelen die veel hebben voorzien en dusdanig verwoord dat het lastig is voor niet geletterden de magie te ontdekken die de suggestie wekt dat het god is die uiteindelijk bepaalt wat er gaat komen.
en gelukkig is het boekwerk behoorlijk oud, dus zijn vele mensen het intellect van toen voorbij gegroeid en zien een hoop wel wat voor truukjes er zijn uitgehaald om het gros te misleiden.
dan zijn er ook nog ervaren personen die wel beseffen dat het schrijfwerk is en het intellect herkennen waarmee het ontworpen is.
zij zullen de bijbel kunnen zien voor wat het daadwerkelijk is.
een boek dat veel wijsheid bevat, maar nooit meer is dan een kunstwerk van menselijke makelij.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 14:02

2.47 schreef:ik denk dat wetten ons een mooi licht kunnen schijnen op de kortste route, maar wie zegt dat men haast heeft om ergens te komen?
Als je ver weg gaat is de weg terug langer. Misschien zijn er mensen die denken dat ze nooit meer terug hoeven, maar dat is juist het wetmatige, voor iedere weg heen is er een weg terug.

Een handicap hoeft geen gebrek te zijn. Het is eerder een gebrek om een handicap altijd als gebrek te beschouwen. Zoals een ziekte je ontslaat van veel verplichtingen, volgens iemand die ik ken.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 14:12

het is een van de weinige dingen waar ik mee worstel in dit leven.
Als je ver weg gaat is de weg terug langer. Misschien zijn er mensen die denken dat ze nooit meer terug hoeven, maar dat is juist het wetmatige, voor iedere weg heen is er een weg terug.
ligt aan je perspectief denk ik.
voor mij is er geen weg, slecht een afgelegte route,
zonder voorafgestelde bestemming.
ik hoef nergens te komen, dood kan ik gaan op elke route,
en zal dat ook gaan, ongeacht de richting waarheen ik ga.
het is voor mij zaak om op de route zoveel mogelijk te genieten.
en terug hoef ik niet.

de enigen die enig recht van spreken hebben zijn mijn ouders, en zelfs hun zullen moeten buigen voor mijn keuzes.
doen ze dat niet, even goede vrienden, maar zijn hun het die vriendschap/respect moeten terugwinnen van mij,
want hun hebben mij de kans gegeven zelf een route te bepalen, door mij de mogelijkheid te geven geboren te worden.
en als ik wijs ben, luister ik naar de verhalen over wat hun op hun route tegenkwamen.
helaas zijn ze daar niet zo open over.
met vader heb ik geen contact en moeders praat alleen maar over de weg naar jezus, iets wat ik op elke hoek van de straat wel kan horen.
en in elke kerk, en in bijna elk boek wel kan terugtraceren.
daarom heb ik een afkeer tegen christenen.
ze zijn vergeten dat ze zelf waardevol zijn en verschuilen zich achter de belevingswereld zoals de machthebbers ze het liefst laten ervaren.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 14:46

2.47 schreef:en terug hoef ik niet.
Ik geloof in een periode van omgekeerde tijd die we net zo goed moeten meemaken als de periode van voortgaande tijd. Als je er over nadenkt zijn dan alleen de waarden (goed/slecht) volkomen anders. Het zal wel horen bij mijn ideaalbeelden, want doordat alles volledig gecompenseerd wordt heeft iedereen dus een volkomen perfect en afgerond leven (na beide tijdsbewegingen).

Krankzinnig idee niet?

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 17:43

eerder benoemenswaardig, maar een model die ik niet snel zie gebeuren.
toch lijkt het me grappig om eens het fijne van te horen.

verbaas me
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 17:55

Maar soms werkt geen enkele strategie...
wie wint:

degene die de spelregels kent
of
diegene die de spelregels niet volgt
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 18:15

er stond strategie...
in de aanwezigheid van een gezagsdrager. Daar hielden de studenten zich aan toen ze hun ontsteltenis (bij het zien van een huiveringwekkende film, PP) met een stalen gezicht verborgen
emotie verraad zich vaak dankzij stemgebruik, daar de ademhaling direct in verband staat met de beleving van een persoon ivm zuurstofverbruik
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 18:46

2.47 schreef:eerder benoemenswaardig, maar een model die ik niet snel zie gebeuren.
toch lijkt het me grappig om eens het fijne van te horen.

verbaas me
een andere post op een ander moment

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 18:56

je opmerking is inderdaad correct.
het zijn van die kleine dingen die je leert als militair.
zo zijn er nog veel meer.
een militair zal ook zo een andere militair herkennen uit een grote groep mensen, zoals je wel eens ziet in films, dat de ene spion of agent direct ziet dat er andere agenten aanwezig zijn.
als militair wordt je dusdanig gevormd dat je meer overlevingskans hebt in een strijd.
veel heeft te maken met het functioneren van het lichaam, en dat valt op, als je maar weet waarop je moet letten.
tijdens militaire operaties gaat alles heel erg snel en is er nagenoeg geen ruimte voor fouten.
dit wordt gecompenseerd door de automatische piloot die op een gegeven moment de boel overneemt,
daarom worden militairen gedrilled,
zodat die automatische piloot het overneemt wanneer het nodig is.
over operaties kan ik niet praten, wel kan ik je een ander verhaal vertellen, wat misschien een beetje laat doorschemeren hoe effectief zoiets werkt.

we gaan een paar jaar terug in de tijd.
in een thuissituatie krijg ik het meest verschrikkelijke nieuws te horen dat ik maar kan bedenken (ik heb geen kinderen).
mijn beste vriendin schijnt terminaal ziek te zijn en zal binnen een afzienbare tijd waarschijnlijk overlijden.
hoewel andere de hoop koesteren dat god wel eens verandering in de zaak kan brengen, snap ik dat het voorbij is, en slechts een kwestie van tijd.
in het begin van het nieuwe jaar krijg ik het langverwachte telefoontje van mijn moeder, ze is stervende en ik word verzocht zo spoedig mogelijk mij te begeven richting het ziekenhuis waar de vriendin haar sterfbed heeft.
eenmaal aangekomen tref ik daar een hoop verdriet aan, edoch, de schat zelf is uitzonderlijk kalm.
de aanwezige gaan zo goed en kwaad mogelijk met de situatie om en dan is het moment daar.
ze besluit haar zuurstofmasker af te doen om haar laatste woorden uit te spreken en daarna verlaat ze ons voorgoed.
bijna iedereen verliest zichzelf een fractie daarna en realiseert dat we haar nooit meer zullen meemaken.
behalve ik.
twee van haar beste vrienden zijn net iets daarvoor vertrokken daar ze zo kalm was dat die dachten dat het misschien nog wel een poosje zou duren voor ze echt zo overlijden.
het eerste wat mij overkwam was een gevoel van rust.
ik was al in de rouw op het moment dat ik thuis het slechte nieuws kreeg een paar maanden daarvoor en leefde alleen voor dit moment, hoe raar dat nu ook even klinkt.
maar ik liet geen traan daar en begon te doen wat ik belangrijk vond.
contact zoeken met diegene die niet aanwezig waren om te vertellen dat ze er niet meer was.
dat was namelijk voor haar belangrijk.
mijn emotie werd overgenomen en ik was super helder in doen en denken.
zelfs zo nuchter dat ik achteraf moest horen dat men in de veronderstelling was dat het me koud liet dat ze overleed.
niets was minder waar, het was mijn soulmate en ik verloor mijn jeugd op dat moment.
echter was ik voorbereid op een megaklap zoals deze, dankzij militaire training.
op dat moment nam de automatische piloot het over en deed ik wat belangrijk was, namelijk me druk maken om wat zij belangrijk zou vinden.
maar dat wil niet zeggen dat ik geen emotie meer heb.
ik ben 2 weken blind geweest van de tranen toen ik het nieuws voor het eerst hoorde en heb nog vele momenten gehuild...
gelukkig.
ik ben blij dat ik haar geregeld tegenkom in dromen en ben daarna altijd vrolijk.
het is het beste wat ik ervan kan maken.
ik hoop haar snel weer te zien, want net zoals daarvoor was het altijd fijn om haar in de buurt te hebben.

overigens was de begravenisceremonie zo groot dat er geen ruimte was voor alle aanwezige en stond haar moeder op een gegeven moment te dansen.
haar manier om het een plek te geven denk ik, iets wat ik best kan hebben.
maar toen er iemand naar mij toe kwam met de woorden:
'god heeft het zo bedoeld' had ik de behoefte die persoon ter plekke te vermoorden of minstens helemaal verlamd te slaan.
uit respect voor de overledene heb ik het gelaten bij wat scheldwoorden op laag niveau en vuurogen, maar het koste mij moeite me in te houden.
de dame in kwestie begreep mij kennelijk erg goed en heeft zich daarna ook niet meer aan mij vertoond.
zie ik haar nu, gaat ze geheid het ziekenhuis in met minstens een gebroken rugwervel.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 20:11

Amen brother!

eerlijk gezegd weet ik niet of ik wel zo blij ben met de gevolgen van dat gedrill.
in een relatie wordt het nogal eens vaak verkeerd begrepen.
vrouwen zijn gewent op bepaalde reacties en zijn ook continue bezig met het zoeken naar je ware persoonlijk dankzij de spelletjes die ze spelen.
wanneer je echter reageert zoals ik doe, snappen ze er niets van en valt vaak verkeerd.
het is dus ook effectief in een militaire situatie en niet zo zeer handig in het gewone leven.
daarom worden militairen vaak verkeerd begrepen met alle gevolgen van dien.
ik ben ook geen voorstander meer voor een baan bij defensie en zal iedereen het afraden,
uiteindelijk trek je aan het kortste eind, die je in het ergste geval met de dood moet bekopen.
ik zal voor altijd respect hebben voor de persoon achter de militair, nimmer meer voor diegene die de mens stimuleert een baan als militair te nemen.

eigenlijk is het geloof gedoomd te mislukken daar ze geen ruimte overlaat voor verandering en stellig is over dingen waar men toen nog geen moer vanaf wist.
vrouwen zullen echter het geloof blijven steunen omdat ze een boodschap erin hebben verborgen die opzich erg belangrijk is.

de film Whitehouse Down geeft ook heel goed weer dat duidelijk is geworden dat de laatste dagen van het christendom geteld zijn, maar er hoop is op een nieuwe witte huis.
een beetje filosoof ziet het onderliggende verhaal.
in eerste instantie had ik het niet door.
kon de film ook niet, maar had het begin gezien van Olympus Has Fallen, welke ik heb afgezet nadat ik doof werd van het eindeloze geschiet.
toen binnen een korte tijd de film Whitehouse Down uitkwam, ging bij mij een lichtje branden en heb ik de laatste film aandachtig bekeken.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 20:47

ik denk dat ik snap wat je bedoeld.
dan zou ik kunnen zeggen dat het je afstompt van de emotionele kant van jezelf.
en zoals ik geleerd heb is elk leed even erg.
het niet krijgen van de rol in een musical in het laatste jaar van de basisschool staat gelijk aan het voorbijgegaan worden van je droompromotie, als ik zo de reactie van mij zusje weer voor de geest kan halen, de arme schat.

maar... ze was geweldig in de rol die ze wel speelde, ook al was het een kleine.
nu zit ze op een school waar ze wel op het niveau zit van haar mede leerlingen en komt dagelijks verbazend vrolijk thuis, ook al moet ze een uur op de fiets zitten om er te komen.

mijn moeder zou zeggen dat god je brengt waar je wezen moet, en ik denk dat dat voor mijn kleinste zusje een blijde en ware boodschap is.
elk mens is anders en vraagt dus om een andere benadering.
en gelukkig is er voor elk wat wils, ik hoop dat een ieder haar of zijn methodes kan vinden, en respect kan opbrengen voor de manier waarop de ander het leven ervaart.

"life just is, and I'll have to live mine to make it worth livin'" 2.47
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 21:13

weet ik eigenlijk niet.
ik weet wel dat ik dusdanig genoeg had van het geloof dat ik geen moeite had diep te gaan in satanisme.
waarschijnlijk is het ook wel mijn jeugd dat ervoor heb gezorgd dat ik nu totaal denk te begrijpen wat het geloof inhoud, maar zonder de les van het satanisme zeker nooit had ontdekt.
overigens schijnt die ontdekking niet echt geliefd te zijn, daar het een mysterie had moeten blijven,
hahaha

maar de plek waar ik nu ben heb ik aan mezelf te danken, want mijn keuzes zijn eigenlijk niet vaak geliefd geweest.
ik zoek mijn eigen weg, iets waar opzich niet iedereen blij mee is.
hun probleem, die helaas mij wel eens in de schoenen wordt geschoven.
kan daar niet veel aan doen, en leef verder.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 21:41

Pink Panter schreef: Alhoewel satan in het boek Job toch een magistrale rol vervult!
Het hele idee van een weddenschap tussen god en duivel...

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 21:44

de enige die in satan geloven zijn christenen, laat ik je dat verzekeren.
en als je tante wijs is, stopt ze met het gooien van brandstof op het vuur!
je neef wordt een man, dat zal ze moeten accepteren.
maar in haar bijbel staat voorspelt dat haar zoon geen behoefte heeft in haar gezeur, daarom vertouwt ze er ook zo erg op , omdat ze dingen ziet die uit lijken te komen.
maar zoals ik eerder al zei, het is een oorzaak gevolg boekje.
het boekje voorspelt dat de man in het algemeen het niet zo op heeft met die religieuze wijsheden, een voorwaarde daarvoor is wel dat de vrouw maar door blijft gaan met het volhouden dat god echt bestaat.
het staat er allemaal in, en van een echte satanist wordt wel geacht de bijbel van voor naar achter en terug te kennen, het gaat namelijk over satan en wat die allemaal wel niet teweeg heeft gebracht!
alleen beperkt een satanist zich niet tot het reclamefoldertje van het christendom waarin staat dat alle andere boeken gevaarlijk zijn en leeft niet volgens de regels van andere en maakt zich dus niet druk om welk boek dan ook, maar zal wijsheid extraheren uit alle geschriften die er zijn op deze aarde.
en zal dus als effect geestelijk veel verder groeien dan je tante lief is, als gevolg van haar kortzichtigheid en ongekende trouw aan dat boekie.
ik denk dat als je zelf oprecht een gesprek aangaat met je neef, en open staat voor zijn filosofie zoals hij die brengen wil je verbaasd zal zijn over de wijsheid die de jongen heeft vergaart in het leven.
een wijsheid die niet erg geliefd is bij een partij die het liefst een macht heeft over personen.
gezag kan je verdienen en dan is het solide, niet afdwingen, want dan is het afwachten op het moment dat de ondergeschikte de mogelijkheid ziet genadeloos terug te slaan.


mijn moeder?
ik reageer altijd op een manier die zij niet verwacht en ook zeker niet zoals een bijbel voorspelt.
ik heb de strijd gewonnen door juist te laten zien dat ik een goede zoon ben en een broer waar haar andere kinderen wat aan hebben.
daar heeft ze wel eens moeite mee zo te merken, maar ik was het niet die koos om geboren te worden en al helemaal niet een religie tussen ons beide de kans liet.
er vervelend vindt ze het wel dat ik god ondanks alles geen ademruimte geef en heel duidelijk uitkots.
liever had ze gezien dat ik dan maar een klootzak van een vent was geworden zodat dan er tenminste gezegd kon worden dat ik bezeten was van demonen en dat allemaal komt omdat ik niet eens mee wil gaan in verhaaltjes of jezus en wat dan ook en meteen afkap door te stellen dat het verzonnen is.
in geen enkel woord zal ik ooit bevestigen dat het wel eens waar kan zijn geweest, daar pas ik voor.
vervelend voor haar is dat mijn bijbelkennis zeer goed is en ik totaal niet bang ben voor haar geloof.
ik ben zelfs een keer meegegaan met moeders en de zusjes naar haar gemeente.
daar werd ik vooral ziek van de hypocriete preek, maar kan leuk praten met de mensen achteraf, die ik zeker niet heb verteld wie ik was van binnen, maar toch heb laten doorschemeren dat ik weinig op heb met geloven.
als spelletje ga ik nog wel eens een gesprek aan met christenen om ze vervolgens te vertellen hoe ik denk over de bijbel.
meestal schrikken ze en zijn vooral beteuterd dat ze niet de macht blijken te hebben en wijsheid die ze volgens de bijbel wel zouden moeten bezitten .
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 22:09

ik ben geen satanist, en geef mezelf een eigen identiteit, maar vaak begint het wel als het gooien van je kont tegen de kribbe.

het schaakspel heeft eigenlijk de volgende doelstelling:
het test je oprechtheid.

stel, je ontmoet een vrouw.
vroeg of laat gaat ze geheid aan je vragen of je gelooft.

zeg je ja, kan het 2 dingen betekenen,
je belazerd de boel en probeert haar onder valse voorwendselen het bed in te krijgen of
je bent naïef en hoeft ze slechts te vertrouwen op jou gehoorzaamheid jegens god.
zeg je nee, weet ze in elk geval dat je oprecht de waarheid spreekt daar zij ook niet geloofd in god, maar vertrouwd op de wijsheid die het christendom voor de vrouwen herbergt.

veel meer is er niet aan.
echter zeg je nee, is het voor haar lastiger om te weten te komen in hoeverre ze jou kan vertrouwen voor wat betreft je intentie als mens eervol te leven,
dus zal ze je of verlaten of een nieuwe trukendoos openen om daar achter te komen.
dan is er ook nog de naïeve vrouw die je probeert te bekeren, zij komen meestal van een koude kermis thuis en zullen constateren dat je of toch maar gaat liegen of je gewoon op een gegeven moment klaar bent met het vrouwtje en het hazenpad kiest.

als je besluit toch te gaan liegen kan dat 2 dingen betekenen.
of je vind haar dusdanig belangrijk dat je het doet om haar een plezier te doen of je bent wanhopig en leg je neer bij het feit dat zij tenminste wel met je naar bed wilt gaan.

in het eerste geval zal ze dan genoegen nemen met je leugens en blij zijn dat je voor haar je eigen principes aan de kant zet en je de ruimte geven te zondigen.
in het tweede geval zal ze of bij je blijven omdat ze onzeker is over het feit dat ze misschien niet zo'n grote fan als jou weer tegen zal komen of ze kiest ook het hazenpad met als excuus die elke vrouw kan begrijpen dat je niet jezus op de eerste plaats wil zetten.

vrouwen geloven niet in god, maar vertrouwen op jezus.
daarom maken ze ook onderscheid tussen geloof en religie en bedoelen juist dat ermee.
Laatst gewijzigd door 2.47 op 25 sep 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 22:15

welke wijsheid herbergt het christendom volgens jou voor vrouwen?

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 22:21

zie boven,
dat heb ik allemaal geleerd uit de bijbel of een afspinsel daarvan.
iets wat niet iedereen kan lezen, maar de vrouwen elkaar wel leren.

het geheim zit hem in de benadering van de taal zelf.

een jongen van 13 kan rode oortjes krijgen als er tijdens een wiskunde les wordt gesproken over optellen en aftrekken, daar hij daar een nieuwe levensmissie van heeft gemaakt.
een meisje van die leeftijd heeft daar niet zoveel mee, met dat aftrekken, dus krijgt die oortjes niet bij het vallen van het woord aftrekken.

zo is er erg veel verschil in het begrip van taal tussen jongens en meisjes, en daarmee wordt het verschil tussen mannen en vrouwen alleen maar groter.
maar voor een vrouw staat het er heel duidelijk in, vooral in de passages die als saai worden gezien, en dus niet gelezen worden door de meeste (mannen)
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 22:24

aha, zoiets als het woord "kruis" ?

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 22:33

onder andere ja.

het heeft allemaal te maken met het verschil van lichaam.
daarom heeft het ook een bepaalde waarheidsgehalte,

daarnaast wordt god als man neergezet en jezus als mietje (ook man)
een vrouw zal verlangen naar een man.
voor mannen is dat toch anders.
geloven in de heer is eigenlijk ook vertrouwen op je echtgenoot.

het had totaal anders uitgepakt als god als vrouw werd neergezet.
iets wat vrouwen wel weer kunnen zien in jezus (je zus, ook een vrouw)
en natuurlijk moeder MAria, want vroeg of laat zal ze ook moeder willen worden en zal ze alles aangrijpen om haar daarin wijsheid te geven.

aan de andere kant is de vrouw de verleidster, satan.
maar zolang de man bang is voor satan, zal die die linkt nieteens leggen.
want het is de vrouw die zaad'an neemt of zaad 'an laat gaan teneinde zwanger te worden en daarna zal baren, open-baringen, waarna een nieuwe wereld, een nieuw leventje, het licht ziet, de wederkomst van het kindje jezus, die terugkomt op de tempelberg, de tempel die het lichaam is van christus, dus die dikke buik, en nog speciefieker de venusheuvel, op de Ow-lijf berg.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 22:36

Ja, ook katholieken hebben een dubbel moraal!!!
niet echt, ze weten dat jezus gestorven is voor de zondes die ze dus gewoon maar begaan en later belijden
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 25 sep 2013, 22:36

ik ben eens met een vriend naar een kerkdienst geweest en toen ging het over een scharlaken koord. Mijn begrip was direct dat het ging om een navelstreng...

bedankt zover.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 22:52

of de yo-dun en de rode zee om vervolgens 40 maanden in een woestijn te leven, maar daarna het beloofte land te zien.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 25 sep 2013, 22:54

even genoeg over die bijbel denk ik
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 01:44

Pink Panter schreef:Aha, dan kan ik je het boek De begraafplaats van Praag van Umberto Eco met een warm hart aanbevelen. Vol met mystiek en symboliek. Ook de psychiater Carl Jung was zeer geinteresseerd in symboliek en alchemie.
ik ga zeker even spieken in het boek.
wat Jung betreft, een naam die ik zeker ken, het volgende:

advies is wel om te luisteren naar de tekst zoals die wordt weergegeven, niet zoals je denkt dat die is of staat omschreven op Lyrics.com.nl.org
je zal merken dat er een verschil is, en wie een beetje studiokennis heeft weet dat een nummer dat wordt uitgegeven perfect is.
er is namelijk tijd en ruimte genoeg de onbedoelde klanken te verbeteren!
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 12:48

helaas heb ik geen online versie kunnen vinden van het boek.
wel heb ik een interview gevonden met Umberto en een eerste indruk gehad van de persoon.
ik denk dat het een leuk boek is, maar mij niet veel meer kan vertellen dan ik al weet.
en de Heilige Graal van de alchemie heb ik allang gevonden.

voor wat betreft Baphomet...
een symbool die goed bruikbaar is en ook als zodanig wordt toegepast.
een ieder die daadwerkelijk geloofd in Baphomet doet er verstandig aan daarmee op te houden en zich te richten op jawee of allaa, dat zijn namelijk entiteiten die bedoeld zijn om in te geloven en de volgelingen daarvan kunnen daar ook respect voor opbrengen, iets wat bij Baphomet toch even anders werkt.
als je toch de behoefte hebt om in iets anders dan jezelf te geloven, doe dat dan in iets waar andere ook in geloven zodat je die ervaring kan delen met mede gelovige, wel zo gezellig
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 13:25

volgens mij kenmerkt een sekte zich vooral in het gesamelijk aanbidden van een van de aanwezige die dan volgens de aanbidders een goddelijke danwel verlichtende afkomst zou hebben.
hetgeen niet voorkomt bij satanistisch georienteerde groeperingen.

maar ik hou er ook niet van om alles met andere te delen.
ik deel wel veel maar meestal anoniem en met mensen waarvan ik weet dat ik ze nooit meer zie,
meer om mezelf de mogelijkheid te gunnen toch even een uitlaatklep te hebben voor sommige dingen.

ik kijk graag films en zie die ook echt als boeken van deze tijd.
daarnaast ga ik er ook gemakshalve van uit dat een film altijd een diepere filosofie herbergt dan op het eerste gezicht lijkt.
ik schrijf namelijk zelf graag en zelden zonder diepere lagen, elke schrijver heeft dat denk ik wel.

Down With Love was zo'n verrasend leuke film.
een film die heel duidelijk gaat over het boekwerk bijbel
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 16:47

Pink,

dat valt toch wel mee dat beeld van ziek/gestoord? Zelfovertuigd dat wel. Misschien past dat bij iemand die eerst doet en dan denkt. Je moet overtuigd zijn van jezelf als je doet, anders doe je het niet. Maar waarom dan nog denken vraag ik mij af...

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 17:27

ziek en gestoord?
grappig.
maar zo zie je maar weer.
mensen hebben altijd wel een kant die je niet snel zou verwachten.

deze film kreeg ik overigens te zien toen mijn zusje eens een film uitkoos, anders had ik het waarschijnlijk nooit gezien, maar vond het echt een leuke film om te zien.

en waarom mag je geen eigen menig hebben?
juist wel zou ik zeggen
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 18:43

hahaha

ik zie mezelf niet als gestoord of ziek hoor.
dat scheelt een hele hoop.

ik ben eerder eigenwijs en recht door zee.
maar daar kan niet iedereen tegen, merkte ik vanmiddag maar weer.

op zoek naar een baan was ik vanmiddag op een grote meeting van diverse bedrijven.
op een gegeven moment werd ik voorgesteld aan een zekere dame.
die begon meteen te zeuren over mijn ringbaard en hoedje,
waarop ik meteen aan haar vroeg wat het nut was van afzeiken en dat ze mij niet eens kon.
dat had de bitch niet verwacht.
overigens heb ik goede indruk gemaakt bij diegene die voor mij belangrijk waren, want die wilde maar wat graag op een rustig moment een gesprek met de man met een hoedje, ringbaard en spijkerbroek.
niet om hoe ik eruit zag, maar om hoe ik als persoon overkwam en hoe ik mezelf wist te verkopen.

ik ben ook wel eens aangenomen tijdens een sollicitatie terwijl ik zichtbaar zo mijn nest uit kwam rollen.
ik heb gewoon een sterke persoonlijkheid.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 18:48

ja, en dan heb ik ook nog een binnenkant, zijkant en schaduwkant.

nou ken ik je verder niet Pink, maar als financieel manager zal je toch ook wel een maffe kant moeten hebben, al is het maar tijdens het spel dat werken heet.

niet voor niets gaf je aan dat het bedrijfsleven een beleving kan meegeven die niet altijd even gezond is.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 18:53

Pink Panter schreef:
dat valt toch wel mee dat beeld van ziek/gestoord?
Nou ja, in de ogen der "braven", zij die hun status ontlenen aan kleinburgelijkheid en benepenheid. Hetzelfde zou ik ook over Umberto Eco of over mezelf kunnen zeggen.
Braafheid komt voort uit angst, als dat is wat je bedoelt.Aan de angst kan ik weinig doen. Ik was gisteren angstig toen ik na een videobeeld van een satanist ineens onverklaarbare steken in mijn rechterhand kreeg, ben er vandaag zelfs voor naar de huisarts geweest, met het idee dat het carpaaltunnelsyndroom zou zijn, later dacht ik weer dat het een soort straf was vanwege masturbatie. Angst maakt je gek, en slechts als ik dan weer een beetje tot zinnen kom dan moet ik weer lachen, een zure lach dat wel, want ik realiseer me dat ik dan toch wel echt knettergek ben.

Ik stoor me dan als het gaat om een oordeel over anderen als het gaat om ziekte of gestoordheid. Het is al erg genoeg.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 19:24

knettergek of onwetend?
met als gevolg dat je dingen gaat invullen die kennelijk niet realistisch zijn.

misschien is je beeld van een satanist wel niet reeël.
het zijn namelijk kunstenaars, niet wat een christen of moslim ervan maakt.

daar voor een satanist er geen leven is na de dood, heeft die respect voor elk levend wezen (totdat die de satanist duidelijk maakt geen respect voor hem te hebben).
lees eens de bestseller van Anton LaVey die die gekscherend Satanic Bible heeft genoemd.
een bijbel is het niet, slechts een goed boek waarin recht gezet wordt wat krom is en een heel ander licht werpt op mensen waarvan wordt gedacht dat het monsters zijn.

vroeger werd mij verteld dat het een boek was met zwarte bladzijdes en witte letters, ook daar bleek geen moer van waar te zijn.
en een beetje goede opleiding heeft het gewoon in de boekenlijst staan.
over iets wat je niet kent, kan je niet oprecht een oordeel vellen, slechts vooroordelen zege laten vieren.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 19:33

Het is soms een stuk gezelliger tussen een stel idioten dan onder een hoogopgeleid regiment.
veel lijkt erop te wijzen dat de maatschappij zo is ingericht dat het de persoon niet gegunt wordt rust te vinden.
dit zou namelijk de geest vrijheid geven en leiden tot inzicht in de situatie.
wanneer je een stap terug neemt, zoals ik heb gedaan, en jij kennelijk ook, ervaar je een verlichting.
het hebben van zoveel verschillende bureautjes zorgt er ook voor dat eigenlijk niemand weet wat er gaande is en een ieder maar hoopt dat de leidinggevende niet echt ziet dat je niet geheel voldoet aan de verwachtingen die altijd een lat te hoog liggen.
het zou zogenaamd stimuleren.

valt het je ook niet op dat in bijna elke politieserie de agenten eigenlijk geen prive leven hebben?
of dat op tv bijna alles draait om werk?
dat is pas pervers!

status is niet belangrijk.
tevreden zijn met wie je bent wel.
en je bent niet je baan.
je bent geen vuilisman, maar iemand die voor de lokale leefgemeenschap een bijdrage levert aan het ordelijk houden van het stads (dorps)aanzicht, daarnaast ben je een persoon.
zeg nooit dat je een baan bent.
ik ben politie agent,
ik ben kapster,
ik ben manager.
stel je eigen als persoon voor die een bijdrage levert in de vorm van . . .
een klein verschil, maar psychologisch heeft het enorm veel impact op het zelfbeeld.
probeer maar eens een weekje, en je zult zien dat het echt positief helpt.
Laatst gewijzigd door 2.47 op 26 sep 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 19:44

mastrubatie lijdt vaak tot een orgasme, en dat is supergezond.
ons mannenlichaam is gebouwd om te ejaculeren, nergens anders voor!

wist je dat volgens de egyptenaren de wereld was ontstaan juist door dat?
maar aangezien bekent was dat elke jongen het vanzelf zou ontdekken, en blijven doen tot of zijn hand of pik er af valt, werd het snel tot zonde gebombardeerd.
anders zouden de mensen niet denken dat ze verlossing nodig hebben.
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 19:48

Angst is angst. Geen lieve heer die daar tegen werkt. Misschien dat het ridiculiseren op enig moment werkt, maar tot die tijd is het een gegeven.

Wat anderen als dwangmatig leven beschouwen is dan een structuur die houvast biedt. En we vergeten dan maar even waar de angst vandaan kwam. Ik herinner me toch vooral de aanval van paranoia toen ik stoned op een perron stond.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 19:58

angst is een emotie, en die kan je uitschakelen.
wanneer men zich focussed op een succesmoment na het angstige kan die je compleet overnemen.

wanneer je een winkelcentrum bestormt om terroristen uit te schakelen kan je angstig zijn, en daardoor je scherpte verliezen.
wanneer je je richt op het gerust stellen van de gegijzelden, is dat je doel, zorgt ervoor dat je die wilt behalen en zal de angst niet in de weg zitten.
of je richt je op het overwinningsbiertje die avond met je maatjes en bedenkt welk stoer verhaal je aan je neefje gaat vertellen.

angst is natuurlijk, de wil te overleven ook.
het is dus een keuze angst de boel te laten overnemen
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 20:28

mijn (angst)beeld van een satanist is dat deze in omgekeerde tijdvolgorde leeft/bewust is, en er dus een omgekeerde logica op nahoudt voor watbetreft goed en slecht is. Dat is dus bijvoorbeeld dat ongelukken goed zijn omdat die in omgekeerde tijdvolgorde juist miraculeuze heling inhouden. Met dat soort mensen zal het moeizaam samenleven zijn, omdat ze precies het omgekeerde waarderen als wat jij dan waardeert. Ook emoties zijn dan andersom haat, jaloezie en afgunst, wraak en vergelding zijn dan positief omdat ze juist verdwijnen in plaats van opbouwen.
De mogelijkheid van zulke mensen is in mijn ogen reeel, vooral omdat ik dus een geloof heb in twee tijdsrichtingen tegelijk. Gewoonlijk lijkt het bewustzijn wel wat gescheiden bij de ene richting van de ene soort en de andere richting van de andere soort (prooi en roofdieren) maar bij mensen loopt het door elkaar heen.
Ik ben niet tegen de logica en moet erkennen dat logica in beide richtingen logisch blijft, maar onbegrip is er alom en mijn slimheid is domheid en vraagt om reactie.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 20:28

mijn (angst)beeld van een satanist is dat deze in omgekeerde tijdvolgorde leeft/bewust is, en er dus een omgekeerde logica op nahoudt voor watbetreft goed en slecht is. Dat is dus bijvoorbeeld dat ongelukken goed zijn omdat die in omgekeerde tijdvolgorde juist miraculeuze heling inhouden. Met dat soort mensen zal het moeizaam samenleven zijn, omdat ze precies het omgekeerde waarderen als wat jij dan waardeert. Ook emoties zijn dan andersom haat, jaloezie en afgunst, wraak en vergelding zijn dan positief omdat ze juist verdwijnen in plaats van opbouwen.
De mogelijkheid van zulke mensen is in mijn ogen reeel, vooral omdat ik dus een geloof heb in twee tijdsrichtingen tegelijk. Gewoonlijk lijkt het bewustzijn wel wat gescheiden bij de ene richting van de ene soort en de andere richting van de andere soort (prooi en roofdieren) maar bij mensen loopt het door elkaar heen.
Ik ben niet tegen de logica en moet erkennen dat logica in beide richtingen logisch blijft, maar onbegrip is er alom en mijn slimheid is domheid en vraagt om reactie.

neus

Bericht door neus » 26 sep 2013, 20:48

Inderdaad. Ik denk wel eens dat een volgorde van dood naar geboorte superieur is om met een bewustzijn mee te maken. Een dubbel bewustzijn acht ik nog niet zo goed mogelijk, misschien bij machines. God hoe vreselijk raar moet dit voor sommigen overkomen.

2.47
Posts in topic: 48
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 20:50
Contacteer:

Bericht door 2.47 » 26 sep 2013, 21:04

neus schreef:mijn (angst)beeld van een satanist is dat deze in omgekeerde tijdvolgorde leeft/bewust is, en er dus een omgekeerde logica op nahoudt voor watbetreft goed en slecht is. Dat is dus bijvoorbeeld dat ongelukken goed zijn omdat die in omgekeerde tijdvolgorde juist miraculeuze heling inhouden. Met dat soort mensen zal het moeizaam samenleven zijn, omdat ze precies het omgekeerde waarderen als wat jij dan waardeert. Ook emoties zijn dan andersom haat, jaloezie en afgunst, wraak en vergelding zijn dan positief omdat ze juist verdwijnen in plaats van opbouwen.
De mogelijkheid van zulke mensen is in mijn ogen reeel, vooral omdat ik dus een geloof heb in twee tijdsrichtingen tegelijk. Gewoonlijk lijkt het bewustzijn wel wat gescheiden bij de ene richting van de ene soort en de andere richting van de andere soort (prooi en roofdieren) maar bij mensen loopt het door elkaar heen.
Ik ben niet tegen de logica en moet erkennen dat logica in beide richtingen logisch blijft, maar onbegrip is er alom en mijn slimheid is domheid en vraagt om reactie.
is wat je geleerd heb dat goed is goed terwijl je het ergens liever anders had gedaan of is iets slecht terwijl je het toch graag deed?
de maatschappij heeft voor jou bepaald wat goed is en belooft dat je daar voor gezegend wordt in een leven nadat je dood bent (is toch te dom om voor waar aan te nemen?)
en alles wat je graag doet noemt men slecht! (terwijl je er vaak erg van kan genieten)

satan vraagt je geen offer om na het leven de vruchten ervan te plukken.
satan staat voor genot zolang je leeft!

iets dat je gelukkig maakt is goed,
iets waar je niet vrolijk van wordt is slecht!

van een godsdienst raak je afgestompt en loop je de leukste dingen in het leven mis,
think about it!
7ake 7ime 7o 7hink 7wise, 7ake 7ime 7o 7wist 7houghts, 7ake 7ime 7o 7est 7ruth.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten